PDA

View Full Version : Marshall Jcm 800 Lead Series



MrDeKoekepeer
7 maart 2008, 14:04
hoi,
Een jaar geleden heb ik een marshall JCM 800 lead series gekocht
ik had graag eens geweten van welk jaar de mijne was en wie de eerste eiegenaar was enzo, wat is de waarde van deze head,... waar kan je al deze info vinden, het kleur van mijn head is bruin nog nooit gezien!!!

kan er iemand mij helpen

Lexvandoef
7 maart 2008, 14:31
Voor het productiejaar moet je het serienummer weten, staat achterop je amp. Qua waarde, het is een head, maar welk type is het? Sommige types zijn gewilder (2203/2204) dan andere (2205/2210). De waarde zal tussen de 650e en 850e liggen denk ik, ook afhangende van de conditie.

Wat de vorige eigenaren betreft, daar moet je zelf achteraan, staat niet op de amp ofzo, en wordt ook niet bijgehouden door Marshall.

Heb je misschien foto's die je hier kan posten, zou helpen.

Mr.Bluesbreaker
7 maart 2008, 15:47
Hoi,

je bedoelt denk ik met bruin niet de tolex (zwart), maar het materiaal achter het Marshall logo? Misschien kun je een foto maken van de voorkant en de achterkant met het metalen rooster verwijderd, en eventueel van de binnenkant van het chassis. Met het serienummer en eventueel de codes op de transformatoren kunnen we je aan een jaartal helpen.

De JCM 800 heads zijn naar mijn weten alleen in het zwart gemaakt qua tolex, en als uitzondering met rooie tolex als een soort anniversary RI in de jaren 90.

Realeigo
7 maart 2008, 15:53
JCM 800 Lead series? Waren dat niet de 1959 (100 watt) en 1987 (50watt)?

the sure thing
7 maart 2008, 16:15
JCM 800 Lead series? Waren dat niet de 1959 (100 watt) en 1987 (50watt)?Nee. De titel JCM800 lead series zegt erg weinig. Het bruine doek achter het marshall logo is ook niet uniek, al komt het wel iets minder vaak voor. Voor de waarde van de amp maakt dat weinig uit.

Is het een 2 kanaals met 1 input, dan is het de 2205 of de 2210 (minder gewild), is het een 1kanaals met 2 inputs, dan is het de 2203 of 2204 (meest gewild) en met 4 inputs (zonder mastervolume) is het weer een ander (type weet ik ff niet).

Realeigo
7 maart 2008, 16:26
Nee. De titel JCM800 lead series zegt erg weinig. Het bruine doek achter het marshall logo is ook niet uniek, al komt het wel iets minder vaak voor. Voor de waarde van de amp maakt dat weinig uit.

Is het een 2 kanaals met 1 input, dan is het de 2205 of de 2210 (minder gewild), is het een 1kanaals met 2 inputs, dan is het de 2203 of 2204 (meest gewild) en met 4 inputs (zonder mastervolume) is het weer een ander (type weet ik ff niet). Dan is het 1959 of 1987 :)

the sure thing
7 maart 2008, 16:41
Dan is het 1959 of 1987 :)Haha! Hoe heb ik die nummers kunnen vergeten :)

the sure thing
7 maart 2008, 21:09
He mEneertje koekepeertje, laat je nog wat van je horen? Foto'tjes doen het ook altijd goed :)

MrDeKoekepeer
8 maart 2008, 13:42
dank u
het is een 2210
jaar 18/09/86
de foto's volgen nog

oli4

dit is het bandje waar ik bij speel
www.myspace.com/salvadorrebirth
www.salvadormusic.be

HaroldA
8 maart 2008, 16:24
Ik heb ook een JCM800 2204 top met bruin doek... Geruchten gaan dat er een verkeerde brandvertrager in zit dat nogal heftig reageert op UV.

Ik heb net een mailtje naar Marshall gestuurd om te vragen waar het vandaan komt, hopen dat ze het daar weten ;)

HaroldA
10 maart 2008, 14:48
Mijn vraag:

Dear Marshall,

I bought myself an 'old' Marshall JCM800 2204 head and after 20 years,
it still makes a real killer amp!

I've got one question though...

The amp's cloth has turned brown. I know it wasn't brown when it left
the factory, since the cloth behind the Marhall logo is still a bit
blackish.

I've heard some rumours about the factory running out of standard cloth
and also one about using an other 'fire reducer' than usual, which faded
the cloth to brown.

What's the real story behind the brown cloth?

I don't have any pictures, but the cloth looks exactly like on this
cabinet: http://bmlrock.com/old/stack.jpg

Thank you in advance!


Harold

Het antwoord:

*Goede middag Harold Aling,*

*
Ons is niets bekend over "faded cloth"
Wij kunnen via onze dealers zwart speakerdoek / zwarte bekleding leveren.
Wij leveren niet rechtstreeks aan particulieren.
*

*Mvg
Voerman Amersfoort BV
remy hoijer
*

*www.voerman.nl
*

Behalve de leuke sterretjes staat er dus niets interessants in het antwoord en ik ga het mooie, bruine doek echt niet vervangen!!!

AART
10 maart 2008, 16:08
Typisch voerman. De hoofdprijs vragen en geen vragen beantwoorden of enkel met domme antwoorden...

Heb ze wel 3 mails gestuurd(nette mails) en nooit antwoord gekregen.

-Heineken-
11 maart 2008, 17:08
Mijn vraag:

Dear Marshall,

I bought myself an 'old' Marshall JCM800 2204 head and after 20 years,
it still makes a real killer amp!

I've got one question though...

The amp's cloth has turned brown. I know it wasn't brown when it left
the factory, since the cloth behind the Marhall logo is still a bit
blackish.

I've heard some rumours about the factory running out of standard cloth
and also one about using an other 'fire reducer' than usual, which faded
the cloth to brown.

What's the real story behind the brown cloth?

I don't have any pictures, but the cloth looks exactly like on this
cabinet: http://bmlrock.com/old/stack.jpg

Thank you in advance!


Harold

Het antwoord:

*Goede middag Harold Aling,*

*
Ons is niets bekend over "faded cloth"
Wij kunnen via onze dealers zwart speakerdoek / zwarte bekleding leveren.
Wij leveren niet rechtstreeks aan particulieren.
*

*Mvg
Voerman Amersfoort BV
remy hoijer
*

*www.voerman.nl
*

Behalve de leuke sterretjes staat er dus niets interessants in het antwoord en ik ga het mooie, bruine doek echt niet vervangen!!!


Hee Harold. Hoe bevalt m'n ouwe 800? Heb gehoord dat je 'm vorig weekend al live hebt gebruikt?

Over dat bruine speakerdoek; Het komt inderdaad alleen voor bij modellen van tussen '85-'87. Wat ik er over te weten ben gekomen via een avondje googlen en Amerikaanse Marshallforum's is dat ze in die tijd dus inderdaad een andere stof/brandvertrager gebruikten die dit verkleuren veroorzaakten. Sinds het mooi egaal verkleurd ziet dit er supercool en retro uit, maar het is nooit zo verkocht en dus geen speciaal zeldzame uitgave wat sommige E-bay verkopers nogal eens durven te beweren tegen meerprijs.

HaroldA
12 maart 2008, 00:07
Hee Harold. Hoe bevalt m'n ouwe 800? Heb gehoord dat je 'm vorig weekend al live hebt gebruikt?
Reeds 2 maal, and loving it!

Het enige is dat hij nogal gevoelig is voor een 50Hz brom en mijn Boss OD1 dat nogal accentueert... Misschien een keer met een andere OD/Booster proberen...

Gisteren zijn mijn G12H30's binnengekomen en mijn Koch load box. Kan ik hier thuis ook eens op de JCM 800 spelen ;)

-Heineken-
13 maart 2008, 16:32
Reeds 2 maal, and loving it!

Het enige is dat hij nogal gevoelig is voor een 50Hz brom en mijn Boss OD1 dat nogal accentueert... Misschien een keer met een andere OD/Booster proberen...

Gisteren zijn mijn G12H30's binnengekomen en mijn Koch load box. Kan ik hier thuis ook eens op de JCM 800 spelen ;)

Gaat vast vet klinken met H30's! Heb zelf nog een tijdje zo'n THD Hotplate gehad maar die vond ik het geluid veel teveel kleuren, misschien dat die Koch het beter doet? Die 50hz. brom vermoed ik toch dat aan de oude buizen ligt, die misschien licht microfonisch beginnen te worden?
Anyway, ROCK ON!!!!

HaroldA
13 maart 2008, 23:00
Gaat vast vet klinken met H30's! Heb zelf nog een tijdje zo'n THD Hotplate gehad maar die vond ik het geluid veel teveel kleuren, misschien dat die Koch het beter doet? Die 50hz. brom vermoed ik toch dat aan de oude buizen ligt, die misschien licht microfonisch beginnen te worden?
Anyway, ROCK ON!!!!
Ik zal eens op zoek gaan naar iemand die kan biassen in de buurt van Tilburg... Dan krijgt hij wat nieuwe buisjes toegediend!


Voor de compleetheid: reactie van Marshall USA

Some older grille cloths may have faded over time as a result of age
and exposure to light.

If you need to order replacement grille cloth, you may do so by placing
a special order through any authorized Marshall retailer.

Regards, Mike

Guitar Product Support