PDA

View Full Version : Big up Premium Pedals!



jimihattricks
7 maart 2008, 12:50
Ik weet niet of het direct hier thuishoort, maar ik wil even een goed woordje doen voor webshop Premium Pedals.

Service is echt tot en met, alles erop en eraan. Goeie info, geen verkooppraatjes, denken met je mee, zelfs de mogelijkheid spullen te testen en -indien niet geschikt- te retourneren..

anywayz, heb eergister via hun mijn Rothwell F1 booster binnengekregen, en ben er echt happy mee :hippie:

ik zal misschien nog wel een review posten, maar beter wacht ik daarmee totdat ik ook wat soundclips kan presenteren... ik kan iig zeggen dat het een erg transparant en organisch klinkend pedaal is, en door de eq-knopjes kun je je tone ook nog eens stevig bijschaven.. top!

http://www.rothwellaudioproducts.co.uk/assets/images/F1Booster1.jpg

almarvk
7 maart 2008, 12:55
Ik heb laatst contact gehad met de importeur omdat ik een pedaaltje aanbood die hij zelf niet kon bemachtigen :D

jimihattricks
7 maart 2008, 13:03
grappig :) welk pedaal was dat..?

Jimwoud
7 maart 2008, 13:44
Boost ie echt clean of gaat hij bij hogere setting oversturen.

En wat kost ie?

jimihattricks
7 maart 2008, 14:04
blijft van zichzelf behoorlijk lang clean, maar ik vind die discussie: is dit een clean boost of niet altijd moeilijk, omdat dat zo moeilijk is te beoordelen (de boost kan zelf clean zijn, maar als je amp erdoor overstuurt heb je geen clean geluid meer.. hij kleurt je toon iig niet echt).. ik heb hem iig voor mn drive-pedalen staan om die op te peppen.. kost 165 euro

http://www.rothwellaudioproducts.co.uk/html/f1_booster.html
http://www.rothwellaudioproducts.co.uk/html/f1_booster_review.html

almarvk
7 maart 2008, 14:19
grappig :) welk pedaal was dat..?
Een of andere Hartman booster.

JeroenSchaaf
7 maart 2008, 14:27
Stond die toevallig op MP?

Jimwoud
7 maart 2008, 14:41
blijft van zichzelf behoorlijk lang clean, maar ik vind die discussie: is dit een clean boost of niet altijd moeilijk, omdat dat zo moeilijk is te beoordelen (de boost kan zelf clean zijn, maar als je amp erdoor overstuurt heb je geen clean geluid meer etc.).. ik heb hem iig voor mn drive-pedalen staan om die op te peppen.. kost 165 euro

http://www.rothwellaudioproducts.co.uk/html/f1_booster.html
http://www.rothwellaudioproducts.co.uk/html/f1_booster_review.html
Ok tenx,

Ik wil het ook gaan gebruiken om m'n amp te oversturen/ boosten. Maar met de meest boosters heb dan nog te veel oversturing, ook met gain op 0. En dan wordt m'n geluid wat ongedefineerder. Daarom wil ik een clean booster ervoor(die dus het signaal zonder te oversturen harder maakt), en dan het liefst met tone controls. En dan lijkt die Boost mij dus perfect. Alleen de prijs vind ik wel wat hoog.

almarvk
7 maart 2008, 14:46
Stond die toevallig op MP?
Dat zou geheel toevallig best mogelijk geweest zijn. :)

jimihattricks
7 maart 2008, 14:56
Ok tenx,

Ik wil het ook gaan gebruiken om m'n amp te oversturen/ boosten. Maar met de meest boosters heb dan nog te veel oversturing, ook met gain op 0. En dan wordt m'n geluid wat ongedefineerder. Daarom wil ik een clean booster ervoor(die dus het signaal zonder te oversturen harder maakt), en dan het liefst met tone controls. En dan lijkt die Boost mij dus perfect. Alleen de prijs vind ik wel wat hoog.

ik snap het niet helemaal, je wil je amp laten oversturen/boosten.. maar je wil een booster die het signaal zonder te oversturen harder maakt..? je bedoelt het signaal dat naar de versterker gaat neem ik aan..?

Mitch
7 maart 2008, 19:12
Nou, hij krijgt van mij een flinke down want hij zit gewoon gratis te adverteren op Gitaarmarkt. Loser. Op Marktplaats ook trouwens, erg onprofessioneel als je jezelf importeur noemt en jezelf op advertentie-sites profileert als je eigen dealer. Makkelijk verdienen.
Maar vertel verder over je pedaal...

strat58
7 maart 2008, 21:56
Nou, hij krijgt van mij een flinke down want hij zit gewoon gratis te adverteren op Gitaarmarkt. Loser. Op Marktplaats ook trouwens, erg onprofessioneel als je jezelf importeur noemt en jezelf op advertentie-sites profileert als je eigen dealer. Makkelijk verdienen.
Maar vertel verder over je pedaal...

Hoi nou ben ik het niet hellemaal mee eens, vorig jaar heb ik om te proberen een Hartman Fuzz van hem gekregen om uit te proberen en kon hem gewoon terug sturen. Nadat ik 2Stage Fuzz (Hartman) van hem had gekocht kreeg ik nogmaals en paar pedalen om te proberen, heb de compressor (Hartman) gehouden en de rest gewoon terug gestuurd (vind ik persoonlijk een geweldige service). Ramon (zo heet hij) koopt de pedalen rechtstreeks bij Theo Hartman (die ook al zo'n geweldige service heeft, als je mail een stuurt binnen en paar uur respons,en dat uit de USA). Hij verkoopt ze op MP maar heeft ook een eigen website, waarom het wiel uitvinden als het al bestaat, diverse muziekzaken proberen hun spullen te verkopen op MP, ook gerenomeerde zaken (zoals Dirk de Witte). Dus hij is de dealer van Hartman pedalen en ander merken. Trouwens als iemand een Fuzz zoekt en kwaliteit wilt, Hartman Fuzz pedalen zijn erg goed en nog niet te duur. Zelf heb ik de 2Stage Fuzz (dwz een Germ. (NKT275) en Silicon (BC109) Fuzz in een behuizing, beide afzonderlijk regelbaar en echt hij klinkt super.
Peace Strat58

Mitch
8 maart 2008, 14:02
Je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel: hij claimt importeur te zijn van een aantal pedalen. Dan ben je dus een bedrijf. Bedrijven kunnen dus adverteren bij Gitaarnet op banners etc. Gitaarmarkt is bedoeld voor particulieren. Daar moet -ie dus fijn uit wegblijven.
Dan is het nog zo dat een importeur normaal gesproken importeert en doorverkoopt aan een dealer netwerk. Blijkbaar kiest hij zelf voor het v/d Haar-model: pedalen inkopen als importeur (met extra korting dus) en ze dan verkopen als dealer. Dat scheelt dus een hoop marge.

Of hij netjes zijn zaakjes afhandelt en prima pedalen verkoopt: kan allemaal best, maar zijn manier van adverteren rammelt en is op zijn best amateuristisch of gewoon zuinig te noemen. Als iemand hier op het forum te koop aanbiedt schreeuq iedereen moord en brand en als een handelaar op Gitaarmarkt iets aanbiedt is het ineens oké?
Ammehoela.

Jimwoud
10 maart 2008, 13:26
ik snap het niet helemaal, je wil je amp laten oversturen/boosten.. maar je wil een booster die het signaal zonder te oversturen harder maakt..? je bedoelt het signaal dat naar de versterker gaat neem ik aan..?
Ik bekijk het per object. Ik wil niet dat het pedaal overstuurd, maar doordat het signaal harder wordt, gaat mijn amp wel weer meer oversturen.

Maar nu gaat mijn signaal geboost met een J&H iets wat overstuurd(gain op 0) m'n overstuurde versterker in, en dan vind ik het te veel een brei worden. het moet gewoon clean en wat harder m'n versterker ingaan.