PDA

View Full Version : Nieuw bandje



Nellyrocks
7 maart 2008, 12:19
Hai,

Vanavond ga ik voor het eerst met een nieuw bandje spelen. De beste mensen van mijn vroegere bandjes bij elkaar gevraagd dus het moet wel wat worden. Het enige wat we nog nodig hebben is een killer naam. Als je nog wat weet, graag.

Ik ben de laatste weken ook bezig geweest met liedjes schrijven en opnemen. Er zit nog geen zang op maar ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.

Klikkerdeklik (http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=812590)

Veel plezier ermee. Ik ben benieuwd naar de reacties.

Einzeln
7 maart 2008, 12:37
Klinkt goed! Wat voor software gebruik je?

Nellyrocks
7 maart 2008, 12:40
Klinkt goed! Wat voor software gebruik je?

Drums in Reason.
Bas en gitaren met zo'n line6 guitarport.
Ik neem op in Reaper waar ook nog wat gitaarmodeling in zit. Die gebruik ik ook af en toe.

That's it.



[edit] Oh ja, Een Les Paul, Telecaster en een Jazzbass. Heb ik ook gebruikt.

Tristan
7 maart 2008, 16:16
Niels, het is voor mijn gevoel wel vrij sterk door de Foo Fighters beinvloed, dat A mineur nummer lijkt in het begin vrijwel letterlijk op het eerste nummer van de laatste plaat van hen (een van de weinige Foo Fighters nummers die ik echt trek, vandaar dat ik het weet)...
Voor de rest is het wel wat heavier dan ik van je verwacht had, de riffs beuken lekker... :D

Bij het eerste nummer ga je volgens mij in het stukje voor de mainriff van de eerste naar de vierde trap en je raakt nog net even de verlaagde zevende trap aan (ik heb het niet gecheckt dus ik weet het niet 100% zeker), maar ik denk dat ik het laatste akkoord daar aan het einde weg zou laten, die vind ik niet helemaal mooi naar de mainriff leiden...
De brugriff vind ik erg tof, ook leuk met die dubbele gitaarpartij, wel een beetje jammer dat daarna eerst dat rustige tearjerker stukje komt (vind ik dan), het einde met de mainriff vind ik ook een beetje flauw, het werkt wel, maar na een paar keer gaat het denk ik wel irriteren...
Niet mijn smaak muzikaal gezien, maar hoe je het wendt of keert, de mainriff werkt wel heel sterk en het refrein idem dito...

Het tweede nummer vind ik tof klinken...
Het B mineur nummer vind ik eigenlijk het meest spannend van alle nummers, het meest een eigen signatuur hebben, dat phaserachtige soundje vind ik ook heel cool, wat is dat eigenlijk voor iets?

Oh ja, ritmisch lijken de refreinen van het eerste nummer en het tweede A mineur nummer wel erg op elkaar heb ik het idee en bovendien heb ik het idee dat je vaak dezelfde vorm gebruikt in je songs, daar zou je misschien ook nog wat mee kunnen experimenteren...

Het zit goed in elkaar (zoiets krijg ik zelf in mijn eentje nooit voor elkaar), ik ben benieuwd wat het qua band gaat worden als jullie live spelen en alles, wordt wel heel tof denk ik, ga je dan gitaarspelen?

Nellyrocks
7 maart 2008, 16:29
He Tris,

bedankt voor je reactie. Leuk dat je ook de tijd hebt genomen alle mummers te luisteren. Ik ga inderdad gitaarspelen. Accoordeon geloof ik wel.
Het zijn uitgewerkte ideeen die waarschijnlijk allemaal nog gaan veranderen. Joachim, de oude zanger van Pajotini, gaat zingen en met hem weet je nooit wat er gebeurt. Dat is juist het toffe. Dan gaat het waarschijnlijk allemaal heel anders klinken maar ik ben met je eens dat er wel een aardige foo fighters vibe in zit.

Dat faser achtige soundje, als we de zelfde bedoelen, twee ebow lijntjes over elkaar.

Luke-wannabe
7 maart 2008, 16:40
Heel lekker. Hier hou ik wel van. Lekker Foo Fighters inderdaad!

Tristan
7 maart 2008, 16:41
Ik had mijn post nog ietsje aangepast...
Heb je jouw Ami 1 nummer al eens naast dat Foo Fighters nummer dat ik bedoel gelegd?
Wel een vet nummer hoor!
Ik vind het knap dat jouw ideeen al zo af zijn, dat krijg ik zelf nooit voor elkaar... :D
Leuk dat je gaat gitaarspelen, ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden als jullie echt met band bij elkaar gaan zitten en de songs live gaan spelen... :)
Je was toch van huis uit toetsenist?
Dat je de accoordeon wel gelooft, geloof ik ook wel... :D
Ebow, het blijft een cool ding...

Nellyrocks
7 maart 2008, 16:56
Je was toch van huis uit toetsenist?

Van huis uit ja. Tien jaar geleden ging ik alleen het huis uit.

Gitaar is veel leuker. :blast:

Tristan
7 maart 2008, 17:00
Haha, vind ik ook hoor... :D

Don Capo
7 maart 2008, 17:09
Accordeonist!!!!!


On topic: kan hier op mijn werk niet luisteren maar doe ik straks thuis ff, ben benieuwd!

Ibanez666
7 maart 2008, 17:45
Foo Fighters all the way, maar das niet slecht natuurlijk! :-)

Tupelo
7 maart 2008, 17:51
K heb 3 nummers geluisterd, en klinkt lekker hoor!
Zo al, ben benieuwd met band! :p

Don Capo
7 maart 2008, 18:20
Vet Niels, wanneer is de eerste gig? Ich bin dabei!!! Erg lekker.

rickert
7 maart 2008, 19:32
Vette shit. Waarmee heb je de drums enzo nou gedaan dan?

bass blom
7 maart 2008, 22:17
klinkt echt heel lekker!

Nellyrocks
8 maart 2008, 12:38
Vette shit. Waarmee heb je de drums enzo nou gedaan dan?

Reason. Moet je even het hele verhaal lzen. Nico dat dat ook al gevraagd.

Bedankt allen voor de lovende reacties maar... wie zijn de foo fighters?

Gisteren hebben we geoefend en dat was echt heel gaaf. Er komt een hele dikke laag Pink Floyd overheen. Gaan ook een beetje soundscape achtige dingen proberen en heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel delay eley ley ey y.

Laters

HvV
8 maart 2008, 18:58
Gave nummers. Veelzijdig ben je zeker, toch weer anders als wat ik van je tot nu toe gehoord hebt. Ben benieuwd naar de band!

Herman
8 maart 2008, 22:00
Ik vind het echt super gaaf! Als jullie een cdtje krijgen (en jullie hebben nog niet eens een naam...kan nog leuk worden :P) dan ben ik zeker geintereseerd!

Foo Fighters ben ik niet vies van, dus vind ik een goed iets.
Ik ben benieuwd hoe het is als je een zanger zn werk er over hebt gegooid..dan ga ik zeker even weer luisteren.

AutoStatic
10 maart 2008, 20:39
Hé Niels, klinkt goed! Maar het is mij net niet edgy genoeg, net even te laidback allemaal. Zal ook wel door de digitale spoeling komen denk ik. Het klinkt heel vlak daardoor en weinig spannend. Ah en er komt een flinke scheut Pink Floyd bij en veel delay. Hmmm, jammer, met dit soort nummers moet je juist wat meer rechtdoor gaan vind ik. Maar het is ook wat je zelf wilt.

Luke-wannabe
10 maart 2008, 20:56
Bedankt allen voor de lovende reacties maar... wie zijn de foo fighters?
Ik neem aan dat je dat niet serieus bedoelt, maar wat bedoel je er wél mee? Hou je niet van de Foo Fighters?

Nellyrocks
11 maart 2008, 08:33
Ik neem aan dat je dat niet serieus bedoelt, maar wat bedoel je er wél mee? Hou je niet van de Foo Fighters?


Ik bedoel het niet serieus en ik hou wel van de Foo Fighters. Gewoon gebbetje alleen jij bent de enige die pas drie dagen later reageert.

@ Jeremy: Live, en sowieso met band, moet het allemaal veel rouwer klinken. Het zijn thuisbrouwseltjes. Daarnaast snap ik dat je het jammer vindt als er een scheut Pink Floyd bij komt. Niet overdreven hoor. De bedoeling is wel dat het recht door liedjes worden. Het is vooral Joachim zijn invloed. Die ken je nog wel toch? Van Pajotini. Hij gaat zingen.

Luke-wannabe
11 maart 2008, 08:36
Ik bedoel het niet serieus en ik hou wel van de Foo Fighters. Gewoon gebbetje alleen jij bent de enige die pas drie dagen later reageert.
Sorry hoor, ik begreep het gewoon niet en was benieuwd..

Nellyrocks
11 maart 2008, 18:07
Zo, even een update gedaan naar aanleiding van onze eerste oefensessie. Liedje Bm heb ik opnieuw opgenomen en ik ben er best tevreden over.

Klikkerdeklik (http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=812590&content=music)

What do you think, guys?

Tristan
11 maart 2008, 18:27
:???:
Is dat wel hetzelfde nummer?
Ik vind 'm zo eerlijk gezegd een stuk minder tof en nu heb je aan het einde ritmisch en qua voicing weer een beetje hetzelfde ding als de refreintjes van die twee andere nummers waar ik het in mijn eerdere post over had...

Nellyrocks
11 maart 2008, 18:52
:???:
Is dat wel hetzelfde nummer?
Ik vind 'm zo eerlijk gezegd een stuk minder tof en nu heb je aan het einde ritmisch en qua voicing weer een beetje hetzelfde ding als de refreintjes van die twee andere nummers waar ik het in mijn eerdere post over had...


Het is echt het zelfde nummer. Alleen de coupletjes zijn anders.

TimmU
11 maart 2008, 20:26
Hey Niels, tof man. De riff rond 2:30 doet me erg denken aan Anathema / Katatonia nieuwe Doom zooi , mooi nummer is dit ( Song Bm)

new deep
11 maart 2008, 20:36
Ik heb dat Bm nummer geluisterd en kan het zeker waarderen..doet me trouwens wat denken aan de eerste Oceansize en ook Soundsurfer qua sfeer!

Ik denk dat er goed een Soundsurfer-achtige manier van zingen bij zou passen.

Nellyrocks
12 maart 2008, 08:16
Hey Niels, tof man. De riff rond 2:30 doet me erg denken aan Anathema / Katatonia nieuwe Doom zooi , mooi nummer is dit ( Song Bm)

Tim, Je kent mijn muziek smaak. WTF is nieuwe Doom zooi.

glennshred
12 maart 2008, 18:05
Hey, prachtige muziek man..

ik ben wel niet into alternative grunge toestanden maar hier hou ik wel van
die foo vibe zit er misschien wel wat in maar het klinkt toch erg origineel..

och ja vergeet geen kaart te sturen voor men verjaardag op de 8ste
oktober hahaha :)

Tristan
17 maart 2008, 14:19
Het is echt het zelfde nummer. Alleen de coupletjes zijn anders.

Haha, okee, die coupletjes vond ik juist vet in de originele versie... :D

Nellyrocks
23 maart 2008, 13:18
Zo, nieuw liedje gemaakt. Bovenaan, Song Em. Heel wat anders maar ik ben er blij mee.

ben benieuwd wat jullie er van vinden.

klikken (http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=812590&content=music)

bass blom
23 maart 2008, 13:24
ja, lekker, mooi zwaar drumgeluid.
solo geluidje komt best line-6-erig over, klopt dat?

Nellyrocks
23 maart 2008, 13:34
solo geluidje komt best line-6-erig over, klopt dat?

Yep, klopt. Hoor je dat bas?

bass blom
23 maart 2008, 13:37
Yep, klopt. Hoor je dat bas?

ja, ik hoor het.
waarschijnlijk sinds ik zelf een pocketpod heb.
hoorde het laatst ook bij een clipje wat iemand plakte.
er mist iets, een hoog randje ofzo. :chicken:

Nellyrocks
23 maart 2008, 13:44
ja, ik hoor het.
waarschijnlijk sinds ik zelf een pocketpod heb.
hoorde het laatst ook bij een clipje wat iemand plakte.
er mist iets, een hoog randje ofzo. :chicken:

Klopt, het leeft niet echt ofzo.

bass blom
23 maart 2008, 13:59
Klopt, het leeft niet echt ofzo.

ja, leuk voor schetsjes, niet voor echt opnemen.
een soort plasic laagje lijkt er overheen te zitten ofzo..

Mitch
23 maart 2008, 18:05
Heb het meeste nu geluisterd en vond het over het algemeen erg tof. Soms een beetje trage opbouw, maar ik hoor er wel doorheen hoe sommige nummers met een goede zanglijn (en vooral een goede opbouw daarin) héél erg lekker kunnen worden.
Gefeliciteerd, als je dit van de grond krijgt als band heb je denk ik iets erg leuks voor elkaar!

Einzeln
25 maart 2008, 12:51
Voor de zak drop. Nieuwe band van Niels in de lift:
NELLYVATOR

Einzeln
25 maart 2008, 12:53
of
NELLYFANT

Nellyrocks
26 maart 2008, 00:14
of
NELLYFANT

Jeuss

Te veel slechte hoogovens lucht gehad Nico?

Ik denk niet dat dit het gaat worden. Daarbij wordt Joachim de ster. Niet ik.

Einzeln
26 maart 2008, 09:42
Jeuss

Te veel slechte hoogovens lucht gehad Nico?

Ik denk niet dat dit het gaat worden. Daarbij wordt Joachim de ster. Niet ik.

Heb nooit andere lucht mogen ademen vrees ik.
Maar wat dacht je van DROP.

Nellyrocks
26 maart 2008, 09:44
Heb nooit andere lucht mogen ademen vrees ik.
Maar wat dacht je van DROP.

De wedstrijd is nog niet gesloten dus anderen hebben ook nog een kans.













(Snel iemand met een andere naam. pleace pleace)

Einzeln
26 maart 2008, 09:48
De wedstrijd is nog niet gesloten dus anderen hebben ook nog een kans.













(Snel iemand met een andere naam. pleace pleace)

pleace, pleace ah... Je houdt van de beatles.
Iets uit een beatles nummer dus.

the nowheremen

Kom op met die drop.

Einzeln
26 maart 2008, 09:51
Die bestaan al.

Nellyrocks
26 maart 2008, 09:52
Nico

Wat dacht je van "The Lonely People Collection"

Einzeln
26 maart 2008, 09:58
Nico

Wat dacht je van "The Lonely People Collection"

Mwah.. Toen ik onze naam bedacht, was een contradictie nog niet cliche. Ik heb inmiddels een haat liefde verhouding met onze naam. ( The Einzelgänger Collective)

Sterik
26 maart 2008, 15:03
The Minors? wat wil je nog meer als al je nummers in mineur staan
word wel een probleem als je een keer in een goede bui bent
het klinkt trouwens erg goed, en professioneel, thumbs up van mij

Nellyrocks
26 maart 2008, 16:13
The Minors? wat wil je nog meer als al je nummers in mineur staan

Wat ik nog meer wil dan?
Jonger dan 18 zijn. Lijkt me heerlijk.

Sterik
26 maart 2008, 22:30
waarom zeggen ze dan allemaal dat het pas echt leuk wordt als je 18 bent?
nou bedankt, aangezien ik over 2 week 18 wordt 8-)

Nellyrocks
27 maart 2008, 09:17
Dat het leuk wordt na je 18e is iets dat ze vertellen als je jonger bent. Pas als je geen 18 meer bent kom je er achter dat dat dus gelul is. Het leven begint namelijk pas bij 29 als iedereen loopt te zeiken dat je bijna 30 wordt.

Don Capo
27 maart 2008, 10:10
Dat het leuk wordt na je 18e is iets dat ze vertellen als je jonger bent. Pas als je geen 18 meer bent kom je er achter dat dat dus gelul is. Het leven begint namelijk pas bij 29 als iedereen loopt te zeiken dat je bijna 30 wordt.

Niels for President!!!!

Don Capo
27 maart 2008, 10:11
Trouwens ook wel een leuke bandnaam.. ForPresident

Edit: en de .com url is nog beschikbaar