PDA

View Full Version : Andere Top



mrweird
7 maart 2008, 09:11
Ik ben niet zo heel erg tevreden meer over m'n mesa nomad 55 top, ik heb een peavey combootje gekocht voor thuis en die vindt ik vaak beter klinken als die MESA waar ik inderdertijd tig veel meer voor heb betaald.. en ik heb een beetje last van GAS. (en de zoekfunctie geeft niet de resultaten die ik zoek dus wil ik het ff in de groep gooien)

Ik zoek een 50 watt buizen top, met 6L6 eindbuizen, meerdere kanalen en de mogelijkheid om kanalen te schakelen via midi, maar ik verdwaal in de overvloed aan merken, types en je kunt nog niet zoeken op gitaarversterkers op www.kieskeurig.nl :-) dus ik zoek ff goede raad.

Harm
7 maart 2008, 09:33
Mesa Boogie Single Rectifier...

Bijna elke top kun je midi laten schakelen, zet er maar een nobels ms4 (of zoiets) tussen...

Harm

Jimwoud
7 maart 2008, 12:47
Ik vind die Nomad serie helemaal niets.

Als je wat anders wilt, vermeld dat wat je ermee wilt spelen, stijl, ban, artiest. En met wat voor gitaar je speeld. En of het voor thuis, repetities of optredens is. Top of combo, etc.

Ash ketchum
7 maart 2008, 12:56
Koch Multitone misschien?

mrweird
7 maart 2008, 13:58
Ik vind die Nomad serie helemaal niets.
Als je wat anders wilt, vermeld dat wat je ermee wilt spelen, stijl, ban, artiest. En met wat voor gitaar je speeld. En of het voor thuis, repetities of optredens is. Top of combo, etc.

Op dit moment gebruik ik de nomad bij een coverband voor repetities en optredens icm een behringer 4x12. We spelen van John fogerty,neil young ,een paar skunk anansie nummers, mike oldfield moonlight shadow, etc.. Echt van alles wat. En dan meestal of met een jackson fusion ss of een gepimte LP van Richwood. Ik gebruik meestal kanaal 2 van de nomad, kanaal 3 af en toe voor een solootje.

OldSkool
7 maart 2008, 14:22
Ik ken de nomad serie niet, maar ik denk dat die Behringer kast niet het optimale uit je top haalt.. Misschien als je je top op een 2x12 van goede kwaliteit zet dat je er wel tevreden mee bent.

mrweird
7 maart 2008, 14:47
Ik heb een 2x12 van mesa zelf! Maar ik gebruik 'm eigenlijk nooit want ik vindt dat goedkope stuk 4x12 een stuk beter klinken.. :D

Misery Signals
7 maart 2008, 20:19
Ik denk dat jij aan de paddo's moet zitten, kan niet anders... :)

TimmU
7 maart 2008, 22:01
ik gebruik ook een behringer 4x12 naast m'n 4x12 V30 kast. klinkt goed hoor. Heel bizar eigenlijk!

mrweird
8 maart 2008, 17:52
Ik vanmiddag op een 6505 zitten klooien bij feedback, best leuk!! Maar best wel veel meer wattage als 50... Hoewel ik 'm op laag volume ook best goed vond klinken. Als ik nou die mesa + 2x12 verkoop (daar moet ik nog wel 1000 voor kunnen vangen toch?) dan kan ik 'm al (bijna) kopen.. En als ik nou zo'n nobles midi kastje erbij koop moet kanaal switchen via midi ook wel lukkken gok ik.. Of zal ik nog ff verder zoeken? Ik weet 't niet meer.. Gas is een lastige aandoening. :dontgeti:

Lexvandoef
8 maart 2008, 18:15
50W buizen is trouwens wel meer dan voldoende hoor.

Ik zou gewoon nog meer amps testen, dan kom je vanzelf wel tot de conclusie welke je moet/wil hebben :)

mrweird
9 maart 2008, 13:40
Ik zou gewoon nog meer amps testen, dan kom je vanzelf wel tot de conclusie welke je moet/wil hebben :)

Yep, is wel beter denk ik, ik ga na nu net het "budget amp ophemel topic" gelezen te hebben ook maar 's dagje nach Deutschland denk ik...

jerome
9 maart 2008, 14:40
Idd veel amps testen maar ook i.c.m. veel verschillende cabs!
Voor het eindresultaat is de cab is net zo belangrijk en als de top!
Een goede top kan in jouw oren toch zwaar k*t klinken omdat het merk/type speakers die in de cab zitten gewoon niet bij je smaak passen.
Ik bedoel hiermee ook dat de cab van een fantastische kwaliteit kan zijn, maar als het merk/type speakers die erin zitten je smaak niet zijn heb je er ook niets aan....

Er blijft overigens een wijd en zijd misverstand hangen onder veel gitaristen dat een 100 watt top teveel is en overdone is.
Maar dat is absoluut niet altijd zo.
Hangt van een aantal factoren af
Als je vaak in kleine kroegjes speelt zou 100 wel te veel kunnen zijn maar als je in zaaltjes speelt kan het juist wel lekker zijn
En met de ene cab/set speakers kan een 100 watter harder klinken dan met de andere cab/set speakers ...

Ik heb zelf een 100 watt Marshall JMP top en die klinkt met de mastervolume op 3 1/2 net zo hard als een 50 watt JMP top met de mastervolume op 6(preamp allebei op 6).
Maar de 100 watt top klinkt dan voller en heeft veel meer headroom.
De 100 watt top gromt meer vanuit het laag en de 50 watter scheurt meer, vooral in het mid en hoog.
Het is dus maar net wat je zoekt en wat je mooi vindt...
Overigens nog zo'n misverstand; dat alle gitaarversterkers alleen maar goed
klinken als je m (bijna) open hebt staan...

Niet te gehaast kopen en veel uitproberen dus!

Lexvandoef
9 maart 2008, 14:44
Er blijft overigens een wijd en zijd misverstand hangen onder veel gitaristen dat een 100 watt top teveel is en overdone is.

Als je hiermee doelt op mijn opmerking, dan is het niet wat ik bedoelde te zeggen :) Ik heb zelf ook een 2203 ;)

Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat je 50W buizen ook al voldoende is om te gebruiken in een band in grotere zalen. Niet dat 100W altijd overkill is.

jerome
9 maart 2008, 14:50
Was absoluut niet persoonlijk aan jou gericht Lex! :)
lekkuurrrr he zo'n 2203? :cooler:

Lexvandoef
9 maart 2008, 14:56
Was absoluut niet persoonlijk aan jou gericht Lex! :)
lekkuurrrr he zo'n 2203? :cooler:

haha dan is het goed ;)

En hij is idd errug lekker, maar niet echt standaard meer :satisfie:

Sj03rd
9 maart 2008, 15:32
jij zoekt een ENGL sovereign combo....1x12" met MIDI. (de nieuwe dus) en laat ik die nou net te koop hebben, voor veel te weinig geld...hehe PM me maar als je interesse hebt.

jerome
9 maart 2008, 15:40
dat is toevallig... ;)

Sj03rd
9 maart 2008, 16:55
hell yeah!

AART
9 maart 2008, 18:04
veel te weinig geld? Ik vind het anders nog aardig wat voor zo'n ding...

mrweird
9 maart 2008, 19:23
jij zoekt een ENGL sovereign combo....1x12" met MIDI. (de nieuwe dus) en laat ik die nou net te koop hebben, voor veel te weinig geld...hehe PM me maar als je interesse hebt.

En ik heb pas nog een middagje zitten knutselen bij een kennis met een ENGL souvereign met midi, om een tc electronic effect apparaat aan de praat te krijgen. Wat een dramading mbt midi (het was een losse ENGL midi interface) En ik vindt ze een beetje te steriel/netjes/braaf klinken vaak.. :)

Sj03rd
10 maart 2008, 18:14
dat is inderdaad de OUDE versie. daarom zeg ik altijd expliciet erbij, de NIEUWE versie. die heeft standaard al midi en daarvoor heb je dus geen interface nodig. Midikanaal selecteren op je pedalboard, instellingen zetten op de ENGL, store indrukken en klaar is kees. Makkelijker kan niet....jammer dat mensen vaak dus nog steeds niet begrijpen dat de nieuwe versie een stuk beter is maargoed....