PDA

View Full Version : jaguar elementen



jaywalker
7 maart 2008, 03:35
Een tijdje terug heb ik op de hals positie een seymour duncan 3n quaterpound element gezet. Ik ben erg lovend over dit geluid. Alleen nu kwam ik er achter dat dit element oorsprongkelijk bedoel was voor de brug positie.

Aangezien ik nu graag ook op de brug positie een seymour duncan wil laten zetten weet ik niet zo goed wat ik moet doen.


Ik kan het element van de hals weer in de brug zetten (waar die hoort) en dan een hals element op de hals positie zetten.

Of zou ik nog een brug element aanschaffen en dan die op brug positie zetten?

Dweezman
7 maart 2008, 13:54
Misschien heb je wel n eigen signature sound te pakken! Maar ik zou er idd een brugpup bij kopen, en doen 'zoals het hoort'. Klink misschien nóg beter!

G.G.
7 maart 2008, 14:06
Als ie lekker klinkt gewoon laten zitten op de hals. Koop een ander brugelement, maar hou er rekening mee dat dat element meer output zou moeten hebben om te matchen.

Mr.Fingers
7 maart 2008, 14:08
Je kan natuurlijk in de brug dan een superhot element zetten...

barno
7 maart 2008, 14:19
koop gewoon nog een tweede brugpup. zal door de plaatsing bij de brug sowieso meer hoog in sound hebben. Okee, vele gitaristen vinden dat een brugpup meer output moet hebben dan andere pups maar dat hoeft helemaal niet. There is no law ...

jaywalker
7 maart 2008, 14:40
Ja het gaat mij ook voornamelijk om het volume verschil. Op het moment moet ik mijn Mxr MA opofferen om dat verschil tussen die elementen op te lossen. Dit is natuurlijk zonde want die Mxr kan ik echt nog voor heel veel andere doeleinden gebruiken.

Ik heb eigenlijk bij al mijn gitaren al de hals elementen geprefereerd. Kan het zijn dat die brugPups het geluid op de hals wat donkerder maken?

Weet trouwens iemand anders nog een vette brug PickUP voor de Jag.?. Het liefst heb ik het volume wel hetzelfde met de hals.

Ow en weet iemand het verschil tussen 3n, 2n en 1n QuarterPound elementen?

jimihattricks
7 maart 2008, 15:11
ik neem aan dat je m 'tapped' hebt geinstalleerd.. dan zou de QP een output van zo'n 7k moeten hebben.. dat gaat idd donker klinken in de hals, iets wat ik dus vreselijk vind, maar jij lekker schijnt te vinden > excellent, zo zie je maar weer dat smaken verschillen!

ik dacht ook altijd dat je in de brug een pickup moet hebben met meer output dan in de neck (of midden).. maar nu ik een setje Fender CS69's in m'n strat heb, ben ik daarvan teruggekomen: allemaal 5.9k en klinkt heerlijk, in alle posities!

anywayz, als je wel iets meer output in de brug wil hebben en je wil bij seymour duncan blijven, zou ik kijken naar een Lil' 59. Denk dat die wel mooi matcht.

er zijn overigens talloze opties, kijk maar eens bij DiMarzio.. zo veel keus..!

jaywalker
10 maart 2008, 12:44
die lil 59 zijn universeel? Ze zijn geschikt voor zowel op de brug als op de neck?