Inloggen

View Full Version : mening over mix



R.W.
6 maart 2008, 22:37
ik ben weer een dag of wat aan het hobbyen geweest,
demootje van smoke on the water gemaakt, en daar een beetje mee aan het spelen gegaan.

mijn vorige demo had ik in het forum sounds geplaatst, helaas kwam er maar 1 bruikbare tip, van bas( over het orgineel er naast zetten en dan horen wat mijn mix mist(is nog best lastig)

daarom probeer ik het nu hier;

hoe kklinkt de mix over het algemeen in jullie oren, dynamiek, gebruik van effecten ect.

meningen en ideen zijn meer dan welkom, en een motivatie waarom, nog beter! :satisfie:

hier is het linkje :http://www.speedyshare.com/192948929.html

bass blom
7 maart 2008, 00:10
en dan ga ik zeiken over het spel.
niet strak, niet pittig, muziek moet geil zijn. te langzaam ook?

minoin
7 maart 2008, 12:41
Draai eens wat bas in die gitaar, dat klinkt echt als een Squier over een Behringer met een MetalZone ervoor. Het moet een rocknummer zijn, niet een metalnummer. En de bass van de drums klinkt wat mij betreft te dun. Een compressor over de toms? Ze komen namelijk een tikkeltje zwak over. Gebruik een andere sound over je synth zou ik zeggen, het snijdt naar mijn mening niet goed door de mix.
De zang klinkt wat mij betreft wel lekker!
Maar is het wel een volledige band? En hoe heb je het opgenomen?

MjS
7 maart 2008, 14:42
Tja, vanuit welke gedachten maak je dit? Laat ik er effe vanuitgaan dat je een superstrakke cover wilt maken. Een paar punten waar je op moet letten in dat geval:

Tempo is te laag, zoals al gezegd. Hij voelt nu sloom en log aan.
Ik vind de gitaarpartij niet strak genoeg, qua geluid wat teveel gain en mist aan 'body' en tegelijkertijd soepelheid. Klank solo is al beter. Mist echter ook wat soepelheid.
Timing van keys ook niet altijd zoals het zou moeten zijn. Qua geluid kun je misschien iets vinden wat meer op een orgeltje lijkt, iets met wat minder hoog.
Bas zou wat harder mogen in de mix.
Zang is erg OK, klinkt alleen soms een beetje 'dof'.

Kortom: leuk geprobeerd en klinkt ook leuk, maar mist op een paar puntjes wat dingen waardoor het niet klinkt zoals het zou KUNNEN klinken.

R.W.
7 maart 2008, 20:56
allereerst dan voor de nuttige info!

doel van deze opname: testen en exprerimenteren wat ik met mijn instrumentarium en software kan, niet per se superstrak coveren, gewoon iets wat snel redelijk klinkt(voor mij dan) en dat mixen!

Keyboards: ik heb t expres wat naar achteren gemixt omdat ik 1 bijna 10 jaar geen toets heb aangeraakt, en 2 de sounds uit een budget(zei ik al budget?? :sneaky: ) casio komen, daarbij deel ik de mening dat de strakheid op de toetseen zeker te wensen overlaat!, gaat er uit, en word vervangen vooreen 2e gitaar(dubben)

tempo:@110 bpm, ik dacht dat dat het normale tempo was, komt verder niet overdreven sloom op mij over, maargoed ik zal het nog eens nazoeken.

Drums: drumkit from hell
el cheapo basgitaar-> DI -> guitarrig 2
Gitaar -> DI -> sansamp
zang -> bejaarde sony electret cendenator mic

dat t niet soepel klinkt kan erg goed kloppen: ik speel echt enorm stram.... erg hoge spierspanning dus dat klinkt ws ook niet ontspannen. ben nu bezig met mensendieck om mijn lichaam wat losser te krijgen....


voor de duidelijkheid, is dit geen voledige band, ik heb alle instrumenten gedaan.

zang door een vriend van me,

drums en mixen gezamelijk

ik zal eens met de rest van de tips aan de gang gaan, vanavond of morgen volgt het resultaat :)

R.W.
8 maart 2008, 14:09
poging gedaan om op mijn flatje een versterker met mic op te nemen.... klinkt in mijn oren beter dan die sansamp plugin, daar had ik echt moeite om nog wat van te maken, dus nu gitaar met mic.

verdere aanpassingen
kick iets voller gemaakt, en drums in het algemeen ruimtelijker.
tommetjes wat duidelijker aanwezig

bas iets beter door de mix laten komen( erg lastig om de bas en gitaar goed te scheiden van elkaar

toefje hoog over de vocalen om het iets minder dof te maken....

keyboard voor de sfeer van het nr wel laten staan, blijft crappy :(

ik ben benieuwd....... :satisfie:

vernieuwd linkje: http://www.speedyshare.com/664594687.html

B_2_the_a
8 maart 2008, 14:49
klinkt als deep purple in het bejaardehuis!
temop is zoals genoemd gewoon te laag...
gitaar klinkt ruk, teveel gain, te weinig body
drums zijn te statisch (geluid heb ik het niet over)
keyboarjde heb ik het ook niet over

zang, daar is volgens mij het meest tijd in gestoken (met koortje enzo)


luister goed naar het origineel

R.W.
8 maart 2008, 15:23
zang de minste tijd.... meeste tijd om een "knap geluid qua gitaar te krijgen..... en volgens mij krijg ik dat nog niet helemaal voor elkaar :sneaky:

drumcomputer is lastig enorm levendig te maken....(tenzij iemand met een suggestie komt :satisfie: )

MjS
8 maart 2008, 15:29
Ik weet niet in welk programma je de drums maakt, maar ik als ik de drums eenmaal geprogrammeerd heb, zet ik de quantize uit en sleep ik een en ander wat heen en weer. Probeer dat dus eens! Een snaretje iets eerder of later, velocity wat varieren, etc.

ACSlater
8 maart 2008, 16:59
drumcomputer is lastig enorm levendig te maken....(tenzij iemand met een suggestie komt :satisfie: )

Dat kun je duidelijk horen! Het klinkt nu een beetje als een discoplaat doordat je hihat zestienden tikt onder de coupletten ipv vierden. Doet me denken aan de slechtste drumcomputer EVER zoals in Last Christmas van Wham vooral door die uberfoute fills :)

Gitaar klinkt al een heel stuk beter dan op de eerste opname. Solo geluid vind ik niet veel aan maar dat kan ook komen door het monotone deuntje.

R.W.
8 maart 2008, 18:50
wat lopen slepen en duwen met de drums(hopelijk niet overdreven.....)
klopt t dat je met die velocity vrij "extreem" moet spelen om het niveau verschil te horen??

(wederom :confused: ;) ) vernieuwd linkje:http://www.speedyshare.com/698895417.html

Thoom42
8 maart 2008, 19:46
Gitaar heeft nog steeds geen body en klinkt nog steeds RUK. De drums zijn ook niet je van het. Alleen de zang is redelijk, de rest kun je beter allemaal opnieuw doen. Wat voor gitaarvesterker gebruik je?

bass blom
8 maart 2008, 19:52
flauw geintje :D

http://www.muziekhuisdacapo.nl/producten_detail.asp?productId=1195&groepId=6&subGroepId=21

die heb je nog nodig.

zit voorlaatste versie te luisteren nu, is al wel beter, maar het mist dat het als een geheel klinkt.

edit, nu versie 4, hmm.. tja.. goh.. tjee..

R.W.
8 maart 2008, 21:42
versterker die ik gebruik: vox AD120

instellingen:uk 80s( marshall jcm 800)

gain @ 5

high @ 6
mid @ 7
Bass @ 4

presence @ 5

mic 1 cm van het doek, +- 2 cm uit het centrum van de conus.


ik weet dat t niet geweldig klinkt.... post dit ook uit het oogpunt wat te leren......

as far as talent.... ook mijn spel is behoorlijk matig,
maar liever met veel plezier matig spelen, (en hard oefenen) dan gefrustreerd de boel aan de kant zetten :cooler:

body in de zin van speelstijl, of in de zin van amp tone, in geval van amp tone, hoe verbeter ik het?

PS: ook flauwe geintjes zijn welkom ;) nogmaals iedereen bedankt voor de tips!

bass blom
8 maart 2008, 22:12
hoe lang speel je?

R.W.
8 maart 2008, 22:23
te lang.... nee dat ik echt ben gaan oefenen is nu zo'n 2 jaar. na 2 leraren versleten te hebben die zeiden "geen talent" (in andere bewoordingen uiteraard) kwam ik bij een andere man die me direct naar mensendieck stuurde, mocht terug komen als ik ontspannen was.... en daar ben ik nu druk mee bezig.

ik speel nu wel dingen ( nee niet strak, maar ik krijg t er uit) op tempo die ik voor dat ik naar mensendieck ging ecth niet kon, langzaam word ik wat minder gespannen, dus ik hoop door veel te oefenen, en te leren ontspannen.....

dat t ooit nog eens wat word :satisfie:

bass blom
8 maart 2008, 22:26
ja dat niet ontspannen is heel goed te horen, flink houterig ofzo klinkt het, niet geil.
en dan is het moeilijk spelen voor jou en moeilijk beoordelen voor ons.
flink blowen en zuipen en neuken en dan dit nummer compleet weggooien en iets nieuws gaan doen. (niet perse in die volgorde)

succes! :D

R.W.
8 maart 2008, 22:30
di e laatste 2 red ik sowieso :satisfie:

ach men probeert wel eens wat, komen vast ook nog dingen die wel goed lukken........

(men houden hoop ;) )

thnx anyway

bass blom
8 maart 2008, 22:57
en als je toch met deze opnames wil blijven oefenen, doe eens gek, gooi eens flink wat maffe delay/galm op die gitaar :satisfie:

R.W.
8 maart 2008, 23:01
ik zit me eerder af te vragen of het gebrek aan tone in die gitaarsound niet ddor de mic plaatsing komt..... benader je het micen van een amp met een electret condensator mic anders dan met een dynamische???

bass blom
8 maart 2008, 23:03
ik zit me eerder af te vragen of het gebrek aan tone in die gitaarsound niet ddor de mic plaatsing komt..... benader je het micen van een amp met een electret condensator mic anders dan met een dynamische???

elke amp, elke mic andere benadering.
maar, als je een gitaar close mike opneemt, dan hoor je hem gortdroog.
alsof je met je oor op 15 cm van de speaker zit. willen we dat?

R.W.
8 maart 2008, 23:11
ik heb al wat in gedachte(uiteraard heb je gelijk....) morgen... maar weer eens kijken :satisfie: