PDA

View Full Version : Fender Ultra Strat onderdelen uit verschillende jaartallen !!!



DTmaster
6 maart 2008, 22:29
hallo


Dit poste ik elders maar kan iemand mij hier een verklaring voor geven of elke fender eerst zijn hals 4 jaar laat rijpen en dan de body maken die weer 3 jaar laat rijpen om vervolgens het sr nr 98 is dus 1998 als eindresultaat te geven


Groeten

Dtmaster

Pepe
6 maart 2008, 22:46
Beetje warrig verhaal.
Gitaar morgen klaar, Importeur dit het niet meer had, had hem al gezien..

De vraag ontgaat me ten ene male.

macwilliams
6 maart 2008, 23:00
Dus jouw nieuwe gitaar bestaat uit oude onderdelen die dan vervolgens ook nog eens ge-antidateerd zijn??



OMG!

DTmaster
6 maart 2008, 23:20
mijn gitaar is morgen klaar voor een herfret operatie maar toen ik vorige week las kwam om wat anders te bespreken zag ik mijn gitaar in delen op de tafel liggen en viel mijn bouwer op dat mijn onderdelen verschillende jaartallen had dus bijdeze hoe komt dat.

Pepe
7 maart 2008, 00:22
Het is niet ongebruikelijk dat een Fender onderdelen heeft uit verschillende bouwjaren maar dit is wel extreem.
De enige verklaring zou dan kunnen zijn dat hij niet origineel is maar ooit is samengesteld.

Eko
7 maart 2008, 00:40
Fendert hanteert standaard een geaccepteerd verschil van ongeveer 3 maanden als normaal. Soms liggen er bepaalde onderdelen te wachten op completering van een serie. Als voorbeeld zou November 2007 en januari 2008 nog te verklaren zijn.
2e Mogelijkheid is dat Fender soms teveel orders heeft van een bepaald type en dat er gitaren gedemonteerd worden om met de onderdelen andere gitaren af te monteren.
Er worden zelfs body`s geschuurd en overgespoten als dat nodig is.

DTmaster
7 maart 2008, 00:54
hahahaha nou ik heb hem 2e hands gekocht van deze zaak http://www.thestring.com/ en dit is 100% orgineel want ik kende de eigenaar dus heb ik gewoon een uiterst zeldzamen super deluxe fender model

haahahah het is er zo eentje :)


http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.guitarattic.com/Guitars/Fender%2520Ultra%2520Strat.jpg&imgrefurl=http://www.guitarattic.com/ug.htm&h=1064&w=1560&sz=358&hl=nl&start=1&um=1&tbnid=jk6PRgeeLoYpEM:&tbnh=102&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3DFender%2BUltra%2BStrat%2B1998%26um%3D 1%26hl%3Dnl%26rlz%3D1G1GGLQ_NLNL247%26sa%3DN

Staat ook op de achterkant "Ultra Strat" hahahaha ik heb trouwens die elementen eraf gehaal en nieuwe ingedaan :)

Squier4ever
7 maart 2008, 01:07
sorry maar je post is redelijk onleesbaar door al je spelfouten.

DTmaster
7 maart 2008, 01:12
anyway ik zie hem morgen en dan zullen we eens zien hoe die bespeeld inplaats van zien !

Erikt
7 maart 2008, 01:35
Kun je niet ietsje beter je best doen om een begrijpbaar topic te maken? Ik zit nu gewoon echt te vogelen wat er nou gaande is..

Je hebt een strat, met onderdelen die 4 jaar van mekaar verschillen ofzo?

Pepe
7 maart 2008, 01:42
hahahaha nou ik heb hem 2e hands gekocht van deze zaak http://www.thestring.com/ en dit is 100% orgineel want ik kende de eigenaar dus heb ik gewoon een uiterst zeldzamen super deluxe fender model

haahahah het is er zo eentje :)

tis in ieder geval een grappig model merk ik.

Dat je Rienk kent zegt niet zoveel. Als er 1 zaak is waar dingen zonder veel probleem "passend" gemaakt worden is het de string wel.
Sterker, het verklaard een hoop...

enniewee, dat uiterst zeldzaam super deluxe fendertje is bij deze ineens de helft waard geworden van watie normaal gesproken is.
Ik zou niet zo hard lachen dan.

DTmaster
7 maart 2008, 09:42
Kun je niet ietsje beter je best doen om een begrijpbaar topic te maken? Ik zit nu gewoon echt te vogelen wat er nou gaande is..

Je hebt een strat, met onderdelen die 4 jaar van mekaar verschillen ofzo?


ok sorry was laat ik doe mijn best NU,

Ik ben laatst naar mijn bouwer geweest om hem te laten repareren voor herfrettingsoperatie, toen ik daar was maakte hij de hals los van de body en kwamen wij er gezamelijk achter dan de hals uit het jaar 1991 stamt, de body uit het jaar 1995 en de neck gaf als sr nr aan dat hij in 1998 gefinishd was best raar lijkt mijn.

Dus als je dit zou zien denk je dus "mmmm hebben ze mijn hals 7 jaar laten rijpen en mijn body 3 jaar? Het is een exclusieve Deluxe uitvoering dus zoiets kan je verwachten, maar 7 jaar een hals in het magazijn laten liggen is echt raar lijkt mij, mischien heb ik wel een nog meer dan Super deluxe uitvoering

hahahahaah ULTRA DELUXE :)

DTmaster
7 maart 2008, 09:45
tis in ieder geval een grappig model merk ik.

Dat je Rienk kent zegt niet zoveel. Als er 1 zaak is waar dingen zonder veel probleem "passend" gemaakt worden is het de string wel.
Sterker, het verklaard een hoop...

enniewee, dat uiterst zeldzaam super deluxe fendertje is bij deze ineens de helft waard geworden van watie normaal gesproken is.
Ik zou niet zo hard lachen dan.


euuh oja nee hij was niet de eigenaar maar hij het het aan deze zaak verkocht en ik hem hem daaro gekocht anyway er zijn geen problemen want het is een super gitaar alleen voor de statestiek veel mij dit op :)

PS: The string ken ik niet alleen Rich Kessel want dat is een Collega van mij :) anyway we zullen vandaag zien.

Pepe
7 maart 2008, 11:03
PS: The string ken ik niet alleen Rich Kessel want dat is een Collega van mij :) anyway we zullen vandaag zien.

Geen misverstanden, Rienk is een supertoffe gast maar Richie....
Meer dan eens genaaid door die "coole popiejopie". En goed ook.

jimihattricks
7 maart 2008, 12:13
leuke tent, de string, pik er regelmatig een allparts halsje op :)

laatst overwogen mijn allparts strat door hun te laten doorverkopen:

"zetten we er gewoon ff een fender-decalletje op" :satisfie:

ze boden nog een aardig bedrag ook vond ik, maar ik heb m particulier voor een betere prijs door kunnen verkopen..

@ DTmaster: ik word dyslectisch van je posts... damn

DTmaster
8 maart 2008, 01:47
Nou hij is weer thuis en hij speelt nog lekkerder dan eerst TOP :)

DTmaster
8 maart 2008, 10:45
er waren wel stukje ebbehout van het blad afgebroken, maar dat heeft hij weer bijgevuld. Je ziet het nu een klein beetje op de hals maar je voelt niks.

Daarnaast bij mijn brug heb ik hele lange brugjes gekregen (afstelschroefjes) waardoor ik eerst elke keer met mijn hand er tegen langsschraafde. Nu heb ik de brug wat hoger gezet wat er een beetje anders uit zit maar ja hij speelt nu lekker en voelt lekker als ik mijn hand op de brug leg.

IK !! doe dat namelijk altijd maar hoort dat dan niet omdat de bouwer die brugjes (voor je inbussleutel) zo hoog had gezet mischien voor een rede.

Thanx

Malle Eppie
8 maart 2008, 10:53
Ik vind je grammatica echt knap. Heb nu al drie keer je laatste post gelezen en nog steeds snap ik niet wat je bedoelt.

Je brug met langere brugjes om zo de schroeven hoger te zetten zodat 'ie fijner speelt ?! Zodat je ergens niet meer tegen langs schaaft?

DTmaster
8 maart 2008, 10:59
Ik vind je grammatica echt knap. Heb nu al drie keer je laatste post gelezen en nog steeds snap ik niet wat je bedoelt.

Je brug met langere brugjes om zo de schroeven hoger te zetten zodat 'ie fijner speelt ?! Zodat je ergens niet meer tegen langs schaaft?


als je een brug hebt en wat zit er in de brug (weet ik veel hoe die dingen heten denk dan eens mee) met die schroefjes kan je brug hoger of lager instellen NOU kan je mij nog volgen??? ok toen ik mijn gitaar kreeg stond mijn brug zo laag dat die schroefjes daardoor uitstaken, dus toen ik elke keer met mijn hand op die brug kwam schraafde ik tegen die schroefjes aan wat dus geen fijn gevoel was.

Saf
8 maart 2008, 11:00
hee lvreemd topic dit. Heb zelf ook meestal hele rijen spelfoute nin post staan maar grammatikaal en zinsbouw gewijs is dit wel echt top.

Ik ben wel blij met de korte samenvatting waar dit topic nu precies over ging want daar kwam ik in het begin dus ook niet echt wijs uit.

Ik geloof eigenlijk niet dat die gitaar orgineel is als de jaartallen zo ver van elkaar af liggen, zou bijna zeggen dat de body en hals orgineel niet bij elkaar gehoord hebben.

DTmaster
8 maart 2008, 11:02
ja zou kunnen maar toch raar dat die jaartallen zo verschillen.

taylor
8 maart 2008, 11:33
ik weet niet maar euh is de ultra wel 7 jaar in productie geweest? dacht zelf dat niet zo'n suxxes was die serie kan mij nog herinneren...

7 jaar lijkt mij erg lang voor een gitaar die niet goed in markt stond..

edit:ik zie net in price guide dat ie idd van 1990 tot 1997 is gemaakt dan zo t wel losse onderdelen gitaar zijn of leftovers

Pepe
8 maart 2008, 13:04
Samenvattend:
Gitaar bestaat uit onderdelen uit verschillende jaartallen.
Gitaar is herfret en afgesteld.
De afstelling heb je daarna nog zelf verbeterd.
Eind goed al goed.

Mooi avontuur.

B_2_the_a
8 maart 2008, 13:21
man... niet te geloven, ik dacht dat mijn nederlands slecht was, maar met zulke teksten bijna 1000 posts te hebben, ben je toevallig een belg ofzo?

Mike McCready
8 maart 2008, 13:21
Is dit nou de nieuwe generatie? Nog nooit zoveel spelfouten, gebrek aan leestekens en onsamenhangende zinnen in een post gezien...

Doe in het vervolg ietsje beter je best om het voor iedereen begrijpbaar te maken. Ik begin me een ouwe lul te voelen hier met mijn 29 jaar.

Of je moet dyslexie hebben, in dat geval heb ik niks gezegd.

B_2_the_a
8 maart 2008, 13:28
Is dit nou de nieuwe generatie? Nog nooit zoveel spelfouten, gebrek aan leestekens en onsamenhangende zinnen in een post gezien...

Doe in het vervolg ietsje beter je best om het voor iedereen begrijpbaar te maken. Ik begin me een ouwe lul te voelen hier met mijn 29 jaar.

Of je moet dyslexie hebben, in dat geval heb ik niks gezegd.

je hebt het toch niet over mij eh?

DTmaster
8 maart 2008, 14:01
Is dit nou de nieuwe generatie? Nog nooit zoveel spelfouten, gebrek aan leestekens en onsamenhangende zinnen in een post gezien...

Doe in het vervolg ietsje beter je best om het voor iedereen begrijpbaar te maken. Ik begin me een ouwe lul te voelen hier met mijn 29 jaar.

Of je moet dyslexie hebben, in dat geval heb ik niks gezegd.


ja een beetje, sorry !!!

Maar ik heb dat niet door want als ik denk "hey dat is goed, is het voor jullie WTF fuck zegt die gozer" :(

maar ja, ik ben blij dat alles werkt, alleen de brug staat wat hoog maar dat voel ik toch niet :)

Dirkdewaard
8 maart 2008, 21:40
hahahaha ik moest gewoon lachen toen ik klaar was met lezen.

Geniet van je gitaar, super deluxe of niet, hij is speciaal. :)

EuroCinema
8 maart 2008, 23:13
De spelling daargelaten: ik vind het toch wel een beetje schokkend als de TS gewoon niet heeft gekregen waarvoor hij betaald heeft bij een gerespecteerde zaak. En dat andere forulmleden dan zeggen daar ook twijfelachtige ervaringen te hebben. Ik heb zelf met een verlangend oog naar de Es125-jes bij de String staan kijken, maar ben nu toch een beetje bang met een gepimpte Aria Pro thuis te komen :chicken:

Dirkdewaard
8 maart 2008, 23:31
De spelling daargelaten: ik vind het toch wel een beetje schokkend als de TS gewoon niet heeft gekregen waarvoor hij betaald heeft bij een gerespecteerde zaak. En dat andere forulmleden dan zeggen daar ook twijfelachtige ervaringen te hebben. Ik heb zelf met een verlangend oog naar de Es125-jes bij de String staan kijken, maar ben nu toch een beetje bang met een gepimpte Aria Pro thuis te komen :chicken:

Denk alsjeblieft niet dat er ook maar iemand is in nederland die gitaren open gaat schroeven om te kijken of alle onderdelen origineel zijn.

EuroCinema
9 maart 2008, 12:29
Nee, maar er is een verschil tussen "de brug is vervangen" en "het is een zelfgemaakt ding met een nep-decal erop".

Dirkdewaard
9 maart 2008, 13:21
Nee, maar er is een verschil tussen "de brug is vervangen" en "het is een zelfgemaakt ding met een nep-decal erop".

Die ES-125 enz zijn echt maak je geen zorgen, alleen misschien niet alle onderdelen of lak.

Pepe
9 maart 2008, 13:49
Die ES-125 enz zijn echt maak je geen zorgen, alleen misschien niet alle onderdelen of lak.

yep, het zijn de 2e hands fendertjes die zich makkelijk lenen voor swapping.
Er staat wel eens wat wazigs in consignatie en vaak is de prijs er ook naar. Voor echt origineel spul betaal je ook top euro's.
De tijd dat je daar goedkoop een mooi ding kon scoren is al lang niet meer.

Mike McCready
9 maart 2008, 14:34
je hebt het toch niet over mij eh?
Nee, topicstarter uiteraard