PDA

View Full Version : Epiphone of Ibanez



Meneertje WelBezield
12 februari 2003, 11:58
Ik had hier een berichtje gezet over de SA 160, maar hoe meer tijd ik heb om over dingen na te denken, hoe meer ik ga twijfelen :smile: Heb nu nog geen geld, maar ik stond in de Beat Shop (hebben ze de sa net binnen) en keek rechts: een Epiphone LP , wel mooi, voor 220€...
Toen begon ik te denken :smile: Zijn de epiphone's LP van rond de 220 'iets goed'? Kan ik er een goede kopen voor pakweg 400€? Dan zou ik 200 overhouden voor een versterker...

De vraag is dus dit: welke goed betaalbare les paul is mij aan te raden, beter dan een gewone beginnersgitaar, het wordt mijn 'echte' :smile:

Wordt nog een moeilijke keuze, dus mij uit mijn dilemma halen zou een daad van barmhartigheid zijn...

Meneertje WelBezield

Meneertje WelBezield
12 februari 2003, 12:10
Oh ja, ik vergeet wat: de eerste reply is altijd: wat voor muziek speel je :smile:
Ik speel alles, en zoek een zo 'alles-spelend-mogelijke gitaar, versatile en ik geef geen optredens, of zit niet in een band maar dat kan nog komen :smile: ... Voor rond de 500€,mag meer, mag minder...

Bedankt,
Meneertje WelBezield

Anders Destium
12 februari 2003, 12:41
Tja goedkope Epi's zijn rammelbakken, het zelfde geldt voor goedkope Ibanezzen. Je moet niet verwachten dat je met een Epi les paul van minder dan 400 euro er bent. De mooie top is net als bij de SA fake, gewoon een plakplaatje... Om mee te beginnen is denk ik het belangrijkst welke je mooier vindt, het zijn beide relatief veelzijdige gitaren.

skabouter
12 februari 2003, 13:46
volgens mij ben je naarmate je hoger (in kwaliteit) komt relatief meer geld kwijt bij Ibanez dan bij epiphone.

denk ik...............al weet ik het nu ineens al nie zo zeker meer nu ik dit schrijf :grin:

Shay
12 februari 2003, 14:40
Epiphone Zakk Wylde signature .. is wel vet om op te spelen...

V-Twin
12 februari 2003, 19:54
voor 200 eur koop je nieuw ggen redelijk goeie gitaar je zou voor een tweede hands epi les paul custom die kan je wel vinden voor een 250/300 eur of een tweede hands ibanez natuurlijk wat jij mooi vind

(maar ik zou voor de epiiiiiiii gaan)

GREETZ

Ic3gl0vE
12 februari 2003, 21:13
500 euro voor alleen de gitaar neem ik aan? dat moet een mooie 2ehandse ibanez of jackson worden... geen epi lp! dat is echt zonde van je geld vind ik. Ik heb er meerdere uit getest maar ze mankeerden allemaal wel iets... en dan heb ik het niet alleen over het baggergeluidje dat eruit kwam. maar goed, geluid is smaak dus wat ìk daarvan vind is ook niet belangrijk.

maar als je keuze alleen tussen epi en ibanez ligt zou ik zeker voor een ibanez gaan

Meneertje WelBezield
13 februari 2003, 14:17
Ja, daar is nu nog 1 vraagje bijgekomen :smile: Kan je op een gitaar naderhand nog piezo's bij laten zetten, ofzo? Ik keek hier naar de SA serie van Ibanez en daar staat de 420... Heeft piezo's, maar kost ineens drie keer zoveel. Misschien toch maar eens uitkijken naar een tweedehandse mooie... Een échte S :smile:
Jongens, ik wil de juiste en ik willum nu! :grin:

Meneertje WelBezield

Jopie
13 februari 2003, 14:24
Ibanez SA-160 nemen! Epiphones lpees zijn ook wel lekker maar zwaar. Ik heb zelf een Ibanez SA-160 QM blauwe versie gekocht voor 299 Eurootjes , nieuw. En hij speelt erg lekker , smalle hals , licht , en clean ook perfect , ontstemt vrijwel niet duss!Kiek ff bij feedback op de site voor de aanbieding!

Meneertje WelBezield
13 februari 2003, 14:40
Wow, hoe komt het dat ik in mijn winkel 550€ moet betalen, en in die feedback maar 300€? Van de bestelwagen gevallen :wink:. Ik woon in België, versturen ze dat ook nog? Komt dat dan ook goedkoper uit (wrs wel natuurlijk)... Maar ga nu nog niet kiezen, heb toch geen tijd (lees: geen geld). Over een half jaartje :wink:

Meneertje WelBezield

Neals
13 februari 2003, 17:24
Is die SA160 wat, want ik zoek een gitaartje met vaste brug voor niet al te veel geld.

Ic3gl0vE
13 februari 2003, 17:36
OLP MM1 is ook wel leuk

Neals
13 februari 2003, 17:44
Met mijn vraag doel ik overigens op:

Is hij oefenruimteproof?
Is hij geschikt om kleine live setjes mee te spelen?

die SA dus

Hankey
13 februari 2003, 21:00
Op 2003-02-13 17:24, schreef Neals:
Is die SA160 wat, want ik zoek een gitaartje met vaste brug voor niet al te veel geld.


De SA heeft een tremelo...

Neals
14 februari 2003, 13:03
hmmmz dan verdwijnt mijn interresse in die plank als sneeuw voor de zon

Ic3gl0vE
14 februari 2003, 21:32
ja maar dat is geen floyd toch? dan maakt het ook geen hol uit

Neals
15 februari 2003, 16:21
ik krijg een hoop belastingscentjes terug, en daarvoor kan ik bijna een LP studio voor kopen

Meneertje WelBezield
16 februari 2003, 12:01
Dit is een beetje aan het doodbloeden precies... Daarom mijn laatste vraagjes even op een rijtje, voor de goede orde :smile:

-Kunnen Piëzo's naderhand op een gitaar worden bijgebouwd? (en hoeveel moet dat kosten?)

-Kan er mij iemand een foto van de deep blue IRL doorsturen van de SA160?

-De SA160 heeft toch geen zwevende brug?

-Komt SA420 ook nog op die feedback te staan, en waarom zijn die zo goedkoop?? (niet dat dit iets slechts is :smile:

Meneertje WelBezield

Anders Destium
16 februari 2003, 12:29
-Piezo's zitten meestal in je brug, is prijzig om (ta laten) inbouwen.
-SC heeft een singlelocking brug, hij kan 1 kant op met de tremolo-arm
-Ibanezgitaren van eerdere jaren zijn nu erg goedkoop omdat alles is omgegooid.

Meneertje WelBezield
16 februari 2003, 14:31
Owkay, bedankt :smile: Verstuurt die Feedback ook naar België? Met dezelfde tarieven? Heb net een mailtje gestuurd, zal het posten zodra ik het weet... Gesteld dat het iemand ook maar iets interesseerd :smile:

Meneertje WelBezield

Neals
16 februari 2003, 23:02
SA240 is volgens mij discontinued.