PDA

View Full Version : ik ben dus op zoek nar een nieuwe amp...



classicrooock
6 maart 2008, 17:06
ik kon niet echt bruikebare info vinden met de zoek functie dus maak ik er zelf maar een van
ik zoek een degelijk head +cab die betaalbaar zijn liefst lampen (1000euro)
ik heb een hybride amp geprobeer in de plaatselijke muziekwinkel een randall g3 ik vond hem wel goed maar er miste iets ik weet niet wat als je een voorstel hebt zeg het gerust :gitarist:
genre rock-classic rock-pop-hardrock-enz
----------------------
gear
fender strat 1971 custom shop
custom michael kelly les paul
boss me50

Harry
6 maart 2008, 17:13
ik zou een marshall kopen, of een Vox.

ColourofFire
6 maart 2008, 17:17
Niet echt info waarop een zinnige suggestie gedaan kan worden...

1: Alle soorten rock????
2: Wat is betaalbaar voor jou?

En die suggesties hierboven zijn al helemaal losse flodders...


EDIT: Nou lijk ik weer een idioot door jouw aangepaste post ;)

pannekoek
6 maart 2008, 18:14
hmm 1000 euro dan zou ik geen head + cab kopen maar een combotje ofzo, kijk naar marshalls of vox!

Ome Keith
6 maart 2008, 18:31
Ik heb sinds kort een tweedehands Laney GH50L (buizen, 2xEL34).
Eenvoudig maar fantastische brul en is betaalbaar. Bij (een vd) duitse internetwinkels voor minder dan 600,-. Fame cabje met vintage Celestions voor 400,- en klaar.......

Heb ook modeling amps, hybride amps maar ik vind al mijn buizen amps (Supercity, Kitty Hawk, Laney, Marshall) gewoon iets extras hebben. Vooral bij wat hogere volumes staan ze er gewoon.

Heel veel uitproberen (ook verschillende cabs).

kenx
6 maart 2008, 20:31
ZOEKFUNCTIE

Kun je het lezen man?

Ps: zinsleer, nooit gekregen in het school?

Thoon_Loque
6 maart 2008, 20:42
ZOEKFUNCTIE

Kun je het lezen man?

Ps: zinsleer, nooit gekregen in het school?
Nou nou nou 't kan ook wel wat minder hoor.

Mitch
6 maart 2008, 20:53
Doe 's normaal, kenniks. Toen jij laatst vroeg of je transistorbak moest worden opgewarmd voordat -ie voluit kan hebben we je ook niet met koeienletters naar de zoekfunctie verwezen.

@classicrooock: als het 1000E mag kosten en het moet ook nog eens een degelijke buizenversterker zijn mét een cabinet.... dat gaat niet. Voor dat geld zit je in de goedkope buizenbakkies, zeker nieuw. Kijk dan naar een goede combo, of kijk eerst naar een goede top en een bescheiden cabinet om daar later een betere cab bij te kopen als je weer meer gespaard hebt.

llahsraM
6 maart 2008, 21:10
Een 2ehands Marshall JCM800/JMP 2203(100watt) of 2204(50watt)... Daar kan je zeker de sound uit halen die jij zoekt

edit: Kijk is op www.2dehands.be (BELGIË)

Realeigo
6 maart 2008, 21:15
Kijk ook eens naar london city en/of Sovtek Mig 60 als die vindbaar zijn.
Alle buizenmarshalls zijn ook wel geschikt.

Puerco
6 maart 2008, 23:32
Een paar forum leden hadden laatst die fame 100Watt buizentop getest (met geluidsfragmentje) en dat ding scheen heel bruut te zijn voor €333,- LINK (http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000B97vP9-g?CatalogVideo=&ProductUUID=1xjVqHzmspcAAAEXPntgyFiv&CatalogCategoryID=vMfVqHzlugwAAAEVGx1Wf70R&JumpTo=OfferList) Leuk cabinetje erbij en je kan knallen.
Een peavey valve king kost ook maar rond de viereneenhalf honderd voor de top.
Of een London City, bij feedback €749 voor complete set met cabinet LINK (http://www.feedback.nl/?b=LCBULLDOG&a=47)
Zelf heb ik laatst bij Ceriatone een Marshall cloon laten bouwen en dat kwam inclusief verzenden op €733,- voor complete top.
Dus wie beweert dat je onder de €1000 niks moois kan kopen is gek!

humbucker
7 maart 2008, 16:19
VOX AC15 met Blue Alnico en je bent voor 800 euries klaar en je hebt (in mijn ogen) een schitterende soune!!

grtn

kenx
9 maart 2008, 12:41
Doe 's normaal, kenniks. Toen jij laatst vroeg of je transistorbak moest worden opgewarmd voordat -ie voluit kan hebben we je ook niet met koeienletters naar de zoekfunctie verwezen.

@classicrooock: als het 1000E mag kosten en het moet ook nog eens een degelijke buizenversterker zijn mét een cabinet.... dat gaat niet. Voor dat geld zit je in de goedkope buizenbakkies, zeker nieuw. Kijk dan naar een goede combo, of kijk eerst naar een goede top en een bescheiden cabinet om daar later een betere cab bij te kopen als je weer meer gespaard hebt.
ja ok je hebt wel gelijk, maar ik was weer eens niet goed gezind. Als je leest wat voor onzin hier soms gepost wordt... (hoef geen commentaar)

grtz

Rude Perception
9 maart 2008, 12:50
ja ok je hebt wel gelijk, maar ik was weer eens niet goed gezind. Als je leest wat voor onzin hier soms gepost wordt... (hoef geen commentaar)

grtz

Het spijt me, maar hier is gewoon het budget gegeven en de muzieksmaak. De plek (thuis/oefenruimte) waar het gebruikt wordt zou er nog bij kunnen. Dat is heel wat anders dan: 'Ik zoek een nieuwe amp, welke moet ik kopen?' Op dat soort topics wordt soms zo gereageerd, en dat vind ik dan terecht.

minoin
9 maart 2008, 13:17
Een paar forum leden hadden laatst die fame 100Watt buizentop getest (met geluidsfragmentje) en dat ding scheen heel bruut te zijn voor €333,- LINK (http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000B97vP9-g?CatalogVideo=&ProductUUID=1xjVqHzmspcAAAEXPntgyFiv&CatalogCategoryID=vMfVqHzlugwAAAEVGx1Wf70R&JumpTo=OfferList) Leuk cabinetje erbij en je kan knallen.
Een peavey valve king kost ook maar rond de viereneenhalf honderd voor de top.
Of een London City, bij feedback €749 voor complete set met cabinet LINK (http://www.feedback.nl/?b=LCBULLDOG&a=47)
Zelf heb ik laatst bij Ceriatone een Marshall cloon laten bouwen en dat kwam inclusief verzenden op €733,- voor complete top.
Dus wie beweert dat je onder de €1000 niks moois kan kopen is gek!


Helemaal mee eens! Uit die amps zijn hele mooie geluiden te krijgen! Je moet dan alleen wat meer zoeken naar je geluid en misschien nieuwe buisjes kopen. De luie gitarist schrijft een versterker dan al weg als ruk..

crapton
9 maart 2008, 13:17
Een paar forum leden hadden laatst die fame 100Watt buizentop getest (met geluidsfragmentje) en dat ding scheen heel bruut te zijn voor €333,- LINK (http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgS6SfaObm0000000000000000B97vP9-g?CatalogVideo=&ProductUUID=1xjVqHzmspcAAAEXPntgyFiv&CatalogCategoryID=vMfVqHzlugwAAAEVGx1Wf70R&JumpTo=OfferList) Leuk cabinetje erbij en je kan knallen.
Een peavey valve king kost ook maar rond de viereneenhalf honderd voor de top.
Of een London City, bij feedback €749 voor complete set met cabinet LINK (http://www.feedback.nl/?b=LCBULLDOG&a=47)
Zelf heb ik laatst bij Ceriatone een Marshall cloon laten bouwen en dat kwam inclusief verzenden op €733,- voor complete top.
Dus wie beweert dat je onder de €1000 niks moois kan kopen is gek!

In dit forum een (1) sticky maken 'Advies amp kopen' met o.a. info zoals hierboven. Je kan dit bv indelen als goedkope buizenamps, combo's (<50W, > 50W), tops, cabs. Als de mod dit een beetje screent is zoiets heel bruikbaar en kan zinloze discussies voorkomen...