PDA

View Full Version : Klote Euro



jaalst
12 februari 2003, 11:06
--------------------------------------------------------------------------------
Dit stukje staat ook onder diversen maar ik wil natuurlijk ook mijn "basvrienden" hun menig hierover horen....voor het geval dat jullie de "diversen" rubriek niet geregeld lezen!!!!

Ik kon het niet laten...maar volgens Gerrit Zalm is heel Nederland dom..."niets is duurder geworden" volgens hem!!!....
8 miljoen mensen denken dat maar, "het zit tussen onze oren, we denken nog in guldens" vogens Zalm...en er heeft er maar 1 gelijk....en dat is Gerrit Zalm zelf!!!!!
Wat heeft dit met bas(gitaar) of muziek te maken....?????
Ik vraag me of of jullie bij aankopen van wat dan ook op het gebied van bassen, gitaren, snaren, plectrums, cd's etc etc etc ook is opgevallen dat het duurder is geworden.
En WAT GAAN WE ERAAN DOEN hahaha

Vreemd, ze zeggen dat nederlanders (hollanders) zuinig zijn...
Het valt me op dat wij met z'n allen toch maar alles blijven pikken en duurder betalen!!!!
Nix is waar van "ons ben zuuuuunig"!!!!
Als de Dieselprijs stijgt dan gooien de trucker de A2 dicht....wordt het niet eens tijd voor een LANDELIJKE STAKINGSACTIE tegen de de prijsstijgingen in het algemeen!?!?

gr John

LuC
12 februari 2003, 11:11
Ja zeker is het zo dat prijzne omhoog zijn gegaan zeker weten ; Dom voorbeeld eerst was een plectrum 1 gulden nu is het 50 euro cent , ok het is niet veel maar allicht iets.

maarten=okee
12 februari 2003, 11:43
lang leve die goeie ouwe gulden!

jaalst
12 februari 2003, 11:57
Wie vind dit iets, "de goeie ouwe gulden beweging" of of de "alles wat je moet delen door TWEE,TWEE....weg ERMEE club" ...hahahahaha

gr John

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaalst op 2003-02-12 11:58 ]</font>

Dandelion
12 februari 2003, 13:07
Persoonlijk vind ik het allemaal geneuzel en gezanik, prijzen stijgen namelijk elk jaar, maar door de euro let iedereen er extra op.

Maar om je even tot dienst te zijn, is "Ook dat nog!" (dat geweldig leuke programma van de zondagavond (ja 5 geleden nog wel ja)) niet bezig met een actie? Check hun site maar eens.

AllodoX
12 februari 2003, 13:32
De inflatie is hoger dan de gemiddelde salarisophoging..

Dirk_Hendrik
12 februari 2003, 13:34
En mag dit ge-dubbelpostte janktopic z.s.m. naar het "biertje erbij" gebeuren?

bassopotmus
12 februari 2003, 15:14
Allodox zegt het al de inflatie is hoger dan de koopkracht correctie(das de term meen ik)

Dus onze reele koopkracht is achteruit gegaan, dus luxe goederen(bassen bv.) worden minde gekocht..
JAh sow? denk je. Nou minder muziek instrumenten is een achterstand in artistieke ontwikkeling, iets wat onze overheid juist moet steunen.. Wat gaan we doen we schrijven een brief aan Zalmpje en vragen of we een subsidie krijgen voor het bespelen van een muziek instrument..meer talent..meer export..en het gaat beter met onze economie...


Als dit vaag over komt moet je bij me EC. docent zijn..zal zijn phone nummer eens posten (AHHAHAHA)

Ruud
12 februari 2003, 20:51
Tja, die euro... gaat wel heel er ten koste van mijn basbudget... een biertje kost dus gauw 1euro 50, en je drinkt der dus niks minder op.... waar is die goeie ouwe tijd gebleven dat je voor 25 gulden nog 13 munten kreeg...(5 jaar geleden ongeveer)
dus zoals ze in duitsland zeggen: teuro's

basswasp
12 februari 2003, 21:49
pleuro's

basbeest
12 februari 2003, 23:57
Maakt mij niet uit dat alles duurder wordt behalve de dingen die met een b beginnen

basgitaren, basversterkers, basgitaarsnaren, basgitaareffectenpedalen, basgitaarkoffers, basgitaarbanden en natuurlijk het bier en de benzine :grin:

Nefarius
13 februari 2003, 12:03
Dat het duurder is geworden is inderdaad wel te merken.

Bij de plaatselijke gitaarboer stond (voordat de euro er was) een Ibanez bas waar ik een oogje op had. Die kostte toen 995 guldentjes. Toen ik na de introductie van de euro een keer langs kwam hing er een prijskaartje aan van 545 euro(dus ruim 220 gulden meer)! Toen ik vroeg of er niet 445 euro op moest staan, zei de verkoper zonder met z'n ogen te knipperen: "Nee". De bas staat er nog steeds (en terecht, wat een afzetter). Dit vind ik wel een extreem voorbeeld van euroflatie, zoals dat zo mooi heet.

Nou ja, "It's All About The Money", waarschijnlijk.

Dandelion
13 februari 2003, 12:24
Op 2003-02-13 12:03, schreef Nefarius:
De bas staat er nog steeds (en terecht, wat een afzetter). Dit vind ik wel een extreem voorbeeld van euroflatie, zoals dat zo mooi heet.

Heb je de winkelier ook gevraagd waarom die bas ineens zoveel duurder was?
Misschien dat je dat eens moet doen, dan krijg je misschien ook een beetje inzicht in het waarom...
Als hij dan met een lulkoekverhaal aankomt, dan kan je altijd nog beginnen te schreeuwen dat het allemaal gore afzetters zijn die moeten branden in de hel :grin:

Dandelion vindt het allemaal een beetje gezanik zoals gezegd...
(nothing personal Nefarius)