PDA

View Full Version : fender precision 50er



GENERC
6 maart 2008, 14:29
hallo mensen,
heeft iemand ervaring met deze bas?
zie link!
zoja wat vind je ervan? :gitarist:

http://www.musik-produktiv.de/fender-classic-series-50er-precision-2tsb.aspx

Mr.Fingers
6 maart 2008, 15:18
Jup...

Mooi basje voor de prijs, wel een erg dikke 1-piece gelakte maple neck (dik als je een JazzBass gewoon bent, het went wel, maar het is best aanpassen), dik wollig geluid, maar toch gedefinieerd. Gouden slagplaat voelt wat kil aan, en is erg gevoelig aan krassen (je schart zo door de gouden laag heen). Let wel op, de stemsleutels zijn "vintage" dus draaien de andere kant uit (wijzerzin voor opspannen)

Yan
7 maart 2008, 20:36
ik heb er zelf geen een, maar heb een paar keer in winkels op deze bassen gespeelt. Ik had er niets op aan te merken, gewoon een lekkere P-bass, zeeeeker voor dat geld.
Die slagplaat lijkt me alleen wat vervelend spelen voor langere tijd, voelde wat ruw aan. Als ik er een zou kopen zou ik er die zelfde dag nog een andere slagplaat op draaien.

denblommme
9 maart 2008, 13:42
Slagplaat vond ik ook niet dat van gevoel...
klonk wel lekker, enkel de hals stak me tegen.
Ben dan ook een Jazz achtig halsje gewoon.

GENERC
10 maart 2008, 11:57
weten jullie winkels in nederland waar ze te koop zijn???????

OJJVZ
11 maart 2008, 14:20
Tonika in Groningen
ik dacht mss feedback wel of the groove-factory (.nl)
niet erg zeldzame bas ofzo, voor zover ik weet.

Yan
13 maart 2008, 18:22
Bij feedback in rotterdam hadden ze een tijdje terug de fiesta rode uitvoering staan. Deze was echt bijzonder ruk afgesteld dus dat is een minpuntje als je er zelf niet handig mee bent. Ik ben er al een tijdje niet meer geweest dus zou ook niet kunnen zeggen of hij er nog staat. Gullukkig hebben ze ook in rotterdam van telefoons gehoord.

Robin5150
30 maart 2008, 21:58
Geen ervaring maar het moet een goede bas zijn.
Dat hij 50's of dergelijke is maakt niet veel uit.
Het is toch een relic en wordt gewoon vervaardigd uit modern materiaal, ondanks dat wel een net basje.
Ik hoop alleen niet voor je dat je de gaten die in de body zijn geschroeft op de afbeelding voor de duimsteun, pick-up en bridgecover er gratis bij krijgt.

Robin5150
30 maart 2008, 21:59
Bij feedback in rotterdam hadden ze een tijdje terug de fiesta rode uitvoering staan. Deze was echt bijzonder ruk afgesteld dus dat is een minpuntje als je er zelf niet handig mee bent. Ik ben er al een tijdje niet meer geweest dus zou ook niet kunnen zeggen of hij er nog staat. Gullukkig hebben ze ook in rotterdam van telefoons gehoord.

Feedback is inderdaad niet zo'n al te beste zaak, ondanks dat ze een telefoon hebben.
Ze verkopen tweedehands materialen door de nieuwe, ze stellen de boel verkeerd af en ik heb hier een keer een topic gezien over een knorrende jazz bass waarbij ze vertelden dat het zo hoort.
Gekke gasten daar.

Wizz
31 maart 2008, 10:59
ik heb hier een keer een topic gezien over een knorrende jazz bass waarbij ze vertelden dat het zo hoort.

Wat moeten ze volgens jou doen, dan ? :chicken:

Wizz