PDA

View Full Version : Amp schakelen met Lehle 1@3



DaTa
6 maart 2008, 13:14
Beste forumers / gitaarfanatiekelingen

Ik heb sinds kort een VOX AC50CP head. De versterker heeft twee totaal gescheiden kanalen. Nu ben ik weer bezig met een pedalboardje te maken hiervoor. Ik wil graag zo weinig mogelijk 'tapdansen'. MIjn idee was dus om de lehle te gaan gebruiken om tussen de twee kanalen te schakelen en een effectloopje in en uit te schakelen? Nu is mijn vraag of dit kan met de Lehle 1@3, of heb ik daar nog wat anders voor nodig? Heb al wel op de site gekeken, en daar staat dat je wel kunt schakelen tussen twee ingangen, maar weet niet zeker of het ook tussen twee kanalen kan.

Lexvandoef
6 maart 2008, 13:21
Dat kan helaas niet met de 1@3, die kan als het ware 1 input signaal naar 3 verschillende uitgangen sturen. Het is geen footswitch om je amp mee te schakelen.

Ik zou daarvoor de daarvoor bestemde footswitch van vox kopen/gebruiken, de vf002 double footswitch.

DaTa
6 maart 2008, 13:25
Dank je LEx,

Ik heb de footswitch al. HEt idee was juist om zo weinig mogelijk pedalen op mijn plank te hebben. Jammer dat het niet mogelijk is.

Lexvandoef
6 maart 2008, 13:39
Mooi zo:)

Vraagje, waarom wilde je eigenlijk de lehle 1@3 gebruiken daarvoor, dan heb je toch alsnog een pedaal ipv je footswitch op je pedalboard?

DaTa
6 maart 2008, 13:55
Klopt,

Mijn idee was om met 1 druk op de knop zeg maar te wisselen van een basic clean/crunch geluid naar een solo geluid,--> dus het tweede kanaal met evt een overdrive doosje en wat delay.
In de huidige situatie moet ik 3 keer iets intrappen:
- 1 kanaalswitcher
- 2 delay
- 3 overdrive.
Ik ben dat tapdansen gewoon een beetje beu, en zocht een eenvoudige / snelle en goedkope oplossing. Ik had gehoopt dat de lehle zoiets zou kunnen verwezenlijken voor me.

Lexvandoef
6 maart 2008, 13:59
ah oke.

Een aantal pedalen tegelijk aan zetten kan wel met een looper, wat die 1@3 ook kan. Maar als je ook de kanalen van je amp tegelijk wil schakelen dan moet je midi hebben en moet je amp ook midi hebben.

Valoosj
6 maart 2008, 16:00
Wat je kan doen is een looper laten bouwen, waarin hetzelfde doosje je schakelaar zit voor de amp. Als die dicht genoeg bij elkaar staan kan je beide schakelaars tegelijk intrappen. Dan sta je dus met een schop gewisseld van kanaal,met overdrive en delay te spelen.

Sloe Gin
6 maart 2008, 16:11
DaTa

ik gebruik zelf de lehle 1@3 om te schakelen tussen mijn kanalen op mijn versterker. ik heb mijn vox wah in de loop staan en mn distortion na kanaal B.

gitaar -> lehle 1@3 A-> kanaal 2 van versterker (clean)
B -> distortion -> kanaal 1 van versterker
C- B-> vox wah (in de loop van de lehle)

de loop zet mn wah op kanaal B, als je je wah clean wil gebruiken moet je de distortion uit zetten.

je zoekt een goedkope oplossing, de lehle is volgens mij een van de duurste A/B switch... (verbeter me als het niet klopt)

marter544
6 maart 2008, 16:12
Ik zit even te denken he, zou het niet mogelijk zijn om in dezelfde behuizing van je footswitch, een looper in te bouwen, die ook met dezelfde knop schakelt? Lijkt me ideaal.

Valoosj
6 maart 2008, 16:19
Om dat met 1 schakelaar allemaal te doen lijkt me niet zo ideaal, want dan kan je nooit eens enkel je amp schakelen, of je loop aan/uit zetten zonder dat de andere meeschakelt. Met 2 schakelaars dat in 1 behuizing zetten is wel mogelijk. En zo heb ik al meerdere mensen dat zien doen.

DaTa
6 maart 2008, 16:28
DaTa

ik gebruik zelf de lehle 1@3 om te schakelen tussen mijn kanalen op mijn versterker.

Dus jij zegt dat het wel kan? Welke versterker gebruik je dan?

DaTa
6 maart 2008, 16:31
Wat je kan doen is een looper laten bouwen, waarin hetzelfde doosje je schakelaar zit voor de amp. Als die dicht genoeg bij elkaar staan kan je beide schakelaars tegelijk intrappen. Dan sta je dus met een schop gewisseld van kanaal,met overdrive en delay te spelen.

Op zich een idee. Ik heb alleen slecht ervaringen met twee knopjes tegelijk intrappen. Zal wel aan mij liggen, maar ik wil gewoon 1 druk op 1 knop.

Is het niet mogelijk om met een relaisschakelaarachtig iets (sorry voor de noob term, maar dat ben ik ook..) toch de Lehle te gebruiken om je kanalen te schakelen?

Valoosj
6 maart 2008, 16:38
Het hangt er ook van af hoe je amp schakelt. Er zijn 2 types schakelaars. En als jouw amp een ander type gebruikt dan wat je voor de loop nodig hebt dan kan ik het alvast niet combineren in 1 schakelaar. Maar wil je echt ALTIJD je loop tegelijkertijd met je amp schakelen?

hugo123
6 maart 2008, 16:41
Je kan toch ook met een on-on-on schakelaar kiezen of je het signaal naar de zelfde of naar een andere schakelaar stuurt, dan kun je keizen!

DaTa
6 maart 2008, 16:45
. Ik zit me net te bedenken dat ik natuurlijk niet altijd de amp en de loop wil schakelen. :o :confused: Ik moet dit soort dingen ook niet bedenken als ik op mijn werk zit....

Ik kan dus de Lehle wel gebruiken voor een effectloop, met bijvoorbeeld een delay en een overdrive voor solo's. En de amp schakelen met de ampswitcher zelf... , maar dan moet ik nog 2 x trappen voor ik van clean naar solo kan...

Valoosj
6 maart 2008, 16:49
Schakelaars dicht genoeg bijeen zetten, en goed mikken ;)

bluegate
6 maart 2008, 17:11
Als het goed is heeft Radial wel pedalen waarmee dit kan.

Daar zitten dan geloof ik twee loops op met een mogelijkheid om een
kanaal te schakelen op één van de twee loops.

Zie hier: http://www.tonebone.com/tb-loopbone-features.htm

Sloe Gin
6 maart 2008, 17:33
Dus jij zegt dat het wel kan? Welke versterker gebruik je dan?

ik denk dat het wel kan, ik heb zelf een oude mono zang versterker. deze heeft 6 kanalen waar ik er 2 van gebruik. 1 voor distortion en 1 voor clean.


[img=http://img216.imageshack.us/img216/5658/naamloosxy3.th.png] (http://img216.imageshack.us/my.php?image=naamloosxy3.png)


is het zo duidelijker?

Lexvandoef
6 maart 2008, 18:51
ik denk dat het wel kan, ik heb zelf een oude mono zang versterker. deze heeft 6 kanalen waar ik er 2 van gebruik. 1 voor distortion en 1 voor clean.


[img=http://img216.imageshack.us/img216/5658/naamloosxy3.th.png] (http://img216.imageshack.us/my.php?image=naamloosxy3.png)


is het zo duidelijker?

Die Vox AC50CP schakelt zijn kanalen op een andere manier, dat kan niet dmv een a/b box.

Jouw versterker heeft waarschijnlijk 6 kanalen die je niet met een bijbehorende footswitch intern kan switchen, of niet dan?

Sloe Gin
6 maart 2008, 20:38
Jouw versterker heeft waarschijnlijk 6 kanalen die je niet met een bijbehorende footswitch intern kan switchen, of niet dan?

ja klopt.

als ik het goed begrijp wil data dus ook met zijn bijbehorende footswitch van zijn versterker van kanaal schakelen..

hij kan niet beide kanalen tegelijk aan hebben staan? want dan is het probleem opgelost zou ik zeggen. koop de lehle.

DaTa
7 maart 2008, 07:40
Als het goed is heeft Radial wel pedalen waarmee dit kan.

Daar zitten dan geloof ik twee loops op met een mogelijkheid om een
kanaal te schakelen op één van de twee loops.

Zie hier: http://www.tonebone.com/tb-loopbone-features.htm

Thanks Bluegate, dat is volgens mij precies wat ik nodig heb. :blast:

Lexvandoef
7 maart 2008, 12:39
ja klopt.

als ik het goed begrijp wil data dus ook met zijn bijbehorende footswitch van zijn versterker van kanaal schakelen..

hij kan niet beide kanalen tegelijk aan hebben staan? want dan is het probleem opgelost zou ik zeggen. koop de lehle.

nope hij heeft een moderne amp met een ingebouwde channelswitch