PDA

View Full Version : Bah Laboga



Balthazar
6 maart 2008, 13:09
Weer ns met mn bandje bij elkaar om te jammen en een beetje oefenen, omdat we binnenkort ons afscheidsoptreden spelen. lekker aan het bier natuurlijk,
4 lege blikjes op mn top, valt er eentje om met precies een restje bier het rooster in. bats zo op een eindbuis ! heel vervelend, vonk, niet meer gloeien, beetje wittig uitslaan enz. Kan ik nu zelf een nieuwe eindbuis erin zetten of moet het gebiast worden door een pro?

Groetjes
wieger

Lexvandoef
6 maart 2008, 13:11
Ik zou zelf de eindbuizen altijd in een hele set vervangen omdattie dan gematcht zijn. En biassen moet ook altijd met je eindbuizen, ik zou het door een pro laten doen.

Balthazar
6 maart 2008, 13:14
Ik zou zelf de eindbuizen altijd in een hele set vervangen omdattie dan gematcht zijn. En biassen moet ook altijd met je eindbuizen, ik zou het door een pro laten doen.

bedankt voor je reactie !
wat gebeurt er dan trouwens als je alleen de kapotte vervangt? is dat niet goed voor de top? en weet je een leuk adresje in de buurt van zoetermeer waar ze dat doen? dr tube misschien?

Lexvandoef
6 maart 2008, 13:16
tsja, wat er gebeurt weet ik niet goed, maar ik denk, omdat de buizen niet gematcht zijn, dat het biassen moeilijk wordt waardoor de versterker niet goed staat ingeregeld.

Goed adres in de buurt van zoetermeer, CMW amps, daar breng ik ook mijn amps heen voor onderhoud en modificatie.

Franc
6 maart 2008, 18:24
Je kunt natuurlijk ff kijken of het gematchete setje dat erin zit misschien gelabelled is. Als dat zo is kun je misschien een bijbehorende losse buis scoren.
Is toch net ff wat voordeliger dan een hele nieuwe set.

Lexvandoef
6 maart 2008, 18:53
Ik dacht dat ze dat alleen bij Mesa Boogie deden.

boss
6 maart 2008, 18:59
Als je top 4 eindbuizen heeft kan je dan niet nog een buis eruit halen waardoor je versterker op half vermogen draait??

Dude
6 maart 2008, 19:20
nooit bier op je versterker zetten !! wijze les, ik ben totaal niet zuinig op mn spullen, zal me aan mn reet roesten of er ergens krassen of bier op komt, behalve mn buizentopjes, die worden als babytjes behandeld haha

Thoon_Loque
6 maart 2008, 20:07
Drank maakt meer kapot dan je lief is... ;)


Sorry ik kon het niet laten..

Powerchordschuiver
6 maart 2008, 22:13
Maar Idols maakt weer meer kapot dan drank goed kan maken...

pannekoek
6 maart 2008, 23:10
als ik jouw was zou ik ff naar de winkel gaan.

waarom zet je bier op je top? zonde van t bier man! door de buizen krijg je lauw bier!!!!

TimmU
6 maart 2008, 23:13
als jouw versterker door de buizen zo heet wordt dat het aan de bovenkant van je top je bier verwarmt ,dan zou ik is een amptech bezoeken.

AART
6 maart 2008, 23:16
als jouw versterker door de buizen zo heet wordt dat het aan de bovenkant van je top je bier verwarmt ,dan zou ik is een amptech bezoeken.

ligt eraan welke amp.

Mijn crate blue voodoo kan je bier wel auw hebben in 5 minuten als ie ff opgewarmd is hoor.

6x6l6 en 8 x 12ax7 is een behoorlijk goede kachel hoor(efficient is iets anders though).

Lexvandoef
6 maart 2008, 23:56
als jouw versterker door de buizen zo heet wordt dat het aan de bovenkant van je top je bier verwarmt ,dan zou ik is een amptech bezoeken.

mwah, hoeft niet hoor. Ik leg mijn lenzendoosje altijd boven op mijn jmp, en als ik een ochtendje gespeeld heb, en dan pas mijn lenzen in doe, zijn ze ook best warm hoor :satisfie:

Jim Haagmans
7 maart 2008, 00:02
mwah, hoeft niet hoor. Ik leg mijn lenzendoosje altijd boven op mijn jmp, en als ik een ochtendje gespeeld heb, en dan pas mijn lenzen in doe, zijn ze ook best warm hoor :satisfie:

leuke hobby.. :chicken:

Synx
7 maart 2008, 00:09
mwah, hoeft niet hoor. Ik leg mijn lenzendoosje altijd boven op mijn jmp, en als ik een ochtendje gespeeld heb, en dan pas mijn lenzen in doe, zijn ze ook best warm hoor :satisfie:

Meesterlijk :P

Lexvandoef
7 maart 2008, 00:15
leuke hobby.. :chicken:

hehe, mijn jmp staat gewoon heel handig op wegleg hoogte voor mij, der staat wel meer op als ik een tijdje niet hoef te slepen met dat ding :seriousf:

pannekoek
7 maart 2008, 08:31
als jouw versterker door de buizen zo heet wordt dat het aan de bovenkant van je top je bier verwarmt ,dan zou ik is een amptech bezoeken.


als ik een tijdje gespeeld heb en ik leg een blikje bier op me jvm top dan komt er toch behoorlijk wat hitte vandaan hoor :O

Harm
7 maart 2008, 08:43
Ik droog tijdens de optredens altijd de was met de top! Ideaal!
Moet alleen een keer stoppen met roken.... Gaat er toch inzitten ;)


Harm

jaapjan1986
12 maart 2008, 19:14
Aiii pijnlijk gast! Met eindbuizen vervangen moet je wel oppassen... Ik heb gehoord van een kerel die gewoon een gematched paar 6l6 in z'n bassman gooide en niks aan de hand, maar ook hier en daar gelezen over verminderde prestaties van je versterker en zelfs versnelde slijtage...

Maar is de Laboga weer gefixed ondertussen? Zoja dan moet je em nog steeds een keertje laten zien, ben wel benieuwd!