PDA

View Full Version : Klote Euro



jaalst
12 februari 2003, 11:03
Ik kon het niet laten...maar volgens Gerrit Zalm is heel Nederland dom..."niets is duurder geworden" volgens hem!!!....
8 miljoen mensen denken dat maar, "het zit tussen onze oren, we denken nog in guldens" vogens Zalm...en er heeft er maar 1 gelijk....en dat is Gerrit Zalm zelf!!!!!
Wat heeft dit met bas(gitaar) of muziek te maken....?????
Ik vraag me of of jullie bij aankopen van wat dan ook op het gebied van bassen, gitaren, snaren, plectrums, cd's etc etc etc ook is opgevallen dat het duurder is geworden.
En WAT GAAN WE ERAAN DOEN hahaha

Vreemd, ze zeggen dat nederlanders (hollanders) zuinig zijn....
Het valt me op dat wij met z'n allen toch maar alles blijven pikken en duurder betalen!!!!
Nix is waar van "ons ben zuuuuunig"!!!!
Als de Dieselprijs stijgt dan gooien de trucker de A2 dicht....wordt het niet eens tijd voor een LANDELIJKE STAKINGSACTIE tegen de de prijsstijgingen in het algemeen!?!?

gr John

Dirk_Hendrik
12 februari 2003, 13:12
Naar mijn eigen mening gevraagd dus??

Sommige dingen zijn inderdaad duurder geworden. Dat zijn er behoorlijk veel minder dan jij denkt. In het grootste gedeelte valt het behoorlijk mee en zul je eens moeten leren om met je geld om te gaan.

Robbert
12 februari 2003, 14:25
Kunstbloemetje bij Albert Hein, 7,50 Gulden.

Na de invoering Euro, 7,50 EURO, ja wat nou prijsstijging.
Originele prijssticker zat er nog onder.

Zalm zal wel gelijk hebben. Het zal aan mij liggen.

Stitch
12 februari 2003, 14:25
Ik vind het wel lastig om euro's niet uit te geven als guldens. Ik bedoel, mijn gevoel heeft zich nog steeds niet omgeschakeld naar de euro.

burt
12 februari 2003, 23:43
In mijn ogen:

Alles is duurder gewonden _omdat_ nederlanders over het algemeen dom zijn, en te lui zijn om in de supermarkt prijzen te vergelijken en terug te rekenen. Kom je thuis met een product dat anderhalf keer zo duur was als vroeger, maar JE HEBT HET WEL GEKOCHT! Dan ben je dus te laat met zeuren: Het mechanisme van vraag en aanbod aan het werk!

Ik werk in een bioscoop, en ik vraag met een grote glimlach op m'n smoel 2.35 Euro voor een flesje spa blauw. Als mensen vragen waar ik het gore lef vandaan heb, vertel ik ze met dezelfde smile dat een spa blauw 2.35 Euro kost omdat ze het er toch wel voor betalen. Meestal staan ze al af te rekenen voordat ik uitgepraat ben.

... en de mensen die hem dan niet kopen, geef ik uit respect een koekje bij hun gratis coca-cola beker met kraanwater! (-:

burt
12 februari 2003, 23:44
Oh, trouwens wat ik er nog aan toe wilde voegen:

Wacht maar tot je naar het buitenland gaat! Op lange termijn is het alleen maar goed dat alles zo duur wordt.

alhambra
13 februari 2003, 09:09
Ach vergeleken met het buitenland (frankrijk en oostenrijk) valt het nog wel mee , daar schrok ik me dus echt ff de tering.
Gewoon beter opletten wat je koopt en wel ff goed omrekenen en het is bijna altijd zo dat aan het begin van het jaar de prijzen omhoog gaan alleen nu valt het extra op.
Je ziet trouwens wel dat mensen er scherper op worden, tis niet voor niks dat een Aldi steeds beter loopt en AH steeds minder, ook zie je toch dat mensen steeds meer dingen zelf gaan doen i.p.v. uitbesteden schilderen en dat soort dingen maar ja dat heb uiteraard ook met de mindere economie te maken.

EN TRUCKERS MOETEN SOWIESO NIET ZEIKEN

Kindvall
13 februari 2003, 12:50
Op 2003-02-12 23:43, schreef burt:
In mijn ogen:

Alles is duurder gewonden _omdat_ nederlanders over het algemeen dom zijn, en te lui zijn om in de supermarkt prijzen te vergelijken en terug te rekenen. Kom je thuis met een product dat anderhalf keer zo duur was als vroeger, maar JE HEBT HET WEL GEKOCHT! Dan ben je dus te laat met zeuren: Het mechanisme van vraag en aanbod aan het werk!

Ik werk in een bioscoop, en ik vraag met een grote glimlach op m'n smoel 2.35 Euro voor een flesje spa blauw. Als mensen vragen waar ik het gore lef vandaan heb, vertel ik ze met dezelfde smile dat een spa blauw 2.35 Euro kost omdat ze het er toch wel voor betalen. Meestal staan ze al af te rekenen voordat ik uitgepraat ben.

... en de mensen die hem dan niet kopen, geef ik uit respect een koekje bij hun gratis coca-cola beker met kraanwater! (-:


oooh, gratis Koekjes!! :smile:

burt
14 februari 2003, 05:18
Allebei, en het Film Theater. Al ben ik meestal meer op de cabine dan achter het buffet: als operateur heb je belangrijkere dingen te doen dan keuvelen over spa-prijzen (zoals internetten en relaxen ;-> )

Kindvall
14 februari 2003, 11:59
Hehehehe!!! Zo is het ook... Je moet natuurlijk prioriteiten stellen!! :grin:

burt
14 februari 2003, 16:53
Jah... moet je es voorstellen dat je op Valentijnsdag achter het buffet moet staan of een zaal moet plaatsen!

GETVER! ;->

Laat mij maar lekker loze berichtjes posten op een of ander gitaar-nerd-forum.

suzanne
14 februari 2003, 22:16
nerd? spreek voor jezelf! :grin:

ik zou niet te hard zeggen dat je gratis koekjes uitdeelt, tis at ik niet bij je in de buurt woon maar anders..... :wink:

jaalst
20 februari 2003, 20:12
Zeg BURT....het lijkt wel of het er niet 1 is, maar 2 zijn.
JIJ en ZALM....

sash
20 februari 2003, 23:50
Op 2003-02-12 14:25, schreef Stitch:
Ik vind het wel lastig om euro's niet uit te geven als guldens. Ik bedoel, mijn gevoel heeft zich nog steeds niet omgeschakeld naar de euro.


Ja daar heb ik ook nog steeds behoorlijk last van. Ik koop dingen die ik normaal nooit zou kopen of anders een paar maanden over na zou denken.

Ibanez RuleZ
28 februari 2003, 00:13
als ik mijn bescheiden mening op dit verhaal moet geven dan is het dit:

op het geheel zal het allemaal niet eens zo heel veel duurder geworden zijn. alleen dan heb je het over alle producten die zowel zakelijk als aan particulieren worden verkocht. Aangezien de B2B (business to business) markt veel groter is, dan de B2C markt, zal het stijgen van de prijzen voor eingebruikerproducten niet spectacair alles laten stijgen. Maar geloof mij, voor ons eindgebruikers is alles gewoon 10% of meer duurder geworden. Ik werk op zaterdag in een winkel en heb mij chef er meerdere keren op aangesproken dat ik he wel een beetje overdreven vond, al die prijsstijgingen, als ik er een moest doorvoeren. En dan heb je het soms over €0.50 op €3,- euro. En dat vind ik toch best veel (procentueel).

Dus concluderend: voor ons is het duurder geworden, en bedrijven verdienen er dik aan, alhoewel je natuurlijk niet ongestraft prijzen kan verhogen, dat kost je afzet, alhoewel het je omzet nog wel eens kan verhogen. Zalm heeft over de volle breedte genomen waarschijnlijk gewoon gelijk, en kan het dus zeggen. al denk ik dat als je hem vraagt hoe dat nu met consumerproducten zit, dat hij je eerlijk zou moeten bekennen dat wij gewoon genaaid worden.

Harrald

lars
28 februari 2003, 10:33
Daar heb je waarschijnlijk gelijk in ja.
over een jaar of 3 zal alles trouwens wel weer normaal op het oude niveau zijn. dus over honderd jaar vragen mensen zich af waar et in godsnaam over ging maar voor nu is het gewoon kut.
(paar dagen na oud en nieuw toen naar een rommelmarkt in denhaan geweest, waar de entree ineens 5 euro was ipv 5 gld hmmm)





Op 2003-02-28 00:13, schreef Ibanez RuleZ:
als ik mijn bescheiden mening op dit verhaal moet geven dan is het dit:

op het geheel zal het allemaal niet eens zo heel veel duurder geworden zijn. alleen dan heb je het over alle producten die zowel zakelijk als aan particulieren worden verkocht. Aangezien de B2B (business to business) markt veel groter is, dan de B2C markt, zal het stijgen van de prijzen voor eingebruikerproducten niet spectacair alles laten stijgen. Maar geloof mij, voor ons eindgebruikers is alles gewoon 10% of meer duurder geworden. Ik werk op zaterdag in een winkel en heb mij chef er meerdere keren op aangesproken dat ik he wel een beetje overdreven vond, al die prijsstijgingen, als ik er een moest doorvoeren. En dan heb je het soms over €0.50 op €3,- euro. En dat vind ik toch best veel (procentueel).

Dus concluderend: voor ons is het duurder geworden, en bedrijven verdienen er dik aan, alhoewel je natuurlijk niet ongestraft prijzen kan verhogen, dat kost je afzet, alhoewel het je omzet nog wel eens kan verhogen. Zalm heeft over de volle breedte genomen waarschijnlijk gewoon gelijk, en kan het dus zeggen. al denk ik dat als je hem vraagt hoe dat nu met consumerproducten zit, dat hij je eerlijk zou moeten bekennen dat wij gewoon genaaid worden.

Harrald

Anavrin
28 februari 2003, 16:40
Gibson SG van 2200 gulden naar 1600 euro, ik dacht dat 1600 euro 3520 gulden was, maar dat zal dan wel niet als Zalm zegt dat dat tussen mijn oren zit....
Ik zal wel wat langer sparen. :sad:

BLOK182
28 februari 2003, 17:55
Ben vanmiddag ff naar een modelbouwzaak geweest, ik spaar graag autootjes, maarre, ff ter vergelijking, een 1:18 autootje van ERTL wat in guldens tussen de 69-99 zat kost nu 82.50 in euro, damn!

Shay
28 februari 2003, 23:18
alles is ook duurder geworden ALLES snerteuro

en terug met de gulden heeft ook geen zin want dan gaan ze weer MISBRUIK maken ..