PDA

View Full Version : Mijn EMG's toch aarden?



the_trooper
12 februari 2003, 10:36
Hoi,

Ik heb een strat die ik wat ver'metaled' heb o.a. door er EMG's in te zetten, namelijk een 81 en een SA in combinatie met een 3 weg schakelaar. Ik heb het geheel zo gefixt dat de 2 elementen alleen afzonderlijk gebruikt kunnen worden. De middelste stand van mijn schakelaar is dus een soort uit-stand.

Nu het probleem. Wanneer ik de schakelaar in de middelste stand heb en hij dus stil zou moeten zijn krijg ik een vervelende brom. Als ik nu de potmeters of de schakelaar aanraak (het metaal iig) dan is de gitaar stil.

Nu mijn vraag: Kan het kwaad en is het verstandig om mijn EMG's toch te aarden.
(ik weet dus dat het normaal gesproken niet nodig zou moeten zijn maar biedt het een mogelijke oplossing voor mijn probleem)?

Alvast bedankt!

SiNiSTRaL
12 februari 2003, 10:58
probeer het zou ik zeggen

Lacrymosa
12 februari 2003, 12:11
Kijk in godsnaam uit met die aktieve systemen en aarden, voor je het weet jaag je weer veel te veel stroom door zon voorversterker en knal je em er uit

aangezien je in de "kill" stand geen van beide elementen heb geselecteerd, lijkt het me sterk dat het aan het niet aarden van de elementen ligt

CheerS!!

the_trooper
12 februari 2003, 12:27
Op 2003-02-12 12:11, schreef Lacrymosa:
Kijk in godsnaam uit met die aktieve systemen en aarden, voor je het weet jaag je weer veel te veel stroom door zon voorversterker en knal je em er uit

aangezien je in de "kill" stand geen van beide elementen heb geselecteerd, lijkt het me sterk dat het aan het niet aarden van de elementen ligt

CheerS!!


Heb jij dan misschien een idee wat wel de oorzaak kan zijn aangezien de ruis wegvalt bij het aanraken van de potmeters/schakelaar?
Misschien een domme vraag maar zou het een mogelijkheid zijn om de schakelaar te aarden?

Bedankt voor de waarschuwing iig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: the_trooper op 2003-02-12 13:29 ]</font>

Lacrymosa
12 februari 2003, 16:01
Als je me je schakeling even mailt, dan kan ik er naar kijken, en als je je schakelijk aard, dan aard je alleen je behuizing (zeg maar) van je schakelijk, dit wil ook wel is ruis voorkomen

CheerS!!