PDA

View Full Version : Welke pre-amp voor metal/hardcore ????



punetaro
12 februari 2003, 10:11
Hallo everyone,

Ik ben opzoek naar ne vette metal/hardcore sound ( en hiermee bedoel ik dus echte metal en hardoce en niet van dat verschrikkelijke nu-metal gedoe ). Voor de zekerheid toch maar effe voorbeelden geven om misverstanden te vermijden : Born From Pain, Drowning, Irate, DMD, Hatebreed, ...



My gear :

Korg DTR 1 racktuner
Boss GX 700 effect-processor
Marshall JMP1 pre-amp
Marshall 9200 (met Mesa 6L6 lampen) eindtrap 2 x 100 W

en gebruik hierop een Ibanez RG 270L en Ibanez 370L beiden
met EMG 81 elementen in de brug.

Waar ik nu naar aan het uitkijken ben is dus een pre-amp ( met lampen ) om m'n basis geluid te vormen, want de JMP1 is niet zo geschikt om metal te spelen ( vind ik toch ). En ik verkies m'n sound uit een pre-amp te halen dan uit (distortion)effecten.

Heb ook al uitgebreid op een Mesa-Boogie Rectifier Recording
pre-amp gespeeld en die viel me wat tegen ( vond z'n sound nogal mager vergeleken met de rectifier heads ).

De Mesa Boogie Triaxis heb ik live ook al uitgebreid aan het werk gehoord maar jammer genoeg nog niet zelf bespeeld. En deze klinkt echt mega vet !!!!!!! En hieruit haal ik zeker de sound die ik tracht te bekomen maar aangezien ik student ben en niet over een zeer vette bankrekening beschik moet deze Triaxis nog wat op zich laten wachten en ben ik dus op zoek naar een pre-amp die de kwaliteit en sound van de Triaxis evenaren of misschien zelfs overtreffen en tegen een iets zachtere prijs

Weten jullie nog pre-amps die de moeite waard zijn om eens uit te testen ?

Phyrexian
12 februari 2003, 10:49
Hey Punetaro...

je hebt zo wat dezelfde smaak qua muziek!!! two thumbs up!

Wat vond je van Irate toen ze onlangs in België waren? Ik heb ze gezien in St.PietersLeeuw en Charleroi en ze waren gewoonweg adembenemend strak.

btw, heb je de nieuwste Drowning al? Ik ken die mannen, ik heb de layout van hun full length cd gedaan :grin: hun zanger is er mee gestopt trouwens

ivm die preamp.
naar mijn mening moet je niet altijd buizen hebben om een goed geluid te hebben.
Tech21 heeft de SansAmp PSA-1. Puur Solid-State. van sprankelend clean, naar pure mesaboogie death metal sounds... verschrikkelijk strakke sound, echt ongelofelijk. een vriend van mij (stichter van Seventh Seed en Hateful District moest je die bands kennen) speelt er over en zijn sound is uniek.
Die gitarist van Full Court Press heeft deze ook gebruikt, maar die speelt nu over een Marshall JMP-1.

Die Mesa Triaxis is overdreven duur vind'k. En de sound is altijd MesaBoogie. Die Tech21 heeft meer mogelijkheden.

Probeer ook eens die preamp van ENGL (de 530). Die heeft ook een brutaal geluid en buizen.
Er is ook de ENGL 580, da's buizen en MIDI, oneindig veel soundmogelijkheden, maar dan ook 'oneindig' duur... volgens mij heb je die niet onder de 2000 euro. :sad:

waarschijnlijk zijn er nog alternatieven, maar ik kan er niet opkomen momenteel.
Peavey?

Phyrexian
12 februari 2003, 10:55
Hey Punetaro...

je hebt zo wat dezelfde smaak qua muziek!!! two thumbs up!

Wat vond je van Irate toen ze onlangs in België waren? Ik heb ze gezien in St.PietersLeeuw en Charleroi en ze waren gewoonweg adembenemend strak.

btw, heb je de nieuwste Drowning al? Ik ken die mannen, ik heb de layout van hun full length cd gedaan :grin: hun zanger is er mee gestopt trouwens

ivm die preamp.
naar mijn mening moet je niet altijd buizen hebben om een goed geluid te hebben.
Tech21 heeft de SansAmp PSA-1. Puur Solid-State. van sprankelend clean, naar pure mesaboogie death metal sounds... verschrikkelijk strakke sound, echt ongelofelijk. een vriend van mij (stichter van Seventh Seed en Hateful District moest je die bands kennen) speelt er over en zijn sound is uniek.
Die gitarist van Full Court Press heeft deze ook gebruikt, maar die speelt nu over een Marshall JMP-1.

Die Mesa Triaxis is overdreven duur vind'k. En de sound is altijd MesaBoogie. Die Tech21 heeft meer mogelijkheden.

Probeer ook eens die preamp van ENGL (de 530). Die heeft ook een brutaal geluid en buizen.
Er is ook de ENGL 580, da's buizen en MIDI, oneindig veel soundmogelijkheden, maar dan ook 'oneindig' duur... volgens mij heb je die niet onder de 2000 euro. :sad:

waarschijnlijk zijn er nog alternatieven, maar ik kan er niet opkomen momenteel.
Peavey?

Chiel
12 februari 2003, 11:07
Probeer eens een Soldano SP77 series II. Een volledig buizen uitgeruste 2kanaals 19" Preamp. Tweede hands voor zo'n 400 a 500 euro te krijgen en werkelijk Meeeeeeeeeeeega voor jou toepassing!

Ik heb 'm zelf ook, check m'n foto site at:
http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=1604981&uid=882513

A3
12 februari 2003, 13:13
joehoe, hardcore liefhebbers!!! hatebreed was de max in november in brussel!! born from pain is best ook wel vet. Als je ooit de engl 530 test, laat het dan ALSTUBLIEFT op deze site weten wat je ervan vond wat ik vind het ook een zeer interessante preamp maar ik heb hem nog nooit gehoord en ben benieuwd wat hardcoreliefhebbers ervan vinden

A3
12 februari 2003, 13:17
hey punetaro en pyrexia (sorry jullie namen zijn moeilijk te onthouden) als één van jullie nog een ritmische gitarist zoekt voor een metalcoregroep wil ik zeker eens komen proberen, woon te kontich (antwerpen) 21 jaar speel +- 7 jaar maar ben geen natuurtalent a la vai of zo en heb vervoer

lars
12 februari 2003, 13:20
2 woorden: mesa boogie Quad

onee, 3

Phyrexian
12 februari 2003, 14:55
Op 2003-02-12 13:17, schreef A3:
hey punetaro en pyrexia (sorry jullie namen zijn moeilijk te onthouden) als één van jullie nog een ritmische gitarist zoekt voor een metalcoregroep wil ik zeker eens komen proberen, woon te kontich (antwerpen) 21 jaar speel +- 7 jaar maar ben geen natuurtalent a la vai of zo en heb vervoer


yes yes yes,
altijd maar meer Belgen op het forum...
ik zit momenteel in een heavy stonerrockmetal band (ala kyuss, maar met momenten zwaarder).
we spelen veel covers van onder andere biohazard, hatebreed, backstabbers, system of a down, black sabbath, jimi hendrickx, alles dus eigenlijk :smile:
ooit wil ik een band ala 'Crowbar', wat voor mij het toppunt van heaviness is :grin:

ik speel bas in m'n groep en we zoeken nog een tweede gitarist. als je zin hebt kan je joinen... mail me even, A3, dan stuur ik je wel wat mp3's van onze songs...

ThePainMachine
13 februari 2003, 16:47
Hmmm nou als je een geluid wil zoals Born From Pain.... dan kan ik als oud gitarist van BFP je daar wel mee helpen.

Ik speel over een Mesa-Boogie Class 2.90
met een JMP-1 voorversterker. Daar tussen zit ook nog een alesis MEQ 230.

Andere gitarist speelt over een Mesa Coloseum of zoiets. Dingen zijn bijna niet te krijgen!. En een Triaxis, ook gebruikt hij de alesis MEQ 230.

Nieuw gitarist speelt ook over een Mesa 2.90 en een Triaxis.

Hatebreed speelt gewoon over een simpele Marshall top. Het geluid van hun zit hem echt in de gitaar zelf.
Waarvan ik er ook een besteld heb, en nu al kan zeggen dat het echt DE Hardcore/metal gitaar is.

Voor vragen over die gitaar of wat dan ook:
marijn_bornfrompain@hotmail.com

punetaro
17 februari 2003, 14:27
@ Phyrexian

van BXL, dan ken je ongetwijfeld Bloodshot, Arkangel, Mantra, Length Of Time, Crazy About Silence, One By One, ...

Zelf ken ik maar enkele van brussel persoonlijk, Stef Linskens (Bloodshot/Rapture)en Yves "Ross" ( LOT, Angelcrew, ... )

De Irate show in Pieters Leeuw was supervet !!!!, heb dan ook vollenbak staan geven in de pit. Enige minpuntje was hun toch wel slecht geluid (waar ze zelf niks aan konden doen omdat ze op geleende amps speelden ). Dat Ridwan Drowning verliet wist ik al, heb nog een tijdje e-mail contact gehad met Reggie ( Andre ). Als jij de cover hebt ontworpen, chapeau echt chique man kun je voor punetaro ook zo eens iet maken ?

SansAmp PSA-1

De SansAmp PSA-1 van de Tech21 ken ik, omdat Michel Kirby ( Length Of Time, Arkangel, Deviate )er ook mee speelt en ik moet zeggen dat ik Kirby z'n geluid ( tijdens live shows ) toch maar een zooi van geluid is en daarom loop ik niet zo hoog op met die Tech21 SansAmp PSA-1. Op hun cd klinkt het dan wel weer een heel stuk beter en vetter. Dus zal ik hem wel eens uitesten om tot een defenitieve conclusie te komen I.v.m. sans amp.

Dat Tom van FCP ook nog op een tech21 heeft gespeeld wist ik niet maar dat hij nu idd. op een JMP1 speelt wist ik wel. Z'n geluid is er t.o.v. heel wat verbeterd en vetter geworden. Jochen, de andere gitarist van FCP speelt op een triaxis in combinatie met 2:90
van mesa en die z'n rackje blows all the way.

ENGL

De ENGL 530 en 580 kende ik echter niet, dus ook deze zal ik effe eens uittesten als ik er de kans toekrijg.

punetaro
17 februari 2003, 14:39
Op 2003-02-13 16:47, schreef ThePainMachine:
Hmmm nou als je een geluid wil zoals Born From Pain.... dan kan ik als oud gitarist van BFP je daar wel mee helpen.

Ik speel over een Mesa-Boogie Class 2.90
met een JMP-1 voorversterker. Daar tussen zit ook nog een alesis MEQ 230.

Andere gitarist speelt over een Mesa Coloseum of zoiets. Dingen zijn bijna niet te krijgen!. En een Triaxis, ook gebruikt hij de alesis MEQ 230.

Nieuw gitarist speelt ook over een Mesa 2.90 en een Triaxis.

Hatebreed speelt gewoon over een simpele Marshall top. Het geluid van hun zit hem echt in de gitaar zelf.
Waarvan ik er ook een besteld heb, en nu al kan zeggen dat het echt DE Hardcore/metal gitaar is.

Voor vragen over die gitaar of wat dan ook:
marijn_bornfrompain@hotmail.com


Hey,

Heb Born From Pain al heel wat keer gezien en wat echt opvalt aan deze groep is, dat BFP altijd een supervet en goed geluid heeft live. Wat ook niet te verwonderen is aan hun apparatuur te zien.

Natuurlijk is het niet mijn bedoeling en ook niet die van de groep waarin ik speel ( Punetaro genaamd )om te klinken als ... We zijn opzoek naar een eigen geluid en proberen een eigen stijl te spelen maar advies over gear is altijd meer dan welkom.

ik zal een mailtje sturen voor de verder vragen

ThePainMachine
18 februari 2003, 14:22
Ik vind die Sans Amp wel leuk... maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik wou hem zelf ook kopen, maar nadat we zo ongeloofelijk veel met L.O.T., Arkangel en Deviate hadden gespeeld... Ben ik maar van het plan afgestapt om dat te doen. Als je er zacht mee speelt is het geluid wel vet.. maar als je er op een hoog volume mee speelt zakt het geluid een beetje in. Niet echt krachtig meer.
Kirby heeft de CD "shame to this... world!"
Niet ingespeeld met zijn eigen top.
Maar die 3e CD wel "How good the world could be.. again" en het geluid van die CD vind ik echt kut.

Phyrexian
18 februari 2003, 16:42
PainMachine,

in welke band speel jij?

about the SansAmp PSA-1.
:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: tja...
Elk z'n smaak. Ik heb er nu één en vind'm super. En ik heb hem goedkoop gehad. Ik heb gewoon graag een setup die een beetje flexibel is. Nu heb'k ook goeie clean bijvoorbeeld.

Welke poweramp gebruikt Kirby LOT?
Heb je Seventh Seed gekend? Die gitarist speelde ook met een PSA-1... en die hadden een killer geluid!

ThePainMachine
19 februari 2003, 09:59
Ik heb 2 jaar in Born From Pain gespeeld (ben daar in Nov. mee gestopt na de Hatebreed tour)
Kirby speelt over een Mesa-Boogie Colesseum (Stefan van BFP speelt ook over zo'n ding).
Volgens mijn weten zijn er maar 2 van in de benelux. Ik heb nou 5 Europese tours achter de rug maar nog nooit heb ik iemand met zo'n ding gezien. Er wordt zoizo ook nooit over gepraat hier op het forum.
Ga wel effe kijken of ik wat info er over kan vinden. 1 ding weet ik wel... en dat is dat die dingen niet te betalen zijn. Zit wel een super vet vermogen in....

ThePainMachine
19 februari 2003, 10:14
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Out_of%20_Production/Coliseum_300/coliseum_300.html

Dit is hem...... ik heb hem ook al onder versterkers gezet.

Phyrexian
19 februari 2003, 10:40
Op 2003-02-19 09:59, schreef ThePainMachine:
Ik heb 2 jaar in Born From Pain gespeeld (ben daar in Nov. mee gestopt na de Hatebreed tour)
Kirby speelt over een Mesa-Boogie Colesseum (Stefan van BFP speelt ook over zo'n ding).
Volgens mijn weten zijn er maar 2 van in de benelux. Ik heb nou 5 Europese tours achter de rug maar nog nooit heb ik iemand met zo'n ding gezien. Er wordt zoizo ook nooit over gepraat hier op het forum.
Ga wel effe kijken of ik wat info er over kan vinden. 1 ding weet ik wel... en dat is dat die dingen niet te betalen zijn. Zit wel een super vet vermogen in....


Hey PainMachine,
ben jij die BFP gitarist met de BC RICH Ironbird (ik heb er ook zo één :grin: )of is dat die andere kerel?

ThePainMachine
19 februari 2003, 22:25
Nee dat is die andere gast... ik speel nu helaas nog op een Jackson.

Phyrexian
20 februari 2003, 09:11
Helaas?

... btw ik heb gehoord (van Koen FCP) dat BFP een endorsement kreeg van ESP?

ThePainMachine
20 februari 2003, 09:26
Klopt!!... zei hebben allemaal 2 gitaren gekregen van ESP. Opzich wel jammer natuurlijk... voor mij dan... hehehehehe.
Ik kon wel een nieuwe gitaar gebruiken.
Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik het geluid in die ESP gitaren helemaal niet vet vindt. Andere gitarist had er al 1, maar heb ze allemaal uitgetest (ook vergeleken met de gitaar van Sean van Hatebreed) Maar zou er zelf nooit eentje kopen.

Phyrexian
20 februari 2003, 12:49
Niet tevreden van ESP?

Wat vond je er concreet dan niet goed aan? Een vriend van me heeft er twee (zelf heb'k ze nooit bespeeld) en die klonken altijd zwaar...

ThePainMachine
20 februari 2003, 16:37
Ik vind ze niet aggressieF genoeg klinken.
De ESP gitaren die ik heb gehoord vond ik een beetje Dof klinken. Net of er een deken over de box heen lag. Maar dat zijn mijn ervaringen er mee, mischien zit ik er wel helemaal naast.

punetaro
21 februari 2003, 17:42
Over de SANS AMP kan ik Marijn "PAINMACHINE" alleen maar bij springen. Ik heb echt heel wat optredens van LOT, ARKANGEL, ... gehoord die kwa geluid heel mager waren, en de SANS AMP heeft daar wel een groot aandeel in, dat Kirby niet altijd even nuchter is tijdens de show speelt hier soms ook wel een rol in.

Maar voor een transistor voorversterker is idd. wel een puike pre-amp en zeker als je hem tweedehands kunt vinden maar het is niet my cup of tea


BFP klinkt echt wel overal vet !!!!
zowel in grootte zalen als bv. Hof Ter Loo ( borgerhout,België )waar ze opwarmden voor Hatebreed, als in kleine zalen.
Op de memorial van Dirk De Munck (1977-2000), de voormalige zanger van RAPTURE blies Born From Pain echt iedereen weg. En dit is één van de slechtse zaaltjes ( vooral kwa geluid ) die je maar kunt indenken maar de sound van BFP bleef staan als een rots.

Full Court Press heb ik nog veel gezien toen ze nog op Hughes & Kettner amps speelden en kwa sound konden ze vroeger echt niet imponeren maar met hun huidige gear :

Jochen -> 2:90, Triaxis, G-Major, ...
Tom -> 2:90, JMP1, G-Major, Behringer Equalizer, ...

blazen die nu echt wel hard !!!En de kwaliteit van geluid is duizend keer op vooruit gegaan.

maestro_nl
21 februari 2003, 21:34
Misschien is de Kasha Rockmod II iets voor je.
Channel 2 en 3 klinken als mijn TriAxis lead 1 en 2 RED!!!!!!!!!!

http://www.fotoalbumonline.tv/~maestro_nl/Kasha%20Rockmod%20II

MegaDrive
17 maart 2003, 21:51
Live is BFP idd bijzonder bruut. Ik heb zelf gespeeld op EHCP 5 (?) waar BFP toen ook speelde en opnamen maakte, en volgens mij was dat zelfs een afscheidsoptreden van Marijn, am I right? Afijn geluid was magistraal en verreweg de beste act van de dag. Wat ik heel jammer vind is het feit dat studio opnames van BFP altijd kut zijn. Groeten aan Bolle (ex-BFP) en Che'ke!

Phyrexian
18 maart 2003, 10:41
Yeah on stage is Born from Pain vet, en chapeau daarvoor, dat is niet aan alle bands weggelegd, weet dat zulke muziek een goeie sound nodig heeft of het stelt niks voor.

Songwise en muzikaal vind ik BFP een beetje boring... quasi een europese kopie van Hatebreed, maar dan minder.
Er kan zoveel meer gedaan worden binnen hardcore. Luister maar eens naar een Candiria, Red Tide, E-Town Concrete, Section 8 (USA), Irate, ... allemaal bands die enorme heavy zijn, maar ook ontzettende groove bezitten... Die groove mis ik bij Born from Pain.
Maar het blijft tof dat ze er hun plezier aan beleven met het spelen van die stijl en er serieus grote shows mee kunnen doen, persoonlijk vind'k er niks aan...

Plaguebearer
18 maart 2003, 12:48
Ik speel zelf in een death-metal band en ik gebruik een rocktron vooduvalve online. Zeer extreem vet en stereo! Preamp is tubedriven.

MayaFreak
20 maart 2003, 13:36
De Rover van Ernst Amps schijnt ook erg vet te klinken http://www.ernstamps.com/rover.htm
En de Egnater IE4 geloof ik ook, maar ik heb er niet over gespeeld

kokeleko
20 maart 2003, 20:59
De IE 4 klinkt vet ja, ik heb em ook, maar voor metal?

srv-man
20 maart 2003, 21:18
The Rover is niets voor metal, neem de VHT Valvulator en burn the house down!

punetaro
21 maart 2003, 12:07
IK DENK DAT IK DE ENGL 530 eens ga uit proberen, schijnt echt wel vet te zijn, en de reviews zijn ook allemaal superpositief, dus why not give it a try,

ps: heeft er iemand richtprijzen voor deze pre-amp

Phyrexian
21 maart 2003, 12:29
Op 2003-03-21 12:07, schreef punetaro:
ENGL 530
ps: heeft er iemand richtprijzen voor deze pre-amp


probeer http://www.musik-produktiv.de/ eens...

A3
22 maart 2003, 16:06
Op 2003-03-21 12:07, schreef punetaro:
IK DENK DAT IK DE ENGL 530 eens ga uit proberen, schijnt echt wel vet te zijn, en de reviews zijn ook allemaal superpositief, dus why not give it a try,

ps: heeft er iemand richtprijzen voor deze pre-amp


575 Euro bij peter verspuy, staat toch in de folder. Als je hem getest hebt, vergeet dan hier niet te posten hoe je hem vond, want ik ben ook aan het overwegen om hem misschien te kopen, en zeg dan ook ineens waar je hem hebt kunnen testen, ik weet geen enkele winkel (buiten peter verspuy) die hem in voorraad heeft (had?).

A3
22 maart 2003, 16:16
oh ja en ik heb length of time nog gezien vorig weekend (voorprogramma van soulfly) en hij heeft een 'kleinigheidje' aan zijn setup toegevoegd, namelijk een mesa rectifier. kvond het geluid echt wel goed, de songs daarentegen... Ze hebben slechts 2 songs van hun vorige cd's gespeeld, al de rest was van hun nieuwe cd antiworld die eind deze maand verschijnt... kvond het persoonlijk... om eerlijk te zijn... eigenlijk... ROTSLECHT !!!!! De agressie is er echt uit, zooo jammer.

Phyrexian
24 maart 2003, 09:54
Op 2003-03-22 16:16, schreef A3:
oh ja en ik heb length of time nog gezien vorig weekend (voorprogramma van soulfly) en hij heeft een 'kleinigheidje' aan zijn setup toegevoegd, namelijk een mesa rectifier. kvond het geluid echt wel goed, de songs daarentegen... Ze hebben slechts 2 songs van hun vorige cd's gespeeld, al de rest was van hun nieuwe cd antiworld die eind deze maand verschijnt... kvond het persoonlijk... om eerlijk te zijn... eigenlijk... ROTSLECHT !!!!! De agressie is er echt uit, zooo jammer.


... :smile:
hoe waren de songs dan als de agressie er uit was? Misschien hebben ze eens songs geschreven die niet speciaal voor de moshparts gemaakt zijn??

A3
25 maart 2003, 13:30
Hoe de songs waren? tja... al zeker trager en meer gezongen stukken. inderdaad geen of weinig moshstukken. Hij gebruikte ook een wahwah af en toe. Ik heb iemand horen zeggen dat het richting life of agony opging, maar ik ken maar enkele nummers van die groep dus ik weet niet of die vergelijking correct was of niet. Het geheel krijgt een rockerig karakter af en toe, of een beetje nu metal ofzo... moeilijk te omschrijven eigenlijk, en het is ook maar een eerste indruk natuurlijk. Ik was in ieder geval helemaal niet enthousiast, maar aan de sfeer te zien waren er wel mensen die het goed vonden. kzou zeggen ga hem eens beluisteren als hij uit is (eind deze maand denk ik) en schrijf hier wat je ervan vond, misschien kan jij hem anders beoordelen als mij.

Ik had ook een vette hardcore show verwacht met het bekende supervette ab geluid en met vette nummers van hun vorige cd's, maar dat kwam er dus niet van, misschien ook daarmee mijn teleurstelling. Het geluid was in iedere geval wel vet, en ze genoten duidelijk van het optreden (niet moeilijk als een bijna volle ab je onthaalt alsof het soulfly zelf was) hoogtepunt was toch wel het nummer met: "demons, demons, looking through my eyes"(weet tittel niet) waar chris van do or die even kwam meebrullen

Phyrexian
25 maart 2003, 14:19
... wow, als LOT richting Life of Agony zou gaan, zou het wel eens super kunnen worden. Life of Agony is zo'n cult hardcore/rock band die nogal uniek is. Ik raad iedereen aan om de cd's 'River Runs Red' en 'Ugly' te kopen en beluisteren. Als hardcore liefhebber kan je dit absoluut niet slecht vinden. LOT speelde ooit eens een cover van LoA... super (Through and Through denk'k dat het nummer was)...

A3
25 maart 2003, 14:31
Vrienden van mij vinden life of agony ook goed, maar ik vind er niet veel aan... ze hebben een live cd (van lowlands dacht ik zelfs) en vind het nogal zagerig... Lost at 22 is zelfs gewoon saai, maar het nummer weeds (dat de meeste loa fans dan weer minder vinden) vind ik wel een goed nummer. Ik hoop dat jij het goed vind, Bart, ik sta er niet echt voor open...

Phyrexian
25 maart 2003, 16:14
Op 2003-03-25 14:31, schreef A3:
Vrienden van mij vinden life of agony ook goed, maar ik vind er niet veel aan... ze hebben een live cd (van lowlands dacht ik zelfs) en vind het nogal zagerig... Lost at 22 is zelfs gewoon saai, maar het nummer weeds (dat de meeste loa fans dan weer minder vinden) vind ik wel een goed nummer. Ik hoop dat jij het goed vind, Bart, ik sta er niet echt voor open...


:smile: :smile: :smile:
tja... iedereen zijn smaak. Ik vind Life of Agony super... anderen (zoals jij :wink: ) weer niet... das goesting hé. Ik ben niet echt opgegroeid met hardcore maar met ouwere metal als metallica, slayer, sepultura en zo... en ben gaandeweg beginnen openstaan voor 'mooie' muziek, als je begrijpt wat ik bedoel... LoA zit in dat 'mooie' muziek vakje voor mij, net als Deftones, Tool, A Perfect Circle... en zo veel andere bands waarvan in kippenvel krijg.

er was een tijd dat ik enorm fel into harde hardcore :smile: was, moshparts konden niet lomp en heavy genoeg zijn, maar kben dat allemaal beetje beu geworden eerlijk gezegd... van daar dat véél van die nieuwe generatie bands (Do or Die, Heaven shall Burn, ...) me weinig boeien. Okay, live zijn ze heavy, maar eigenlijk zijn ze maar een flauwe schaduw van wat de grote metalbands doen en hebben gedaan.

anyway... ik geraak off-topic. Dit ging over preamps voor metal/hardcore...

ik ben nog altijd serieus tevreden van m'n PSA-1 :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: hahahahhaa
hoewel 'k em nog niet veel hebben kunnen testen in een bandsituatie.

Phyrexian
25 maart 2003, 16:17
Op 2003-03-25 14:31, schreef A3:
Vrienden van mij vinden life of agony ook goed, maar ik vind er niet veel aan... ze hebben een live cd (van lowlands dacht ik zelfs) en vind het nogal zagerig... Lost at 22 is zelfs gewoon saai, maar het nummer weeds (dat de meeste loa fans dan weer minder vinden) vind ik wel een goed nummer. Ik hoop dat jij het goed vind, Bart, ik sta er niet echt voor open...


ik raad je aan om de eerste Life of Agony cd te luisteren. die is heavy en veel meer hardcore dan het latere materiaal (waar echt popsongs opstaan met momenten).

Phyrexian
17 april 2003, 17:02
compleet off-topic, maar bon... :grin:

Ik heb vanmiddag de nieuwe Length of Time gekocht, zoals je zei, het is compleet anders als voordien, maar ik vind het eerlijk gezegd héél geslaagd,
veel invloeden van Life of Agony, en andere ouwere bands, ik hoor er ook een klein beetje Type O Negative sfeer in met momenten, allemaal héél heerlijke muziek. In de zang duikt ook hier en daar invloed van Alice in Chains op... nice!
Alles klinkt ook nogal rocky en duister, minder hardcore-mosh georiënteerd,
LoT creëert hiermee een totale eigen stijl. Chapeau.
Toekomstige shows zullen wel speciaal zijn denk ik, afwisseling tussen ouwe moshsongs en deze nieuwe rocknummers.
Ik heb de cd gekocht in Kirby's cd-shop in brussel, en hem effe gevraagd wanneer ze nog zouden optreden, enkele shows in Wallonië (Durbuy, Arlon, ...) en ze zijn ook serieus aan het onderhandelen om op graspop en pukkelpop te kunnen spelen... :smile:

tim27281
5 mei 2003, 14:00
Over voorversterker en combinaties. Ik zag laatst de band Pro2col spelen in Oldtimer cafe aan de strevelsweg te Rotterdam. Hun gitarist speelde over een Jmp1 met een G-major en een Behringer EQ dit ging over een Marshall Valvestate. Dit klonk waanzinnig. Hij speelde funkslagjes, waanzinnnige solo`s en rustige chorusstukken tot echte heftige metal riffs. Al deze geluiden klonken vol karakter. Ik sprak nog met de gitarist en hij zei dat de klankkleur van zijn geluid voornamelijk uit de EQ kwam. Deze was ook midi dus per geluid verschillend. Die gast kon trouwens spelen, het klonk net als Vai. Sweeps, tappen met vier vinger over driesnaren tegelijk, speedpicking, niet te geloven. Ik ben gelijk gestopt met gitaarspelen (grapje).

tim27281
5 mei 2003, 14:02
Ze spelen trouwens op 20 juni in de Baroeg te Rotterdam.

Phyrexian
5 mei 2003, 14:26
sweet, een EG kan veel doen aan je geluid!

Toen ik mijn eenvoudige Boss GE-7 kocht, verschoot ik enorm van wat zo'n pietluttig pedaaltje met 7 sliders kan doen met je geluid.