PDA

View Full Version : Gibson SG Special



SGbanez
5 maart 2008, 21:19
Beste menschen,

Ik heb op marktplaats een Gibson SG Special Cherry Red gezien, voor maar 550 Eu! Ik heb al contact gezocht met de verkoper. Dit is m:
http://link.marktplaats.nl/150752293

Wat zeggen jullie ervan? Is het een verstandige koop? Het is m'n eerste Gibson, dus ik vraag het maar aan de experts =p

Het serienummer is trouwens 01325563... Volgens de koper issie 2 jaar oud dus dat klopt dan geloof ik?
Bedankt voor info :hippie:

josszee
5 maart 2008, 21:25
:hippie: Guitar Info
Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
May 12nd, 2005
Production Number: 263



Gibson Nashville
Gibson’s Nashville plant was opened in Tennessee 1974. All electric models and some acoustic models currently made at this factory. This facility has an average production rate of 220 guitars a day. Each guitar is built by hand and takes about 4 to 6 weeks to complete. Note: Most hollow and semi-hallow body guitars are made at a separate plant in Memphis Tennessee. This facility has an average production rate of 40 guitars a day.

Dit vond ik bij het invoeren van het serienummer... Ziet er een fijne gitaar uit

almarvk
5 maart 2008, 21:25
Prima ding! Ik zou het wel doen voor dat geld! Succes!

De Beer
5 maart 2008, 21:26
Meteen ophalen voor dat je overboden wordt!

SGbanez
5 maart 2008, 21:30
Aight, nice :soul: Snelle reacties(en precies het soort waar ik op zat te wachten =P)

TNX

MarkS
5 maart 2008, 21:52
Meteen ophalen voor dat je overboden wordt!
Very, very tempting indeed :D
Zo op het eerste gezicht geen geld voor een glossy model Special!
Ruim >500 views in zo'n korte tijd? Damn!

SGbanez
5 maart 2008, 22:31
Ghehe ik mep degene die me voor is helemaal los =P

Maarja, misschien heb ik m wel gewoon

MarkS
5 maart 2008, 22:40
Ghehe ik mep degene die me voor is helemaal los =P

Maarja, misschien heb ik m wel gewoon
Maar ja, welke idioot post dan ook de link van zo'n buitenkansje op nota bene een gitaristenforum? :sssh:
Maar... congrats!

vulvasonic
5 maart 2008, 23:49
Ik zou ook geen seconde twijfelen. Het is een prachtgitaar voor een belachelijk lage prijs. Voor de zekerheid zou je (gezien die lage prijs) nog even kunnen controleren op een eventuele neckcrack, maar de kans daarop acht ik uitermate klein, omdat een dergelijke reparatie zoveel zou hebben gekost dat het op geen enkele manier lonend is om die gitaar voor zo'n bedrag nog te verkopen.

Grijp je kans voor iemand anders ermee vandoor gaat!

Luke-wannabe
5 maart 2008, 23:55
Gewoon doen!

Daan_B
6 maart 2008, 10:56
Zeker weten!
€550 is niet veel geld voor zo'n prachtig ding (ben helemaal weg van de cherry finish :satisfie: ).

SGbanez
7 maart 2008, 20:40
Thnx people, ik heb ondertussen een afspraak staan met de verkoper staan dus jullie zijn lekker te laat =p. K neem m'n eigen versterker mee, zodat ik m qua geluid een beetje kan vergelijken met m'n huidige gitaar.

Btw, wat is een neck crack? Klinkt ws nogal noobish, maar ik zit nog niet lang op gitaarforums...

Luke-wannabe
7 maart 2008, 20:48
Een neck crack is dat de headstock is afgebroken (en weer aangelijmd). Gebeurt heel veel bij Gibsons en, mits het goed gerepareert te zijn, de verbinding is door de lijm zelfs sterker geworden, maar de gitaar daalt in waarde.

drap
7 maart 2008, 20:52
Dat is echt nog steeds de grootste bullshit wat er bestaat, sorry Luke-wannabe. Een nek met gerepareerde breuk wordt zwakker noch sterker. Hij breekt keurig een milimeter onder de oude breuk als ie omflikkert en ik kan het weten. Het is me al twee keer overkomen namelijk. Ook de man die m'n gitaar weer gerepareerd heeft, heeft dat verhaal gelijk naar het rijk der fabels verwezen destijds.

SGbanez
8 maart 2008, 16:59
ok, dus waar herken je een neck crack aan?

btw, ziet die SG er echt uit? (ik geloof niet dat veel SG na worden gemaakt, want dat levert minder geld op dan een LP maar toch =p)

Luke-wannabe
8 maart 2008, 17:31
Dat is echt nog steeds de grootste bullshit wat er bestaat, sorry Luke-wannabe. Een nek met gerepareerde breuk wordt zwakker noch sterker. Hij breekt keurig een milimeter onder de oude breuk als ie omflikkert en ik kan het weten. Het is me al twee keer overkomen namelijk. Ook de man die m'n gitaar weer gerepareerd heeft, heeft dat verhaal gelijk naar het rijk der fabels verwezen destijds.
Ja, ik zeg ook niet dat de neck helemaal steviger word, maar op die precieze breuk zal -ie niet gauw meer breken. Dat bedoelde ik. Sorry voor de ongelukkige formulering.

bass blom
8 maart 2008, 17:38
ok, dus waar herken je een neck crack aan?

btw, ziet die SG er echt uit? (ik geloof niet dat veel SG na worden gemaakt, want dat levert minder geld op dan een LP maar toch =p)

neck crack kun je haast altijd wel zien aan de achterkant.

lijkt me ook wel een echte.

google (http://images.google.nl/images?hl=nl&q=SG+crack&btnG=Afbeeldingen+zoeken&gbv=2)

je merkt het gauw genoeg als ie nep is want dat speelt voor geen meter.
aanlopende frets enzo.

drap
8 maart 2008, 20:16
Het ligt er een beetje aan. Als een breuk echt goed weggewerkt is zie je er echt niks meer van. Maar dat is zo vreselijk duur door het spuitwerk, dat alleen lijmen en een beetje bijwerken ook afdoende is. Een goed gelijmde breuk maakt voor de klank en het spelen verder weinig uit, of niets eigenlijk.

SGbanez
9 maart 2008, 17:15
YES, ik heb m, en hij speelt echt ziek fijn en hij is heel mooi =p

macwilliams
9 maart 2008, 17:28
Gefeliciteerd dan maar :sneaky:

Luke-wannabe
9 maart 2008, 17:40
Foto's! ;)

Lexvandoef
9 maart 2008, 17:51
Foto's! ;)

hehe, hoor dat eens ;)

bass blom
9 maart 2008, 17:56
hehe, hoor dat eens ;)

nou, die durft zeg :stop:

Lexvandoef
9 maart 2008, 18:02
nou, die durft zeg :stop:

huh wie ik?

Anyway, gefeliciteerd dermee, foto's? :hippie:

bass blom
9 maart 2008, 18:06
huh wie ik?

Anyway, gefeliciteerd dermee, foto's? :hippie:

nee, die bolle toet :soul:

Lexvandoef
9 maart 2008, 18:08
nee, die bolle toet :soul:

quote hem dan ;)

bass blom
9 maart 2008, 18:08
quote hem dan ;)

nee joh man lul, ik haakte gewoon op jou aan, snap dat dan! ben je ongesteld ofzo? :D

Lexvandoef
9 maart 2008, 18:14
nee joh man lul, ik haakte gewoon op jou aan, snap dat dan! ben je ongesteld ofzo? :D

nee, maar mijn jmp wel :(

SGbanez
9 maart 2008, 18:22
hehe, ik zal zo wat foto's maken =p

bass blom
9 maart 2008, 18:35
nee, maar mijn jmp wel :(

gossie, dasmooikutman :chicken:

SGbanez
9 maart 2008, 20:24
damn, als ik een foto wil posten moet ik die zeker eerst ergens online zetten?

Lexvandoef
9 maart 2008, 20:26
jep, bij photobcuket ff een gratis acount aanmaken en dan uploaden en linken die hap!

@Bass, er wordt al voor hem gezorgd :cooler:

De Beer
9 maart 2008, 21:15
Gefeliciteerd kerel!

Voor de eerder genoemde prijs?

SGbanez
11 maart 2008, 17:41
Jep, voor 550 Euro's. Wel redelijk denk ik. Er zat ook nog een leren strap met straplocks bij. Dus dat is fijn :satisfie:

Ik maak wel ff een photobucket aan

SGbanez
11 maart 2008, 20:01
Pics(niet de beste kwaliteit maargoed)
Ze staan trouwens gedraaid, want ik heb ze met m'n mobiel gemaakt... Kan ze wel draaien, maar dat was ik ff vergeten :satisfie:
http://i255.photobucket.com/albums/hh126/SGbanez/DSC00961.jpg?t=1205261920

http://i255.photobucket.com/albums/hh126/SGbanez/DSC00960.jpg?t=1205261974

En de heilige Gibson headstock:
http://i255.photobucket.com/albums/hh126/SGbanez/DSC00959.jpg?t=1205262018