PDA

View Full Version : nieuwe buizen peavey vtm



jubei
5 maart 2008, 21:15
moet nieuwe voorbuizen in mijn peavey vtm hebben,de eindbuizen laat ik nog een tijdje zitten zijn groove tube 6l6 van ong 3.5/4 jaar oud.

speel vooral oude punk/hardrock,maar ook wel lager gestemde stoner/doom achtige dingen


wil een aardig rauw marshall achtig geluid hebben,de peavey is ook een beetje een jcm 800 kloon. welk merk buizen voldoet aan deze eis?

almarvk
5 maart 2008, 21:21
Voor Marshall geluid heb je EL34 buizen nodig. 6L6 is meer Amerikaans gericht.

jubei
5 maart 2008, 21:23
jah weet ik ben ook wel tevreden met het geluid alleen hoor ik wel dat nieuwe buizen nodig zijn en ben gewoon benieuwt welke een beetje deze richting op gaan

jubei
7 maart 2008, 13:54
niemand een idee?


nou heb ik de laatste tijd ook het probleem dat wanneer ik een tijdje speel de versterker in volume naar beneden gaat,niet met grote stappen maar een klein beetje zodat je hem steeds harder gaat zetten.waar kan dit aan liggen?ook de buizen?

BasHermus
7 maart 2008, 14:00
Over het algemeen zijn het de eindbuizen die het snelste aan vervanging toe zijn.
Eerder dan de pre-amp buizen.
Als je vaak en hard speelt denk ik dat je einbuizen aan vervanging toe zijn.

Dus het zou best kunnen dat als je de voorversterkerbuizen vervangt, dat je probleem niet verholpen is.

jubei
7 maart 2008, 14:19
neh maar de eindbuizen zijn nog maar minder dan 4 jaar oud dus ik dacht dat deze nog wel wat langer meekonden. Maar mischien dan toch niet,maar ik weet dus niet hoe oud de voorbuizen zijn ,zie ook niet direct een merk erop staan dus ik denk dat ze zowieso wel een stuk ouder zijn dan de eindbuizen want ze zijn toen niet gelijk vervangen(staat op een sticker,want ik heb zelf de versterker nog maar een paar maanden)

Rinze
7 maart 2008, 14:58
Ik heb een Marshall gehad waar 15 jaar dezelfde voorbuizen in zaten, toen klonken ze nog steeds goed. Eindbuizen gaan veel sneller af, als je regelmatig speelt is 4 jaar een hele tijd voor die dingen.

jubei
7 maart 2008, 16:33
ok mischien vervang ik dan als ik er aan toe ben wel gewoon alle buizen kan ik ook weer een tijdje vooruit,wat voor eindbuizen zouden dan voldoen?