PDA

View Full Version : Rp250



Trunks1979
5 maart 2008, 21:08
Dag gitaarliefhebbers,

ik heb sinds een week een rp250 in huis en na wat proberen wilde ik hem aansluiten op de computer. Iemand enig idee hoe dit werkt? Heb hem al proberen aan te sluiten en via de site van digitech wat software gedownload, maar als ik die wil starten zegt ie dat ie "the device"niet kan vinden. In de volumeinstellingen van windows zie ik hem gewoon staan.
Iemand ervaring? Ik moet zeggen dat ik de manual die erbij zat zowiezo wat matig vind. Ik kan niet echt zeggen dat ik er nu al handig mee werken kan, maar dat kan ook liggen aan mijn onhandigheid natuurlijk. 2e vraag dan ook; Iemand een fatsoenlijke nederlandse gebruikershandleiding?

grt, Trunks

R.J
5 maart 2008, 21:16
http://www.digitech.com/products/RP_newpgs/rp250.htm <- x edit 2.3 al gedownload?

Trunks1979
6 maart 2008, 18:01
nou precies, als ik dit dus download en open geeft hij de foutmelding:
X-edit was unable to locate a device. this may happen for any of the following reasons:
- the device is not connected to your computer (hij is wel connected en de computer herkent hem zelfs)
- X-edit is already running (volgens mij ook niet het geval)
- Another applcation is already using the devices midiports (heel aannemelijk, maar ik heb geen idee hoe ik hier iets aan moet wijzigen)
- the usb midi drivers have not properly installed (misschien ook nog een mogelijkheid, alhoewel de comp hem wel herkent dus denk niet dat het hier aan ligt)

Ideeën?

R.J
6 maart 2008, 18:17
Bah, dit is voor mij typisch zo'n gevalletje waar ik er zelf boven op moet zitten.

Even denken hoor, Wat zegt het apparaat als je hem aansluit?

Ik heb ook nog overwogen zo'n ding te kopen maar besloot toen dat ik bij lange na niet goed genoeg ben :B

Trunks1979
6 maart 2008, 19:06
als ik hem aansluit herkent de comp hem gewoon en staat hij ook in de lisjt bij volumeregeling enzo. Daar kan ik hem kiezen zegmaar.
Doch nog steeds geen toegang door x-edit; zelfde melding als ik hierboven vertelde.

R.J
6 maart 2008, 20:33
Vaag, poog x-edit eens te installeren VOORDAT je het pedaal aansluit?

anders zou je bij hardware kunnen proberen het stuurprogramma dat windoos automatisch probeert toe te wijzen te kicken.

rocker_71
6 maart 2008, 20:42
Check anders de soundcommunity (http://www.digitech.com/soundcomm/guitar_list_messages.asp?productid=226)even. Daar staat vaak erg nuttige info.

Trunks1979
6 maart 2008, 21:11
Nou mannen, ik weet het niet hoor.
Geprobeerd wat je zei, (dat aansluiten etc.) maar geen resultaat. Heb het gevoel dat bepaalde instellingen niet goed staan ofzo. Moet ik iets doen bij volumeregeling of hoe moeten dingen staan? Ik heb in principe gewoon enkel verbinding via de usb. Meer is toch niet nodig? Ik bedoel, ik hoef mijn gitaar toch niet te verbinden met de pedaal? Enkel de drum zou volgens mij nl al resultaat moeten geven op de comp.
Any suggestions?

Kga nog effe verder zoeken op de soundcommunity, maar zo op het eerste gezich kunnen die lui zowiezo al verbinden met de pc

Trunks1979
6 maart 2008, 22:39
pfff, na een avond kutten nog geen steek verder. Iemand verder nog ervaring?

R.J
6 maart 2008, 22:42
Nein, leider nicht.

Kan je digitech nederland niet bellen, of desnoods de algemene digitech hulplijn mailen?

Trunks1979
6 maart 2008, 22:44
ook een idee idd. tzal mij benieuwen.
greetz,

Trunks1979
7 maart 2008, 12:07
Nou medenumbs, hierbij the solution! De helpdesk van digitech reageert binnen een dag en kwam met de volgende procedure. En het werkt!!!
Te gek! Ben benieuwd welke problemen ik nu natuurlijk weer tegen ga komen, want nu begint het pas.
Enfin, de groeten!! :blast:

Update your computer,

Verify:

Windows XP service pack2
Microsoft .net framework 2.0, (verify you have this program installed in
the control panel add or remove programs).
You can download .net at this site:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=0856eacb-4362-4
b0d-8edd-aab15c5e04f5&displaylang=en

Please update your computer at this site:
www.windowsupdate.com

1. Connect the RP to your computer via USB and power up the RP.
2. Click start, then control panel, switch to classic view.
3. Double click on the system icon
4. On the general tab of the system properties verify your computer
has service pack2 installed if running Windows XP.
5. Click on the hardware tab
6. Click on the drivers signing button and set to ignore, click OK.
7. Click on the device manager button
8. Expand the sound video and game controllers by clicking on the +
button next to the speaker icon.
9. You should see two USB audio devices, or two Digitech drivers
(Digitech USB Audio 1-2 Device and Digitech USB midi device (port 1)).
10. If you see two USB audio devices, please Download and run RP_
installer.exe available at:
http://www.digitech.com/Download_Registration/Software_registration.php

11. If you see two Digitech device then the drivers are installed,
please verify the drivers do not have a yellow question mark or a red X
if they do you will need to run the installer again.
12. Update the RP, next you will need to download and run the RP
updater.
13. After you have updated the firmware to the latest version you
will need to perform a factory reset on the RP, this procedure is
located in your owner's manual.
14. Next download and install X-edit 2.1_setup.exe.
15. You can now launch X-Edit.

HuMon
7 maart 2008, 16:19
Ik heb er enkele maanden geleden ook één gekocht, hoewel ik nog niet zo heel lang gitaar speel (1 1/2 jaar). Het is gewoon leuk om er mee te experimenteren, en te kijken wat effecten als Reverb, Chorus, Echo etc. met het geluid doen :strat:

Er zit ook nog een metronoom in, en een heel gaaf klinkende drum! Leuk om met een drumritme mee te spelen...


Ik heb ook nog overwogen zo'n ding te kopen maar besloot toen dat ik bij lange na niet goed genoeg ben :B

Trunks1979
7 maart 2008, 18:20
een metronoom joh? waar zit die dan? nog neit gevonden nl.
Zeer relaxed om mee te experimenteren idd.

HuMon
7 maart 2008, 18:25
Tussen de drum ritmes in. Maar de drumritmes zelf vind ik toch wat leuker dan zo'n metronoom tik :-)


een metronoom joh? waar zit die dan? nog neit gevonden nl.
Zeer relaxed om mee te experimenteren idd.

R.J
7 maart 2008, 18:37
Ik heb er enkele maanden geleden ook één gekocht, hoewel ik nog niet zo heel lang gitaar speel (1 1/2 jaar). Het is gewoon leuk om er mee te experimenteren, en te kijken wat effecten als Reverb, Chorus, Echo etc. met het geluid doen :strat:

Er zit ook nog een metronoom in, en een heel gaaf klinkende drum! Leuk om met een drumritme mee te spelen...
Probleem, ik HEB al een overdrive, distortion, flanger, chorus EN delay

handig als je met iemand samen woont die net gestopt is met professioneel spelen :hippie:

Trunks1979
9 maart 2008, 21:30
Tussen de drum ritmes in. Maar de drumritmes zelf vind ik toch wat leuker dan zo'n metronoom tik :-)
Daar heb je zeker een punt ja. die drums zijn echt ideaal.

henkyray
5 december 2011, 16:06
die foutmelding van e-edit gewoon negeren komt dan vanzelf goed heb ik ook gedaan:soinnocent:

Terminus
5 december 2011, 21:25
Goed dat je hem na 3,5 jaar uit de brand geholpen hebt.

henkyray
9 december 2011, 15:15
beste trunks, zit met t zelfde probleem als jouw heb ook vorige week de rp250 gekocht en krijg x edit ook niet aan t draaien wat gaan we hier aan doen??? gr henk

Mitch
9 december 2011, 23:38
Als je bij zijn profiel kijkt, kun je zien dat die knul sinds 2009 niet meer hier is geweest. Althans, niet ingelogd. Maar goed, je kan hopen dat iemand anders je vraag beantwoordt.