PDA

View Full Version : Probleem met smalle gitaarhals



jojo
12 februari 2003, 09:57
Wil een Fender strat. kopen maar heb vrij grote handen.Zijn er gitaren die een bredere hals hebben?

Raffel
12 februari 2003, 10:00
die zijn er zeker. Je zoekt dan waarschijnlijk een gitaar met een nek van rond de 55mm breed bij de 12e fret.

jojo
12 februari 2003, 10:11
Op 2003-02-12 09:57, schreef jojo:
Wil een Fender strat. kopen maar heb vrij grote handen.Zijn er gitaren die een bredere hals hebben?Welk merk/type?

Neals
12 februari 2003, 10:37
Zelf heb ik met mijn kolenschoppen met redelijk korte vingers een ibanez, en ook fender heb ik geen problemen mee.

Je moet gewoon iets kopen wat lekker speelt...

Zelf heb ik pas vanaf 12e fret problemen

treblemaster
12 februari 2003, 10:37
IK heb zelf een telecaster 50's reissue (Japanse) en die heeft een dikke, V-vormige hals. Misschien dat de 50's reissue strat die ook heeft???

moretel
12 februari 2003, 11:01
Ik speel de laatste tijd veel op de Peavy Wolfgang, de hals is iets breder dan mijn Fender. Ik heb ook grote handen en vindt de Peavy prettig spelen.

vulvasonic
12 februari 2003, 11:22
Jimi Hendrix had enorme handen. En hij wist er zijn voordeel mee te halen op een strat.
Ook David Gilmour, om maar es een heel ander type gitarist te noemen, heeft enorme poten. En ook hij kan leuke dingetjes op een strat.

Ik denk dat het een kwestie van wennen is.

staartmans
12 februari 2003, 11:26
Hoi,

In mijn beleving hebben Hamers en BC Riches wat bredere halzen, die toch redelijk dun zijn. Ik weet niet of je het iets vindt maar sommige Les Pauls (niet alleen van Gibson) hebben "brede" halzen met platte frets.
Ik speel zelf voornamelijk op Les Pauls en ben van origine tele-speler met grote handen: oefenen op je techniek en houding van je pols scheelt dan al de helft!!

Greetz, Martino!

Gearjunkie
12 februari 2003, 23:04
Ik zag laatst op tv een voor mij onbekende gitarist die een strat op zijn buik had liggen, zo dik was die vent. Met zijn enorme worstvingers trok hij de mooiste solo's uit die gitaar. Dus gewoon wennen denk ik.

FTI
13 februari 2003, 01:31
yup. Hendrix speelde ook heel veel met z'n duim.

fti