PDA

View Full Version : The Mystery - Tommy Emmanuel



sietze
5 maart 2008, 20:24
Geniaal nummer, en best pittig om te spelen.
Vond het nu wel eens tijd om hem even op te nemen.

Ben nog niet echt tevreden, omdat de essentie van het nummer niet
echt in mijn spel naar voren komt...Ik vraag me af hoe jullie erover denken, en wat jullie van de uitvoering vinden natuurlijk.

Hij is te horen op www.sietze87.hyves.nl

Vast bedankt voor t luisteren :D

Groetjes Sietze.

Jedeel
6 maart 2008, 00:35
Sietze, ik moet bekennen dat ik het origineel niet ken, ik kan dus niet vergelijken.
Dat neemt niet weg dat ik vind dat het een geweldig mooi gespeeld stuk is!!!!!

Ook heel mooi opgenomen!

(Ik verbaas me waarom je nog niet meer reacties hebt gehad....)

Makor1966
6 maart 2008, 00:59
Ik vraag me af hoe jullie erover denken, en wat jullie van de uitvoering vinden natuurlijk.

Hij is te horen op www.sietze87.hyves.nl

Vast bedankt voor t luisteren :D

Groetjes Sietze.
Jij ook bedankt Sietze, voor het onder m'n aandacht brengen van dit nummer. Dit soort sfeervolle en wat melancholieke gitaarstukken vind ik erg mooi. Doet me een beetje aan de muziek van gertdm denken. Heel mooi licht gespeeld, goeie techniek ook. Door dit soort muziek heb ik vorig jaar m'n gitaar weer opgepakt.

Zit nu nog meer te luisteren van je Hyves, gaaf man!!
Staat ook hele lekkere elektrische gitaarmuziek op..

Harald
6 maart 2008, 08:51
Hoi Sietze, heb nu niet het idee dat je zo heel veel hulp nodig hebt. idd ook lekker elektrisch spel. De combinatie van zo goed elektrisch spelen en redelijk ver gaan met akoestisch zie je niet zo veel, leuk!

Aangezien je een mening vraagt, for what it's worth, komt al aardig in de buurt, maar kan idd nog net iets beheerster. De linkerhand zit zo te horen gewoon goed, zit hem in de aanslag. Dat lijkt me vooral een kwestie van een tijdje het nummer blijven spelen. Heb wel het idee dat de open e (hoog) er af en toe net iets te hard uitkomt.

Tommy slaat op zich behoorlijk zacht aan meestal. Dat doet hij in de studio ook, en met name op 'the Mistery' cd speelt hij erg netjes (of ze hebben het enorm opgeschoond) Zou het moeten nakijken maar ik dacht dat hij dit hybrid speelt. (plectrum met vingers) Weet niet of jij dat ook doet, maar zoniet zou je dat eens moeten proberen, dit is er echt een nummer voor (wordt er in eerste instantie dan niet makkelijker op trouwens)

Weet je waar het nummer over gaat? Wil je de essentie van het nummer pakken is dat ook wel handig...

Don Capo
6 maart 2008, 11:09
Erg lekker Sietze! Vind hem gecontroleerd en prachtig om naar te luisteren.

sietze
8 maart 2008, 20:17
Bedankt allemaal tot zover :D Fijne reacties.
Aan mijn rechterhand valt wel het een en ander aan te merken ja, klopt.
Ben hard bezig met nagels laten groeien enzo :p Heb je zowieso wat meer controle.

Zeer binnenkort neem ik het nummer even GOED op en komt hij op het net in de vorm van een youtube filmpje :D
Meer reacties? Suggesties etc.?

Sietze

gitaarvrouwtje
8 maart 2008, 20:32
wauw ..zal vast van alles niet goed genoeg zijn naar je eigen zin, maar ik vind het erg mooi..compliment!

bassej
9 maart 2008, 12:00
ik luister niet veel klassiek, wel weet ik dat tommy emanuel een van de grote mannen is, en mooie (moelijke stukjes maakt) . Mooi gespeeld! Als ik zoiets hoor wil ik zelf ook wel eens een klassieke gitaar kopen, maar als ik daarna weer electrisch luister weet ik het niet meer :seriousf: Sehr schon!

Harald
12 maart 2008, 11:12
Ben hard bezig met nagels laten groeien enzo :p Heb je zowieso wat meer controle.

Ik speel zelf met nagels, aangezien ik ook klassiek en 12 string speel. Maar als ik alleen 6 snarig steelstring zou spelen zouden de nagels er acuut afgaan. De enige reden dat ik redelijk hasslefree ben, is dat ik acrylnagels heb. En dan is hasslefree nog relatief, want het kost elke maand wel weer tijd om ze bij te werken of te vervangen. Met name voor fingerstyle op een 12 string zijn die nagels wel erg fijn, maar als je geen klassiek en 12 string speelt, zou ik zeggen vergeet nagels, en kweek eelt. Tommy speelt ook zonder nagels, en op een steelstring heb je daar een prima geluid mee. En aan controle bij Tommy ook geen gebrek. Qua snelheid zijn nagels misschien net iets sneller. (een tremelo picken zonder nagels zou wel eens kunnen tegenvallen) Maar dat kun je aardig compenseren door iets zachter te spelen. Voor het volume heb je versterking. Veel akoestische gitaren klinken ook wat mooier als je wat zachter speelt. En voor dit nummer, probeer hem eens hybrid. Je slaat hier relatief weinig met vingers aan, het meeste wordt met het plectrum gedaan.

HdR
13 maart 2008, 17:25
Hey man, helemaal te gek!! geen Tommy maar wel erg goed!

Gr,
Henk

Bailey
16 maart 2008, 00:27
Hey Sietze,

Briljant gespeeld. Heb Tommy al 6 keer live gezien, en dit nummer al 4 keer live van de meester mogen meemaken.
Als ik dit zo hoor, komt het echt bij Tommy in de buurt. Schitterend!!

Mike