PDA

View Full Version : Gitaar case



J-sus Rulez
5 maart 2008, 19:41
Zoals de titel het zegt ben ik aant twijfelen over mijn gitaarcase...
Ik was op zoek naar een softcase (omdat een koffer niet zo handig is omdat ik altijd met mijn fietsje wegmoet...) maar de verkoper (muziek & visie) zegt dat een gewone gitaartas (met een dikke vulling) ook voldoende is enzo niet beter omdat bij de softcases de vulling soms loskomt... maar nu wil ik wel de beste bescherming voor mijn gitaar.. wat zou ik kieze? (het gaat dus om een LP'tje)

Mark1990
5 maart 2008, 19:45
als je het zoals je zei voor vervoer op de fiets gebruikt is de tas voldoende. als het ook vaak in een bandbusje ofzo moet, is het misschien verstandiger een softcase te nemen.

J-sus Rulez
5 maart 2008, 19:49
bandbusje is nog niet voor direct... dusjah... bedankt

zal later wel in eigen busje paar haken aan de muur hangen zodat mijn gitaarjes goed hangen :seriousf:
(ben er eigenlijk al lang aan over na te denken... een volkswagen T2 (hippie busje...) later.. repareren en dan tourbusje.. niet slecht.. toch?

Mr.Fingers
5 maart 2008, 20:34
Als Jeroen van Muziek+Visie zegt dat je een dikke gigbag moet nemen, moet je dat gewoon doen ;) (aardige mens ook trouwens). Ik heb zelf een "gepadde" gigbag voor m'n solidbody's, en die beschermen de gitaar echt wel goed hoor.

Mitch
5 maart 2008, 21:01
Fiets: tas
Bus: koffer

Het voordeel van een koffer heb ik onlangs een topic aan gewijd in dit subforum onder de titel "Warwick Rock Case".