PDA

View Full Version : white summer/ black mountain side



bassej
5 maart 2008, 17:19
:soul: white summer/ black mountain side! :satisfie: iemand ervaring mee , welk filmpje/opname met welke tabs gebruiken?? en mischien tips :cooler:

bassej
9 maart 2008, 16:58
heulemaal niemand :eek:

Tubescreamer
19 maart 2008, 21:29
heulemaal niemand :o
Hee altijd leuk Jimmy Page fans!! Jawel hoor! Speel 'm zelf ook nog wel voor de grap (niet precies hoor!)
1. Stem je gitaar DADGAD, top to bottom.(had je vast al door)
2. Page speelt 'm volgens mij met hybrid picking: dus pick tussen duim & wijsvinger, andere vingers voor de hogere snaren (maar wisselt dit wel af, soms doet ie alles met alleen pick, kun je goed zien op de "Led Zeppelin" DVD.)
3. Welke versie heb jij? Die van de Royal Albert Hall? Da's wel een goeie uitvoering. Wil je dr meer, moet je ff pm-men, heb ik ik een sloot versies voor je.
Hij speelt het namelijk altijd anders, en uit hoe meer versies je stukjes kan jatten hoe leuker.
4. Luister naar Bert Jansch: daar heeft Page veel van....eh..zich veel door laten inspireren :D in die stemming.
5. Luister naar Ravi Shankar of andere sitar-muziek. DADGAD is (gebaseerd op) een sitarstemming, en Page was ook liefhebber van die muziek. Hoor je ook terug in White Summer.

Op YouTube moet je gewoon op "White Summer" zoeken, vind je vanzelf wat dingetjes. Sorrie geen idee voor tabs.

Hoop dat je dr wat aan hebt!