PDA

View Full Version : Ik heb even jullie expertise nodig



drap
5 maart 2008, 16:26
Menschen,

Ik heb vanmiddag ff vluchtig wat opgenomen voor een nummer die we met de band gaan spelen. Nou stuurde ik dit door aan onze bassist, die er ff een drumbeat onder wilde zetten, ter voorbeeld voor de rest van band. Alleen nou zit er een stukje in, ik heb 'm eigenlijk helemaal in m'n hoofd als soort van break, maar de basist komt er niet uit en denkt dat er iets niet klopt. Nou wil ik dat ook eens van anderen weten, want ik zou zweren dat het klopt.

Afijn, hier het linkje:

http://www.speedyshare.com/225849111.html

Het gaat om het stukje na de wat aparte accoorden (niet heel apart, maar om een idee te geven waar het zo ongeveer zit).

Ik ben heel benieuwd!

Valentijn
5 maart 2008, 16:44
het klopt nooit niet dat ten eerste... t is msschien niet logisch

maar ga even luisteren

edit: downloaden.... dan gaat t no wat langer duren, ga ik niet nu op deze computer doen

Mithrandir
5 maart 2008, 16:49
Misschien kun je gewoon even de tijden aangeven, dat zoekt net iets makkelijker :D

Ik ben nu aan het luisteren overigens....het gaat om het stukje vanaf 2:32 of niet?

drap
5 maart 2008, 16:50
Eigenlijk is een break nooit logisch lijkt mij, tot je weer terugkeert naar de mainriff, of accoordenschema van mijn part, maar daar denkt onze bassist toch anders over voor zover ik het begrepen heb. Nou heeft hij behoorlijk wat meer muzikale knowhow dan ik en heeft ook het voordeel dat hij veel theorie kent en ik eigenlijk net niks, dus begin ik toch te twijfelen. Hij vroeg oa ook of ik dat met iets van een metronoom kan opnemen, maar dat kan volgens mij niet met een break.

@Mif: Ik zie geen tijd in m'n beeldscherm als ik dit afspeel :chicken: Het is in ieder geval net even over de helft heen.

Mithrandir
5 maart 2008, 16:56
Ja, ik weet wel welk stukje je bedoelt nu, even goed luisteren hoor. De break zelf lijkt me geen probleem, daar hoor ik niks vreemds aan, het zal om de overgang van die zware, trage akkoorden (beetje tool achtig) naar dat meer uptempo gedeelte gaan.

edit: volgens mij is de laatste maat van dat zwaardere stuk 3 tellen....en ook de laatste maat voor het zwaardere stuk lijkt drie tellen te zijn en daar verandert ook het tempo.

drap
5 maart 2008, 16:59
Ik weet wat je bedoeld, maar dat is het stukje nog niet wat ik bedoel. Je krijgt eerst een stukje met flanger, dan die wat aparte accoorden (dat uptempo gedeelte inderdaad), dan een stukje wat gebasseerd is op de mainriff en daarin zit dat breakje verwerkt naar de mainriff toe. Beter weet ik het niet uit te leggen :D Dat zou niet kloppen volgens onze bassist en ik denk van wel. Het is pittig, vooral voor de drummer, maar het moet gewoon kloppen volgens mij.

Mithrandir
5 maart 2008, 17:01
ok...nog iets verder dus.

Ah ja, ik heb het stuk...pfff, even goed luisteren hoor....heb je ff.

drap
5 maart 2008, 17:04
Ik heb ff in m'n Itunes gekoekeloerd (dat ik daar niet eerder op kwam) en het is net ff na de 3:23 als het goed is.

edit: Als je opschiet heb ik opzich de tijd wel :D

drap
6 maart 2008, 10:39
Euh... somebody? Ik ben heel benieuwd of het nu wel of niet klopt.

Ibanez666
6 maart 2008, 11:34
Euh... somebody? Ik ben heel benieuwd of het nu wel of niet klopt.

Het klinkt uit de maat, maar als ik door tik met mn vinger op mn bureau komtie ff verderop gewoon weer terug in de maat (alsie er al uit is geweest). Een beetje wat onze drummer ook soms doet, dan drumtie ineens een soort off-beat die wel klopt op een een of andere manier en komt dan toch weer terug in het standaard ritme.

drap
6 maart 2008, 12:45
Het is sowieso uit de maat, ook in mijn hoofd. Het is een break en daarna komt ie weer keurig terug op de mainriff. En dat vond onze bassist dus niet en kwam er niet uit. En daar begint bij mij de twijfel :nervous:

Ibanez666
6 maart 2008, 12:57
Het is sowieso uit de maat, ook in mijn hoofd. Het is een break en daarna komt ie weer keurig terug op de mainriff. En dat vond onze bassist dus niet en kwam er niet uit. En daar begint bij mij de twijfel :nervous:


De bassist is zeker niet avontuurlijk ingesteld?

Ibanez666
6 maart 2008, 13:00
Ik vind dit wel een goede clip over ritme: http://www.youtube.com/watch?v=2HIY_IPIvCI vanaf 3.30 ongeveer

Erg leuk om te oefenen en zeer handig, laat de bassist daar maar s naar kijken

drap
6 maart 2008, 13:08
De bassist is zeker niet avontuurlijk ingesteld?

Da's het maffe, hij heeft veel meer muzikale knowhow dan ik denk ik en nog veel meer theoretische kennis. Daarnaast heeft hij een veel bredere muzieksmaak dan ik en heeft mij al op wat muziek gebracht dat ik daarvoor niet eens kende. En ook op gitaarvlak heb ik veel van hem geleerd, zonder dat hij het zelf doorheeft denk ik. Het is nog eens een maatsoortnerd ook (grapje Martin!). Daarom begrijp ik ook niet dat ik dit niet bij hem er in krijg, of ik doe iets verkeerd. Nou heb ik nog het voordeel dat ik een beetje kan drummen, dus ik zal van het weekend eens een poging doen om het over te laten komen.

Ibanez666
6 maart 2008, 13:12
Da's het maffe, hij heeft veel meer muzikale knowhow dan ik denk ik en nog veel meer theoretische kennis. Daarnaast heeft hij een veel bredere muzieksmaak dan ik en heeft mij al op wat muziek gebracht dat ik daarvoor niet eens kende. En ook op gitaarvlak heb ik veel van hem geleerd, zonder dat hij het zelf doorheeft denk ik. Het is nog eens een maatsoortnerd ook (grapje Martin!). Daarom begrijp ik ook niet dat ik dit niet bij hem er in krijg, of ik doe iets verkeerd. Nou heb ik nog het voordeel dat ik een beetje kan drummen, dus ik zal van het weekend eens een poging doen om het over te laten komen.


Ik zou hoe dan ook ff naar dat filmpje kijken, erg leerzaam en let dan maar ns op je voet als je speelt

Don Capo
6 maart 2008, 13:25
Ik vind DJ Tiesto leuker...














Sorry Drap, moest hem ff inkoppen...

drap
6 maart 2008, 13:36
Ja, maar jij houdt ook van het 'doe maar wiebeluh' lied :nervous:

Riky
6 maart 2008, 15:48
Da's het maffe, hij heeft veel meer muzikale knowhow dan ik denk ik en nog veel meer theoretische kennis. Daarnaast heeft hij een veel bredere muzieksmaak dan ik en heeft mij al op wat muziek gebracht dat ik daarvoor niet eens kende. En ook op gitaarvlak heb ik veel van hem geleerd, zonder dat hij het zelf doorheeft denk ik. Het is nog eens een maatsoortnerd ook (grapje Martin!). Daarom begrijp ik ook niet dat ik dit niet bij hem er in krijg, of ik doe iets verkeerd. Nou heb ik nog het voordeel dat ik een beetje kan drummen, dus ik zal van het weekend eens een poging doen om het over te laten komen.


als ik jou was zal ik de je bassist even vragen wat hij bedoeld. Waar het fout gaat en wat hij de oplossing zou vinde... Imo gaat er niets verkeerd in jou nummer...

Die "rare" akkoordjes waar je het over had zijn best leuke akkoorden btw..