PDA

View Full Version : 5150-6505 of toch jvm410???



classicrooock
5 maart 2008, 14:19
ik ben aan het twijfelen tussen een 5150 of 6505 head of een marshall jvm410head welke zou het meest veelzijdig zijn? btw als iemand een van deze te koop heeft laat iets weten wil er ongeveer 600voor geven

Lexvandoef
5 maart 2008, 14:23
Het meest veelzijdig is natuurlijk de jvm, kanalen en op elk kanaal 3 modussen is 12 beschikbare klanken.

Maar ze klinken wel anders dan een 5150. En je gaat er ook geen van 600e vinden denk ik ;)

almarvk
5 maart 2008, 14:29
Voor dat geld kan je nog lang blijven zoeken. :D

Maar goed; de Marshall is een stuk uitgebreider dan de Peavey's. De Peavey's zijn dan weer gericht op gain, gain en nog meer gain :)

Geoffrey
5 maart 2008, 14:32
Een 2de hands 5150 zal je al heel moeilijk vinden rond de 600euro..deze gaan rond de 800euro. En de 6505 denk k nie dat je 2de hands zal vinden..en de nieuwprijs hier van is boven de 1000euro.
De 5150 en 6505 zijn hetzelfde..en met die Marshall heb ik geen ervaring.
Voor mij persoonlijk de 5150/6505 :hippie:

Ga ze testen..dan kom je er rap genoeg zelf achter..en zeker als je maar de keuze moet maken uit deze twee.

Baker
5 maart 2008, 14:42
ik ben aan het twijfelen tussen een 5150 of 6505 head of een marshall jvm410head welke zou het meest veelzijdig zijn? btw als iemand een van deze te koop heeft laat iets weten wil er ongeveer 600voor geven

de jvm is ultra veelzijdig.
de 5150 is erg eenzijdig. De amp heeft om te beginnen al geen bruikbaar clean

Aan de andere kant wordt deze amp vaak ten onrechte al metalbak bestempeld. Hij heeft een heerlijke rock crunch in huis.

classicrooock
5 maart 2008, 14:42
Het meest veelzijdig is natuurlijk de jvm, kanalen en op elk kanaal 3 modussen is 12 beschikbare klanken.

Maar ze klinken wel anders dan een 5150. En je gaat er ook geen van 600e vinden denk ik ;)
die avt series lijken wel hard op de jvm maar zijn ze van zelfde kwaliteit?

Geoffrey
5 maart 2008, 14:51
de jvm is ultra veelzijdig.
de 5150 is erg eenzijdig. De amp heeft om te beginnen al geen bruikbaar clean

Aan de andere kant wordt deze amp vaak ten onrechte al metalbak bestempeld. Hij heeft een heerlijke rock crunch in huis.

onterecht als metalbak bestempeld..?!
Ik heb een 6505 en ik dacht toch redelijk zeker te zijn dat deze niet verschilt van de 5150.. en dat vind ik toch een degelijke metalbak.
En over de clean : als je de distortion dichtknijpt voor een clean stukje mag je toch niet verwachten dat je er de ultieme zeemzoete meisjesharten overwinnende cleane klank zal uitkrijgen..?
Het blijft gewoon wat in dezelfde lijn.. je clean en distortion kanaal passen gewoon bij elkaar.

:hippie:

almarvk
5 maart 2008, 14:54
die avt series lijken wel hard op de jvm maar zijn ze van zelfde kwaliteit?

Je noemt nu 2 totaal verschillende series van Marshall, namelijk een solidstate en een fulltube. Sorry hoor, maar zoek eerst 's uit wat het allemaal is voordat je door de mand valt...

Nielsje
5 maart 2008, 14:55
die avt series lijken wel hard op de jvm maar zijn ze van zelfde kwaliteit?

Uit deze post blijkt maar dat je je nog aardig moet inlezen in de wereld van gitaar versterkers.

De AVT's zijn geen buizenbakken, de JVM's wel. Dat is nogal een significant verschil..

classicrooock
5 maart 2008, 14:58
Je noemt nu 2 totaal verschillende series van Marshall, namelijk een solidstate en een fulltube. Sorry hoor, maar zoek eerst 's uit wat het allemaal is voordat je door de mand valt...
whoops heb er niet evel over geleze darom:p weet het verschil tussen solid state en buizen hoor

LP_CL
5 maart 2008, 15:19
JVM is de veelzijdigste van de twee, maar als je geïnteresseerd bent in vooral metal, ga dan voor de peavey.
Het clean van de peavey is niet subliem, maar verrevan slecht zoals mbakker beweert. Met mijn nova delay en nova reverb erop, klinkt het zelfs HEEL aangenaam. Het is gewoon een SUPERdroge clean, die dol is op effectjes.

Baker
5 maart 2008, 15:36
onterecht als metalbak bestempeld..?!
Ik heb een 6505 en ik dacht toch redelijk zeker te zijn dat deze niet verschilt van de 5150.. en dat vind ik toch een degelijke metalbak.
En over de clean : als je de distortion dichtknijpt voor een clean stukje mag je toch niet verwachten dat je er de ultieme zeemzoete meisjesharten overwinnende cleane klank zal uitkrijgen..?
Het blijft gewoon wat in dezelfde lijn.. je clean en distortion kanaal passen gewoon bij elkaar.

:hippie:

je begrijpt me verkeerd.

Van de 5150 wordt nogwel eens gezegd dat het de ultieme metalbak is maar dat ie verder niets kan. Wat ik wil zeggen is dat het een prima metalbak is, maar dat ie ook heerlijk classic rock tonen kan produceren.

En over dat clean, klopt helemaal wat je zegt.
Maar sommigen verwachten een goed clean op deze amp. Met name op de combo want daar zou wel een goed clean op zitten.

Het tegendeel is waar. Je kunt weinig met het 5150 clean.

Baker
5 maart 2008, 15:38
Met mijn nova delay en nova reverb erop, klinkt het zelfs HEEL aangenaam. Het is gewoon een SUPERdroge clean, die dol is op effectjes.

dat heb ik nooit geprobeerd. het zou kunnen dat dat werkt

classicrooock
5 maart 2008, 15:39
je begrijpt me verkeerd.

Van de 5150 wordt nogwel eens gezegd dat het de ultieme metalbak is maar dat ie verder niets kan. Wat ik wil zeggen is dat het een prima metalbak is, maar dat ie ook heerlijk classic rock tonen kan produceren.

En over dat clean, klopt helemaal wat je zegt.
Maar sommigen verwachten een goed clean op deze amp. Met name op de combo want daar zou wel een goed clean op zitten.

Het tegendeel is waar. Je kunt weinig met het 5150 clean.
ik heb hier wel wat pedaaltjes staan ik denk dat het een goede amp zou zijn maar de marshall ligt meer in mijn smaak maar veel te ver boven budget

Geoffrey
5 maart 2008, 15:55
ik he hier wel wat pedaaltjes staan ik denk dat het een goede amp zou zijn en ik denk dat ik een verkoper heb gevonden maar de marshall ligt mer in mijn smaak maar veel te ver boven budget

check je PM!!!

Geoffrey
5 maart 2008, 16:10
je begrijpt me verkeerd.

Van de 5150 wordt nogwel eens gezegd dat het de ultieme metalbak is maar dat ie verder niets kan. Wat ik wil zeggen is dat het een prima metalbak is, maar dat ie ook heerlijk classic rock tonen kan produceren.

En over dat clean, klopt helemaal wat je zegt.
Maar sommigen verwachten een goed clean op deze amp. Met name op de combo want daar zou wel een goed clean op zitten.

Het tegendeel is waar. Je kunt weinig met het 5150 clean.

Als je de 5150/6505 aankoopt dan weet je wel welke richting je uit wil.. en zit je toch wel redelijk beperkt qua klank. Die classic rock tonen zal je er inderdaad wel uithalen..maar je blijft toch ergens beperkt.
En inderdaad een pedaaltje kan je wel helpen..
Of een andere versterker waar je meer richtingen mee uitkan.. :satisfie:

Met die combo heb ik geen ervaring.

:hippie:

Arvoitus
5 maart 2008, 16:14
Voor 600 euro snap ik niet dat er nog niemand Bugera 6262 roept?

Voor de topic starter, de Bugera 6262 is een (goedkope) ripoff van de Peavey 5150 en verkrijgbaar bij de musicstore voor 500 euro.

classicrooock
5 maart 2008, 16:35
Voor 600 euro snap ik niet dat er nog niemand Bugera 6262 roept?

Voor de topic starter, de Bugera 6262 is een (goedkope) ripoff van de Peavey 5150 en verkrijgbaar bij de musicstore voor 500 euro.
heb al zeer slechte ervaring met behringer maar het is een buize versterker dar kunnen ze niet veel mis mee doen toch?:p

Geoffrey
5 maart 2008, 16:41
heb al zeer slechte ervaring met behringer maar het is een buize versterker dar kunnen ze niet veel mis mee doen toch?:p

Is Bugera van Behringer dan..?

(blijkbaar wel dus.. oops..)

:hippie:

Arvoitus
5 maart 2008, 16:54
Bugera is NIET van behringer.



Contact the Distributor

BUGERA products are distributed exclusively by BEHRINGER. You can find all details regarding prices on the Web site of our distributor.

Geoffrey
5 maart 2008, 17:06
Bugera is NIET van behringer.

Dan toch niet.. :satisfie:
Als je googled op Bugera word het gelinkt aan Behringer..maar ik heb er ook niet verder op gezocht.

ben vanhoof
5 maart 2008, 18:08
Een jvm is totaal anders dan een 6505. Ik haal uit de jvm wel een geluid op kanaal 4 dat op de 6505 trok, maar dat bepaald type distortion ga je niet perfect in de amp terugvinden. Langs de andere kant kan de 6505 niet veel van wat de jvm kan. Tis maar wat je zoekt, moest ik de distortion van de 6505 veel vetter vinden en moest ik niet zoveel kanalen nodig hebben dan die van een jvm dan zou ik voor de 6505 (of liever de bugera kopie) gaan.

classicrooock
5 maart 2008, 18:32
Een jvm is totaal anders dan een 6505. Ik haal uit de jvm wel een geluid op kanaal 4 dat op de 6505 trok, maar dat bepaald type distortion ga je niet perfect in de amp terugvinden. Langs de andere kant kan de 6505 niet veel van wat de jvm kan. Tis maar wat je zoekt, moest ik de distortion van de 6505 veel vetter vinden en moest ik niet zoveel kanalen nodig hebben dan die van een jvm dan zou ik voor de 6505 (of liever de bugera kopie) gaan.
is er ook een goede vervang amp voor een jvm een goedkoper versie of kopie?

RedBuell
5 maart 2008, 18:33
www.guitarbargains.com

klik op nederland en zoek naar JVM of 6505.......

De JVM en 6505 plus kosten iets van 1100 euri en den 6505 iets over de 800.

IK zoek ook al een tijdje naar een leuke 2e hands 5150/6505 en dan het liefst de II of de plus omdat deze een aparte Eq heeft voor het clean, of dat betekent dat het clean dan ook cleaner is dan de gewone 6505 weet ik niet.
2e hands 5150's of 6505's zijn niet makkelijk te vinden en als je ze vind vragen ze er nog de hoofdprijs voor, via E-bay kopen heb ik ook al geprobeerd maar de meeste willen niet versturen naar Europa en met verschepings kosten van $200 tot 250kom je na belastingen weer netzo duur uit als een nieuwe bij guitarbargains.

Een JVM lijkt mij zo veel van het goeie, zegmaar net als een multi FX er zit veel leuks op, het duurt volgens mij ook wel even voordat je de juiste instellingen te pakken hebt en of je nou gebruik maakt van al die sounds? Maar goed ik wil ze zelf ook eens naast elkaar testen, iemand een idee

LP_CL
5 maart 2008, 18:37
www.guitarbargains.com

Stuurt me naar de site van piens... NIET interessant :(

RedBuell
5 maart 2008, 19:03
Stuurt me naar de site van piens... NIET interessant :(


Het schijnt dat dat alleen vanuit Belgie gebeurt, heb al meerdere discussie's hierover gelezen en het schijnt dat als je vanuit Nederland besteld alles gewoon netjes verloopt.

Baker
5 maart 2008, 19:42
www.guitarbargains.com

Een JVM lijkt mij zo veel van het goeie, zegmaar net als een multi FX er zit veel leuks op, het duurt volgens mij ook wel even voordat je de juiste instellingen te pakken hebt en of je nou gebruik maakt van al die sounds?

Nee hoor,
de amp heeft een erg hoog plug&play gehalte.

LP erin, op kanaal 2 orange, volumes op 5 en bam!
Instant classic rock!

Je hebt wel een punt dat je van die 12 sounds er maar een stuk of 4 ook echt gebruikt. Maar dat maakt toch niet uit? Het klinkt heerlijk!

RedBuell
5 maart 2008, 20:27
Nee hoor,
de amp heeft een erg hoog plug&play gehalte.

LP erin, op kanaal 2 orange, volumes op 5 en bam!
Instant classic rock!

Je hebt wel een punt dat je van die 12 sounds er maar een stuk of 4 ook echt gebruikt. Maar dat maakt toch niet uit? Het klinkt heerlijk!

De kanalen en modes lopen toch een beetje in elkaar over? Dus red van kanaal 3 is green van 4 ofzo...?
Die footswitch lijkt me ook een beetje vaag, je moet hem programeren en moet je dan meerder malen op de knop van een kanaal tappen om bijvoorbeeld van groen naar rood te gaan?

Baker
5 maart 2008, 20:38
Die footswitch lijkt me ook een beetje vaag, je moet hem programeren en moet je dan meerder malen op de knop van een kanaal tappen om bijvoorbeeld van groen naar rood te gaan?

Je kunt kiezen. Of meerdere malen trappen om door die modes heen te lopen.
Of gewoon hoe vaak je ook trapt 1 knop is 1 kanaal in 1 mode.

Maarre....eej, kom op zeg, zo moelijk is het niet hoor. Dat programmeren stelt echt geen ene reet voor. Niks vaags aan.

RedBuell
5 maart 2008, 21:19
Je kunt kiezen. Of meerdere malen trappen om door die modes heen te lopen.
Of gewoon hoe vaak je ook trapt 1 knop is 1 kanaal in 1 mode.

Maarre....eej, kom op zeg, zo moelijk is het niet hoor. Dat programmeren stelt echt geen ene reet voor. Niks vaags aan.


Ik zal je eerlijk zeggen dat ik juist zo'n zee aan mogelijkheden en instellingen vaak lastig vind, dat is ook de reden dat ik na 3 weken stoeien met een Boss Gt-8 dat ding weer snel verkocht.

Baker
5 maart 2008, 21:37
ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik heb zelf ook niks met zo'n uitgebreide fx processor. Zelf heb ik een POD 2.0 voor thuis. Ik gebruik denk ik nog geen 5% van de mogelijkheden en het is me veel te ingewikkeld om dat scala aan geluiden uit te zoeken, helemaal als alles verstopt zit in dubbele functies van knopjes en dat soort shit.

Maar dat alles kun je echt niet vergelijken met de JVM hoor.
Het ding is erg overzichtelijk. Alle functies en zijn gewoon zichtbaar. 1 functie per knop zeg maar. Heel simpel. Je hebt 4 kanalen, dus ook 4 volume knoppen, 4 gain knoppen, 4 EQ's en 4 reverb knoppen. Echt heel simpel.

Verder heeft elk kanaal heeft ook 1 mode knop: groen, oranje en red.
Dat lijkt heel ingewikkeld maar dit heb je echt heel snel door, en belangrijker, je kunt het ook heel gemakkelijk en snel toepassen.

Maar even weer on topic,
die 5150 is natuurlijk wel veel simpeler.
2 kanalen, 1 EQ en gaan met die banaan.

RedBuell
5 maart 2008, 21:52
Heb je enig idee waar ze JVM's en 6505's verkopen zodat ik ze naast elkaar kan testen, het mooiste zou zijn in de buurt van Amsterdam..