PDA

View Full Version : Houden er ook mensen NIET van Marshall??



telecastermaster
11 februari 2003, 23:27
Ik heb verschillende Marshalls versterkers geprobeerd bij vrienden of in oefenruimtes, maar om de een of andere reden is Marshall het gewoon niet voor mij. Vooral die hele valvestate serie. De enige Marshall die erg goed vond was de JMT 45 Bluesbreaker. Zijn er nog meer mensen die niet van Marshall houden?

Butcher
11 februari 2003, 23:36
Marshall is begonnen met het bouwen van versterkers omdat er vraag was naar luide versterkers. Tone was irrelevant. Marshalls zijn echt kut-versterkers. Helemaal mee eens.

andy
12 februari 2003, 01:21
Doe ff normaal, ieder zijn versterker. Alhoewel ik me kan voorstellen dat je de valve niet echt goed vind, maar de JCM 800 is prima, maar dan moet je ook een beetje willen beuken.

McCloud
12 februari 2003, 01:26
Ik vind ze geweldig.

Ik ben een jaar geleden opzoek gegaan naar een nieuwe versterker. Ik wou absoluut geen Marshall (iedereen heeft zo'n ding, ik wou iets aparts hebben).

Ik heb alles geprobeerd, Line6, Mesa, H&K, Koch, noem maar op (OK, geen Diezel :grin:). Wat koop ik na 6 maanden van zoeken en uitproberen. Ja hoor, een Marshall (30th Anniversary).

Ik vind het clean van Marshall gewoon het mooiste clean wat er is (lekker funky, 'glassy' clean). En de crunch van een Marshall is gewoon geweldig (een lekkere Hendrix, Red Hot Chili Peppers crunch).

Iedereen z'n smaak, maar ik ben een Marshall fan (ben ik sinds kort achtergekomen).

Ibanez RuleZ
12 februari 2003, 07:53
lees de topics maar eens door, dan filter je de niet-marshall-liefhebbers er zo uit. Ik ben er zo een. Ik houdt geloof ik meer van versterkers die op 6L6 eindbuizen lopen. In ieder geval denk ik dat ik nooit de "trotse" eigenaar van een marshall zal worden.

Harrald

Harry
12 februari 2003, 09:40
ik weet niet of je die valvestates typische marshalls kunt noemen. Ik vind ze niet goed klinken. Ik heb weleens op een marshall top gespeeld, ik dacht een jcm800 en die klonk goed. Maar een versterker moet bij je stijl passen en het geluid kunnen maken dat jou bevalt. Ik heb ook geen marshall.

Butcher
12 februari 2003, 09:54
M'n eerste grote klacht is dat Marshalls clean te vaag klinken. Ze zijn gebouwd voor overdrive, maar zelfs dan nog, killer overdrive komt uit je clean kanaal, niet met behulp van het "boost" knopje.

Op de tweede plaats heb ik nog nooit een Marshall gezien/gehoord waarvan de midrange knop goed werkt.

Dit is trouwens de beste manier om een Marshall uit te testen: plug je gitaar in, zonder effecten, en zet alle knoppen halverwege. Dit is de Marshall default.

PluueeR
12 februari 2003, 10:06
Och ik heb een Marshall JCM 800 en een Fender HotRod Deville. Een Valvestate heb ik ook. Wat een klere ding. Zo makkelijk als ik bij de buizenversterkers een lekkere sound heb zo lang heb ik gezocht bij de Valvestate. En uiteindelijk heb ik het nooit gevonden.

Ik ben zelf erg liefhebber van britse gitaarmuziek ala Oasis, Supergrass, Paul Weller, Supersub (is nederlands) etc. Marshall geven een heerlijke sound om dat te spelen. En mooi clean haal ik uit mij Fender.

V-Twin
12 februari 2003, 10:27
ik vind dat je een valvestate niet met een buizenbak moet vergelijken mijn keuze gaat worden tussen een jcm 800 met 4x12 vitage kast of een mesa 100W markII stack marshall heeft gewoon hele goeie amps anders zou niemand ze gebruiken maar er zijn ook heel veel andere goeie amps het is maar net wat voor een geluid je zoekt en van al die nieuwe amps met digitale eff. processors er in heb ik niet veel vertrouwen maar dat is mijn mening

treblemaster
12 februari 2003, 10:51
Ligt er maar net aan over welke Marshall je speelt. Ik ben zelf ook niet echt weg van een valvestate of een JCM 900, maar een Marshall plexi op 10 vind ik nog steeds het mooiste geluid wat er is! En een Marshall JCM 800 is ook zeker niet verkeerd.

Negative K3 fan
12 februari 2003, 11:34
Īk vind veel modellen neit echt veel soeps, maar er zitten er ookw el leuke bij (6100, JTM45 etc).

McCloud
12 februari 2003, 11:53
Haha, dat zijn precies de modellen die ik en de andere gitarist van mijn band gebruiken. :smile:

ch@rlie
12 februari 2003, 11:53
ik hield helemaal niet van marshalls, vond ze altijd schel en koud klinken, totdat ik een goeie opgefokte plexi hoorde, toen ontdekte ik dat het geluid wat ik bij heel veel cd's mooi vond uit marshalls kwam. het is alleen een kunst om een goede te vinden, en de op te goede manier te gebruiken.

het helpt zeker om ze hard genoeg te zetten, ik vind mijn jcm800 het mooiste als ik hem net iets harder zet dan in de band bruikbaar is, zodat de eindtrap een beetje gaat werken. misschien moet ik een hotplate kopen..

Lacrymosa
12 februari 2003, 12:19
Zoals velen weten ben ik helemaal gek van Koch

maar als ik de knaken zou hebben dan zou ik ertoch nog wel een jcm800 combo bij willen hebben (voor de heb)
toch wat rauwer, hoewel ik ook een ENGL wel leuk zou vinden als we toch met geld gaan smijten

CheerS!!

Raffel
12 februari 2003, 14:12
ik ben toch wel van de Plexi/JCM 800, maar verder dan ook helemaal nix. Maar ja, zodra je deze gaat vergelijken met een Mesa/VHT/Engl, zeg ik toch van: "Bagger man, dat marshall"

BLOK182
12 februari 2003, 14:47
Ben ook niezo Marshall, heb er niet zo gek veel gecheckt, maar tot nu toe is het mijn sound niet. Die valvestates zijn alleen aardig voor thuis, de jcm900 vond ik niet mijn ding, de jcm800 gaat nog wel, betrouwbaar, stevig, hard, klinkt leuk voor oefenhok, maar tis niet mijn ding.

vulvasonic
12 februari 2003, 15:15
Je moet niet over Marshalls lullen. Je moet er over SPELEN!

green_day
12 februari 2003, 15:31
marshall is wel cool (heb er zelf geen trouwes, maar speel er wel vaak op)

e_lukather
12 februari 2003, 15:42
Als je oom Jim Marshall zou heten...dan ga je het wel leuk vinden.


Niet dat dat bij mij zo is...

ReinoutV
12 februari 2003, 15:57
De JCM serie en de Valvestate series ken ik allemaal wel, maar wat is precies een plexi? Wat voor modellen zijn dat allemaal?

MAY
12 februari 2003, 16:11
De Valvestate vind ik echt ontzettend bagger. Echt een van de slechtste versterkers ooit gehoord in die prijsklasse. Daarentegen zijn de duurdere marshalls zoals de JCM series wel goed te pruimen. Toch ga ik niet voor marshall.

ch@rlie
12 februari 2003, 16:42
valvestate vs265 klinkt geweldig. heus.

heel belangrijk is het speaker cabinet waar je ze op aansluit. ik denk dat ze het beste klinken met een open back 2x12. door een valvestate 4x12 wordt het veel te zwaar.

dit is precies hetzelfde met een crate glx 212, geweldig geluid, maar je moet de juiste speakers aansluiten.

natuurlijk is het niet vergelijkbaar met een goede buizenversterker, maar alles heeft zijn prijs. voor het geld is valvestate erg goed.

oh ja, 8040 is ook erg bruikbaar en toch klein en goedkoop.

ch@rlie
12 februari 2003, 16:43
plexi is een type marshall uit de jaren zeventig, een aanduiding van een bepaald circuit. te weten de modellen 1959 en 1987, met een plexi glas frontje (geverfd plexiglas, maar goed..)

zeg ik het goed?

gerrekat
12 februari 2003, 16:52
Zielig om marshall als kut te bestempelen, ze bouwen hele goede versterkers ook al heb ik geen marshalls.

Nee, die modderige zuigende mesa recto's zijn goed.
Laat me vertellen dat ze in de US die dingen voor geen $ 1000 (tweedehands) aan de straatstenen meer kwijtkunnen en dat iedereen weer over stapt naar andere merken als Marshall omdat zie lekker open en niet compressed klinken en bovendien een goede clean hebben!

Bobsterke
12 februari 2003, 16:54
Heb op verschillende merken versterkers gespeeld, maar ik blijf erbij dat de keuze voor je merk versterker afhangt van de muziek die je ermee wil spelen.
Als je een mooi clean geluid wil is een Marshall echt ruk; ik heb nog geen een Marshall gehoord waar een aangenaam clean uit komt!!!

Ach en de valvestate lijn, wordt dat ook bij Marshall gemaakt??? :smile::-)

gerrekat
12 februari 2003, 17:01
heb je de clean van een DSL en TSL modellen wel eens gehoord die wordt intrenationaal geroemd!!!!

Marshall zijn heel breed inzxetbaar en ze zijn de innovaters van alles wat we tegenwoordig versterker noemen!

Rarr trouwens dat een MESA dual recto in de US nieuw $ 1500-1600 kost en hier 2800 EURO terwijl een Peavey XXX daar $ 1200 kost en hier 1300-1400 EURO hmmmm.... dat zet je aan het denken!

Marhsll maakt echt goede versterkers, is het je smaak niet OK, maar klotedingen zijn het zeker niet!

mathe
12 februari 2003, 17:03
[Quote charlie]
plexi is een type marshall uit de jaren zeventig.......zeg ik het goed?
[/Quote charlie]

Niet helemaal, plexi's stammen uit de jaren 60.
Marc

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mathe op 2003-02-12 17:07 ]</font>

Rectifier
12 februari 2003, 17:05
Mmmm, dat kunnen ze wel zeggen over het clean van een DSL en TSL maar't is nog steeds Marshall.
Een kennis heeft een DSL combo. Nou, hij klinkt niet slecht, maar't clean is verre van een goede Fender. Okee, niet vergelijken, maar hij klinkt gewoon niet zo warm.

vulvasonic
12 februari 2003, 17:10
Op 2003-02-12 17:05, schreef Rectifier:
Mmmm, dat kunnen ze wel zeggen over het clean van een DSL en TSL maar't is nog steeds Marshall.
Een kennis heeft een DSL combo. Nou, hij klinkt niet slecht, maar't clean is verre van een goede Fender. Okee, niet vergelijken, maar hij klinkt gewoon niet zo warm.


Och, als je 20 keer vlak voor een Marshall 100 watter op vol vermogen hebt gestaan, gaat alles op den duur warm klinken...
;]

Rectifier
12 februari 2003, 18:42
Ach zoals een Marshall lekker scheurt, zo vind ik een Fender weer niets die scheurt. Haha

jackson tom
12 februari 2003, 18:42
marshall behoord ook echt wel tot de top hoor..
okee mee eens, het is geen mesa ofzo...

ik speel dan ook alleen over de eindbuizen

ieder zn smaak he

greetz

jpb
12 februari 2003, 19:37
Ik hou zelf meer van Fender maar ik vind de oude Marshalls toch wel heel lekker klinken (Hendrix, Allman Bros. etc). En deze zou ik wel willen hebben:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&amp;item=2505982159&amp;category=10 171

Neals
13 februari 2003, 20:13
Peavey 5150 :smile:

xystus
17 februari 2003, 17:02
vreselijke kutversterkers vind ik ut :sad:

Had voor mun Koch powertone een Marshall JCM 2000 triple lead: wat een bagger! Klote clean en een distortion om je reet mee af te vegen. BAH!

gerrekat
17 februari 2003, 17:23
Op 2003-02-12 18:42, schreef jackson tom:
marshall behoord ook echt wel tot de top hoor..
okee mee eens, het is geen mesa ofzo...

ik speel dan ook alleen over de eindbuizen

ieder zn smaak he

greetz


nee ze zijn beter dan menig recto!

iedereen hier in Nl is lijp van MESA alleen omdat ze duur zijn ofzo????

Dat zijn gewoon doorsnee amps die vaak te overcompressed en moderig zijn, en bivendien niet over een goede clean beschikken!

guhlenn
17 februari 2003, 18:33
geen goede clean?

hehehe



nee marshall heeft de beste clean... sure *rolleyes*

gerrekat
17 februari 2003, 18:48
Nee de beste clean heeft waarschijnlijk een of andere fender maar die heeft weer geen scheur, maar de nieuwe JCM 2000 beschikt over een hele goede clean, en is daar in de internationale pers ook erg om geroemd, lees maar na ergens op het internet.

Als je het niet gelooft OK, ook goed!

Ik vind het egwoon zo jammer dat het soort mode is om marshall slecht te vinden,en iedereen loopt maat te pas en te onpas met namen als VHT DIEZEL etc. te gooien.

Zijn die nou echt zoveel beter, misschien iets ja, maar value for money ----> Marshall, PEAVEY!!!

En ja zoek je een jazz of country versterker dan koop je een fender ook best maar beweer dan niet dat marshall een kut merk is, want de kwaliteit is gewoon heel goed en het merk is een standaard in de internationale amp business.

Je zl verbassd zijn hoeveel toon een Marshall heeft, en hoeveel ongelofelijk goede gitaristen nog steeds voor marshall kiezen!

Negative K3 fan
17 februari 2003, 18:52
peavey is hier in europa echt geen value voor de money, 5150s gaan heir voor 1200 nieuw terwijl ze in amerika als je een beetje geluk hebt voor 150 dollar in een pawnshop liggen.

gerrekat
17 februari 2003, 19:02
HAHAHAHAHA, 150 EURO, da's echt onzin, aj als ie in een pawnshop ligt waar niemand er verstand van heeft maar daar kan ook een LP goldtop 1956 liggen voor 200 EUR.

kijk maar op ebay, natuurlijk zijn ze iets goedkoper, maar een 5150 is een zeer goede amp, net als de XXX, die veel positieve feedback gehad hebben en voor hele redelijke prijzen te krijgen zijn.

Een 5150 kost hier nieuw 1400 EURO, een DIEZEL 3000 (minstens) en die 5150 kan dus gerust omschreven worden als value for money.
Een nieuwe XXX kost in de US ook $ 1200 net als een 5150, dus zoveel scheelt het niet.

Natuurlijk zijn er altijd plaatsen waar je ze goedkoper kunt krijgen maar hier kun je er meestal ook wel wat afpingelen!

Bobsterke
17 februari 2003, 19:58
Ik vind het egwoon zo jammer dat het soort mode is om marshall slecht te vinden,en iedereen loopt maat te pas en te onpas met namen als VHT DIEZEL etc. te gooien.



merk weinig van die mode om marshall af te kraken; alleen geven mensen hier een mening over Marshall. ja en van het geluid moet je dan ook houden. Denk wel dat Marshall , in mijn optiek, niet de meest veelzijdige amps maakt.

Tja VHT DIEZEL; je moet ergens van dromen he. :smile:

gerrekat
17 februari 2003, 20:12
Dream on dan!

maar als je moet kizen tussen een mesa en een VHT neem dan de VHT!

Ik heb er bijna een gekocht toen de ENGL powerball geprobeerd vond ik ook super, was ook nog een 800 EURO goedkoper, makkelijk!

maar goed een blijf erbij dat Marshall goed spul levert, en als je er wat tijd insteekt (dus niet oordelen na een half uurtje in d gitaarzaak te hebben geprobeerd!!! en objectief blijven!) een JCM 2000 juist een van de meest veelzijdige versterker around is!

OK misschien een is een ENGL SAVAGE nog veelzijdiger, maar die is dan ook flink wat duurder.

veel mensen beoordelen een amp van horen zeggen, soundclips van het internet of op basis van een half uurtje in de gitaarzaak vaak op een geleende gitaar, spreek ik nou onzin of niet!

Negative K3 fan
17 februari 2003, 20:19
Op 2003-02-17 19:02, schreef gerrekat:
HAHAHAHAHA, 150 EURO, da's echt onzin, aj als ie in een pawnshop ligt waar niemand er verstand van heeft maar daar kan ook een LP goldtop 1956 liggen voor 200 EUR.

kijk maar op ebay, natuurlijk zijn ze iets goedkoper, maar een 5150 is een zeer goede amp, net als de XXX, die veel positieve feedback gehad hebben en voor hele redelijke prijzen te krijgen zijn.

Een 5150 kost hier nieuw 1400 EURO, een DIEZEL 3000 (minstens) en die 5150 kan dus gerust omschreven worden als value for money.
Een nieuwe XXX kost in de US ook $ 1200 net als een 5150, dus zoveel scheelt het niet.

Natuurlijk zijn er altijd plaatsen waar je ze goedkoper kunt krijgen maar hier kun je er meestal ook wel wat afpingelen!


HAHAHA 150 is geen oznin, ik heb iemand op mn AIM lisjt staan die het is overkomen! En op ebay amerika gaan 5150 weg voor 400! terwijl jij goed weet wat ze in Nederland kosten.
Een diesel en 5150 kun je ook niet vergelijken, ten eerste is de diesel een 4 kanaals amp, een 5150 een 2 kanaals amp. De 5150 heeft een enorm brakke clean, komt uit de fabriek met slecht buizen en een veel te koude gefixte bias en is eigelijk alleen goed geschikt voor high gain terwijl de VH4 op alle fronten tot de echte top behoort. Nu jij weer.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-02-17 20:30 ]</font>

Bobsterke
17 februari 2003, 20:28
veel mensen beoordelen een amp van horen zeggen, soundclips van het internet of op basis van een half uurtje in de gitaarzaak vaak op een geleende gitaar, spreek ik nou onzin of niet!



Nee klopt vaak als een bus! Mensen gaan ook vaak af op de naam. Heb sinds vorige week een nieuwe set maar die heb ik uitgekozen na een avondje op de buhne.

Zijn in mijn geval 2 KOCH multitone 50 watt tops geworden met 2 maal een 2 x 12.
(Tussen de sets zit een delay geschakeld voor het stereo geluid)
De reden dat ik voor deze sets gekozen heb blijft toch de grote veelzijdigheid van de KOCH. (speel zelf in een coverband) In de versterker zit een perfect clean geluid en de overdrive en lead voldoen perfect aan mijn wensen. Ik gebruik verder dan ook nagenoeg geen effecten (wahwah, flanger, octaver en compressor) maar deze gebruik ik hoogst zelden.

Dit geluid vond ik niet bij marshall en ook niet bij Mesa. De andere optie was een ENGL classic, was trouwens een perfecte amp alleen net ietsje duurder.

gerrekat
17 februari 2003, 20:33
Een diezel zal heus een hele goed amp zijn, dat ben ik met je eens, mag ook wel voor het geld.

Over de clean van de 5150 ben ik het ook nog met je eens, maar ik persoonlijk zou dat niet als criterium gebruiken want die gebruikm ik toch praktisch niet.

Wat betreft de buizen ben ik het niet met je eens daar PEAVEY m,eestal SOVTEK buizen gebruikt en ik die als GOED beschouw, ter illustratie deze zitten ook in de meeste MESA's, en veel andere fabrikanten betrekken hun buizne ook uit dergelijke fabrieken maar laten er een ander merk op drukken!

Maar dat verhaal van die 150 dollar is een incident geweest, ik bedoel ik ken meer verhalen van mensen die een ongelofelijke mazzel hebben gtehad met die pawnshop, daar is het een pawnshop voor!

het feit dat versterkers in de USA goedkoper zijn dan hier ben ik het ook met je eens.
Mar ik heb net gekeken de 5150 gaat id vooer ongeveer $ 500 tot 600 met natuurlijk uitschieters omlaag, maar ik doelde natuurlijk op het nieuwe II model dat toch zo' 700-800 opbrengt!

Ik wil niet strijden of de diezel een beter amp is voor sommige wel, anderen zweren bij de 5150, maar ik ben met je eens dat de DIEZEL veelzijdiger is.

Ik heb zelf geen 5150, maar wel een XXX, dei is perfect voor mij en ik moet nog op een amp spelen die ik beter vind klinken.
En geloof me toen ik die gekocht heb was dat niet als goedkoop alternatief voor een recto daar ik eigenlijk een recto ging halen (na erg lang gespaard te hebben), maar ik vond he gewoon beter in mijn persoonlijke visie, en afgezien van de duidelike kwaliteiten van een mesa.

Maar goed ik wens iedereen geluk met zijn eigen versterker, ik zou alleen willen duiden op het feit dat veel zgn boutique versterkers (DIEZEL, VHT, BOGNER etc) of wat er voor door moet gaan (MESA), gewoon vaak teveel kosten en echt bniet per definitie beter hoeven zijn dan wat vandaag de dag asl "standaard" wordt gezien.

Negative K3 fan
17 februari 2003, 20:40
Ik ben zelf namelijk ook een enorme fan van de 5150, toen ik hem ging testen won hij het van een savage 120, marshall dsl en de XXX, maar hij is niet veelzijdig, heeft mankementen, heeft mods nodig om eruit te halen wat erin zit (bias trim pot mod) en hij is nieuwe (te) duur.

Maar hij heeft een geweldige high gain scheur en daar gaat het uiteindelijk om. Dus ik hoop dat wanneer ik wat geld bij mekaar heb ik een mooie 2e hands 5150 half stack kan vinden voor een nette prijs.

gerrekat
17 februari 2003, 20:51
Ik persoonlijk vind de XX beter, maar kan me voorstellen dat je een 5150 kicke vind, het is een hele vette amp.

en om eerlijk te zijn vind ik hem niet te duur voor wat je krijgt ik geloof dat je hem in Duitsland al wegsleept voor 1400 EURO het II model, dat is een nette prijs voor een neiuwe buizentop van dat niveau.

maar tweedhands zijn ze vaak nog gunstiger, nou wat wil je nog meer!
Ik zou er ook en halen als ik hem tgekwam voor 500 EURO!

Plectrum
17 februari 2003, 20:58
Ach Marschall.. ik denk een eindtrap gaat wel, maar voor de rest vind ik het klootzooi. Geef mij maar Mesa

gerrekat
17 februari 2003, 21:04
Moet jij weten, maar zeg niet dat het klotezooi is dat is behoorlijk subjectief!

een MESA is te duur dat is redelijk objectief.

Marshall klinkt anders dan MESA meer open, daar hou ja van of niet, maar ach..............waar maak ik me ook eigenlijk druk om, denk maar wat je denken wil!

Dirk_Hendrik
17 februari 2003, 21:25
Om op de originele vraag terug te komen; Neen, Ik houd niet van Marshall. Altijd ruzie mee gehad. Volgens mij ligt dat aan ook aan mij dus heb ik geen Marshall.

Plectrum
17 februari 2003, 21:40
tjongejonge...goed dat klootzooi is omdat het voor mij geld, maar smaken verschillen. jij een Marschall en ik een Mesa, ok?

gerrekat
17 februari 2003, 22:14
Ik geen Marshall, maar wel waardereing voor een goed product ik heb een ENGL en een Peavey top en vele anderen gehad zoals RANDALL (SS) Marshall, ORANGE, H &amp; K etc.

gerrekat
17 februari 2003, 22:15
Op 2003-02-17 21:40, schreef Plectrum:
tjongejonge...goed dat klootzooi is omdat het voor mij geld, maar smaken verschillen. jij een Marschall en ik een Mesa, ok?


Wat je zegt smaken verschillen, maar ik kan niet tegen dat ongenuanceerde, "ik vind ze niet lekker klinken, dus is het klotezooi!!"

dat jij MESA beter vind, prima daar kan en zal ik niets van zeggen, maar dat betekent nog niet.....nou ja laten we er maar over ophouden!

Harry
18 februari 2003, 09:36
Op 2003-02-17 21:40, schreef Plectrum:
tjongejonge...goed dat klootzooi is omdat het voor mij geld, maar smaken verschillen. jij een Marschall en ik een Mesa, ok?


bedoel je 'voor mijn geld' of voor mij geldt'?

guhlenn
18 februari 2003, 12:26
Eh Gerrekat,

Ik heb thuis de JCM2000 staan (100watt DSL) en een oud mesa combootje... Mesa is een omgebouwde Fender, dus je schopt je eigen theorie onderuit. Mesa heeft van de twee echt het betere clean, tuurlijk hebben beide een totaal eigen "kleur" beiden zijn fantastisch, maar alleen in hun eigen ding. En de Marshall heeft een BRUIKBARE clean, maar de MESA gheeft een geweldige clean. en sure er zijn altijd beteren. daar betaal je dan ook voor...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guhlenn op 2003-02-18 12:27 ]</font>

Plectrum
18 februari 2003, 16:11
Op 2003-02-18 09:36, schreef Harry:


Op 2003-02-17 21:40, schreef Plectrum:
tjongejonge...goed dat klootzooi is omdat het voor mij geld, maar smaken verschillen. jij een Marschall en ik een Mesa, ok?


bedoel je 'voor mijn geld' of voor mij geldt'?
Inderdaad, hahaha ik bedoel voor mij geldt...Iedereen heeft een eigen gehoor en een portomonnee. Iedereen moet maar kopen wat-ie wil of wat-ie er voor over heeft. Als Mesa te duur is, tja, koop je toch gewoon iets wat minder duur is? No problemo. Ik zweer bij Mesa( al meer dan 20 jaar) maar ik kan me voorstellen dat een ander daar anders over denkt..KLAAR!!!

gerrekat
18 februari 2003, 16:19
Op 2003-02-18 12:26, schreef guhlenn:
Eh Gerrekat,

Ik heb thuis de JCM2000 staan (100watt DSL) en een oud mesa combootje... Mesa is een omgebouwde Fender, dus je schopt je eigen theorie onderuit. Mesa heeft van de twee echt het betere clean, tuurlijk hebben beide een totaal eigen "kleur" beiden zijn fantastisch, maar alleen in hun eigen ding. En de Marshall heeft een BRUIKBARE clean, maar de MESA gheeft een geweldige clean. en sure er zijn altijd beteren. daar betaal je dan ook voor...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guhlenn op 2003-02-18 12:27 ]</font>


Jajajaj je hebt gelijk wat betreft d combootjes etc. maar ik had het eigenlijk over de recto's die vandaag de dag zo populair zijn hier!

En oudere mesa's schijnen beter te zijn vanwege het feit dat er toen mer aandacht aan de productie besteed werd vroeger was het en echt boutique merk natuurlijk, maar we hadden het over vandaag de dag!

Droffie
18 februari 2003, 17:09
Op 2003-02-12 10:06, schreef PluueeR:
Och ik heb een Marshall JCM 800 en een Fender HotRod Deville. Een Valvestate heb ik ook. Wat een klere ding. Zo makkelijk als ik bij de buizenversterkers een lekkere sound heb zo lang heb ik gezocht bij de Valvestate. En uiteindelijk heb ik het nooit gevonden.

Ah twee versterkers...Wat gebruik je om te switchen? Ik Lehle A/B dual...gaaf ding. Nu nog een mooie top die clean geef naar mijn JCM 900 brul bak. Bevalt die Hot rod?

Ik ben zelf erg liefhebber van britse gitaarmuziek ala Oasis, Supergrass, Paul Weller, Supersub (is nederlands) etc. Marshall geven een heerlijke sound om dat te spelen. En mooi clean haal ik uit mij Fender.

Rectifier
18 februari 2003, 18:28
Je moet wel ff duidelijk onderscheid maken Gerrekat bij Boogie.
Op de Rectifiers na hebben alle Mesa's een harstikke mooi warm Fender clean.
En qua Rectifier, de Blue Angel is ook een Rectifier en die klinkt clean heeeel goed, maar die heeft weer geen heavy recto overdrive.

Ik heb zowel een Mark 3 als een Recto gehad en de Mark 3 klonk geweldig clean en de Recto had een clean kanaal...snappie.
Dat was clean en meer niet, niet warm, gewoon kil.
Datzelfde vind ik van de Marshall DSL. Die heeft wel een goede crunch en overdrive (mits je'm opendraait) maar het clean vind ik echt niet warm.
Maar ik zeg dus niet dat't een slechte versterker is.

gerrekat
18 februari 2003, 18:44
Ja je hebt helemaal gelijk maar bij MESA denk ik automatisch aan een recto, dat is fout natuurlijk, geef ik toe.

de eerste mesa's waren natuurlijk aangepaste fenders, en clean heel erg goed, maar het is natuurlijk zo dat de meeste mensen vandaag de dag MESA associeren met een recto.

Ik vind de clean van een TSL 100 overigens zeer goed en warm, de DSL is iets minder, maar heeft weer een naar mijn mening iets betere overdrive.

ach waar het mij om ging is dat marshall nog steeds hele goede versterkers bouwt en redlijke prijzen vraagt, terwijl mesa wat overdrijft met hun europese prijzen 1500-1600 EURo is wat mij betreft genoeg voor een recto, dan praten we over waar voor je geld.

Rectifier
18 februari 2003, 19:07
Een TSL zal ook wel beter klinken dan een DSL dan.
De Marshall Bluesbraker was in principe ook een afgeleide van een Fender Bassman.
En die klinkt clean wel warm en lekker.

Ik heb zelf een Marshall 9100 gehad, zit wel goed in elkaar maar dan vind ik het spul van Mesa wel degelijker en beter over nagedacht.

guhlenn
19 februari 2003, 14:42
fair enough. Maar de rectifier is ook niet gemaakt om een geweldig clean te hebben... je koopt een 5150 ook niet om lekker warme cleaner dan clean te krijgen toch? beetje eerlijk vergelijken...

Nielsje
19 februari 2003, 14:54
hmz. ja het blijft er bij dat ieder z'n eigen meug heeft... ik vind fender clean wel mooi, maar niet voor mij, mesa vind ik ook fantastisch, maar inderdaad beetje duur...
ik wil nog een keer een jtm45 top... lekker geluid! en tja, voor het geld vin dik een dsl 100 helemaal niet slecht, tis tenmiste clean, niet echt warm, maar wel clean (trouwens ligt ook aan je speakers hoor...) en tja de overdrive, wel lekker, maar die vind ik pas gaaf met volume voorbij 5...maar goed, dat vinden de buurtjes nooit zo fijn he?

telebluespicker
19 februari 2003, 15:40
idd even terug naar het onderwerp. Ik heb zelf een valvestate 8080 en ik vind het een hele mooie beginnersversterker, maar absoluut niet meer dan dat. Ik ben de laatste die zegt dat marshall een mooi clean geluid heeft. Ik ben toe aan iets nieuws/anders/beters(!). Ik twijfel nog tussen een Screamer(6L6) of een Twintone(EL34). Help??

Oxygen
27 maart 2003, 15:07
Ik vind Marshall versterkers echt bepalende versterkers. Als je een ongenuanceerd geluid wilt, speel dan op een Marschall. Voor scheuren is ie wel lekker. Ik ben nog steeds van mening dat de meeste gitaristen op de commercie afgaan, maar niet op een eigen geluid. Marshall is een massa-versterker.
Echt een bedrijf dat veel geld uit geeft aan merchandising en andere reclame.

Maar wat betreft geluid is het uiteraard een smaakkwestie. Zelf ben ik gek op Peavey Delta Blues, Koch en Fender Twin ('69). Ik speel op de Peavey, maar geluid uit een versterker halen heeft uiteraard voor 70 procent met je eigen oren te maken. Ik speel zowel jazz(rock), caribbisch als fusion en ik vind clean en helder geluid als basis erg belangrijk. Effecten komen er dan wel bij.

Kortom, Marshall is een commerciele versterker. Hij kan erg luid, maar ik ben er niet gek op.

Greetz

O.

Shay
27 maart 2003, 15:15
Ik kan me niet voorstellen dat er anti-marshall mensen zijn. Als er een tot mijn beschikking staat ben ik best blij .. de meeste passen gewoon niet bij mijn speelstijl maar als ik ga freestylen dan vind een marshall best prettig!! Over het algemeen doet marshall het heel goed vind ik .. ik zie veel gitaristen op marshall spelen, dat zegt ook wat! Gister was er een film (Road House) .. neee geen Road Kill :grin: .. en die blinde gitarist op een stack van marshall (dus blues gaat ook wel met marshall) !!!!

Ciao

BLOK182
27 maart 2003, 15:57
Op 2003-02-19 15:40, schreef telebluespicker:
idd even terug naar het onderwerp. Ik heb zelf een valvestate 8080 en ik vind het een hele mooie beginnersversterker, maar absoluut niet meer dan dat. Ik ben de laatste die zegt dat marshall een mooi clean geluid heeft. Ik ben toe aan iets nieuws/anders/beters(!). Ik twijfel nog tussen een Screamer(6L6) of een Twintone(EL34). Help??

Ik zou voor de screamer gaan, hijs misschien wel wat duurder omdat de footswitch er nog bij gekocht moet worden, das zo'n 160 euro, maar hijs veelzijdiger en klinkt beter, die twintone heeft een vervelende fuzzy scheur, wel fijn voor thuis, maar ik heb er ooit buiten mee opgetreden en hij moest echt hard, anders kwam je niet door de mix.

helleke
27 maart 2003, 16:11
Mn eerste versterker was een Fender.Klonk wel goed maar niet goed genoeg voor de metal die we maakten,dus toen werd al snel een Marshall JCM 800.Knallen met die handel...Tussendoor nog ff een Yamaha transistor geprobeerd,maar dat was m niet.Nu heb ik alweer een tijdje een 9200 en een klein beetje aangepast door Van Weelden.Tis wel een eindtrap maar haal er alles uit wat erin zit van megascheur tot superclean.Is ook wel een beetje te danken aan mn ART SGX,maar ben supertevreden met Marshall.

JV
27 maart 2003, 16:28
ik heb ook een valvestate gehad, wat een bagger was dat inderdaad.

met echte buizenmarshalls heb ik geen ervaring. ik verkoos de koch boven tsl eigenlijk alleen omdat die valvestate zo bagger was. dacht bij mezelf van; die marshalls zijn kut.

ik weet nog steeds niet hoe de tsl klinkt dus daar heb ik geen ordeel over :smile:

tegenwoordig spot je mij vrijwel alleen met basversterkers, wat een heerlijk clean hebben die dingen, scheur moet alleen wel uit bakkies komen

Metoshade
27 maart 2003, 17:18
Ik moet toegeven dat ik ook niet gek ben van Marshall. Ik denk dat het ook komt omdat mijn gitaarspelende vrienden ook niet echt gek zijn van Marshall. Aan de andere kant is het wel zo dat sommige Marshalls voor het geld heel mooie crunch/lead geluiden hebben. Ik ben nooit zo onder de indruk geweest van het clean, maar dat komt ook omdat ik niet zo naar dat clean. Ik kan me wel stijlen voorstellen waarin een Marshall clean goed voor de dag komt, denk maar aan Jazz dingetjes op die transistorbakken. De voortrappen van veel buizen versterkers zijn gebaseerd op het "Marshall idee" Bijna iedereen heeft dus wel een beetje Marshall in huis... Ik heb zeker respect voor het merk, ze hebben al veel gepresteerd. Een poosje geleden waren er nog geen high-gain bakken voor mensen als Hendrix en ja, die zijn toch maar mooi gered door Marshall. Het had me wel leuk geleken als Marshall wat meer uit het "kleine beurzen" segment zou komen met wat versterkers die wat veelzijdiger zijn.

Eko
27 maart 2003, 17:25
Ik denk dat smaken verschillen ( dooddoener).De keus voor een versterker is net zo persoonlijk als een gitaar. Het nadeel ,volgens mij , van Marshall is dat men per seizoen een aantal nieuwere typen op de markt schijnt ten brengen. Voor de waarde op de gebruikte markt heeft je net gekochte versterker dan al reeds te veel afgeschreven.
Het gekke is dat sommigen direct weten wat ik met een Twinreverb bedoel, maar ik bij God niet weet waar alle codes en nummers bij Marshall voor staan.
Zelf speel ik trouwens over een Musicmann 210 65Watt uit 1975 en over een Kitty Hawk 100 watt uit 1984. De MM is half buizen half transistor en de Kitty is vol buizen met 2 verschillende buizen in de eindtrap.
Beide hebben een verschillend karakter en voor hun doel prachtig geschikt.

Nocki
27 maart 2003, 18:01
ik heb de valvestate vs265stereo chorus gehad. deze had een leuke clean met de chorus aan. en verder vind ik de marshall clean wel leuk. maar bij scheuren gaat ie modderig klinken en vet. sommige mensen houden hiervan.
ik heb toen eens gespeeld op een mesa recto. een van de eerste en clean klonk het wat minder maar alles was wel heel gedefinieerd en toen was ik verkocht. het mooiste clean komt toch wel uit een vox vind ik maar ja tis allemaal best duur. fender clean is ook wel mooi maar het ligt er wel aan welke.

het liefste wil ik dus een set van een vox ac30 en ee mesa met een ab box. ach... drom verder.
van marshall ben ik echt geen fan. mischien wel met een goed speaker cabinet meer het standaard gebeuren vin dik maar niks.

Nocki

gerrekat
28 maart 2003, 08:16
Ik verbaas me nog steeds over de MESA mythe en verering in Nederland HAHAHAHAH.

Het zijn leuke versterkers hoor, maar dat geld jongens.......

Marshall is goed spul nety als mesa, je moet ervan houden ja, als je rock of metal speelt is een marshall perfect speel je clean tja dan kun je misschien beter een VOX of een Fender kopen, maar daarom hoef je de marshall nog geen kloteding te vinden, het si alleen niet voor jou.

Ik heb ook geen marshall maar de crunch uit een marshall kan echt dooer geen enkele versterker geevenaard worden echt niet!

De nieuwe DSL en TSL series hebben echt alles, goede clean, goede marshall crunch en een vette metal scheur, natuurlijk zijn er betere versterklers te vinden, maar voor dezelfde prijs???? ik betwijfel het!

En mij zeggen alle marshall type aanduidingen zeker wel wat en een originele JCM 800 2203 of 2204 kan tegenwoordig flink wat geld opbrengen, laat je hem modden of een DS-1 of TS-9 ervoor en je hebt een serieuze killer scheur!

Ook de oude plexi's zjin akpitalen waar5d, niet voor niets natuurlijk!

JV
29 maart 2003, 10:16
ik ben wel van plan om in de nabije toekomst nog een 2204 te bouwen. is helemaal niet zo'n moeilijk ding.

weet jij nog zo'n plek om zo'n ding te testen? ben opzich wel geinteresseerd in de marshalls, maar meer voor het interieur :smile: