PDA

View Full Version : Voor de YES fans like Mithrandir.



Han S
5 maart 2008, 12:32
Mooi draadje op gearslutz. (http://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/18269-recording-yess-classic-albums-like-fragile-relayer.html)

Laat even weten wat jullie er van vinden, wat mij betreft de beste band ooit.

Mithrandir
5 maart 2008, 13:47
Hey, een thread met mijn naam erin :cooler:

Yes is zeker een van mijn favoriete bands, de manier waarop zij techniek en virtuositeit weten te combineren met pure emotie is geweldig. Ik wil niet zo ver gaan om ze DE beste band te noemen, simpelweg omdat er nog een aantal klassieke en moderne bands zijn die hetzelfde gevoel bij mij weten te los te maken (King Crimson, Genesis, Gentle Giant, Phideaux).

Al moet ik zeggen dat CTTE en TGOD nummers zijn die echt enorm veel impact op me hebben elke keer als ik ze luister. Maar ook een nummer als Starship Trooper en dan met name het gedeelte "Wurm" met zijn eenvoudige, maar zo krachtige opbouw die eindigt in een extatische solo bezorgt me doorgaans koude rillingen.

Wat natuurlijk fantastisch is, is dat het een van de originele symfo-reuzen zijn die nog spelen en het nog kunnen waarmaken ook.

Ik ga het draadje op gearslutz ook even doorlezen.

Han S
5 maart 2008, 14:48
Weetje, ik ben in de studio aan 't werk, onderhoud apparatuur en wat heb ik aan staan? Starship Trooper. Alleen de baspartij al is niet van deze wereld, hoe bedenkt iemand zoiets.

Orgasmocaster
6 maart 2008, 18:26
Leuk Draadje!!
Ik kan nl wel uren lang lullen over de muziek van Yes!!
Heb ze 5 keer live gezien tussen 1999 en 2004, en denk dat er geen betere band is!! not even close!

ik ken geen andere band met zoveel talent!! elke muzikant is zo technisch begaafd en veelzijdig..
Steve Howe, Rick Wakeman,Alan White, Bill Bruford, Chris Squier, ze zijn allemaal de besten in hun stijl... en ook in andere stijlen ;)
Je moet van Jon's stem houden, maar ondanks de commentaren in de link, vind ik zijn teksten geniaal. ok, ze slaan soms nergens op, maar het klinkt geweldig!


A seasoned witch could call you from the depths of your disgrace,
And rearrange your liver to the solid mental grace,
And achieve it all with music that came quickly from afar,
Then taste the fruit of man recorded losing all against the hour.
And assessing points to nowhere, leading ev'ry single one.
A dewdrop can exalt us like the music of the sun,
And take away the plain in which we move,
And choose the course you're running.

the Yes Album is inderdaad fantasties! met Starship Trooper en Yours is no disgrace als mijn favorieten!
Fragile was nog weer beter, met Southside of the Sky, Heart of the Sunrise, en long distance runaround
Close to the edge is Brilliant! 3 nummers en allemaal geniaal!!
Tales of Topographic Oceans en Relayer zijn niet mijn favoriete albums, maar Reveiling the Science of God en The Gates of Delirium zijn wel 2 van mijn meest favoriet nummers!
Tormato vind ik persoonlijk ook niet slecht, maar Going for the One is weer helemaal geweldig! Awaken staat bovenaan mijn lijst van favorieten :)

Drama speel ik niet zo vaak, maar Steve Howe's spel op dit album is wel weer op zn best!

Ik denk dat ik een van de weinigen ben die Steve en Trevor Rabin goed vindt. Vooral Talk and ook Big Generator vind ik erg goed.

ok, een hoop gelul dat toch niemand leest...hehe, ik ben het in ieder geval even kwijt. ik heb hier nl niemand op het werk die mijn obsessie for Yes met mij deelt.

Han S
6 maart 2008, 18:35
Into the Lens is een geweldig nummer. Drama werd indertijd neergesabeld, maar eigenlijk is het een prima album. Ik denk dat je YES niet snel waardeert, je moet er echt naar binnen gaan en deel worden van wat YES bedoelt. Het kan een zeldzaam avontuur zijn, maar ik kan me ook goed voorstellen dat mensen het helemaal niks vinden. Aan het eind van Gates met het prachtige 'Soon' houd ik het nooit droog. Zelfs als ik de tekst lees schiet ik al vol.

Orgasmocaster
11 maart 2008, 15:42
Waat? zijn er maar 3 Yes Fans op dit forum?
ik zeg altijd dat bands als Yes meer gewaardeerd worden door muzikanten.. blijkbaar niet dus ;)

anyway, ik ben het met je eens Han, Drama is echt ondergewaardeerd. veel goede nummers.. alleen vind ik dat Trevor Horn beter kan produceren dan zingen!

en nogmaals, ik vind de Trevor Rabin Periode toch ook heel erg ondergewaardeerd.. het is wel jammer dat de meeste nederlanders Yes alleen maar kennen van een van hun zwakste nummers (owner of a lonely heart) maar op 90125 heb je toch ook weer fantastiese nummers staan zoals Changes.
Zelfde gaat voor Big Generator: ik vind bijvoorbeeld Shoot high Aim low een geweldig voorbeeld van hoe Jon en Trevor de zang afwisselen, mooi bas werk, fantastische tekst, en brilliante solo's door het hele nummer heen! luister naar de eerste solo na het eerste couplet!
http://www.youtube.com/watch?v=u_lHaniUXlo
heb thuis nog een live versie die nog krachtiger, en minder over geproduceerd is..

tot zover mijn dagelijkse Yes verhaal ;) morgen gaan we het weer over een ander yes nummer hebben ;)

Malesc
12 maart 2008, 09:24
Goed, dan doe ik ook nog ff een duit in het zakje. Ik heb The Yes Album, Fragile, Close To The Edge en Relayer, dus ik scoor nog niet zo hoog :noob: , maar ben toch wel een Yes-fan. Heb nog niet de aandrang gehad om me in de periode van de Trevors te verdiepen, eerlijkgezegd.
Trouwens, hoe kan iemand niet geraakt worden door 'Soon'??? Dan moet je wel iets aan je rikketik hebben...

Luke-wannabe
12 maart 2008, 10:42
Ik heb vooral vroeger als klein jochie veel yes geluisterd. Geweldige muziek. Moet maar weer eens gaan luisteren.
Ben ook 1 keer als 10- of 12 jarig jochie naar een concert in Vredenburg geweest. Echt geweldig!

Van Dattum
12 maart 2008, 15:58
@Orgasmocaster

Heb je 9012Live al gezien? Dan hoor/zie je dus echt hoe briljant Trevor Rabin is!
(zijn live-cd Live in LA mag er trouwens ook zijn!)

supersnarf
12 maart 2008, 23:12
Hier nog een oude YES liefhebber :hippie:
Weet nog goed toen ik ze voor het eerst hoorde op m'n platenspeler....dat was ff wennen...maar meestal met dit soort muziek als het je pakt blijft het je leven lang bij...Heb ze 1x live gezien in AHOY(met Trevor Rabin)

Tip: voor diegene die het nog niet gezien zou hebben komt ASIA binnenkort naar nederland (013 Tilburg geloof ik) met STEVE HOWE

Han S
12 maart 2008, 23:36
Jullie hebben toch hopelijk de 'Symphony Tour' DVD wel hé? Opgenomen in Heineken Music Hall en dat heb ik indertijd helemaal gemist, anders was ik er zeker bij geweest. Die DVD is super en ik ben nog steeds op zoek naar meer DVD's van YES, alhoewel ik ergens zo'n ding heb met oudere opnamen.

Ik heb YES gezien in het Concertgebouw, begin jaren 70 tijdens de 'YES Album' tour. Ik heb ze in Rotterdam gezien (twee keer) tijdens de Tales Tour en een paar jaar geleden. En ik heb Gentle Giant gezien in de Doelen in Rotterdam, was ook super.

Ik vond overigens de concerten van Supertramp ook zeer de moeite waard, maar YES staat voor mij aan de top.

Mithrandir
13 maart 2008, 08:56
Ik heb Yes nog nooit gezien, maar dit jaar gaan ze weer touren in de bezetting Anderson, Howe, White, Squire en Oliver Wakeman. Als ze naar Nederland komen ga ik zeker zorgen dat ik er bij ben.

Gisteren heb ik Fragile zitten luisteren en ik vindt dat eigenlijk een redelijk onevenwichtig album. Met name de "solo" momenten van Anders, Bruford en Wakeman vind ik echt niet interessant. Vooral Cans & Brahms en We Have Heaven vind ik persoonlijk een verschrikking, Five Percent of Nothing is op zich leuk, maar duurt maar 32 seconden en had wat mij betreft weggelaten kunnen worden. De overige nummers daarentegen zijn van zulke hoge kwaliteit dat ik het jammer vindt dat ze onderbroken worden door die korte ego-tripjes.

Ik heb zo'n reissue van enkele jaren terug en daar staat ook een cover van America van Simon & Garfunkel op, die vind ik echt meesterlijk. De uitvoering van S&G vind ik al erg leuk, maar Yes heeft er gewoon een prog meesterwerk van gemaakt zonder de feel van het origineel te verliezen. Dat vind ik erg knap.

Luke-wannabe
13 maart 2008, 10:40
Ik vind zelf 90125 en The Yes Album het beste denk ik. Meesterwerken!

Malesc
13 maart 2008, 10:43
Tja, Fragile kun je beter niet beoordelen op de solonummers. Ik geloof dat ze het geld nodig hadden om het gigantische keyboardarsenaal van Wakeman af te betalen :D. De rest is meer dan uitstekend (en Mood for a day is een leuk nummer voor gitaar).
Ik heb Yes ook nog nooit live gezien, moet er eens van komen. Die Yes Symphonic DVD staat nog op m'n lijstje...

hendrix2
13 maart 2008, 13:04
Dit topic gaat me geld kosten :sneaky:

Zo meteen maar eens een schijfje van Yes gaan kopen :)

Pepe
13 maart 2008, 13:24
Waat? zijn er maar 3 Yes Fans op dit forum?
ik zeg altijd dat bands als Yes meer gewaardeerd worden door muzikanten.. blijkbaar niet dus ;);)

Uitstervend ras. Niet schieten want beschermd.

Ik draai die albums nog veel. Dat krijg je met 30GB muziek je werk, koptelefoon op en dan is Yes een dankbaar bandje.
Volgens Itunes krijgen Relayer en Topographic de meeste draaiuren. Die nummers, daar kan je echt je tanden in zetten. Uren vliegen voorbij.

Maar als je zegt Yes dan zeg je progrock eigenlijk. Gentle Giant, Jethro Tull, Genesis,Transatlantic, Flower kings enz enz.

Progarchives (http://www.progarchives.com/)

Han S
13 maart 2008, 13:38
Het mooie met Yes is dat naarmate ze ouder worden, ze wel steeds beter lijken te gaan spelen live, dat is met sommige oude lullenbands geheel anders.

Op de Symphonic DVD zie je Tom Brislin op toetsen, een nog jonge vent die wat mij betreft beslist niet onder doet voor Wakeman of Kaye. Hij gebruikt ook een Yamaha AN1X welke ik ook heb, maar hij heeft zijn eigen patches die beestachtig goed klinken.

NB: de AN1X is een digitaal keyboard waar al die analoge Moog en Prophet achtige geluiden in zitten, die je ook allemaal kunt verbouwen. Ik hoef niet uit te leggen dat een oude Moog vetter klinkt?

Ik ga vanmiddag naar de studio, zet een mooie Yes CD op de enorme IMF RSPM speakers en ga er mooi voor zitten.

Orgasmocaster
13 maart 2008, 15:46
Er is nog hoop!! er zijn toch nog wat Yes fans hier! :)

Van Dattum, ja die heb ik, en ze zijn inderdaad fantasties!
Trevor is zo ondergewaardeerd.. zo'n veelzijdige muzikant die niet onderdoet voor de meeste shredders! helaas is hij alleen nog maar bekend vanwege moviescores op veel high-budget films.

Ik heb de symhonic tour in Dublin gezien.. zeker een van mijn favoriete concerten die ik ooit heb meegemaakt.. een jaar later zag ik ze live in Vicar street.. een relatief kleine club. een heel andere atmospheer, maar minstens zo goed!
de amsterdam dvd is ook geweldig!
ik ben trouwens ook een grote fan van 'Magnification'. staan een paar hele goede composities op.

ik ga trouwens Asia volgende maand live zien in de House of Blues in Dallas! whoohoo!

Orgasmocaster
13 maart 2008, 15:50
nog even over soon..
ik vind dit een fantastische versie, door Steve Howe Solo in Belgie.
Zijn stem is normaal gesproken perfect voor harmonies, maar in zn eentje is hij nou eenmaal helaas geen goede zanger..
toch kan het nummer hier niet door verpest worden,
enjoy:

http://www.youtube.com/watch?v=HOv_g0BmoRA

Orgasmocaster
13 maart 2008, 16:00
en dan nog maar een keer de volledige versie (in Amsterdam, met Tom Brislin waar Han het over had) van Gates of Delirium met Soon aan het einde:

Deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=wugfIZO71DM
Deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=NiplUBTTKec
Deel 3
http://www.youtube.com/watch?v=wI0464nNBd4

of bekijk het hele consnert:
http://www.youtube.com/view_play_list?p=8DAA9DC73E5E6D52

Han S
13 maart 2008, 18:56
Die Steve, heel lieve man en groot gitarist, maar hij moet niet gaan zingen en zeker niet in dit nummer. Je vergelijkt het onwillekeurig met Jon Anderson en die kan het toch echt met veel meer overtuiging brengen. Dat octaafje lager werkt ook niet mee. :D

Ik heb vanmiddag een hele tijd YES gedraaid. 'Lift me up' van Union is ook een waanzinnig nummer, doet me heel veel en met Gates hield ik het weer eens niet droog, damn!

Ik ga morgen de platen draaien want op de een of andere manier grijpt dat geluid me veel meer aan, de CD's hebben iets wat me nog steeds niet bevalt en dat heb ik met platen dus wel, ondanks de spettertjes.

Gates maakt op de CD ook een bak herrie hoor, luister maar eens naar als Soon is gestopt, dat was geen erg goed afgeregelde recorder, de mijne is een stuk stiller. Ik wou dat ik die 24 sporen tapes eens mocht remixen, lijkt me helemaal geweldig. Maar affijn, morgen ga il vinyl draaien.

Edit: moet je eens luisteren naar de Hammond partij op Close to the Edge, rond 4 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=rnQ70LIPqos&feature=related

Orgasmocaster
13 maart 2008, 19:14
Ahhhh, Union.. Ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met die CD.
Toch staan er voornamelijk goede nummers op!

ik weet nog dat ik rond die tijd nog een beetje een classic yes snob was, en toen het volgende clipje op Veronica Countdown zag! ik was meteen verkocht!

Shock to the System:
http://www.youtube.com/watch?v=0TH6m-WROGs

Han S
13 maart 2008, 19:24
Nee hoor, Lift me up (http://www.youtube.com/watch?v=QIq0DONNaek&feature=related)doet me veel meer, ik word daar behoorlijk emo van. Het is ook een typisch YES nummer met dat gecompliceerde intro en de opvolgende prachtige melodie en tekst. En wat denk je van deze bezetting!

Ik weet dat er veel mensen zijn die deze muziek helemaal niks vinden en het gekke is dat ik dat ook helemaal kan begrijpen, maar voor mij is dit de ultieme muziek, beter kan het niet.

Orgasmocaster
13 maart 2008, 19:52
Ben het helemaal met je eens! Lift me up is een van de hoogte punten van Union! een Brilliante Rabin nummer! heb ze toen in Ahoy gezien, en dat was een absoluut muzikaal orgasme om (bijna) alle ex/leden op een podium te zien!
ik kan me nog goed de opener herinneren, Yours is no Disgrace.. Kippevel!!

Voor mij staat Yes ook op eenzame hoogte op mijn lijst van favoriete bands! ik kan me inderdaad ook wel inkomen dat mensen het niet mooi vinden, of misschien niet kunnen begrijpen. Maar toch ben ik er van overtuigd dat als ze er wat tijd en aandacht in investeren het zeker zullen gaan waarderen.
een vriend van me bijvoordbeeld vindt het muzikaal gezien een geweldige band, maar kan de stem van Jon Anderson niet aanhoren..

Han S
13 maart 2008, 20:03
Je zou heel arrogant en uit de hoogte kunnen beweren dat die mensen er (nog) niet aan toe zijn, maar dat is wel heel erg makkelijk. Ik heb niks met muziek van Jan Smit of Frans Bauer, maar ik kan wel heel goed begrijpen dat mensen dat prachtig vinden en ik hoop dat mensen die muziek als YES helemaal niks vinden dan ook kunnen begrijpen dat ik het prachtig vind.

Ik vind het wel heel jammer dat er mensen zijn die niet de moeite nemen om andere muziek eens goed te beluisteren. YES is net als veel klassiek een beetje moeilijk te begrijpen, maar als je er dan ook goed induikt kom je in prachtige muzikale landscapes terecht waarvan je het bestaan niet eens had kunnen vermoeden. Op die manier zijn er veel mensen die veel moeten missen. Een ontdekkingsreis door de muziek kent geen einde en je komt steeds op nieuwe plaatsen terecht.

Ik zou wel een band willen beginnen die YES stukken speelt, maar er zijn weinig mensen voor te vinden. Deze muziek raakt me elke keer genadeloos hard en diep van binnen.

Open doors - They may be closed to me;
The fire's still burning in my heart...

What to do I find it hard to know;
I want to turn my life around...

Han S
13 maart 2008, 23:22
Ik ben er nog even in gedoken en wat opvallend is: YES heeft door de jaren heen teksten geschreven die ons proberen te wijzen op de zinloosheid van het eeuwige vechten en oorlog voeren, of teksten die in die richting wijzen.

Al in 1969 begint dat op hun eerste plaat:

Harold Land with a wave of his hand,
said goodbye to all that,
He paid his bills, stopped the Milk, and then put on his hat,
He tried to say his last farewells as quickly as he could,
Promising that he would return, but doubted that he would,
doubted that he would.

Now he's marching soldiers in the rain
as on to war they rode.
A long thin line of human mind,
damnation as their load!
In the mud in coldness dark he'd shiver out his fear,
What disappointing sights he'd seen instead of one's so dear
instead of one's so dear

Going home, He's going home to the land he loved so well,
Going home, he fought for two whole years he never fell,
He's going home, He's going home.
Harold Land with a wave of his hand stood sadly on the stage,
Clutching red ribbons from a badge but he didn't look his age,
only two years had passed between his leaving home and back,
He had lost his love and youth while leading the attack
Leading the attack

In conversation it could be said,
Well after war your heart is dead,
Well it's not hard to understand,
There is no heart in Harold Land.

Dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Maar dan komt in 1974 een van hun grootste meesterwerken, The Gates of Delirium. En kijk eens waar het naar relateert:

Stand and fight we do consider
Reminded of an inner pact between us
That's seen as we go
And ride there
In motion
To fields in debts of honor
Defending

Stand the marchers soaring talons,
Peaceful lives will not deliver freedom,
Fighting we know,
Destroy oppression
The point to reaction
As leaders look to you
Attacking

Choose and renounce throwing chains to the floor.
Kill or be killing faster sins correct the flow.
Casting giant shadows off vast penetrating force
To alter via the war that seen
As friction spans the spirits wrath ascending to redeem.

Wars that shout in screams of anguish,
Power spent passion bespoils our soul receiver,
Surely we know.
In glory
We rise to offer,
Create our freedom,
A word we utter,
A word.

Words cause our banner, victorious our day.
Will silence be promised as violence display?
The curse increased we fight the pow'r
And live by it by day.
Our gods awake in thunderous roars,
And guide the leaders hand in paths of glory to the cause.

Listen, should we fight forever
Knowing as we do know fear destroys?
Listen, should we leave our children?
Listen, our lives stare in silence;
Help us now.

Listen, your friends have been broken,
They tell us of your poison; now we know.
Kill them, give them as they give us.
Slay them, burn their children's laughter
On to hell.

The fist will run, grasp metal to gun.
The spirit sings in crashing tones,
We gain the battle drum.
Our cries will shrill, the air will moan and crash into the dawn.
The pen won't stay the demon's wings,
The hour approaches pounding out the Devil's sermon.

Soon, oh soon the light,
Pass within and soothe this endless night
And wait here for you,
Our reason to be here.

Soon, oh soon the time,
All we move to gain will reach and calm;
Our heart is open,
Our reason to be here.

Long ago, set into rhyme.
Soon, oh soon the light,
Ours to shape for all time,
Ours the right;
The sun will lead us,
Our reason to be here.

Soon, oh soon the light,
Ours to shape for all time,
Ours the right;
The sun will lead us,
Our reason to be here.


Dat is zo indrukwekkend en met die muziek er omheen word ik daar heel erg stil van en wil het liefst in een donker hoekje kruipen.

Dat ze nog lang mogen doorgaan met deze waanzinnig goede band.

supersnarf
13 maart 2008, 23:41
Dankzij deze topic lekker een avondje in YES muziek gedoken.
Wat een geweldig medium is youtube al die schitterende video's echt ff genieten..
Heb nog een wat "toegangkelijker" schitterend stukje muziek van ze http://nl.youtube.com/watch?v=0TH6m-WROGs&NR=1

Vergeet niet Han S, om muziek van YES te spelen heb je minstens 5 egotrippers nodig :satisfie:

Orgasmocaster
18 maart 2008, 16:30
en het lied van de dag is....
Siberian Khatru:
http://www.youtube.com/watch?v=71VYdM9S6nQ

Dit is toch wel weer duidelijk het bewijs dat Steve Howe God is.. en misschien Chris Squire ook wel :)

DA... DA... DA DU DI DA

Pepe
18 maart 2008, 21:05
oh man, just when you thought old rockers suck (http://nl.youtube.com/watch?v=-E5Itkea5DQ&feature=related)

Han S
19 maart 2008, 11:28
Dat is toch geniaal? Wat een band!

Orgasmocaster
19 maart 2008, 15:51
Inderdaad! Ik word nog steeds opgewonden als ik ze met zijn allen op een podium zie!

Orgasmocaster
24 maart 2008, 16:34
Voordat dit topic dood bloed,
nog maar eens een Yes Lied van de dag!

South Side of the Sky van Fragile.
het begin, we have heaven is zo'n typisch Solo Moment waar Mithrandir het al eerder over had.
South Side zelf is een geweldig voorbeeld van een sterk Yes nummer: Geweldig Gitaarwerk, mooie ES175 tonen, goede riff, veel afwisseling en een gitaar/piano duel!

Wel de beste kwaliteit die ik kon vinden, maar helaas niet de beste uitvoering/mix. Maar zeker niet minder geniaal!

http://www.youtube.com/watch?v=dfB_OjE5pGo
http://www.youtube.com/watch?v=dfB_OjE5pGo

Orgasmocaster
1 april 2008, 16:52
Whoohoo,
Ik heb dit weekend kaarten gescoord voor het Yes concert in Dallas in Augustus!

om dat te vieren zal ik nog maar eens een keer een YES lied van de dag posten.. hehe!

The Revealing Science of God
een van de beste nummers van Yes imo! het is niet meer zomaar een compositie of een performance, maar een kunstwerk! Geniaal! luister en laat je meeslepen!

What happened to wonders we once knew so well
Did we forget what happened surely we can tell
We must have waited all our lives for this
Moment moment moment

Deel 1
http://www.youtube.com/watch?v=qKpiLNyXz0c
Deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=eWEgeg38WR8
Deel 3
http://www.youtube.com/watch?v=QdmIVxQpuLo


The Revealing Science of God can be seen as an ever-opening
flower in which simple truths emerge examining the complexities and
magic of the past and how we should not forget the song that has
been left to us to hear. The knowledge of God is a search, constant
and clear.

Jason34
8 april 2008, 12:13
Ik zit toevallig weer even in een Yes periode. Draai de hele week niks anders, hoe vaak ik het ook luister, keer op keer hoor ik weer nieuwe details, grandioze band!!! Nou ben ik een fervente aanhanger van progrock dus zijn bands als Yes, PF, Genesis, king Crimson voor mij sowiezo al de pioniers voor mijn favoriete genre, maar er zijn aardig wat lekkere progbands erbij gekomen de laatste jaren zoals Porcupine Tree, Saga, Phideaux, The flower Kings, Sylvan etc.. etc.. Nog niemand heeft het jazzy geluidje van Yes kunnen evenaren (zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren) Ik hoop dat Yes nog eens naar NL komt, ik las dat er een tour in de USA geplanned staat.

Jason34
8 april 2008, 12:14
Whoohoo,
Ik heb dit weekend kaarten gescoord voor het Yes concert in Dallas in Augustus!



Lucky you!! :soul: