PDA

View Full Version : Meanstreet gitaar



patrickoe
5 maart 2008, 11:16
Hallo,
Wilde even wat met jullie delen. Ik heb na 4 maanden wachten mijn Frankenstein-replica gitaar binnen (zie foto)!!
Wat een heerlijke gitaar zeg, seymour duncan '78 model, EVH humbucker en tot de kleinste details, krasjes gaatjes etc incl muntje uit 1971.
Ik geloofde het eerder ook niet maar het is wel zo, genoemde humbucker geeft ECHT de 'brown sound' van Eddie Van Halen.
Het is natuurlijk niet die van Fender (a € 25.000,-) maar custom build in America.
Wat vinden jullie ervan? Shit, kan geen bijlage posten maar wel link; http://www.meanstreetguitars.com/Mean_Street_78_Legend_with_graphic.jpg
Groeten,
Patrick

Bart_Blueprint
5 maart 2008, 11:21
Tsja, wat vinden we er van :P

Ik vind het heel tof voor je dat je zo'n custom gitaar hebt en dat je er echt blij mee bent! Maar ik hou persoonlijk niet zo van de hele gitaar-verkrachting zoals Eddie dat gedaan heeft. Hij zal ongetwijfeld geweldig klinken en het ziet er ook wel lekker afgeragd uit, maar het is niet mijn smaak!

Maar zoals gezegd, wel tof dat je een Amerikaanse Custom hebt laten bouwen! Wat kost zoiets eigenlijk? (Mag ook via PM als je het niet wilt laten weten in het algemeen).

jimihattricks
5 maart 2008, 11:42
waarom hebben ze er een nieuwe hals op gezet...?

patrickoe
5 maart 2008, 11:46
waarom hebben ze er een nieuwe hals op gezet...?
Tja, qua afmetingen klopt deze met de oude frankenstein, Eddie van Halen heeft verschillende halsen gebruikt (hamer (ook de banana-head), fender, Charvel).

Kim Wilson
5 maart 2008, 11:48
Hadden ze die dan ook niet even kunnen "helpen" qua leeftijd? Ziet er een beetje raar uit zo.

patrickoe
5 maart 2008, 11:50
Hadden ze die dan ook niet even kunnen "helpen" qua leeftijd? Ziet er een beetje raar uit zo.
Hij is heel licht gelakt dus dat gebeurt wel vanzelf...

jimihattricks
5 maart 2008, 12:34
Hadden ze die dan ook niet even kunnen "helpen" qua leeftijd? Ziet er een beetje raar uit zo.

dat bedoelde ik.. krijg niet echt het relic-gevoel bij zo'n verse hals

patrickoe
5 maart 2008, 14:02
dat bedoelde ik.. krijg niet echt het relic-gevoel bij zo'n verse hals
Gooi er wel bak met zand overheen. :)

Franc
5 maart 2008, 14:09
Mooie gitaar :)

Jullie begrijpen het idee achter deze gitaar niet geloof ik...
Er wordt gelijk met termen als 'relic' gesmeten en dat een nieuwe hals daar niet bij hoort.
Dit is geen gerelicte gitaar, dit is een replica van een gitaar die Eddie heeft gebouwd en gebruikt. En zodra bij hem de hals 'op' was, zetten hij er een nieuwe op!
Dus het is mi. volledig gerechtvaardigd dat er een nieuw-uitziende hals op zit!

Gefeliciteerd hoor!

Riky
5 maart 2008, 14:16
vet hoor! Het ziet er zo idd wel een beetje raar uit die hals, maar wat Franc zegt klopt wel:)

Beetje weel spelen, optreden en in de zon zetten en die hals herken je over een jaar niet meer weer:D

Vind het tof dat je hem hebt laten maken, helemaal tof je een gitaar van je (neem ik aan) voorbeeld hebt gekocht:)

Ace 1.15.19
5 maart 2008, 14:44
De Frankenstein van Eddie vind ik één van de weinige signature gitaren die ik echt mooi vind.

Gefeliciteerd :jam:

Zamalan
5 maart 2008, 15:10
Les goûts et les couleurs ne se discutent pas.

Persoonlijk (dit het belangrijke woord) vind er geen bal aan. Ik moet ook geen auto die iemand tegen een lantaarnpaal geparkeerd heeft, omdat mijn idool in een accident gestorven is. Of een bed met zweetplekken omdat John Lennon met Yoko Ono in zo eentje geleven heeft.

Als ik de sound van EvH wilde, dan zou ik misschien wel overwegen van een geheel nieuwe (en nieuw uitziende) gitaar te kopen met dezelfde specificaties. Maar niet met dezelfde brandmerken, stickers, schaafwonden, reflectors, vorkliften en weetikveel wat nog allemaal.

Ace 1.15.19
5 maart 2008, 15:59
Les goûts et les couleurs ne se discutent pas.

Persoonlijk (dit het belangrijke woord) vind er geen bal aan. Ik moet ook geen auto die iemand tegen een lantaarnpaal geparkeerd heeft, omdat mijn idool in een accident gestorven is. Of een bed met zweetplekken omdat John Lennon met Yoko Ono in zo eentje geleven heeft.

Als ik de sound van EvH wilde, dan zou ik misschien wel overwegen van een geheel nieuwe (en nieuw uitziende) gitaar te kopen met dezelfde specificaties. Maar niet met dezelfde brandmerken, stickers, schaafwonden, reflectors, vorkliften en weetikveel wat nog allemaal.

Ergens ben ik het met je eens. Ik zou denk ik nooit een sig model kopen omdat hij dan 'van iemand' is. Dan wordt je ook al vaak bestempeld dat je iemand wil imiteren of evenaren. Een signature van Ace Frehley zou ik wel één willen als ik veel geld over heb, maar dan gewoon als hebbedingetje. Mijn mening was bedoeld dat ik Eddie met 'zijn' Strat gewoon een mooie combinatie vind en dat hij zijn eigen gitaar samengesteld heeft.

patrickoe
5 maart 2008, 16:21
Ergens ben ik het met je eens. Ik zou denk ik nooit een sig model kopen omdat hij dan 'van iemand' is. Dan wordt je ook al vaak bestempeld dat je iemand wil imiteren of evenaren. Een signature van Ace Frehley zou ik wel één willen als ik veel geld over heb, maar dan gewoon als hebbedingetje. Mijn mening was bedoeld dat ik Eddie met 'zijn' Strat gewoon een mooie combinatie vind en dat hij zijn eigen gitaar samengesteld heeft.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik kan me wel iets voorstellen dat iemand geen replica wil, maar dat is persoonlijk. Feitelijk zijn veel normale gitaren al een in meer of mindere mate soort van signature, een replica gaat dan iets verder inderdaad.
Ik vind het wel mooi en dan geldt wel extra dat ik Eddie een held vind, maar niet bij het enge af hoor. Vind het vooral erg grappig.

Luke-wannabe
5 maart 2008, 16:27
Vette gitaar man! Succes er mee!

Orgasmocaster
5 maart 2008, 16:37
Gefeliciteerd!
uit nieuwschierigheid, waarom ben je voor Mean street gegaan, en niet voor frankenstraat, Rols, of een van de andere Frankie bouwers?

ik kan het mis hebben maar dacht altijd dat Mean street alleen de paint/relic job doen en de gitaar (kit) ergens anders koopt..

R.J
5 maart 2008, 16:40
:jam: Wrede gitaar!

En zoals eerder gezegd, was de frankenstrat inderdaad niet alleen maar een gitaar met een ander kleurtje en minder tone knoppen zoals sommige andere signature modellen.

Ik zie Cooley nog zitten met zn custom "ja, tone gebruik ik niet dus die kon deraf".

Erg mooi dingetje nogmaals :hippie:

macwilliams
5 maart 2008, 16:48
Kick-ass ding man, zo iets id gewoon leuk om te zien.

patrickoe
5 maart 2008, 17:56
Gefeliciteerd!
uit nieuwschierigheid, waarom ben je voor Mean street gegaan, en niet voor frankenstraat, Rols, of een van de andere Frankie bouwers?

ik kan het mis hebben maar dacht altijd dat Mean street alleen de paint/relic job doen en de gitaar (kit) ergens anders koopt..
Euh, die sites heb ik gezien (op de site van rols kom ik niet). Ik heb reviews gelezen en iemand gebeld in nederland die ook ooit daar wat heeft gekocht, allemaal positief, verder blijft het een risico. Hij had ook een kat in een zak kunnen sturen en geld weg! Spannend dus.
Verdere reden is dat afstellen, paint-job en in elkaar zetten er bij in zitten. Ok je betaald er wel voor maar dat is de reden dat ik 'm daar heb besteld.

jerome
5 maart 2008, 23:38
Vette plank!
De trem is waarschijnlijk niet zwevend?
En zit er ook die heldere twinkel-belletjes sound in als je met een heavy geluid de volumepot iets terugdraait?

R.J
5 maart 2008, 23:53
Vette plank!
De trem is waarschijnlijk niet zwevend?
En zit er ook die heldere twinkel-belletjes sound in als je met een heavy geluid de volumepot iets terugdraait?


Trem is inderdaad geen zwevend geval, je ziet de pootjes waar ie op staat in de foto waar naar gelinkt wordt.

Floyd he. :gitarist:

vulvasonic
5 maart 2008, 23:58
Bedankt voor jullie reacties.
Ik kan me wel iets voorstellen dat iemand geen replica wil, maar dat is persoonlijk. Feitelijk zijn veel normale gitaren al een in meer of mindere mate soort van signature, een replica gaat dan iets verder inderdaad.
Ik vind het wel mooi en dan geldt wel extra dat ik Eddie een held vind, maar niet bij het enge af hoor. Vind het vooral erg grappig.
En dus is het niet minder dan geweldig voor je dat je deze plank binnenkort als eigendom in je armen mag sluiten.

Ik vroeg me 1 klein dingetje af...:
Krijg je bij deze gitaar een bijpassende gitaarriem, of moet je die zelf in elkaar knutselen (ik doel op de haken i.p.v. gewone draagbandknoppies)?
Kleinigheidje natuurlijk, maar toch..... :)

jerome
5 maart 2008, 23:58
Trem is inderdaad geen zwevend geval, je ziet de pootjes waar ie op staat in de foto waar naar gelinkt wordt.

Floyd he. :gitarist:


pootjes? wat bedoel je?

R.J
6 maart 2008, 00:03
pootjes? wat bedoel je?
Effe snel wat paintwerk:

http://i29.tinypic.com/2nw1j05.jpg

patrickoe
6 maart 2008, 00:04
Trem is inderdaad geen zwevend geval, je ziet de pootjes waar ie op staat in de foto waar naar gelinkt wordt.

Floyd he. :gitarist:
Tremlo rust op 't muntje, dus niet zwevend. Hey, R.J. je schijnt er nogal kaas van hebben gegeten. Cool.
Als iemand geinteresseerd is, kom maar langs en check 'm. Misschien kan ik mensen inspireren. By the way, meanstreetguitars maakt nog meer gitaren voor de prijs, bijv een fantastische Ernie Ball of Peavey gitaar voor slechts ca 600 dollar, kun je ongeveer kwart voor aftrekken (lang leve de lage stand van de dollar) voor 't omrekenen naar euro's. Die van mij was wel beetje duurder, totaal 1.000 euro.

jerome
6 maart 2008, 00:05
Effe snel wat paintwerk:

http://i29.tinypic.com/2nw1j05.jpg


Dat is idd normaal bij een FR trem
Maar dat heeft niets te maken met wel of niet zwevend... :)

R.J
6 maart 2008, 00:07
Tremlo rust op 't muntje, dus niet zwevend. Hey, R.J. je schijnt er nogal kaas van hebben gegeten. Cool.
Als iemand geinteresseerd is, kom maar langs en check 'm. Misschien kan ik mensen inspireren. By the way, meanstreetguitars maakt nog meer gitaren voor de prijs, bijv een fantastische Ernie Ball of Peavey gitaar voor slechts ca 600 dollar, kun je ongeveer kwart voor aftrekken (lang leve de lage stand van de dollar) voor 't omrekenen naar euro's. Die van mij was wel beetje duurder, totaal 1.000 euro.
Dat muntje is een versiersel van Edward zelf, maar het maakt er als ik het zie inderdaad een enkel locker van ipv een dubbel :P

En erg goed spelen kan ik nog niet, ik lees vooral veel over die dingen :cooler:

@ Jerome: Toch nog eens lezen dan. *zoekt op*

jerome
6 maart 2008, 00:09
enkel locker?
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe een FR/double locking syteem werkt... :)

patrickoe
6 maart 2008, 10:51
En dus is het niet minder dan geweldig voor je dat je deze plank binnenkort als eigendom in je armen mag sluiten.

Ik vroeg me 1 klein dingetje af...:
Krijg je bij deze gitaar een bijpassende gitaarriem, of moet je die zelf in elkaar knutselen (ik doel op de haken i.p.v. gewone draagbandknoppies)?
Kleinigheidje natuurlijk, maar toch..... :)
Ja, zit er allemaal bij: http://www.meanstreetguitars.com/Mean_Street_EVH_strap.jpg

Dark_Tranquillity
6 maart 2008, 12:55
Wat een spot prijsje eigenlijk, vergeleken met Fenders versie is het helemaal niets! Wat moet ik me bij de kwaliteit van die meanstreets voorstellen?

R.J
6 maart 2008, 14:02
enkel locker?
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt hoe een FR/double locking syteem werkt... :)
het is ook een zeer stomme manier om het te zeggen, ik weet het.

patrickoe
6 maart 2008, 16:48
Wat een spot prijsje eigenlijk, vergeleken met Fenders versie is het helemaal niets! Wat moet ik me bij de kwaliteit van die meanstreets voorstellen?
Klopt, prijs valt erg mee, kwaliteit is super. Ook andere gitaren van deze bouwer zijn erg mooi en goedkoop en de dollar is ook goedkoop. Al met al ben ik zeer tevreden.