PDA

View Full Version : Rocktron Midimate



Nocki
5 maart 2008, 08:42
Hoi,

Heeft een rocktron midimate nog een midi in ofo? Ik zou wel 2 midi pedalen willen gebruiken met maar 1 kabel. 1 Midi mate zou ik dan kunnen gebruiken voor PC's en de andere voor CC's. Aternatief is gewoon een all acces natuurlijk...


lees verder voor info over de fc-400

BeeJee
5 maart 2008, 09:52
Volgens mij werkt dat niet zomaar met 2 midi-mates. Een All Access is veel handiger joh! :cooler:

Kaboemba
5 maart 2008, 10:45
Volgens mij alleen uit Nocki, damn verpest ik hiermee mijn eigen handel :seriousf:

Nocki
5 maart 2008, 11:10
haha... ja zo gaat dat he.. helaas. Toch eens doorkijken voor een all acces inderdaad. dat schijnt toch te zijn wat ik nodig heb... erg vervelend... :)

boss
5 maart 2008, 18:37
En de Ground Control Pro Nocki? Doet die niet wat je wilt?
Eventueel in de toekomst een GCX erbij hangen :)

Nocki
5 maart 2008, 18:59
ik wil 10 presets en 5 cc's of minder cc's dat maakt me niet uit de ground controll heeft 10 cc's en maar 4 pc's helaas...

qwertyuiop
6 maart 2008, 08:13
T-rex big foot controller is ook nog een optie. die heeft 10 presets en 6 cc's...
ik heb er onlangs eentje gekocht voor 375 (2ehands uiteraard) van een mede-forummer. ze worden geloof ik niet meer gemaakt, en 2ehands zie je ze niet veel helaas.
persoonlijk vind ik 10 pc's ook beter werken dan 4 pc's zoals op de groundcontrol.

boss
6 maart 2008, 18:41
Als je de Ground Control Pro in de "4 presets" modus zet heb je dus 8 CC's over.
Door vervolgens met de bank-up / bank-down knoppen te werken kan je iedere keer over 4 presets (PC's) beschikken.
Ik heb in de banken steeds dezelfde volgorde van clean/crunch/lead/lead2.
Alleen per bank zitten er verschillen in, en voor de meeste nummers volstaat bank 1.
Heb ik meer specifieke geluiden nodig voor een nummer, dan wordt er dus van bank gewisseld.
Werkt prima!
Blijft dus over de vraag: Heb je in 1 nummer echt meer dan 4 PC's nodig???

qwertyuiop
6 maart 2008, 21:50
Als je de Ground Control Pro in de "4 presets" modus zet heb je dus 8 CC's over.
Door vervolgens met de bank-up / bank-down knoppen te werken kan je iedere keer over 4 presets (PC's) beschikken.
Ik heb in de banken steeds dezelfde volgorde van clean/crunch/lead/lead2.
Alleen per bank zitten er verschillen in, en voor de meeste nummers volstaat bank 1.
Heb ik meer specifieke geluiden nodig voor een nummer, dan wordt er dus van bank gewisseld.
Werkt prima!
Blijft dus over de vraag: Heb je in 1 nummer echt meer dan 4 PC's nodig???

als ik Nocki goed begrijp is de vraag niet "heb je meer presets dan 4 nodig in 1 nummer", maar vindt hij het gewoon prettig om 10 presets op te kunnen roepen met 1 druk op de knop.
ik doe dit ook; ik gebruik in een hele set hooguit 10 presets waarbij ik her en der nog wat xtra effecten aanzet. Ik heb meestal dus met 1 knop het juiste geluid. vandaar mijn keus voor de big foot met 10 pc's en 6 cc's.
Je kan er inderdaad ook voor kiezen om wat meer banken te programmeren en dan 4 presets per bank te hebben zoals bij de gcp, 't is maar net wat je prettig vind denk ik.

dml
6 maart 2008, 22:04
Probeer een 2e hands (of nieuwe) T-rex BigFoot op de kop te tikken. Krijg je 10 PC's en 6 CC's in een superstevige behuizing voor.

BeeJee
7 maart 2008, 00:08
Ik vind de All Access een stuk handiger te programmeren dan de Big Foot, en de AA is wat flexibeler.

Nocki
7 maart 2008, 00:11
Het gaat mij inderdaad om de 10 presets. het aantal cc's kan me eerlijk gezegd gestolen worden als het er meer zijn dan 4.

Eigenlijk zou ik graag nog een engl midi switcher willen hebben die ik op een verhogin zet en die als CC zender gebruik.

Zo'n boss of Roland midi pedaal zou ook handig zijn met 5 knoppen. probleem is vaak dat er weer een aantal bank omhoog en naar beneden knoppen op zitten waar ik niks aan heb...

De bedoeling is om gewoon 10 basis geluiden te hebben.

3x clean
3x crunch
2x overdrive
2x high gain.

met de cc's wil ik dan een eq, phaser, tubescreamer en overdrive erbij schakelen...

Yek1
7 maart 2008, 17:28
10 pc / 5 cc kan met een All Access. De cc's wisselen mee per preset, als je dat wilt. En met de Custom MIDI messages van de AA kan je zelfs nog meer programmeren.

Ben zelf overgeschakeld op Gordius (www.gordius.be), omdat die nog flexibeler is. Misschien ga ik mijn nu werkloze AA wel verkopen.

Beeld:

http://www.alexandervanengelen.nl/gear/pics/2008%2003%20pedalboard.jpg

Nocki
7 maart 2008, 17:59
Als je zover bent hoor ik het natuurlijk graag.

groetjes

NOcki

dml
7 maart 2008, 18:28
Ik vind de All Access een stuk handiger te programmeren dan de Big Foot, en de AA is wat flexibeler.

Heu??? Volgens mij is er niets simpeler dan het programmeren van een BigFoot, hij blinkt daar juist in uit, zonder manual kun je prima aan de slag met de BF. Dat gaat je met de AA niet lukken.
AA is zeker door zijn uitgebreidheid natuurlijk flexibeler, maar daardoor wel minder simpel te programmeren. En minimaal twee keer zo duur.

B_2_the_a
7 maart 2008, 18:30
mijn mening van de all acces: switches zitten dicht op elkaar

BeeJee
8 maart 2008, 17:47
Ik heb juist omgekeerde ervaringen. Ik kan zonder manual prima uit de voeten met de AA. Heb de Bigfoot van mijn bandgenoot mee helpen programmeren en dat was een stuk minder logisch imo.

dml
8 maart 2008, 23:17
Toen je de AA voor het eerst in handen had, kon je toen ook zonder de handleiding gemakkelijk aan de slag?

BeeJee
9 maart 2008, 14:31
Yep, alle '2nd' functies staan heel helder benoemd op het pedaal zelf. Voor het basisprogrammeerwerk had ik geen handleiding nodig bij de AA: Bank size keuze, toewijzing midi-kanalen, cc-nummers benoemen, titels maken, dat gaat echt heel intuitief (vind ik). '2nd' knop indrukken, vervolgens een menu kiezen (switch indrukken) en met de pijltjestoetsen navigeren. Super overzichtelijk. Ik had dus andere ervaringen met de gebruikers-interface van de Bigfoot (icm. de MAC1). We moesten om de haverklap de manual(s) erbij pakken. Best grappig, hoe verschillend je dingen dus kunt ervaren.

Nocki
9 maart 2008, 16:59
Ik meen me te herrinneren dat bij een FC200 pedalen aan zijn te sluiten. Dat zou dus ook een optie kunnen zijn!


Een fc-200 met lsse CC pedalen... Iemand hier ervaring mee?

groetjes

NOcki


edit:

hier een foto van iemand ide ook zoiets doet

http://detroitsholysmoke.com/sitebuilder/images/Chucks_Pedals_1800-750x260.jpg

BeeJee
9 maart 2008, 22:12
Hoi Nocki, hier heb ik ook mee gewerkt (fc200 met losse switches). Nadeel vond ik de (niet) programmeerbaarheid bij deze combi.

Nocki
9 maart 2008, 22:28
Kan je daar duidelijker over zijn?

Ik plan ze te gebruiken met mn grx-4 doorcc's te zenden. als het goed is kan ik de nummers wijzigen waarop ze zenden.

alvast heel erg bedankt!

NOcki

BeeJee
10 maart 2008, 00:07
Dat klopt, maar je kunt ze niet mee opslaan in je presets.

Nocki
10 maart 2008, 00:10
Gelukkig. das ook niet nodig.

In principe gebruik ik 10 presets.

de phaser, overdrives en eventuele compresser zullen sporadisch worden gebruikt vandaar dat ze achter een cc komen.

Mn tube screamer komt in de programeerbare loop van de GP3 ( wat een pracht apparaat is dat toch!) waar ik m mee programeer bij sommige sounds...

De bedoeling is dus gewoon een loop aan te gooien en zodra ik van preset wissel mg tie gewoon weer uit automatisch! ik hoop dat dat werkt...

dml
10 maart 2008, 10:31
Als je dat gaat doen, neem dan wel unlatched (of momentary) switches, zoals de FS5U. Stel dat je bijv. een chorus in een bepaalde preset aan zet, dan schakelt naar een andere preset zonder chorus, en je wilt weer de chorus aanzetten, moet je 2x trappen met een latched switch. Met een unlatched dus 1x.

Nocki
10 maart 2008, 10:33
Goede tip! bedankt!

Hiermee geef je ds aan dat bij het veranderen van presets de cc's worden terg gezet naar 0

B_2_the_a
10 maart 2008, 12:24
a
het waren dus toch momentschakelaars :)

Nocki
10 maart 2008, 16:46
Nu nog testen of mn GRX-4 ermee om kan gaan :)

Nocki
12 maart 2008, 21:01
Vandaag is tie dan binnen gekomen... en....



Hij werkt niet zoals ik wil.

Het probleem is dat het niet consistent wertk. De ene keer gaat de zaak alleen aan als ik m ingedrukt houdt de andere keer blijft ie aan maar moet ik 5 keer klikken voor die uit gaat... helaas.

Als ik het doe moet het goed werken en mag het niet haperen... Ik ben verder gaan proberen en met de CTL knop van de FC-200 werkt het wel goed. Dus ook CC mode geprobeerd en dat werkt ook goed!

Door 6 schakelaars te kopen ben ik ook weer 100 euro verder maar omdat het niet 100% werkt denk ik dat ik beter dat gel in een 2e FC-200 kan stoppen. Op die manier maak ik een comtroller pedal met 10Pc's n 10 CCs die wel werken met mn gear en dan ook nog eens goed!

Dus nu op naar FC-200 nummer 2 :)

Deze heb ik al uit elkaar geaald om te kijken of ik er niet 1 behuizing van kan maken en dat lijkt me best mogelijk! us het wordt weer knutselen!

Nitefly7
12 maart 2008, 21:24
Vandaag is tie dan binnen gekomen... en....


Door 6 schakelaars te kopen ben ik ook weer 100 euro verder maar omdat het niet 100% werkt denk ik dat ik beter dat gel in een 2e FC-200 kan stoppen. Op die manier maak ik een comtroller pedal met 10Pc's n 10 CCs die wel werken met mn gear en dan ook nog eens goed!

Dus nu op naar FC-200 nummer 2 :)

Deze heb ik al uit elkaar geaald om te kijken of ik er niet 1 behuizing van kan maken en dat lijkt me best mogelijk! us het wordt weer knutselen!

*tsk* *tsk*, misschien eerst ff moeten testen Nock :)

ah well, zo'n 2-in-in FC200 lijkt me ook wel weer erg leuk projectje !

en anders misschien toch maar die lonkende Gordius of All Access.....

maar zo'n custom FC200, Nocki Control zou ook erg te gek zijn.. (zelf hou ik niet zo van die baspedaal-achtige switches van Boss.. misschien kwestie van gewenning..)

zou 'n FC-50 erbij niet ook al genoeg doen? dan heb je toch 5 CC's erbij?
of wilde je nu 10/6 ?

Nocki
12 maart 2008, 21:29
*tsk* *tsk*, misschien eerst ff moeten testen Nock :)

ah well, zo'n 2-in-in FC200 lijkt me ook wel weer erg leuk projectje !

en anders misschien toch maar die lonkende Gordius of All Access.....

maar zo'n custom FC200, Nocki Control zou ook erg te gek zijn.. (zelf hou ik niet zo van die baspedaal-achtige switches van Boss.. misschien kwestie van gewenning..)

zou 'n FC-50 erbij niet ook al genoeg doen? dan heb je toch 5 CC's erbij?
of wilde je nu 10/6 ?



Testen is er helaas niet bij he! En hier op het forum eeft ook niet iedereen deze combi... Dus het moest wel. in principe werkt het maar niet goed. Voor het geld van 6 pedalen heb ik een 2e fc200 dus dat is het proleem niet.
Waarschijnlijk maak ik een nieuwe behuizing waar ze beide in komen. Misschien met de controllers naast elkaar of helemal geen controllers :-)

De 2e FC-200 heb ik zojuist gekocht en die zal zaterdag wel binnen komen.

groetjes

Nocki

Nocki
14 maart 2008, 22:28
Dit moet het gaan worden...

http://img253.imageshack.us/img253/6793/img5133ms1.th.jpg (http://img253.imageshack.us/my.php?image=img5133ms1.jpg)

de ene voor CC's de andere voor PC's
en in een aparte behuizing. Ik weet alleen nog niet of ik ze uit elkaar haal en er een nieuwe behuizing voor maak of ze samen zo laat in een behuizing.

Als ik een nieuwe maak doe ik de 2 volume pedalen naast elkaar en alles netjes in rijen van 4... maar goed. daar moet ik nog over denken!

Nocki
17 maart 2008, 14:02
Tja.. dit topic is wel klaar nu.

Ik ben begonnen aan een zelfbouw midi pedaal en dit is allemaal te lezen in de werkbank...

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=106435

van mij mag deze dicht....