PDA

View Full Version : Wat moet dit opbrengen??



Theije
11 februari 2003, 22:29
Hee, sorry dat ik jullie lastig val met dit topic maar ik heb ff een deskundig advies nodig.
Ik ben in het bezit van een Bc Rich Mockingbird, zwart, reversed head en floyd rose finetune brug.
Hij is recentelijk voor onderhoud heen geweest en toen is er een nieuwe toplock opgekomen, mijn gitaardealer scheen nogal onder de indruk te zijn van het gitaar en toen ik hem vertelde dat ik hem eigenlijk wil verkopen vroeg ie meteen wat ik er voor vroeg, nu vertrouw ik hem volkomen maar ik heb nog maar geen bedrag genoemd ik wou eerst even rondvragen.
ik ben de tweede eigenaar, maar heb hem zo goed als nieuw gekocht want de eerste eigenaar gebruikte hem alleen als backup.
Het probleem is een beetje dat de plank in kwestie een nogal duistere achtergrond heeft, alles wijst erop dat het een USA is (neckplate, hoe ie aan voelt en speelt) maar het "made in USA" mist op de headstock wat toch wel het kenmerk is voor een USA.
Ik heb ook contact gehad met Bc Rich in de verenigde staten en zij dachten dat ie afkomstig was uit de periode '95/'98 maar konden het serie nummer niet bevestigen omdat ze om de een of andere vage reden uit die periode weinig tot geen naslag werk hebben.
Het is iig zeker dat het geen crappy Bc Rich plank is die je tegenwoordig in de winkels ziet hangen, ook mijn gitaardealer zei meteen dat het een opvallend prettig gitaartje was.
Maar goed lang verhaal dan nu de vraag, stel ik wil hem verkopen wat moet het opleveren??? een Bc Rich bijzonder fijn spelend maar niet neck-thru en niet bevestigd USA.

hoofd
11 februari 2003, 23:13
Geen idee, maar ik bied alvast 250 euro :wink:)...Mockingbirds zijn toch wel de mooiste gitaren die BC Rich heeft.

Theije
11 februari 2003, 23:18
Das zeker waar, maar ik moet je teleur stellen daar gaat ie niet voor weg :wink:

Ibanez RuleZ
12 februari 2003, 08:02
hmm, ik denk dat je niet teleurgesteld moet zijn als ie niet al te veel opbrengt. als het nie bevestigd een amerikaan is, dan vraag ik me af of ie veel gaat opbrengen, maar goed, we zullen zien!

Harrald

staartmans
12 februari 2003, 11:17
Als ik me niet vergis kost de huidige Aziatische iets van 500 euro of meer. Ik heb er zelf een gekocht een aantal maanden geleden weer weggedaan.
Als jouw gitaar in goede staat is, elementen, overige hardware en lak etc zou ik je aankoopbedrag plus wat je betaald hebt voor verbeteringen te vragen, min ongeveer 10 procent. Laat verder in het midden of het een Amerikaan is of niet en vraag advies bij een andere muziekwinkel. Want als de gitaar het waard is dan verkoopt hij zichzelf. Ik word namelijk een beetje moe van die onwijze prijzenslag van alles wat Gibson of Amerikaans is. Je moet de gitaar bekijken en bespelen en dan pas over een prijs praten!!

Ironhead
12 februari 2003, 12:19
Ben bepaald geen BC Rich kenner, maar het zou een gitaar uit de Class Axe periode kunnen zijn. Bernie Rico had toen het bedrijf verkocht aan Class Axe. Dat was toch in die periode? Hoedanook, dat is de reden van de beroerde archivering en zo. over het algemeen hebben de Class Axe BC Riches een bijzonder beroerde reputatie.

Mockingbirds zijn trouwens ongelooflijk gaaf!

telecastermaster
12 februari 2003, 14:09
Ik zou deze vraag posten op de harmony-central.com website. Dit is een amerikaans forum en hoewel de prijzen in amerika weliswaar anders zijn (goedkoper) dan in europa is er wel erg veel expertise op dat forum. Mogelijk kunnen ze je daar wat verder helpen met identificeren of dateren van de gitaar.