PDA

View Full Version : Blues in C-Minor



HvV
4 maart 2008, 23:32
Het is de bedoeling dat ik eens een keer wat laat horen op een persooneelsborrel :chicken: dus ik ben druk doende met wat backings aan het inspelen. Plan is om mijn computer + guitarport via een stereo-installatie uit te versterken. Zou dat te doen zijn? Kan mijn buizenbak ook nog meeslepen als het moet.

Deze blues backing heb ik wat opgeleukt met wat akkoordjes met tremolo gejengel, wat loopjes en solo's. Moet het hier en daar nog wat verder uitwerken. Maar de vraag is eigenlijk of het wel te pruimen is. Gitaar niet te overdone? Graag wat commentaar.

O ja, voor de metal-fans hier: warning - mierzoete inhoud - avoid like the plague :D

Blues in C-Minor: http://soundclick.com/share?songid=6330408

grayfink
4 maart 2008, 23:36
Ik vind het prima klinken.

Hallie
4 maart 2008, 23:38
ik vind hem erg goed, persoonlijk 8-)
alleen wat ik mij afvraag...het is een backintrack als ik het goed begrijp.
maar dat solo in die track. doet eigenlijk wat jij op het podium zou moeten doen.
zou ik denken.
:satisfie:
maar dat terzijde issie lekker

HvV
4 maart 2008, 23:50
ik vind hem erg goed, persoonlijk 8-)
alleen wat ik mij afvraag...het is een backintrack als ik het goed begrijp.
maar dat solo in die track. doet eigenlijk wat jij op het podium zou moeten doen.
zou ik denken.
:satisfie:
maar dat terzijde issie lekker

Dank voor het positieve commentaar. :satisfie: Die solo doe ik zelf en heb ik bij de backingtrack opgenomen. De originele backingtrack bevat geen gitaarsolo dus. Wat ik laat staan bij de uiteindelijke track zijn de originele backingtrack (dus met drums, elec. piano en bass) en mijn bijgevoegde tremolo-akkoordjes. Het "funky" loopje en de solo speel ik dan live als ik het stuk ten gehore breng.

Riky
5 maart 2008, 13:47
lekkerrrrrrrr hoor! Een goeie gitaar blues is nooit weg:)

HvV
6 maart 2008, 23:49
lekkerrrrrrrr hoor! Een goeie gitaar blues is nooit weg:)

Dankjewel Riki, en dan nog wel van een metal-head ;)

Ben wel tevreden met het gitaargeluid zo. Solo ga ik hier en daar nog wat aanpassen en nog wat snellere stukken toevoegen. Blijft echter moeilijk met bijgeluidjes. Over de koptelefoon hoor ik nogal wat rommeltjes, piepjes, kraakjes. Afspelend in de auto leek iemand achter me te toeteren op een gegeven moment maar dat zat ergens in het stuk muziek (net voor de solo). Ach ja, zo voor bij de bar is het wel goed genoeg denk ik. Stukkie blues doet het altijd wel. Lijkt me leuk om op die presentatie zo veel mogelijk stijlen te laten horen en blues mag daarbij niet ontbreken. Nu nog even wat harders in elkaar sleutelen... :chicken:

Riky
7 maart 2008, 13:13
Dankjewel Riki, en dan nog wel van een metal-head ;)

Ben wel tevreden met het gitaargeluid zo. Solo ga ik hier en daar nog wat aanpassen en nog wat snellere stukken toevoegen. Blijft echter moeilijk met bijgeluidjes. Over de koptelefoon hoor ik nogal wat rommeltjes, piepjes, kraakjes. Afspelend in de auto leek iemand achter me te toeteren op een gegeven moment maar dat zat ergens in het stuk muziek (net voor de solo). Ach ja, zo voor bij de bar is het wel goed genoeg denk ik. Stukkie blues doet het altijd wel. Lijkt me leuk om op die presentatie zo veel mogelijk stijlen te laten horen en blues mag daarbij niet ontbreken. Nu nog even wat harders in elkaar sleutelen... :chicken:

haha en dat terwijl ik helemaal niet zo in de metal zit:P

Ja beetje meer variatie in snelheid is nooit slecht:)