PDA

View Full Version : "Klassiek geval 1"



Sterik
4 maart 2008, 22:50
zo, hier is iets wat een ik een poosje geleden heb bedacht en opgenomen, er zitten een paar vervelende haperingen in, wanneer het helemaal niet moeilijk is maar goed, ik heb nog altijd een beetje last van opnamekriebels, het gaat dus slechter als je het opneemt (sommige stukken zijn trouwens moeilijker dan ze klinken, maar goed, dat is natuurlijk een slechte smoes)
als je hem luistert graag helemaal, er zit namelijk een opbouw in

binnenkort meer

http://media.putfile.com/Classical-Thingie-1

feedback iemand? leuk, niet leuk? ik kan wel wat feedback gebruiken, het liefst iets over de compositie zelf
het is trouwens opgenomen met mn mp3 speler

edit:
volgens mij had ik als titel beter "nieuw heavy metal nummer" kunnen nemen, dan had ik tenminste een fatsoenlijk aantal vieuws gegenereerd

Sterik
8 maart 2008, 17:54
niemand.....?

Riky
8 maart 2008, 17:59
ik dan maar weer hea:D

klinkt soms een beetje zoekend naar de juiste grepen/ akkoorden. Probeer iets vloeiender te spelen dus..

verder klinkt het allemaal zuiver en netjes hoor.




btw die opname kriebels gaan wel weg als je het vaker doet:)



Groeten!

HvV
8 maart 2008, 18:30
Jammer van de haperingen, lijkt idd of je soms wat moeite hebt de akkoorden op tijd te pakken. De compositie zit verder wel goed in elkaar, leuk. Wat de views betreft, ja dat kan wel kloppen, er zijn hier denk ik niet zo veel mensen bezig met echt klassiek gitaar. Ik ook niet, maar ik luister toch bijna alles af wat er hier langskomt ook al weet ik vantevoren al dat het mijn ding niet is. Gewoon leuk om te horen waar anderen mee bezig zijn.

Riky
8 maart 2008, 18:34
Jammer van de haperingen, lijkt idd of je soms wat moeite hebt de akkoorden op tijd te pakken. De compositie zit verder wel goed in elkaar, leuk. Wat de views betreft, ja dat kan wel kloppen, er zijn hier denk ik niet zo veel mensen bezig met echt klassiek gitaar. Ik ook niet, maar ik luister toch bijna alles af wat er hier langskomt ook al weet ik vantevoren al dat het mijn ding niet is. Gewoon leuk om te horen waar anderen mee bezig zijn.

Ja vind het ook jammer dat er veel mensen zijn die wel luisteren, maar niet ff een berichtje kunnen achterlaten...
Of die alleen in Sound topic komen om te vragen wat mensen van eigen nummer vinden en vervolgens geen reactie plaatsen op iemand anders zijn/haar nummer... maar dat even ter zijde:D

Voidhead
8 maart 2008, 18:36
Die haperingen zijn inderdaad jammer, ik zou als ik jou was nog ff studeren op dit stuk en het dan opnieuw opnemen, zodat het beter tot z'n recht komt. Ook versnel je wel eens tijdens sommige snellere loopjes. Ik speel zelf ook klassiek gitaar en weet hoe lastig het is...

De compositie vind ik wel aangenaam, er zit inderdaad goede opbouw in. Heel erg spannend is het nou ook weer niet maar het onderhoudt en zou niet misstaan over een liefdesscene in een film ;)

Over die views, dat herken ik zelf ook zeer... feit is gewoon dat de meeste gitaristen in de rock/metal hoek zitten. Neemt niet weg dat het tof is van bv. Ricky dat hij toch de moeite neemt om te luisteren! Zou eigenlijk iedereen die in sounds zijn eigen dingen post moeten doen.

Don Capo
8 maart 2008, 18:39
Je moet het ook even de tijd geven. Meestal schuimen hier ook een heel aantal akoestische liefhebbers al zijn die altijd in de minderheid, dat is jammer.


Over je stukje. Probeer ook eens te wisselen in de manier van aanslag of arpeggio. Het klnikt best leuk hoor, en er zit wel enige vorm van opbouw in, alleen pakt het mij nog te weinig. Laat ik het anders zeggen ,het houd me niet vast. Dat is jammer want het stuk heeft volgens mij wel potentie. Ga in ieder geval door!

Sterik
9 maart 2008, 23:21
ah, bedankt voor jullie reacties

@ don capo:
bedankt voor de tip, ik zal het eens proberen

ik ben trouwens geen "echte" klassieke gitarist ofzo, ik heb nooit les gehad in dat soort dingen over handposities en dat soort dingen, maar dat ga ik ooit nog wel eens doen

over het stuk:
ik ben lang aan het tobben geweest wat nou wanneer te plaatsen in de compositie, ik denk dat ik beter het thema had kunnen nemen (de tweede, na de intro), en dat herhalen, dat was eigenlijk ook de bedoeling, maar dan werd het weer te lang en saai
als je goed luistert zul je horen dat dat thema namelijk herhaald wordt, en dan de andere kant opgaat, maar zonder herhaling valt dat bijna niet op
heeft iemand misschien suggesties hierover? misschien moet ik wat schrappen, maar ja, schrappen is schrijven....

Harald
12 maart 2008, 10:00
Heb even proberen te luisteren, maar ik moet zeggen dat de haperingen me er helemaal uit halen. Van de opbouw krijg ik dus weinig mee. Gezien het stukje, zou je eens wat etudes (gewoon de makkelijke) van Sor kunnen spelen. Dat zal je vrij snel helpen dit soort wisselingen en tokkels wat soepeler en sneller te spelen.

Wat het stuk betreft, zul je dan ook wel wat dingetjes horen die een beetje in deze hoek zitten (maar net iets klassieker, dit neigt een beetje naar stukjes als Blos van Sacksioni) Niet onaardig, maar zoals je het hier speelt komt het er niet uit. Wat heel belangrijk is, is de melodie eruit laten komen. Nu vallen eigenlijk alleen de haperingen op, en is het geheel wat boomy. Voor dat laatste kun je even experimenteren met de plaatsing van de mp3 speler. Zet hem eens wat verder van het klankgat weg. Bv. ter hoogte van de 12e fret van je gitaar, en dan iets lager als de gitaar, licht naar de gitaar gedraaid misschien. Die melodie is een kwestie van balans en timing in je aanslag. Je bent nu zo hard bezig met de wisselingen, dat de basnoten alle accenten krijgen. Maar die zijn eigenlijk niet zo belangrijk. Het gaat om de melodie.

Pais
12 maart 2008, 10:12
Veel is al gezegd natuurlijk. Leuk hoe je bezig bent! Maar dit stukje doet mij ook nog erg weinig omdat ik het weinig dynamisch vind en het is nog niet helemaal netjes gespeeld. De opbouw ontgaat me ook. Misschien heb je er wel over nagedacht, maar sprekend en dynamisch aanslaan is ook belangrijk.

Ik vind het logisch dat bijvoorbeeld veel metal liefhebbers geen reactie plaatsen. Ik plaats ook geen reacties op metalclipjes omdat ik er geen zinnig woord over kan zeggen, behalve dat ik het héél erg niet mooi vind.