PDA

View Full Version : Ac15!!



Luke-wannabe
4 maart 2008, 20:52
Wooohooo hij is er dan eindelijk!

Eerst spelen en later foto's :)

Jaffster
4 maart 2008, 20:54
HE!!

Dat moet dus andersom !!! :angry:

eerst foto's voor ons, dan mag je pas spelen.....

En nou opschieten..... plaatsen die foto's !


ohh en ps... hoe klinkt ie ?



Alex

Puerco
4 maart 2008, 21:35
tsss, dik vijfenhalf duizend posts en dan net doen of je niet weet dat foto's VERPLICHT zijn.....
Maar met spelen bedoel je natuurlijk dat je een clipje voor ons aan het opnemen bent??? :jam:

Pepe
4 maart 2008, 21:46
Soooo, dat was een bevalling. Maar niemand zal kunnen zeggen dat het een impulskoop was, hu? Dat je er lang en veel plezier van zal hebben.

Luke-wannabe
4 maart 2008, 22:06
Haha eindelijk inderdaad!
Ga hem eens lekker aan de tand voelen en dan zien we wel weer verder.

crapton
4 maart 2008, 22:09
Wat is dat toch voor gelul over foto's? Weten jullie niet hoe een AC-15 eruit ziet? Of moet ie bewijs leveren? Zie www.voxamps.co.uk.

Laat die jongen eerst lekker ff met zijn amp spelen!

Luke-wannabe
4 maart 2008, 22:24
Wat is dat toch voor gelul over foto's? Weten jullie niet hoe een AC-15 eruit ziet? Of moet ie bewijs leveren? Zie www.voxamps.co.uk.

Laat die jongen eerst lekker ff met zijn amp spelen!
Laat maar, dat is een oude gewoonte hier ;)

rickert
4 maart 2008, 22:59
Wat de FOK moeten wij met die informatie zonder foto's?

josszee
4 maart 2008, 22:59
Waat jij hebt een ac 15 proficiat!! Speel en amuseer je en laat die bak eens goed sheuren en dan als je zin hebt trek eens een foto met een mooie gitaar op de achtergrond die daar perongeluk nog rondslingerde... :hippie: GRATZZ

JeroenSchaaf
4 maart 2008, 23:01
Kom op, je hebt hem al een uur FOTO'S

Jaffster
4 maart 2008, 23:03
hij doet het er om :angry:

E-J
5 maart 2008, 00:32
Bannen die gast!

Leon, ik hoop serieus dat je eindelijk 'je' amp hebt gevonden... wat voor AC15 is het? Met of zonder Blue Alnico?

Luke-wannabe
5 maart 2008, 01:07
Zonder de blue alnico.
Ik hoop ook dat ik eindelijk mijn amp heb gevonden!

artnaz
5 maart 2008, 02:46
Als er om 3:00 nog geen foto's staan ga ik slapen hoor! 6 uur lang dit topic refreshen begint me de keel uit te hangen... :sneaky:

Chris Winsemius
5 maart 2008, 02:51
Ruim 4 minuten later en nog steeds geen foto's gepost, ik probeer maar te gaan slapen maar de spanning is te snijden...

JeroenSchaaf
5 maart 2008, 09:07
GZUS 6 uur later en nog geen foto's!

ben de hele nacht wakker geweest om te refreschen!! :eek:

Chris Winsemius
5 maart 2008, 09:53
Waar blijven die foto's nou?

Heb ik *vd al 5 liter koffie, 'n pallet red bull en 3 ons speed op om op te blijven en nog nix te zien.....






























:D

JeroenSchaaf
5 maart 2008, 10:02
Owhh ik zie genoeg, maar niet wat ik wil zien! :satisfie:

Mufftin
5 maart 2008, 10:18
jongens zonder foto's ga ik zelfmoord plegen! FOTO's!!! mijn pols bloed al GRRR

JeroenSchaaf
5 maart 2008, 10:43
Was hier niet zo'n regel? Binnen 24 uur foto's anders :
BLAUWPURPER!!!

Luke-wannabe
5 maart 2008, 10:46
Als het binnen 24 uur is heb ik nog effe ;)
Maar moet eerst naar school en vanavond oefenen, dus dat zal wel morgen of van het weekend worden.

JeroenSchaaf
5 maart 2008, 10:55
That boy got bleu ballssss

That boy got bleu ballssss

That boy got bleu ballssss

That boy got bleu ballssss
:satisfie:

Geintje man! Wat voor effecten gooi je er voor? of gewoon inprikken en gaan?

Mufftin
5 maart 2008, 12:49
shit nu ga ik dood :( en kan die ook een beetje zacht voor thuis gebruik?

Lexvandoef
5 maart 2008, 14:10
Hey Leon, gaaf ding man, gefeliciteerd! Ik heb de mijne gisteren weer gemarteld met een optreden :satisfie: :satisfie:

Luke-wannabe
5 maart 2008, 14:45
That boy got bleu ballssss

That boy got bleu ballssss

That boy got bleu ballssss

That boy got bleu ballssss
:satisfie:

Geintje man! Wat voor effecten gooi je er voor? of gewoon inprikken en gaan?
Whaha

Crybaby, Maxon OD808, Carl Martin Surf Trem (kan nu denk ik ook wel weg..), DigiDelay. Binnekort nog een fuzz.

JeroenSchaaf
5 maart 2008, 14:46
Owke dan! netjes setje!

Dweezman
5 maart 2008, 20:26
Luke W: ik ben teleurgesteld in je.



echt.

Chris Winsemius
5 maart 2008, 21:50
Net weer 'n halve kilo speed en 'n pallet koffie gehaald... waar zijn de foto's?

humbucker
5 maart 2008, 21:56
Lekkere bak!

congratz met je goede keuze!!

(heb er zelf ook 1 :D en tzijn heerlijke amps)

Luke-wannabe
6 maart 2008, 00:00
Luke W: ik ben teleurgesteld in je.



echt.
Vanwege de fotos? :hippie:
Ja sorry mensen nog niet echt tijd voor gehad, en nu geen zin in :D
Morgen effe adaptertje halen en dan pedalenplankie er aan hangen!

Mufftin
6 maart 2008, 08:46
hij flasht ons hij heeft er helemaal geen 1 gekocht :O

bass blom
6 maart 2008, 12:11
tsssssssss, 15 watt.. watje :D

Lexvandoef
6 maart 2008, 12:17
tsssssssss, 15 watt.. watje :D

hey, pas op jij!

bass blom
6 maart 2008, 12:21
hey, pas op jij!

watjij? :seriousf:

http://www.hetgelegevaar.nl/oudendoosch/rrood.jpg

Lexvandoef
6 maart 2008, 12:22
Hahahah *proest heel mijn scherm onder*

Geweldig Bass :seriousf:

bass blom
6 maart 2008, 12:24
Hahahah *proest heel mijn scherm onder*

Geweldig Bass :seriousf:

ja dat is echt de meest schaamteloze uit mijn ouden doosch :D
en ergens schaam ik me nog steeds een beetje, maar ik geloof dat ze me wel vergeven heeft..

Lexvandoef
6 maart 2008, 12:27
ja dat is echt de meest schaamteloze uit mijn ouden doosch :D
en ergens schaam ik me nog steeds een beetje, maar ik geloof dat ze me wel vergeven heeft..

tis al goed Bass, maar niks tegen 15 watters he! :satisfie:

bass blom
6 maart 2008, 12:29
tis al goed Bass, maar niks tegen 15 watters he! :satisfie:

tuurlijk niet, ik wil er vast stiekum ook wel 1 hebben een keer :D

Luke-wannabe
6 maart 2008, 17:59
Net een adaptertje gehaalt en effe m'n pedaaltjes er op aangesloten. Lekkah!!
Vraagje aan de AC15 owners hier: de amp heeft heel veel tophoog. Herkennen jullie dat? Is dat een beetje te reduceren? Ik vind het namelijk een lekkere amo, maar dat tophoog ben ik niet zo van. Waarschijnlijk een ander pre amp buisje ofzo?

Squier4ever
6 maart 2008, 18:20
nee dat is juist Vox karakter IMO, veel tophoog. daar is niet gemakkelijk iets aan te veranderen vrees ik.

maar ik vind dat we jouw vragen moeten boycotten totdat je nou eindelijk eens foto's hebt geplaatst, verdomme nog!

bass blom
6 maart 2008, 18:23
Net een adaptertje gehaalt en effe m'n pedaaltjes er op aangesloten. Lekkah!!
Vraagje aan de AC15 owners hier: de amp heeft heel veel tophoog. Herkennen jullie dat? Is dat een beetje te reduceren? Ik vind het namelijk een lekkere amo, maar dat tophoog ben ik niet zo van. Waarschijnlijk een ander pre amp buisje ofzo?

had je dan niet juist de blue marvel versie moeten hebben?

Lexvandoef
6 maart 2008, 18:55
Dat jangly tophoog is idd wel inherent aan een Vox, maar ik heb zelf niet echt last van dat hoog. Mijn bas regelaar staat helemaal open, en de treble op 1 uur, half 2 ongeveer. Krijg je een lekker vol, stevig clean met definitie. Heerlijk!

@Bass, tis trouwens de blue alnico versie ;)

Luke-wannabe
6 maart 2008, 19:06
@ SQ4E: Hoe nou je smoel, je brengt ze op iedeen!! Maar ik hoop dat dat een beetje te verhelpen is...
@ Bass Blom: Ik weet niet of het aan die speaker ligt eigenlijk.. + die is ook een pak duurder.
@ Lex: Ik ga hem eens even instellen zoals jij dat hebt, misschien word het zo beter.

Lexvandoef
6 maart 2008, 19:09
Hoe heb jij hem ingesteld dan?

Die Blue Alnico helpt trouwens wel enorm aan je geluid, vooral op hoog volume vind ik, wordtie iets minder rafelig en rommelig van als je tegen crunchen aan zit. Maar tis wel een pak geld idd.

bass blom
6 maart 2008, 19:13
@Bass, tis trouwens de blue alnico versie ;)

excuus, ik ben nog steeds iets wazig :chicken:

Mephistocles
6 maart 2008, 19:20
Dat jangly tophoog is idd wel inherent aan een Vox, maar ik heb zelf niet echt last van dat hoog. Mijn bas regelaar staat helemaal open, en de treble op 1 uur, half 2 ongeveer. Krijg je een lekker vol, stevig clean met definitie. Heerlijk!

@Bass, tis trouwens de blue alnico versie ;)
Ik draai die treble bijna uit zodat ie net niet troebel wordt.

Nog een tip: Je zet je master op drie uur en dan pas je je normal er op aan en als je iets harder wilt draai je de master hoger, niet de normal. Ik heb het idee dat er zo meer bas door komt.

Maar nu wordt het toch eens tijd voor een leuk kiekje van jou en (vooral) je versterker. Zet je chick (mocht je er een hebben, anders leen je er een van mij) dr ook bij... Lekker showen... :D

Luke-wannabe
6 maart 2008, 19:38
Hoe heb jij hem ingesteld dan?

Die Blue Alnico helpt trouwens wel enorm aan je geluid, vooral op hoog volume vind ik, wordtie iets minder rafelig en rommelig van als je tegen crunchen aan zit. Maar tis wel een pak geld idd.
Jij hebt toch niet die Blue Alnico? Of wel?
Ik heb hem zo ingesteld: bass iets voor de 12u en treble rond de 2-3u. Ik speel veel open akkoorden, en verlang dus ook een open en gedefineert geluid.

@ Meph..: Jouw tip doe ik al :)

Mitch
6 maart 2008, 19:44
Op de AC30 heb je daar de Cut knop voor. Maarreh.... "mijn Vox heeft veel tophoog, kan het minder" is eigenlijk sig worthy !
Maar uiteraard kun je eens experimenteren met een ander voorbuisje. Een JJ of zo, lekker ongedefinieerd tophoog :D

Mephistocles
6 maart 2008, 19:44
...@ Meph..: Jouw tip doe ik al :)Ik geloof dat jij de eerste bent die ooit zoiets gezegt heeft :D


...Maarreh.... "mijn Vox heeft veel tophoog, kan het minder" is eigenlijk sig worthy !... Nee sorry mitch... Geen sig worthy voor mij. Stel: je hebt een AC-15 met te veel tophoog en een tele met nogal veel hoog, en je wilt geen treble en al helemaal geen doffe troebel. Of erger, je hebt er iets van een octa fuzz ofzo bij... Dan mag er toch wel wat treble af?

Maar ik ben nog nooit een cut knop tegen gekomen...

bass blom
6 maart 2008, 20:00
ja, foto's :sneaky:

THOOOO! :soul: VRAAGT OM EEN ROS!!

Luke-wannabe
6 maart 2008, 20:12
Op de AC30 heb je daar de Cut knop voor. Maarreh.... "mijn Vox heeft veel tophoog, kan het minder" is eigenlijk sig worthy !
Maar uiteraard kun je eens experimenteren met een ander voorbuisje. Een JJ of zo, lekker ongedefinieerd tophoog :D
Ja weet ik veel. Ik heb niet zo heel veel verstand van al die dingen enzo.
Wat is ongedefineert tophoog?
Nog een keer een normale vraag met hopelijk een normaal antwoord terug: Is dat tophoog iets te temmen?

En zeik effe niet over die foto's :p

Mitch
6 maart 2008, 20:22
Je bent best lang op zoek geweest naar een amp en veel informatie ingewonnen en als je dan klaagt over één van dé twee karaktereigenschappen van een Vox (midrange en tophoog)....excuseer, maar dat kwam best grappig over :sssh:
Ik weet ook niet of je nou echt het tophoog bedoeld of meer de treble zelf. Tophoog is meer de 'shimmer' die boven de soud hangt, treble meer het puntige hoog dat wat bijtender kan overkomen als het te sterk is.
Maar goed, een JJ kan soms nogal dof klinken, dus als je je amp wat te bright vindt kan het wel eens goed uitkomen. Ik heb er nog wel twee liggen die je gratis mag komen afhalen. Om het goed te maken ;)

@Mephistocles: als je op een AC30 nog nooit een Cut knop hebt gezien moet je de volgende keer beter kijken.
Oftewel: goed lezen, ik had het over de AC30, niet over de AC15

crapton
6 maart 2008, 20:29
Waar blijven die Cut foto's van die Cut amp? :seriousf:

Luke-wannabe
6 maart 2008, 20:30
Nou ja ik merk gewoon dat het echt heel lastig is om een goede amp te vinden. Ik weet niet of de zoektocht bij deze amp is gestopt, daar heb ik hem nog simpelweg te kort voor.
Ik weet wel zeker dat het tophoog is. Als ik clean hoge noten pak, klinkt het bijna akoestisch. En een akoestische sound klinkt akoestisch door het tophoog, dus daarom weet ik zeker dat ik met 'tophoog' de goede term voor het geluid heb gebruikt.
Thnx voor het aanbod, waardeer het heel erg, maar heb mijn rijbewijs nog niet en ik ga mijn pa hiervoor ook niet laten rijden.
Ik ga gewoon lekker een tijdje draaien aan mijn amp en lekker spelen, en dan zien we het wel weer verder.



Sorry voor de geagiteerde opmerking. Bedankt nog voor alle adviezen die jij me hebt gegeven, dat waardeer ik heel erg. En ik begrijp natuurlijk ook dat de opmerking van 'mijn vox heeft teveel tophoog' erg grappig kan zijn.

Mitch
6 maart 2008, 20:42
Kijk anders eens wat er in de amp zit aan pre amp buizen. Waarschijnlijk no name chinezen of zo...

Realeigo
6 maart 2008, 21:21
Is dit niet een gevalletje terug naar de winkel en inruilen voor iets anders?
Of is dat te kort door de bocht?

Luke-wannabe
6 maart 2008, 21:37
@ Mitch: Ja ik zal eens even kijken binnekort.
@ Realeigo: Ja misschien wel wie weet. Maar, 1, over het algemeen vind ik het een best lekkere versterker, 2, ik wil ook geen overhaaste beslissingen maken en 3, Misschien klinkt het veel beter als ik er andere buizen in heb.

Ooh ja en 4, ik zou niet weten wat ik anders zou moeten kopen. Dit is al een hele zoektocht geweest. Best moeilijk om binnen mijn budget een goede versterker te vinden.

Tho
6 maart 2008, 21:39
ja, foto's :sneaky:

THOOOO! :soul: VRAAGT OM EEN ROS!!

Ben er al!! Ik weet toevallig dat hij in Utrecht op school zit, dus maandag zal ik eens goed naar hem uitkijken.

Luke-wannabe
6 maart 2008, 21:45
Ben er al!! Ik weet toevallig dat hij in Utrecht op school zit, dus maandag zal ik eens goed naar hem uitkijken.
Haha ik zag je naam staan en voelde hem al aankomen ;) Verbaast me dat onze paden zich nog niet gekruist hebben!

OT: Ik vind het geluid van Tom DeLonge op de laatste Blink 182 plaat en de eerste Angels and Airwaves (2de heb ik nog niet gehoort) erg lekker, maar hij gebruikt een Marshall preamp met een Mesa eindtrap, geloof ik. Loopt een beetje buiten mijn budget om.
Dat geluid zit heel erg in het mid-hoog en is open en los, en tegelijkertijd strak en gedefineert. Super. Ik heb het gevoel dat ik zo'n soort geluid wel kan benaderen met mijn Voxie.
Het hoog krast ook een beetje als ik m'n Maxon OD808 eroverheen gooi. Ik hoop echt dat dat met andere buizen iets kan verminderen. Ik zal eens die Dr. Tube dude mailen binnekort.

Mitch
6 maart 2008, 21:59
Als je weet wat je nu hebt in je Vox kan ik je misschien ook wel aan wat leuks helpen ;)

Luke-wannabe
6 maart 2008, 22:03
Als je weet wat je nu hebt in je Vox kan ik je misschien ook wel aan wat leuks helpen ;)
Oeh interessant!
Ik ga van het weekend eens kijken, maar volgens mij gaat dat best moeilijk, omdat je de hele zaak er uit moet schroeven.

Mitch
6 maart 2008, 22:05
Ja, ze zitten wel een beetje verstopt geloof ik, op de AC15CC. Ach, een schroevendraaier en geduld...

Luke-wannabe
6 maart 2008, 22:07
Ja, ze zitten wel een beetje verstopt geloof ik, op de AC15CC. Ach, een schroevendraaier en geduld...
Geeft ook niks, maar anders had ik niet genoeg tekens.

morroow
7 maart 2008, 08:36
je had toch eerst een marshall met een open back? en de vox heeft ook een open back toch? is een closed back cabinet niet gewoon wat je mist?
misschien dat je dat een keer kunt proberen in een winkel ofzo? ik heb namelijk ook een hekel aan dat top hoog en dat bij mij vaak aanwezig op het moment dat geen closed back cabinet had.
voorbeelden van versterkers die ik heb gehad: mesa boogie blue angel combo, laney VC30 combo en Hiwatt dr103 100 watt head.
De Laney en de Hiwatt hadden beiden een hele open klank. Vooral de Hiwatt en die beviel ook beter. De Laney en de Mesa zijn versterkers die een beetje op een Vox zijn gebaseerd. Op zichzelf hadden ze inderdaad ook dat tophoog (ik draaide de treble vaak niet verder dan 12 uur) maar met een 2x12 closed back cabinet eronder rockten ze als een tiet!!

JeroenSchaaf
7 maart 2008, 09:09
Hij heeft net een nieuwe versterker? en nu al weer kijken naar een nieuwe ? Damm jij hebt Gas!

Mephistocles
7 maart 2008, 09:09
...@Mephistocles: als je op een AC30 nog nooit een Cut knop hebt gezien moet je de volgende keer beter kijken.
Oftewel: goed lezen, ik had het over de AC30, niet over de AC15
:chicken: oeps! Sorry! *schaam* *nog meer schaam*

Mephistocles
7 maart 2008, 09:19
De Laney en de Mesa zijn versterkers die een beetje op een Vox zijn gebaseerd. Op zichzelf hadden ze inderdaad ook dat tophoog (ik draaide de treble vaak niet verder dan 12 uur)...
Pardon? Gaan we vloeken? Mesa boogie klinkt dus echt niet als AC15. In de verste verte zelfs niet eens. Zelfs het schema kon ik niet veel overeenkomsten vinden behalve dat het allebei een versterker betreft.

T kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik Mesa Boogie niet veel aan vind en ik Vox de lucht in prijs.

pannekoek
7 maart 2008, 09:26
ik zit eigenlijk best wel te w8n op foto's!


gefeliciteerd trouwens :hippie:

Luke-wannabe
7 maart 2008, 09:38
@ Morroow: Ik zal mijn versterker eens mee nemen naar 1 van de gasten uit mijn band. Hij heeft een marshall 4x12 en een 2x12. Allebei closed back, geloof ik. Misschien is dat inderdaad wat er mist. Kun je me uitleggen van er anders is aan een closed back dan een open back?
@ Joene: Nee, nee helemaal niet!! Ik ben gewoon aan het luisteren en hoor iets dat ik niet zo fijn vind en daarvoor vraag ik opheldering.



En een foto voor de zeikerts ;)

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSC_0211.jpg

Pepe
7 maart 2008, 10:00
hmm sja

Moet ik nou na 2 maanden wiebelkonten aangehoord te hebben weer 2 maanden twijfel aanhoren?

Je wil gewoon aandacht, geef maar toe!:seriousf:

JeroenSchaaf
7 maart 2008, 10:02
Hahah twas bedoelt als grapje ;) maar mooi ding man!

En hopelijk vind je hier je sound in!

Luke-wannabe
7 maart 2008, 10:03
hmm sja

Moet ik nou na 2 maanden wiebelkonten aangehoord te hebben weer 2 maanden twijfel aanhoren?

Je wil gewoon aandacht, geef maar toe!:seriousf:
Nee ik vind het gewoon rete lastig. Misschien als ik hen over een closed back cab heen gooi dat ie helemaal goed is. En zo niet is dat jammer dan.
Omdat ik het 2dehands koop maak ik geen verlies, en zo leer je wel een amp goed kennen.
Als je een paar dagen een amp thuis hebt kun je hem beter beoordelen dan 2 uurtjes in een muziekwinkel.

Edit: Thnx Joene!

JeroenSchaaf
7 maart 2008, 10:16
Mee eens! wat ik meestal doe, als ik iets ga testen is een 15 minuten testen, even iets anders horen doen zien.

En dan weer eens kijken wat je er dan van vind. en dit een aantal keren herhalen!


Met mijn Mesa was ik vrij snel klaar!

( alsje Luke! :P )

morroow
7 maart 2008, 10:23
Pardon? Gaan we vloeken? Mesa boogie klinkt dus echt niet als AC15. In de verste verte zelfs niet eens. Zelfs het schema kon ik niet veel overeenkomsten vinden behalve dat het allebei een versterker betreft.

T kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik Mesa Boogie niet veel aan vind en ik Vox de lucht in prijs.

De meeste Mesa Boogie zijn inderdaad totaal anders! Maar heb je de Blue Angel wel een gehoord van Mesa Boogie? Dat is dus niet een standaard Mesa, maar meer een Vox-achtig model!

@ luke: het verschil is denk ik gewoon dat bij een open back er wat geluid aan de achterkant kan ontsnappen. De frequenties die ontsnappen zijn vooral de lage en de mids. Daardoor hoor je die frequenties minder in de "mix" die uit de voorkant van de versterker komt. Door wel een achterkant te hebben worden de bass en de mids wel in de "mix" gegooid en valt dat tophoog minder op of is dan juist wel goed.

Je bent op zoek naar een open geluid. Mijn ervaring is dat je voor een open geluid de "middle" open moet draaien. Maar dan moet je cabinet/speaker die mid-frequenties ook goed kunnen verwerken en daar heeft ie een steuntje in de rug voor nodig denk ik :chicken:

drap
7 maart 2008, 11:13
Mijn ervaring is dat als je een open geluid zoekt, je het zeker niet moet zoeken in een Vox. Het is een heel karakteristiek geluid, maar zeker niet open.

Squier4ever
7 maart 2008, 11:24
Luke je hebt PM

Lexvandoef
7 maart 2008, 12:34
Mijn ervaring is dat als je een open geluid zoekt, je het zeker niet moet zoeken in een Vox. Het is een heel karakteristiek geluid, maar zeker niet open.

Ik heb ook een ac15, en die klinkt toch echt wel behoorlijk open IMO. Idd wel karakteristiek, maar absoluut niet super compressed ofzo.

@Luke, met een closed back cab heb je veel meer bas en laag midrepsonse. Je amp klinkt minder iel en drukt en stuwt veel meer. Vind ik dan.

Harry
7 maart 2008, 12:53
wat is dan de definitie van 'open' in dit geval? Ik heb een AC30 CC1 sinds kort, en ik vind het geluid erg duidelijk, direct. Maar hoe ik het verder zou moeten omschrijven, geen idee....

Lexvandoef
7 maart 2008, 13:17
Open, vind ik, eerlijk, direct, dynamisch, niet compressed, gedefinieerd.

En dat alles vind ik terug in mijn ac15.

E-J
7 maart 2008, 13:53
Zal wel grappig zijn Leon, als je straks toch die AC15 wegdoet en er een Hughes & Kettner Statesman voor haalt ;)

humbucker
7 maart 2008, 16:15
Proficiat !!

Erg leuke versterker! Ik vind mijn AC15 juist het perfecte geluid hebben, maar in jouw geval zou een closed back wel helpen denk ik, misschien had je ook moeten kijken voor de versie met de Blue Alnico, ik vind zelf dat die een veel gedefinieerder geluid heeft dan de Wharfdale. Bij de Blue Alnico komt vooral het middenbereik (en voor een deel ook het laag) er mooier uit! Achja, veel succes nog met je zoektocht naar "jouw geluid".

grtn

Luke-wannabe
7 maart 2008, 16:19
@ Joene: Ja dat is zeker een handige manier om zo te doen. Ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal hier. Alleen maar Line 6 meuk van m'n pa en m'n broertje..
@ Morroow: Ja dat ga ik denk ik eens proberen. Binnekort dat ding maar eens naar de bandruimte slepen.
@ drap: Mijn amp klinkt wel open. Heel karakteristiek inderdaad, maar wel open.
@ S4E: Jij ook!
@ Lex: Nogmaals, ik ga eens kijken.
@ Harry: Open vind ik gedefineert, duidelijk, helder en eerlijk inderdaad. Een geluid dat echt laat zien wat je speelt en niets verbloemt.
@ humbucker: Ik ben nog bezig met het verkennen van mijn geluid, en misschien gooi ik er nog wel eens een andere speaker in.



Trouwens: ik heb dat ding nou open geschroefd om te kijken wat voor buizen er in zitten, maar ik krijg die hele control sectie/pre- en poweramp sectie er niet uit!! Iemand tips? Er zit wel beweging in, maar hij komt niet omhoog.

drap
7 maart 2008, 16:27
Ik besef me eigenlijk ook dat het niet echt te definieren is wat nu echt open is. Ik zou het niet eens kunnen omschrijven. De keren, en dat was niet vaak moet ik toegeven, dat ik over een Vox heb gespeeld, vond ik 'm niet zo open klinken als m'n eigen versterker in ieder geval. Wel karakterstiek, wat zeker niet negatief hoeft te zijn, maar niet open in mijn opinie. Maar wat dat nou precies is, dat weet ik eigenlijk ook niet.

Realeigo
7 maart 2008, 16:27
Nocki II ?

:chicken:

JeroenSchaaf
7 maart 2008, 16:31
Iewhhhhh line 6..... bah!
natuurlijk met alle respect voor de mensen die het wel hebben! :satisfie:

Luke-wannabe
7 maart 2008, 16:32
Nocki II ?

:chicken:
Dude... Dat jij nou zo'n eenvoudige smaak hebt. Sorry hoor maar ik vind het gewoon moeilijk om het goede geluid te vinden.

Realeigo
7 maart 2008, 16:40
Ik heb een ver van eenvoudige smaak, maar ik heb mn sound al wel gevonden!


:hippie:

Eko
7 maart 2008, 16:56
Ik heb vandaag eens zo`n AC 15 geprobeerd. Uiteraard met de Alnico Blue speaker. Trust me , als je hem zonder koopt doe je jezelf ernstig te kort. Zonder overdrijven is het net als bij de AC 30, de speaker is nodig om dit geluid er uit te krijgen. Het is anders net of je met een oude Dolby er op speelt. Echt een enorm verschil!
De versterker zelf klinkt zeer mooi, warm en met , zoals een hoop het noemen , een belletje. Ik heb hem met een matige strat (`60`s strat) geprobeerd.
Als de volumeknop verder opengaat wordt het echt mooi. Dit is echt leuk om er bij te hebben met een gig. De regelmogelijkheden op deze amp zijn er genoeg. Als je hier geen tone uit haalt mankeer je iets.
Van mij had er wel een reverb op gemogen, maar dat is mierehannesen.

Luke-wannabe
7 maart 2008, 17:00
Ik weet niet hoe veel die speaker uitmaakt voor je geluid, dat zou ik zelf moeten horen. Ik had wel die witte AC15 gehoort. Daar zit wel een Blue Alnico in. Die klonk erg lekker, beter dan de CC, maar daar betaal je dan ook voor. Of dat aan de speaker lag weet ik niet.
En ik vind het trouwens onzin om te stellen dat als je uit een AC15 geen goede tone kunt halen dat je dan niet kunt spelen. Iets kan toch gewoon je ding niet zijn? Ik ga er gewoon lekker mee experimenteren :)

Luke-wannabe
7 maart 2008, 17:06
Heb hem trouwens net open gekregen.

In de preamp (zijn dat die met die metalen dingen er omheen?) zitten Tung Sol buizen, en in de poweramp (die andere dus) EHX. Hoop dat ik het goed benaamd heb anders is het dus andersom.

Mitch..? :hippie:

rickert
7 maart 2008, 17:06
Pfft als mijn ac30 een deur zou hebben jonge! Die zou constant open staan!

Luke-wannabe
7 maart 2008, 17:07
Pfft als mijn ac30 een deur zou hebben jonge! Die zou constant open staan!
Wat lul jij nou weer.. :p

rickert
7 maart 2008, 17:24
Dat het tocht op het podium, zo open is die amp.

Luke-wannabe
7 maart 2008, 17:27
Dat het tocht op het podium, zo open is die amp.
Whaha. Ja vind ik ook wel.

Mitch
7 maart 2008, 18:59
Ik PB je later even, moet straks repeteren :satisfie:

Luke-wannabe
7 maart 2008, 19:02
Ik PB je later even, moet straks repeteren :satisfie:
Thnx :D (+10)

Squier4ever
7 maart 2008, 19:08
Nog steeds geen foto's? echt schandalig gewoon :D

rickert
7 maart 2008, 19:14
En een foto voor de zeikerts ;)

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSC_0211.jpg



+1 en 10 tekens.

Luke-wannabe
7 maart 2008, 19:14
Eerst kijken voordat je wat zegt, vriend :D

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/DSC_0211.jpg

Luke-wannabe
7 maart 2008, 19:16
Woow tegelijk!

rickert
7 maart 2008, 19:19
*snif* neuken????

Squier4ever
7 maart 2008, 19:26
sorry didn't scroll back...

humbucker
8 maart 2008, 10:18
Ik heb vandaag eens zo`n AC 15 geprobeerd. Uiteraard met de Alnico Blue speaker.

Van mij had er wel een reverb op gemogen, maar dat is mierehannesen.

Ik heb toch echt wel een ac15 mét Blue Alnico en mét reverb..

zit er dus wel op :D

grtn

Luke-wannabe
8 maart 2008, 11:54
Ik heb er nu echt een lekkere sound uit. Met Les Paul klinkt ie ook lekker!!

Pepe
8 maart 2008, 12:09
Ik heb er nu echt een lekkere sound uit. Met Les Paul klinkt ie ook lekker!!

Heel goed. Dit houden we vast! 2 maanden?

Luke-wannabe
8 maart 2008, 12:12
Heel goed. Dit houden we vast! 2 maanden?
Moet lukken!

peter_heijnen
8 maart 2008, 12:14
ac15 mét Blue Alnico en mét reverb..

zit er dus wel op :D
Maar als ie het over "die witte" heeft dan betekent dat de 'handwired', en dat is een hele andere versterker en zonder reverb.

jerome
8 maart 2008, 12:22
Gefeliciteerd!
Toch zou ik hem als het nog kan proberen te ruilen voor een AC 15 met een Blue Alnico
Die Blue Alnico's zijn zoveel beter en zo enorm dynamisch, organisch vol en vet en je kan ze sturen door hard en zacht aan te slaan
Je hoort het hout van je gitaar terug...
Het zijn imho echt veruit de beste en veelzijdigste speakers voor hardrock, rock, blues, funk, whatever....:satisfie:
Alleen een echte metalsound gaat minder goed lukken maar vette hardrock gaat fantastisch!
Het hoog en tophoog kán met zo'n speaker bijna niet eens irritant gaan klinken.
Opvallend is dat ik met deze speakers juist veel meer hoog er in durf te draaien waardoorf mijn sound live onzettend goed overeind blijft in de bandmix.
Zelfs al draai ik de treble helemaal open dan heb ik wel teveel hoog erin en is de sound niet in balans maar het hoog blijft mooi en gaat gek genoeg niet irritant klinken.
Ik heb zelf nog geen andere speaker gehoord waar dat ook bij is.
In vergelijking met die Blue (en silver) Alnico's klinken imho bijvoorbeeld Wharfdales, Greenbacks en G12-65ers echt als karton!
Vooral de Greenbacks zijn mij onzettend tegen gevallen...
Overigens werken Tung Sol's in mijn preamp super. Warm, vol en organisch en dynamisch.
Ik had kort hiervoor JJ's in de preamp maar die vond ik juist te weinig laag geven en niet in balans.

Luke-wannabe
8 maart 2008, 12:37
Gefeliciteerd!
Toch zou ik hem als het nog kan proberen te ruilen voor een AC 15 met een Blue Alnico
Die Blue Alnico's zijn zoveel beter en zo enorm dynamisch, organisch vol en vet en je kan ze sturen door hard en zacht aan te slaan
Je hoort het hout van je gitaar terug...
Het zijn imho echt veruit de beste en veelzijdigste speakers voor hardrock, rock, blues, funk, whatever....:satisfie:
Alleen een echte metalsound gaat minder goed lukken maar vette hardrock gaat fantastisch!
Het hoog en tophoog kán met zo'n speaker bijna niet eens irritant gaan klinken.
Opvallend is dat ik met deze speakers juist veel meer hoog er in durf te draaien waardoorf mijn sound live onzettend goed overeind blijft in de bandmix.
Zelfs al draai ik de treble helemaal open dan heb ik wel teveel hoog erin en is de sound niet in balans maar het hoog blijft mooi en gaat gek genoeg niet irritant klinken.
Ik heb zelf nog geen andere speaker gehoord waar dat ook bij is.
In vergelijking met die Blue (en silver) Alnico's klinken imho bijvoorbeeld Wharfdales, Greenbacks en G12-65ers echt als karton!
Vooral de Greenbacks zijn mij onzettend tegen gevallen...
Overigens werken Tung Sol's in mijn preamp super. Warm, vol en organisch en dynamisch.
Ik had kort hiervoor JJ's in de preamp maar die vond ik juist te weinig laag geven en niet in balans.
Misschien ga ik nog wel een keer zo'n speaker kopen kopen. Maar wil eigenlijk in de toekomst ivm gigs enzo een 2x12 Harley Benton V30 kast gaan kopen.

jerome
8 maart 2008, 12:46
Kom anders een keer mijn Vox 2x 12 Celestion alnico cab's uitproberen dan laat je denk ik die v30's staan... ;)

peter_heijnen
8 maart 2008, 12:50
Het is niet onzinnig om de alnico los te kopen bij de ccx.

De ccx wordt alleen geleverd met een 8 ohm alnico. Zou je die willen combineren met een externe cab á 8 ohm dan zouden die twee samen een last van 4 ohm paralel opleveren. Hierin voorziet de impedantieswitch van de ccx niet, alleen in 8 of 16 ohm. Als je de alnico los koopt, kun je een 16 ohmer kopen die je dan wel kunt combineren met andere speakers zoals bijv de interne wharfedale.

Ik merkte ook pas thuis dat de alnico in mijn ccx 8 ohm was en niet te combineren viel. Het staat wel in de handleiding, maar die lees je echt niet in de winkel.

Luke-wannabe
8 maart 2008, 12:53
Kom anders een keer mijn Vox 2x 12 Celestion alnico cab's uitproberen dan laat je denk ik die v30's staan... ;)
Whaha wie weet.

jerome
8 maart 2008, 12:57
Het is niet onzinnig om de alnico los te kopen bij de ccx.

De ccx wordt alleen geleverd met een 8 ohm alnico. Zou je die willen combineren met een externe cab á 8 ohm dan zouden die twee samen een last van 4 ohm paralel opleveren. Hierin voorziet de impedantieswitch van de ccx niet, alleen in 8 of 16 ohm. Als je de alnico los koopt, kun je een 16 ohmer kopen die je dan wel kunt combineren met andere speakers zoals bijv de interne wharfedale.

Ik merkte ook pas thuis dat de alnico in mijn ccx 8 ohm was en niet te combineren viel. Het staat wel in de handleiding, maar die lees je echt niet in de winkel.

Dat is idd wel iets om rekening mee te houden.
Ik denk alleen wel dat je totaal een stuk duurder uit bent als je een losse Blue
Alnico speaker erbij koopt...

En Peter, je zou in jouw geval ook een externe speakeroutput in je AC15 kunnen bouwen die de interne speaker "loskoppeld" als je een externe cab aansluit.

Pepe
8 maart 2008, 13:00
Ik heb zelf nog geen andere speaker gehoord waar dat ook bij is.
In vergelijking met die Blue (en silver) Alnico's klinken imho bijvoorbeeld Wharfdales, Greenbacks en G12-65ers echt als karton!.

Grote fan van de blue's?

Zijn goede speakers natuurlijk maar Greenbacks en de (heritage) 65 hebben ook hun plek, die laatste zou mijn eerste keus zijn voor mijn Boogie, niet een blue.
Een goedkoper alternatief zijn de Red Fangs of de Webers blue's.

jerome
8 maart 2008, 13:16
Grote fan van de blue's?

Zijn goede speakers natuurlijk maar Greenbacks en de (heritage) 65 hebben ook hun plek, die laatste zou mijn eerste keus zijn voor mijn Boogie, niet een blue.
Een goedkoper alternatief zijn de Red Fangs of de Webers blue's.


Hoe raad je het....

het was ook een beetje om aan te tonen hoe vreselijk goed ik die Celestion Alnico's vind... ;) (en ik ben niet de enige...)


Ik heb btw een closed back kast gehad met die oude Celestion 65 watters, ook lekker hoor, imho beter dan de Greenbacks
Lekker vol, warm en dynamisch
En zovéél beter dan die smerige Celestion g12-75ers
De webers en de Redfangs heb ik geen ervaring mee
hoeft ook niet meer, want ik mijn speakers gevonden en ik kan me niet voorstellen dat er speakers zijn die nog beter klinken dan de Celestion Alnico's... :)

peter_heijnen
8 maart 2008, 13:18
En Peter, je zou in jouw geval ook een externe speakeroutput in je AC15 kunnen bouwen die de interne speaker "loskoppeld" als je een externe cab aansluit.
Dat zou kunnen, maar ik ben in afwachting van een bestelde soul-o-single combo van groove tubes, en zogauw die binnen is mag de ac15 naar gitaarmarkt hoe mooi ie ook is.

jerome
8 maart 2008, 13:24
lekkurrr hoor!

de AC15 met Alnico mss wat voor Luke?.... :)

Luke-wannabe
8 maart 2008, 16:28
lekkurrr hoor!

de AC15 met Alnico mss wat voor Luke?.... :)
Hm... Kweenie. Ik vind hem wel lekker eigenlijk zo. En aangezien ik in de toekomst ook die 2x12 wil..

Luke-wannabe
12 maart 2008, 16:36
Hulde aan Mitch!

Heb van hem 2 buizen gekocht en nu klinkt -ie net even wat opener en smoother. Ook dat krasserige is er een beetje af. Echt relaxed!

Thnx Mitch!

humbucker
12 maart 2008, 16:49
Welke buizen heb je er nu ingezet dan?

grtn

Mitch
12 maart 2008, 16:53
Een ouwe Valvo en/of een verse JJ. Blij dat het bevalt, maar welke heb je gebruikt en in welke volgorde? :)

Luke-wannabe
12 maart 2008, 16:57
Een ouwe Valvo en/of een verse JJ. Blij dat het bevalt, maar welke heb je gebruikt en in welke volgorde? :)
Volgens mij die JJ bij de 'V1' dus het dichtst bij de input.
Of had jij het andersom gedaan? Misschien ga ik nog wel even kijken wat het lekkerst klinkt.

Mitch
12 maart 2008, 17:03
Ik zou eerder voor goeie ouwe shit op V1 gaan, maar kijk maar. Afijn, als het werkt: prima! V1 maakt gewoon best veel verschil, je kan een amp er soms echt mee maken of breken.

Luke-wannabe
12 maart 2008, 17:05
Ik zou eerder voor goeie ouwe shit op V1 gaan, maar kijk maar. Afijn, als het werkt: prima! V1 maakt gewoon best veel verschil, je kan een amp er soms echt mee maken of breken.
Ok... Ik zal zo nog eens even kijken!
Ben benieuwd :)

Buzz
13 maart 2008, 13:03
Nog even een vraagje i.v.m. dit topic.

Ik ben zelf in het bezit van een AC-15, ook met een wharfedale speaker. Ik kan aan een Blue AlNiCo komen, maar als ik naar de specificaties kijk, die achterop de Wharfedale staan, zie ik 30 watts RMS 16 ohm staan. De Blue alnico is ook 16 ohm, maar die geeft 15 watt aan. Kan ik hem er nu gewoon inzetten, of is dat vragen om ellende.
Vergeef me de misschien belachelijke vraag, maar ik ben niet zo technisch.

Iemand hier die het weet?

Kim Wilson
13 maart 2008, 13:08
Dat kan prima. Komt die Blue Alnico ook uit een AC15?

Chris Winsemius
13 maart 2008, 13:08
Ik ben zelf in het bezit van een AC-15, ook met een wharfedale speaker. Ik kan aan een Blue AlNiCo komen, maar als ik naar de specificaties kijk, die achterop de Wharfedale staan, zie ik 30 watts RMS 16 ohm staan. De Blue alnico is ook 16 ohm, maar die geeft 15 watt aan. Kan ik hem er nu gewoon inzetten, of is dat vragen om ellende.
Vergeef me de misschien belachelijke vraag, maar ik ben niet zo technisch.


Hoi Buzz

Impedantie is goed en het vermogen ook, je AC15 levert +/- 15 Watt af.
Daarnaast zijn dat soort celestions zeer stevig qua vermogens-verwerking en zaten er vroeger ook die ABs per 15 Watt in 'n VOX (1 x bij AC15 en 2 x bij AC30).
Doen dus :)

Buzz
13 maart 2008, 13:13
Kijk! Dát zijn antwoorden waar ik wat aan heb! Bedankt voor jullie snelle reacties!:)


Gauw maar eens kijken of ik de zaak kan overzetten. Lijkt me niet zo heel moeilijk, zelfs niet voor een a-tech als ik.:cooler:

Buzz
13 maart 2008, 13:14
Dat kan prima. Komt die Blue Alnico ook uit een AC15?

Ik heb geen idee eigenlijk. Moet dat?

Kim Wilson
13 maart 2008, 13:19
Ik heb geen idee eigenlijk. Moet dat?
Nee hoor, hoeft niet. Maar als hij al in een AC15 gezeten heeft, hoef je je iig helemaal geen zorgen te maken.

Maar goed, die speaker kan iig die 15 watt wel aan, dus kun je hem er zonder kopzorgen inhangen. :)

Buzz
21 maart 2008, 22:14
BUMPP!! nog effe.

Op jullie advies en met jullie aanwijzingen zit-ie er nu in, de Blue AlNiCo.
Prachtig geluid, het verschil wordt, vind ik, erg merkbaar bij wat hogere volumes. Echt een verbetering.

Nogmaals dank voor de adviezen!

jerome
21 maart 2008, 22:27
gefeliciteerd man!
lekkere vette warme transparante en dynamische sound he?
Kunnen die plat klinkende Wharfdales (en zelfs de Greenbacks) niet aan tippen!
Nu moet alleen Luke-wannabe nog het licht zien.... ;)

Lexvandoef
21 maart 2008, 22:32
gefeliciteerd man!
lekkere vette warme transparante en dynamische sound he?
Kunnen die plat klinkende Wharfdales (en zelfs de Greenbacks) niet aan tippen!
Nu moet alleen Luke-wannabe nog het licht zien.... ;)

Ik ook hoor ;)

jerome
21 maart 2008, 22:37
8-) 10 tekens

Lexvandoef
21 maart 2008, 22:54
8-) 10 tekens

neuh, toch maar niet, heb andere prioriteiten ;)

Lexvandoef
21 maart 2008, 22:59
8-) 10 tekens

neuh, toch maar niet, heb andere prioriteiten ;)

jerome
22 maart 2008, 10:15
Zou prioriteit 1 moeten zijn! :D
Al eens met een Alnico Blue (of Silver) gespeeld?

Luke-wannabe
22 maart 2008, 12:43
Pffff... Heb jij aandelen bij die gasten ofzo Jerome?

humbucker
22 maart 2008, 13:37
lol !!

Ik ben zelf ook van mening dat de Blue veel beter klinkt als de Warfdale.
Maar hey, het is jouw amp, en als jij tevreden bent met je sound dan is het toch perfect, niet?

grtn


(maar probeer hem toch maar eens :D)

Lexvandoef
22 maart 2008, 15:01
Zou prioriteit 1 moeten zijn! :D
Al eens met een Alnico Blue (of Silver) gespeeld?

Ik heb al eens over een ac30 met blue alnico's gespeeld, lekker geluid, maar ik vind ze voor een speaker voorlopig nog wat duur. :sssh:

Rocketman
22 maart 2008, 16:04
Ik vind ze krankzinnig duur. Ik heb ze wel eens naast elkaar gehoord op internet en dan vind ik die blauwen niet eens zoveel mooier en geweldiger en zo, ik hoor wel verschil, dat wel. Maar of het 1 nou mooier dan het andere is?

jerome
22 maart 2008, 16:07
Pffff... Heb jij aandelen bij die gasten ofzo Jerome?

Nee, dat zou je haast gaan denken he?
Aan mij hebben ze zelfs geen reet verdiend,
Ik namelijk ooit ouwe 10de hands gebakkies uit '69 gekocht; de Celestion Silver Alnico's
(opvolger van de oude Blue Alnico's en voorloper van de nieuwe Blue Alnico's)
Maar als er eenmaal over gespeeld hebt en ze gevoeld en gehoord hebt, vind je elke andere speaker als doortrekkende toiletpot klinken...
Maar nogmaals, ooit zal ook jij het licht zien... ;)

Pepe
22 maart 2008, 16:15
Maar als er eenmaal over gespeeld hebt en ze gevoeld en gehoord hebt, vind je elke andere speaker als doortrekkende toiletpot klinken...
Maar nogmaals, ooit zal ook jij het licht zien... ;)

Iets in me zegt dat jij weinig andere speakers kent...

drap
22 maart 2008, 16:18
Iets in me geeft datzelfde gevoel als Pepe...

Mephistocles
22 maart 2008, 16:38
Iets geeft mij dat gevoel ook, ondanks dat ik het met hem eens ben.

Luke-wannabe
22 maart 2008, 16:57
Nee, dat zou je haast gaan denken he?
Aan mij hebben ze zelfs geen reet verdiend,
Ik namelijk ooit ouwe 10de hands gebakkies uit '69 gekocht; de Celestion Silver Alnico's
(opvolger van de oude Blue Alnico's en voorloper van de nieuwe Blue Alnico's)
Maar als er eenmaal over gespeeld hebt en ze gevoeld en gehoord hebt, vind je elke andere speaker als doortrekkende toiletpot klinken...
Maar nogmaals, ooit zal ook jij het licht zien... ;)
Zal best, maar ik ben voorlopig tevreden. Daarbij vraag ik me af of deze amp het wel gaat halen in m'n bandje. Hij blaast best wel lekker thuis, maar moet het nog zien in bandverband.

jerome
22 maart 2008, 18:29
Iets in me zegt dat jij weinig andere speakers kent...

Ik speel inmiddels meer dan 25 jaar gitaar en ik heb diverse cabs gehad met o.a. Greenbacks, 65 en 75 watters.
Daarnaast heb ik door de jaren heen heel wat andere cabs geprobeerd met diverse andere Celestions, Jensen, H+H, etc
De Blue en de Silver alnico's zijn geweldige, imho de meest dynamische en karaktervolle speakers er zijn...
En ik ben niet de enige...
Maar het heeft natuurlijk ook met smaak te maken...

Mitch
22 maart 2008, 18:35
Ghehehe, je hebt alleen last van over-exposure ;)

jerome
22 maart 2008, 18:58
Nee hoor, ik ben alleen enthousiast en supertevreden over m'n amp en cabs... ;)

humbucker
22 maart 2008, 18:59
Zal best, maar ik ben voorlopig tevreden. Daarbij vraag ik me af of deze amp het wel gaat halen in m'n bandje. Hij blaast best wel lekker thuis, maar moet het nog zien in bandverband.

Laat zeker weten of hij overeind blijft in je bandconfiguratie. Voorlopig speel ik nog niet in band, maar daar zou misschien wel eens verandering in kunnen komen. Zou ook wel eens willen weten of 15 watt genoeg is om goed door de mix te kunnen prikken.

grtn

Rocketman
22 maart 2008, 21:20
Hangt van de band af denk ik. Ik ben in mijn band in ieder geval de hardste van allemaal met mijn AC15.

Luke-wannabe
22 maart 2008, 22:22
Hangt van de band af denk ik. Ik ben in mijn band in ieder geval de hardste van allemaal met mijn AC15.
Dan heb jij denk ik niet zo'n hard slaande drummer ;)

Lexvandoef
23 maart 2008, 03:55
Ik houd mijn drummer anders prima bij hoor met mijn AC15, live :satisfie:

Rocketman
23 maart 2008, 11:00
Ik heb wel eens met een drummer gespeeld die zo hard sloeg dat ik de body van my Sheraton II voelde trillen als hij op een crash sloeg. Misschien dat ik het bij hem niet gered zou hebben met een AC15. Maar met mijn huidige rock 'n roll band is de AC15 hard zat. Zelfs buiten, nu moet ik wel zeggen dat ik speciaal voor buitendingetjes ik er een standaard voor heb gekocht zodat ie niet op de grond staat en wat schuin omhoog wijst zodat ik naar hem kan luisteren in plaats van een monitor. In de repetitieruimte en andere windstille situaties ben ik sowieso de hardste van t stel. En dan speel ik nog clean.

Luke-wannabe
23 maart 2008, 11:05
Ik heb wel eens met een drummer gespeeld die zo hard sloeg dat ik de body van my Sheraton II voelde trillen als hij op een crash sloeg. Misschien dat ik het bij hem niet gered zou hebben met een AC15. Maar met mijn huidige rock 'n roll band is de AC15 hard zat. Zelfs buiten, nu moet ik wel zeggen dat ik speciaal voor buitendingetjes ik er een standaard voor heb gekocht zodat ie niet op de grond staat en wat schuin omhoog wijst zodat ik naar hem kan luisteren in plaats van een monitor. In de repetitieruimte en andere windstille situaties ben ik sowieso de hardste van t stel. En dan speel ik nog clean.
Dan heb jij echt een zachte band :p

jerome
23 maart 2008, 11:10
Ik vind ze krankzinnig duur. Ik heb ze wel eens naast elkaar gehoord op internet en dan vind ik die blauwen niet eens zoveel mooier en geweldiger en zo, ik hoor wel verschil, dat wel. Maar of het 1 nou mooier dan het andere is?

Op internet is het geluid meestal zo plat als een dubbeltje dan zal je het verschil ook niet horen en al helemaal niet voelen.
Zelf voelen en ervaren hoe een speaker klinkt zegt veel meer dan alleen maar luisteren.
En ze zijn idd duur, maar ik vind het vreemd dat mensen giga bedragen uitgeven aan gitaren en amps en vervolgens bezuinigen op speakers.
Speakers bepalen toch een zeer groot gedeelte van je geluid en niet te vergeten speelplezier !!!

@Luke: nog een voordeel van de Blue Alnico; Deze speakers hebben een enorm rendement waardoor ze veel dB's geven.
Hierdoor gaan ze echt veel harder dan de meeste andere 20 Watt speakers en drukken ze beter door in de mix dan menige andere speaker

Rocketman
23 maart 2008, 11:53
Ja ik weet niet hoe ik dat "voelen" van een speaker moet interpreteren, dat geef ik toe. Maar als ik in een mp3 geen significante verbetering van het geluid kan horen dan zullen de mensen in de zaal, die mijn speaker over de PA horen, het ook niet horen denk ik. Verder als de Beatles en de Shadows op Wharfies hadden gespeeld dan zouden sommige mensen nu heel anders praten. Verder heb ik ook nog mijn eigen ervaring. En mijn ervaring is dat ik een erg goed geluid heb, al zeg ik t zelf. Althans beter dan een doortrekkende toiletpot en de andere omschrijvingen in dit draadje. Dus als je het niet erg vindt neem ik ik e.e.a. wat hier besproken wordt met een ENORME korrel zout.

Lexvandoef
23 maart 2008, 16:37
Dan heb jij echt een zachte band :p

Omdat hij clean mee komt met zijn AC15? Die dingen zijn best luid hoor, hebbie al eens zo gespeeld dat het volume op max staat en hij nog net clean/randje is? Dat is echt luid hoor, genoeg voor in een bandje.

Mitch
23 maart 2008, 16:42
Als de Beatles op Wharfedales hadden gespeeld :seriousf:
Feit is dat je een speaker inderdaad niet of nauwelijks op clips kan beoordelen. Effecten gaat nog wel, een globale indruk van een amp kan nog nét, maar speakers...nee. De grap is natuurlijk dat je je 'niet druk' hoeft te maken over het geluid omdat het publiek het toch heel anders meekrijgt via de PA, maar het lijkt me toch ook vrij handig hoe je jezelf hoort op een podium. Een blèrijzer als een Alnico Blue bewijst daar wel zijn waarde.

Maar goed, in de AC30 multi test die ik een tijdje terug heb gedaan vond ik de CC2 het minst, daarna de CC2x en eignelijk vond ik de CC1 (met Century) eigenlijk iets lekkerder. Op een gesloten cab met V30's vond ik 'm ook verrassend goed trouwens, terwijl ik geen fan ben van die speakers.
Dat het prijsverschil enorm blijft kan ik niet omheen, maar het blijft altijd frappant dat de mensen die ze niet gebruiken of nog nooit gehoord hebben er altijd het hardste tegenaan schoppen :satisfie:

Pepe
23 maart 2008, 17:08
Maar goed, in de AC30 multi test die ik een tijdje terug heb gedaan vond ik de CC2 het minst, daarna de CC2x en eignelijk vond ik de CC1 (met Century) eigenlijk iets lekkerder. :satisfie:

Da's voor de eerste keer dat ik hier de Century hoor noemen terwijl me dat nou een goed -relatief- goedkoop alternatief lijkt voor die mooie dure Blue bells. Naast de Red Fangs en Weber blues of course.

De Sidewinder.. ook al zo'n goeie Celestion die op de een of andere manier nooit goed heeft aangeslagen.

Rocketman
23 maart 2008, 17:49
maar het blijft altijd frappant dat de mensen die ze niet gebruiken of nog nooit gehoord hebben er altijd het hardste tegenaan schoppen

Sorry maar ik zie hier niemand tegen de blue's schoppen. Andersom zie ik het wel.

Beetje raar dit.

Mitch
23 maart 2008, 18:12
Ik keek met die opmerking verder dan de jouwe. Je vindt ze overigens 'krankzinnig duur', je bent tevreden met je eigne geluid, publiek merkt toch niks van een type speaker en de Wharfedales komen alleen wat goeie endorsers tekort volgens jou, dus er is geen probleem toch ;)

Dat 'andersom gebeurt vaker' is een beetje flauw, je zult mij niet betrappen op negatieve feedback op speakers die ik niet zelf gehoord heb. Verder zie ik ook niet echt een anti-Wharfedale guerilla aan het werk?
Alleen jerome is hardcore, voor de rest valt het reuze mee..... :D

jerome
23 maart 2008, 18:32
Ik val ook wel mee hoor..
Het was mss een beetje flauw om die toiletpot erbij te halen, maar ik vind de Blue, maar ook de GT12-65 en de Greenback gewoon beter klinken dan de Wharfdales...
Maar we moeten blij zijn dat we niet allemaal dezelfde smaak hebben want waar moeten we dan hier in godsnaam over lullen... :)

Rocketman
23 maart 2008, 19:02
Ik heb zo vaak blauwe gehoord alleen nog nooit blauwe en wharfies naast elkaar. De keren dat ik die blauwe heb gehoord hebben niet een dusdanige indruk op me gemaakt dat ik nu schreeuw om een blauwe. Ik google er wel eens naar, omdat iedereen vindt dat je blauwe moet hebben, en dan zie ik de prijs, en dan denk ik ja ander keertje.

jerome
23 maart 2008, 20:16
Ik weet niet waar je woont, maar je mag van mij een keer langskomen en ze een keer vergelijken...

Rocketman
23 maart 2008, 20:38
Heb jij Wharfies? :o

jerome
23 maart 2008, 20:44
Uhhh nee, maar die heb jij toch? :)

Rocketman
23 maart 2008, 20:51
Dat antwoord had ik al verwacht. En je woont zeker op een waddeneiland of in zuid-limburg?

jerome
23 maart 2008, 21:00
:D Halfweg (tussen Haarlem en Amsterdam) :)

Rocketman
23 maart 2008, 21:21
Djiezus. Ik woon in Breda en heb geen car. De trip alleen al zou een blauwe kosten so thanks but no.

wrc_46
24 maart 2008, 16:15
Ik heb de wharfes en blues langs elkaar gehoord op een vox ac30 en het verschil vond ik zeer duidelijk hoorbaar vooral op hogere volumes.

De wharfedales kraakten enorm hard bij crunch net of er stukjes uit de speaker kwamen nuja moeilijk te omschrijven terwijl de blue alnico's gwn heel mooi bleven klinken, heel smooth.

Luke-wannabe
24 maart 2008, 16:53
Ik heb de wharfes en blues langs elkaar gehoord op een vox ac30 en het verschil vond ik zeer duidelijk hoorbaar vooral op hogere volumes.

De wharfedales kraakten enorm hard bij crunch net of er stukjes uit de speaker kwamen nuja moeilijk te omschrijven terwijl de blue alnico's gwn heel mooi bleven klinken, heel smooth.
Ja dat ervaar ik wel, maar in bandsituatie hoor je dat echt niet meer.

jerome
24 maart 2008, 19:24
Ja dat ervaar ik wel, maar in bandsituatie hoor je dat echt niet meer.

Nou echt wel!
De meeste mensen in het publiek zullen het verschil idd niet direct horen.
Maar toch is het net het verschil met, dat er wél of géén mensen na een optreden naar je toekomen met "j*z*s, wat een lekker geluid heb je" of dat bij de soundcheck de geluidstechnicus zegt, "zo, lekker geluid heb jij zeg"

Misschien dat je zelf ook niet direct het verschil hoort of voelt.
Maar als je er een tijdje over speelt zul je merken dat je zelf ook regelmatig een harde piemel krijgt van je eigen geluid (en vat dat alsjeblieft niet op als uitsloverij, egotripperij, en zelfophemeling van mijn persoontje) en dat geeft wel zo'n enorme kick, dat je eigen kunnen wat speeltechniek betreft overstijgd...
En dat gevoel heb ik met Wharfdales, maar ook met de Greenbacks en de G12-65 speakers nog nooit gehad...

Mephistocles
26 maart 2008, 12:02
(...)of dat bij de soundcheck de geluidstechnicus zegt, "zo, lekker geluid heb jij zeg"
(...)
Haha! Dreams away! Dat zal niet gebeuren, tenzij je geluidsman ook al jaren gitaarspeelt, natuurlijk.

hubert
26 maart 2008, 13:22
Nou echt wel!
De meeste mensen in het publiek zullen het verschil idd niet direct horen.
Maar toch is het net het verschil met, dat er wél of géén mensen na een optreden naar je toekomen met "j*z*s, wat een lekker geluid heb je" of dat bij de soundcheck de geluidstechnicus zegt, "zo, lekker geluid heb jij zeg"


helemaal mee eens.
Blue's worden ook door anderen gemaakt waardoor je niet zoveel geld kwijt bent. Dat zal dan al een verbetering van 100 % zijn.
Juist in een bandsituatie zullen deze speakers het verschil maken.
Dus: Neem de band, jezelf en de amp serieus en gewoon blue's inknallen. Of van Celestion, of van Weber oid.

Rocketman
26 maart 2008, 20:35
Ik krijg ALTIJD complimenten over mijn geluid.

rickert
26 maart 2008, 21:08
ik Ook!!!!!!:D

Rocketman
26 maart 2008, 21:27
Maar ik wil de Warf haters wel een beetje tegemoet komen. Ik had laatst zowel de master als de volume helemaal open, gewoon om even te testen, en was niet echt te spreken over het geluid. Misschien dat het te maken heeft met de mate van oversturing. Dat jullie overstuurder spelen dan ik, bedoel ik. Ik heb altijd de master vol open en het volume iets over de helft. En aangezien ik met low output pickups speel (HiLo's), is dat clean. En dan klinkt het echt als een engelenkoor als ik een E mineur of zo speel. Echt helemaal niets over te klagen. Ik speel nooit overstuurd.

Luke-wannabe
26 maart 2008, 23:46
Ik vind het trouwens apart dat je nooit iemand hoort lullen over die Blue Alnico's, behalve als het over Voxen gaat. Allemaal Greenback en v30 gezever, maar voor de rest nooit Blue dinges.

jerome
27 maart 2008, 01:02
hé Luke, dan ben ik niemand, want ik heb helemaal geen Vox amp en zelfs nooit gehad... ;)
Overigens schijnen er ook Marshalls cabs gemaakt te zijn met 4 x 12" Celestion Blue of Silver AlNiCo's

Kim Wilson
27 maart 2008, 09:58
Ik vind het trouwens apart dat je nooit iemand hoort lullen over die Blue Alnico's, behalve als het over Voxen gaat. Allemaal Greenback en v30 gezever, maar voor de rest nooit Blue dinges.
Nee, da's inderdaad gek. Wellicht omdat Vox ze er zelf inzet, en daar goeie resultaten mee boekt.

Ik vraag me trouwens af hoe een G12H30 zich verhoudt t.o.v. een Blue AlNiCo in zo'n Vox. Misschien klinkt dat ook te gek. Ik bedoel, er zijn toch wel meer alternatieven voor de Wharfedale speakers dan de Blue AlNiCo's? En dan zou je ook voor minder geld zo'n "gewone" AC15 kunnen halen en dan een G12H erin knallen. Dan ben je goedkoper uit dan een AC15 met Blue AlNiCo.

Mitch
27 maart 2008, 10:08
Da's niet zo heel gek, omdat Blues maar voor 15W staan opgegeven. Een 15W amp kun je dus makkelijk met 1 en een 30W met twee Blues uitrusten.
Vor een 50W amp zou je al een 4x12 aan Blues nodig hebben. Vandaar dat M20's en M25's daar wat meer de 'standaard'' zijn geworden. Historie hè...
Daarnaast leent het middengebied van een Vox zich ook heel erg voor Blues. Overigens worde ze heus ook wel in andere amps gebruikt hoor, ik ken er ook wel een paar die ze graag voor Tweed Deluxes e.d. gebruiken, hè Chris ;)

Kim Wilson
27 maart 2008, 10:13
Ja oké, maar een combo wordt toch wel vaker uitgerust met een zwaardere speaker dan wat ie kan leveren? De Bassman RI heeft volgens mij speakers die totaal een 100 watt load aankunnen, maar het ding is maar 50 watt.

Heb je ook enig idee hoe een Vox zich gedraagt met een (set) G12H?

hubert
27 maart 2008, 10:14
Ik vraag me trouwens af hoe een G12H30 zich verhoudt t.o.v. een Blue AlNiCo in zo'n Vox. Misschien klinkt dat ook te gek. Ik bedoel, er zijn toch wel meer alternatieven voor de Wharfedale speakers dan de Blue AlNiCo's? En dan zou je ook voor minder geld zo'n "gewone" AC15 kunnen halen en dan een G12H erin knallen. Dan ben je goedkoper uit dan een AC15 met Blue AlNiCo.

Ik ben van mening dat het inderdaad niet zo veel uitmaakt. Een G12H30 of een ander merk blue of een andere speaker. Het zijn mijn inziens altijd een verbetering zijn. KEn ook iemand die het gedaan heeft. de wharf eruit en ik geloof een weber blue er in. goedkoper en qua klank veeel beter.

Mitch
27 maart 2008, 11:06
Heb je ook enig idee hoe een Vox zich gedraagt met een (set) G12H?
Nee, de H heb ik er nooit over gehoord. Ik heb wel eens de speakers van 'onze' jaren '90 Korg reissue AC30, die is uitgerust met Vox gelabelde Greenbacks, bij mijn eigen amp ingeprikt en toen klon -ie ineens 80% als de Vox :D Die speakers kleuren dus nogal... daarna de AC30 over mijn Heritage M20 2x12 gegooid en dat was toch wel erg lekker hoor, veel chime!

Luke-wannabe
27 maart 2008, 12:07
Ahah het ligt dus eigenlijk aan het wattage. Duidelijk, thnx :)

Kim Wilson
27 maart 2008, 12:16
Ahah het ligt dus eigenlijk aan het wattage. Duidelijk, thnx :)
Nou, dat hoeft niet. Gewone Greenbacks zijn volgens de verhalen heel anders dan de Heritage uitvoering, dus daar kan het ook aan gelegen hebben.

Luke-wannabe
16 mei 2008, 11:09
Zo even een dikke bump: Wat een heerlijk ampie!! Ik ben er echt zo blij mee! Ik merk alleen dat mijn Epi Wilshire met de Duesenberg P90 heel veel tophoog heeft, en dat vind ik niet lekker. Maar dat ligt dus aan die gitaar (dat element), want mijn Sorrento met P90's heeft dat niet.
Heerlijk karakter heeft deze amp. Vooral de 'sag' met een tubescreamertje is heel erg lekker. Komt dat door de sillicon rectefier (die zit hier geloof ik in)? Het is in ieder geval super lekker!

Ik ben blij :D

humbucker
16 mei 2008, 11:26
amen !!!

Ik vind t ook nog steeds een heerlijke bak!!!

Mitch
16 mei 2008, 15:30
We spreken pas van 'sag' als je amp van nature, dus zonder hulpmiddelen van buitenaf, een lekkere compressie geeft. En een echte sag krijg je dan eigenlijk alleen lekker met een buizengelijkrichter, een solid state geeft minder sustain, vlottere attack.

Luke-wannabe
16 mei 2008, 17:18
We spreken pas van 'sag' als je amp van nature, dus zonder hulpmiddelen van buitenaf, een lekkere compressie geeft. En een echte sag krijg je dan eigenlijk alleen lekker met een buizengelijkrichter, een solid state geeft minder sustain, vlottere attack.
Ooh nou ja ik ervaar dat als 'sag'.. Zal wel aan mij liggen. Ik vind 't lekker!

Chris Winsemius
16 mei 2008, 17:30
Sag: (extreme) compressie of "inzakken" op hoog volume.
Komt vaak voor bij amps met buizengelijkrichters maar compressie/sustain an sich hebben meer met het circuit/etc. te maken.

Bij de AC15CC wordt 'n solid state rectifier (diodes) gebruikt maar (ook) nog wat weerstanden om een buizengelijkrichter te simuleren.

new deep
16 mei 2008, 19:30
Wow zo'n gibson les Paul classic komt ook erg goed uit de verf op de vox ac15..

weer heel anders dan de strat met cs'54..beide hebben echt hun specifieke charme

de les paul; warm, vol, fel, 'in your face' en alles overheersend en de strat; dynamisch, subtiel en funky :)

Luke-wannabe
16 mei 2008, 20:07
Wow zo'n gibson les Paul classic komt ook erg goed uit de verf op de vox ac15..

weer heel anders dan de strat met cs'54..beide hebben echt hun specifieke charme

de les paul; warm, vol, fel, 'in your face' en alles overheersend en de strat; dynamisch, subtiel en funky :)
LP is inderdaad lekker op die AC15.

DJ_HOEK
18 mei 2008, 13:38
Bestaat er geen AC 15 CC2 eigenlijk? of moet je dan echt een AC 30 hebben? (of er zelf een alnico blue in stampen)

Lexvandoef
18 mei 2008, 13:45
Bestaat er geen AC 15 CC2 eigenlijk? of moet je dan echt een AC 30 hebben? (of er zelf een alnico blue in stampen)

Met een blue alnico erin is het een ccx, een cc2 zou een ac15 met 2 speakers zijn, en die is er niet in de CC serie.

DJ_HOEK
18 mei 2008, 15:10
Met een blue alnico erin is het een ccx, een cc2 zou een ac15 met 2 speakers zijn, en die is er niet in de CC serie.

ooow ccx, okay... nee ik vat em al. een ac15 met 2 speakers is niet logisch dat snap ik, maar ik dacht ze er een soort type-nr van gemaakt hadden. zo van : de versie 1 is met Wharfedale speaker en de versie 2 met blue alnico.

kzie hem nu ook staan ja op thomann.

beetje simpel van me hihi :satisfie: