PDA

View Full Version : Pre amp met buizen??



Thoon_Loque
4 maart 2008, 20:37
Mijn Fender Champ25,heeft een solid-state pre-amp, maar met 2 6l6-eindbuizen. Ik ben opzich erg tevreden met mijn amp en zou er toch niet vanaf willen. Toch wil ik eens iets anders, dus zonder een nieuwe versterker aan te schaffen.

Mijn vraag:
Zijn er pedalen/of iets anders, die de functie van de pre-amp van de versterker helemaal overneemt(ik bedoel qua functionaliteit), en dat ik deze dan op de eff.loop kan zetten van mijn versterker?? Uiteraard moet het apparaatje wel over een (aantal) buizen beschikken..

Groetjes,

Anthony

Mitch
4 maart 2008, 20:52
Blackstar HT (drive, dual, whatever). De nieuwe hype.
Koch Pedaltone. Uitgebreider maar ook veel duurder.
Engl Tubetoner.
H&K Tube Factor. Buizen scheurpedaal wat je gewoon in de input prikt.
H&K Tubeman. Echte pre amp die je in de loop (power amp) moet prikken.

MjS
4 maart 2008, 21:03
Mesa V-Twin, moet je even tweedehands zoeken.

Erikt
4 maart 2008, 23:23
Ik ben zeer over de Pedaltone te spreken (wel wat duurder idd). Deze kun je in je input of gelijk in je poweramp prikken. Hele rits aan geluiden in te stellen, van vintage tot en met een moderne distortion.. heel mooi allemaal!

-Heineken-
5 maart 2008, 01:50
Wat voor muziek speel je?

M Kactus
5 maart 2008, 08:18
Blackstar HT (drive, dual, whatever). De nieuwe hype.


Ik heb onlangs die BlackstarHT Dual uitgeprobeerd. Ik kon de hype niet langer negeren. En zoals iedereen, had ik niet veel aan te merken op de sound. Maar ik vond het wel echt een minpunt dat je drie pedalen in een hebt (CH1-CH1crunch-CH2), met maar één toonregeling. Zet je die goed voor je CH1, staat ie fout voor je CH2... Wel aparte gain en vol, maar als het er ooit van komt, en dat sluit ik niet helemaal uit (of helemaal niet), dan koop ik een Dist.
@TS: Ik zou hier eerder stemmen voor de Pedaltone of de Tubeman.

EDIT: Owja, en een verandering om te veranderen is op lange termijn niks waard. Je GAS is dan gestild, maar het voegt niks toe. Wat wil je ermee bereiken ?

Jimwoud
5 maart 2008, 09:24
Als je (moderne)metal speelt is die Engl Tube Toner een prima keuze. Maar die Koch en die Tubeman lijken mij ook wel interesant.

EDIT: Je zou ook eventueel naar 19" rack preamps kunnen kijken, maar laat even weten wat je muziek stijl is, en welke sound je gaaf vindt.

peter_heijnen
5 maart 2008, 11:14
De reussenzehn blackface (200 euro) is erg mooi, maar kan alleen clean.

Thoon_Loque
5 maart 2008, 17:45
Ik speel op een Tele kopie van LC, die ik toevallig tegen het lijf liep en op dit moment mijn favoriete gitaar is vanwege zijn (in mijn oren) lekkere sound. (maar dit terzijde)

Ik speel in een coverband en een greep uit de nummers/artiesten waar we wat van spelen:

Anouk (girl / alright)
Cranberries
de Stones (verschillende nummers)
Ana Popovic
Ilse de Lange
Jimmy Hendrix
Neil Young
CCR
AC/DC

Maar ook nummers van Peter Tosh, 10cc (dreadlock holiday), Police, en Pointer Sisters. Tevens wat moderner top40 werk wat watmeer clean verlangt.

Ik beschik al over de J&H van Visual Sound, DS-1, Small Clone, Echo Park en Cry Baby.

Ik zou natuurlijk ook een andere amp kunnen kopen, maar ik ben zo gehecht aan dat "kastje" en vindt dat er ansich geen verkeerd geluid in zit, maar ik zou graag wat meer buizen willen horen :satisfie:

Nog bedankt voor jullie reacties tot zover.

Groetjes,

Anthony

vulvasonic
5 maart 2008, 18:23
De Koch Pedaltone is al een paar keer voorbij gekomen hierboven, maar ik wil er toch nog even fijntjes aan toevoegen dat dit dan ook een zeer veelzijdig en geweldig klinkende voorversterker is, die je meteen de mogelijkheid geeft om 'm op veel verschillende manieren te gebruiken, zowel op het gebied van aansluiten als op het gebied van 'kanaalschakelen'.

Op de tweedehands markt tref je ze voor rond de 350 euro.

Don Olivier
5 maart 2008, 21:40
Lex Bos Superdrive, zie: www.lexbos.nl

Da's pas een ECHTE buizen overdrive!

Thoon_Loque
5 maart 2008, 21:51
Ben benieuwd wat dat pedaaltje gaat kosten.. :cooler:
Zo te zien zallie niet echt goedkoop zijn...

Thoon_Loque
16 maart 2008, 15:28
Nog bedankt voor jullie tips allemaal!!! Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van de Pedaltone van Koch. (2e hands op de kop kunnen tikken voor een mooi prijsje!!)

Wat een lekkere sound! in combinatie met mijn amp (fender champ25) echt het soort sound wat ik zocht. Idd in te stellen tot metal, maar zeer lekker voor een bluesy tone. Echt wat ik zocht

tevens heeft mijn amp sinds afgelopen week nieuwe buizen (ik heb gekozen voor JJ Electronics 6l6 + sovtec 12ax7 voor PhaseShifter). Wat een sound komt er ineens weer uit!!

Ik ben er hartstikke blij mee .

Bedankt voor het meedenken...
:hippie: