PDA

View Full Version : Dead Boy's solo's



treblemaster
4 maart 2008, 19:37
Weet iemand toevallig de solo's van bijv "Ain't nothing to do' of 'Not anymore' ?
Kans is waarschijnlijk klein dat mensen het kennen, maar op youtube is helaas niet veel te vinden (behalve de klassieker 'sonic reducer').

Thunders1988
4 maart 2008, 21:20
Heerlijk! Nog n Dead Boys fan!
Je kan altijd ns nr guns 'n roses zoeken... die hebben er ook n nummertje van gedaan. Ain't it Fun dacht ik. Moet zeggen dat dat echt hard op t origineel lijkt...
En als ge andere tabs wilt, googlen naar 911tabs en zoeken he ;)


Ps: toevallig fan van Johnny Thunders? Richard Hell? :rockon:

Rinze
4 maart 2008, 23:20
Op Youtube stond een poosje geleden een heel concert van de Dead Boys, de hele Young, loud & snotty set eigenlijk. Staat dat er nu niet meer? Zijn toch niet zo moeilijk, die solo's? Gewoon flink vals opdrukken en er moeilijk bij kijken :rockon: , vooral live zwabberde het nogal. maar het blijft leuk jeugdsentiment.


Ik zie dat er nog steeds best wel veel op Youtube (http://www.youtube.com/results?search_query=dead+boys&search_type=) staat, je kunt niet zoeken...

Rinze
4 maart 2008, 23:23
http://www.youtube.com/watch?v=pTamFtkiLSo :seriousf:

http://www.youtube.com/watch?v=1KHbvQvK8h4

treblemaster
5 maart 2008, 09:39
Wrijf het er maar in Rinze ;). M'n moeder en vriendin zeggen ook altijd dat ik niet kan zoeken....
Heel moeilijk zijn die solo's vast niet, maar mijn solo capaciteiten zijn nogal beperkt en er zitten soms snelle stukjes in waar ik de draad kwijt raak.

Thunders88, goeie tip van die GnR cover! Ik zal eens kijken. Johnny Thunders mag ik ook graag naar luisteren :) and Television op zijn tijd.....Maar de Dead Boys zijn toch mijn favorieten uit die tijd. En The Pagans.

Rinze
5 maart 2008, 09:54
Maar daarom is het ook punk, je mag het geowon verkloten, deed die gast zelf ook voortdirend. Maar goed: stukje voor stukje luisteren en uitzoeken lijkt me, leer je ook veel meer van dan van een tab. Al ben ik daar te lui voor.


Maar de Dead Boys zijn cool :cooler: als ik nu niet de Wipers op had staan zou ik ze even draaien.

drap
5 maart 2008, 14:39
Young, loud & snotty is één van m'n favoriete punkalbums. Maar die solo's, die zijn toch vreselijk makkelijk joh. Gewoon noot voor noot volgen, stukje voor stukje. Ik ben ook niet echt een sologitarist, maar zo heb ik ook leren soleren. In het geval van Dead Boys hoeft het nog niet eens zo exact ook. Het is immers punk. Ik zou van die solo zelfs iets heel anders maken.

Thunders1988
5 maart 2008, 19:58
Ik moet ook eens dringend enkele van die nummers leren...
Die zijn echt te rauw om niet te kunnen. Hey Little Girl en I Need Lunch... Heerlijk gewoon :)

Kben nu bezig met Human Being te leren van de alombekende New York Dolls.
Thunders in zn niet zo fucked up periode... :cooler:

Thunders is GOD! :satisfie:

treblemaster
6 maart 2008, 11:22
DRAP, straks ga je nog zeggen dat alle punk makkelijk is ;). Maar goed, is het idd vast een erg goeie les om dat uit te zoeken. Ik ben nu eindelijk toe aan het 'soleren' stadium. En dan wel de punk vorm....rauw, smerig, met fouten :).

Wat vinden jullie trouwens van de Pagans? De Cleveland broertjes van de Dead Boys......als we het over smerig en rauw hebben. Ze hebben een geniale cover van Alice Cooper (Eighteen)...beetje stooges achtig (gimme danger.)