PDA

View Full Version : Harley Benton Value Strings



Requiem1991
4 maart 2008, 17:35
Hallo , heeft iemand ervaring met deze te goedkope snaren ?
Heb lovende verhalen over ze gehoord dus dacht ik vraag hier op het forum ook nog maar even na aan de mensen voordat ik een levens vooraad ga kopen =)

Alvast bedankt

instromaniac
4 maart 2008, 18:09
Ik heb onlangs een setje op m'n strat gelegd en vond het maar niets. Zeker geen rommel voor die prijs maar je merkt echt wel het verschil met betere merken.

grayfink
4 maart 2008, 18:14
Ik heb ze ook wel eens gehad. D'addario (en andere A-merken waarschijnlijk ook) is beter. D'addario van 4 weken oud weer niet. Tenminste bij mij, hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vaak je er op speelt.

B.A.
4 maart 2008, 18:20
Goed voor thuis, maar duurt een hele tijd voor ze op stemming blijven (zelfs met die alternatieve manier van snaren opzetten hier op het forum). Heb nu GHS en die ontstemmen bijna niet meer als ze er eenmaal opliggen. Ook de hoge E-snaar brak na een week of 2-3 spelen bij altijd. Ze klinken ook veel minder metaalachtig dan duurdere snaren op het begin.

Requiem1991
4 maart 2008, 18:50
speel heel erg veel gitaar =/ D'addario verroest veel te snel bij mij en gaan super slecht klinken na 2 - 3 weken

pannekoek
4 maart 2008, 18:58
ik gebruik gewoon altijd dean markley

crapton
4 maart 2008, 19:20
Ik gebruik soms Harley Davidson Value Strings, soms Dean Markley, soms D'Addario Elixir. Klingt altijd super behalve als ik in een slegte bui ben...

macwilliams
4 maart 2008, 19:23
Ik gebruik soms Harley Davidson Value Strings,

Fat boy snaren??

Nooit van gehoord

bassej
4 maart 2008, 19:27
ik heb dit weekend snaren vervangen door ernie balls,,,,na een jaar op de standaard snaren van mn caliber beginnersgitaar gespeeld te hebben :seriousf: mrjah die harley benton snaren zijn er gewoon voor bedoeld om veel vaker te vervangen, wat ik zelf niet zo'n prachtige klus vind :chicken:

Requiem1991
4 maart 2008, 19:35
het vervangen vind ik geen punt maar roesten ze niet snel , blijven ze goed in stemming en klinken ze een beetje ?

Ic3gl0vE
4 maart 2008, 20:36
Ze gaan best lang mee, voor mij in ieder geval een stuk langer dan daddarios. Wel vond ik het laatste setje dat ik heb gebruikt wat minder stemvast.
Ik zou gewoon een keer 1 of 2 setjes bestellen als je toch al iets anders bij thomann bestelt. Het kost je bijna niks en zelf oordelen werkt toch het beste.

BamBuFan1
4 maart 2008, 23:35
Ik heb zo'n 10-pak besteld, maar ik vind ze niet bepaald denderend. Ze voelen meteen vanaf het begin al erg stroef aan. Ontstemmen doen ze niet meer of minder dan andere snaren.

Dark_Tranquillity
5 maart 2008, 08:57
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vind Ernie Balls waar iedereen zo lovend over is ook niets. Maar noodgedwongen (Elixers zijn te duur) moest het maar weer.

Requiem1991
6 maart 2008, 06:54
oke ik bestel gewoon 5 pakjes bij Thomann omdat ik toch nog iets anders moet hebben daar :) en als ze geariveerd zijn maak ik wel een volledig item over de snaren / ervaring enzovoort