PDA

View Full Version : Mixen van zelf opgenomen samples



Daan_B
4 maart 2008, 16:51
Hallo iedereen.

Ik heb afgelopen vrijdag in de repetitie ruimte van een vriend met behulpt van een mixer aan een computers een aantal ruwe opnamens gemaakt voor 2 nummers (Intro's, Solo's etc).
Nu moet ik het nog allemaal afmixen tot een mooi nummertje (het is voor mijn vervolgopleiding dus er belangrijk!).
Weet een van jullie misschien een site waar ik (gratis! :sssh: ) software kan downloaden om van deze samples een mooi geheel te maken?
Ik heb het in Itunes opgeslagen (gaat automatisch hier).

Alvast bedankt!

Groetjes Daan :hippie:

harrie-beton
4 maart 2008, 18:39
audicity is gratis en kun je gebruiken om ook mp3 tracks te mixen.

Daan_B
4 maart 2008, 19:41
Dat heb ik al geprobeerd maar als ik dan een sample importeer krijg ik alleen ruis te horen... :???:

bass blom
4 maart 2008, 20:07
Dat heb ik al geprobeerd maar als ik dan een sample importeer krijg ik alleen ruis te horen... :???:

huh? dan heb je raar formaat mp3 gebruikt ofzo?

Daan_B
5 maart 2008, 15:56
Nee hoor, in Itunes hoorde ik precies hetzelfde als wat ik vrijdag heb opgenomen!

B_2_the_a
5 maart 2008, 16:20
uhm
rekening gehouden met het feit dat itunes eigen bestandsvorm heeft?

Daan_B
5 maart 2008, 18:37
Ja, dat zegt audacity ook, dan doe ik "Raw-importeren'' (moet ik volgens audacity zelf doen) en dan heb ik nog steeds ruis!
Werkt dat progamma van Adobe een beetje?

harrie-beton
5 maart 2008, 23:42
Itunes gebruikt standaard een eigen compressie type. Deze is niet te gebruiken in muziek programma's. Het is geen open standaard. OGG FLAC WAV en Mp3 is dat wel.

ik zou eerst je itunes bestanden van jezelf in een formaat omzetten die muziekprogramma's kunnen lezen. Liefst wav.

Hierna kun je pas mixen.

Luke-wannabe
6 maart 2008, 00:03
iTunes converteert de liedje tot .aif geloof ik. Gewoon even een convertertje downloaden en naar mp3 omzetten.

Daan_B
6 maart 2008, 10:54
Kijk daar heb ik wat aan :) .
Bedankt man, ik zal ze op de site zetten als ze af zijn!