PDA

View Full Version : Digitech Jamman



gitaardudee
4 maart 2008, 15:42
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn digitech jamman.
Als ik met overdrive een loop inspeel en daar vervolgens overheen wil soleren valt het geluid van de loop weg zodra ik begin te spelen. Als ik niks speel dan hoor ik de loop gewoon.

Dit probleem heb ik alleen met overdrive met zowel mijn cube, fender hotrod ,en mijn pod. clean gaat het wel goed.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn??, het lijkt erop dat de jam man een loop met aardig wat gain en dan een solo met aardig wat gain niet aankan of iets dergelijks??

ik hoor het graag :rockon:

Jedeel
4 maart 2008, 18:42
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn digitech jamman.
Als ik met overdrive een loop inspeel en daar vervolgens overheen wil soleren valt het geluid van de loop weg zodra ik begin te spelen. Als ik niks speel dan hoor ik de loop gewoon.

Dit probleem heb ik alleen met overdrive met zowel mijn cube, fender hotrod ,en mijn pod. clean gaat het wel goed.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn??, het lijkt erop dat de jam man een loop met aardig wat gain en dan een solo met aardig wat gain niet aankan of iets dergelijks??

ik hoor het graag :rockon:
Ik heb de Jamman pas sinds een paar dagen - dus wie ben ik? :-) -
maar heb je al eens geprobeerd om het ingansniveau van beide partijen wat zachter te zetten?
(Alhoewel ik het toch een vreemd probleem vind .....)

gitaardudee
5 maart 2008, 11:51
ja allemaal zo rond 9uur, ik vind het ook zeer vaag. kan het zijn dat het ding kapot is?

jonesd
5 maart 2008, 12:43
De twee signalen drukken mekaar weg. Heeft volgens mij met compressie te maken.

Je hebt dit ook als je met twee gitaren (met overdrive) op dezelfde verserker probeert te spelen.

Ik weet niet of hier een oplossing voor bestaat.

gitaardudee
5 maart 2008, 14:14
hmm ok , balen.
maar het moet mogelijk zijn toch? op youtube staan zat filmpjes van mensen die het prima lukt.

Jedeel
5 maart 2008, 18:22
Als ik met overdrive een loop inspeel en daar vervolgens overheen wil soleren valt het geluid van de loop weg zodra ik begin te spelen. Als ik niks speel dan hoor ik de loop gewoon.
Bij nader inzien vraag ik mij af de de jamman de 1e loop niet meer afspeelt, of dat jij zelf de 1e loop niet meer (duidelijk) hoort?
Met name de reactie van jonesd brengt mij tot deze vraag.