PDA

View Full Version : allround recordingsysteem



Jim Haagmans
4 maart 2008, 13:20
hallo,

ik wil thuis wat aan nummers gaan klooien en vraag me af wat daarvoor de beste oplossing is. Ik heb een microfoon in mijn laptop maar die moet ik boosten om een fatsoenlijk volume te krijgen en het gevolg is ruis. Ik zoek nu voor maximaal 200 euro een systeem om akoestische gitaar, zang en electrische gitaar op te nemen (liefst allen dmv microfoon). Ik heb een paar opties:

1. Zoom H2, die is ook portable en te gebruiken als usb microfoon.
http://www.thomann.de/nl/zoom_h2.htm

2. Combinatie van microfoon en buizenmicrofoon voorversterker. En dan vanuit die microfoon voorversterker dus naar de line in van mijn laptop (waar ik persoonlijk mijn twijfels bij heb)
http://www.thomann.de/nl/the_tbone_sc450_bundle.htm

3. Combinatie van microfoon met mengpaneel (en dan het mengpaneel naar de line in van mijn laptop)
http://www.thomann.de/nl/the_tbone_sc600_grossmembranmikro.htm
met deze of een dergelijk mengpaneel: http://www.thomann.de/nl/phonic_am_120_mk_ii.htm[/URL\

4. Zelfde als de zoom denk ik maar 100 piek goedkoper, troep?:
[URL]http://www.thomann.de/nl/swissonic_mdr2.htm

5. Of tot slot deze USB audio interface van Tapco met een microfoon erbij:
http://www.thomann.de/nl/prod_cbundle_224.html?gk=coaius&cbcid=1328&art=75049

En ja ik heb de zoekfunctie gebruikt en wat gezocht maar jongens het is echt allemaal abracadabra voor mij als ik ergens geen verstand van heb is het wel microfoons mengpanelen usb audiointerfaces midischakelbare toestanden etc. etc... komt nog eens bij dat je overal miljoenen microfoons mengpanelen etc. krijgt dus dan wordt het helemaal een doolhof.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen.

mvg Jim

duckman
4 maart 2008, 13:32
ik heb zelf de zoom h2 en ben er erg tevreden over.Dit icm bijv audicity moet wel werken voor jou.

Jim Haagmans
4 maart 2008, 13:35
toevallig dat je dat noemt, audacity gebruik ik namelijk al :) Hoe gebruik jij die zoom dan, als usb microfoon of op zichzelf?

duckman
4 maart 2008, 13:44
de h2 gebruik ik alleen voor repetitie opnames, maar ik heb wel eens wat gedaan als USB microfoon en dat werkte prima.

Jim Haagmans
4 maart 2008, 14:30
oh relax! leg je hem dan gewoon neer bij de repetitie en klaar of is het wel altijd ff zoeken naar de juiste plek voor een goede verhouding? en met repetitie neem ik aan drum bas en zang zoiezo ermee opnemen? in een keer? knap hoor. klinkt als een fijn apparaat dan. :)

minoin
4 maart 2008, 14:33
Gewoon een Lexicon Omega bij Thomann halen:
http://www.thomann.de/gb/lexicon_omega_studio.htm
Cubase erbij, mooie plug-in en veel opties!
Microfoontje erin en klaar is Jim!

bass blom
4 maart 2008, 14:33
oh relax! leg je hem dan gewoon neer bij de repetitie en klaar of is het wel altijd ff zoeken naar de juiste plek voor een goede verhouding? en met repetitie neem ik aan drum bas en zang zoiezo ermee opnemen? in een keer? knap hoor. klinkt als een fijn apparaat dan. :)

wel ff een goeie plek opzoeken natuurlijk.
en kijk dan ook eens naar de H4 die kan ook 'echte' mics met fantoomvoeding hebben..

ja, de omega is ook super.

Azrael
4 maart 2008, 14:48
oh relax! leg je hem dan gewoon neer bij de repetitie en klaar of is het wel altijd ff zoeken naar de juiste plek voor een goede verhouding? en met repetitie neem ik aan drum bas en zang zoiezo ermee opnemen? in een keer? knap hoor. klinkt als een fijn apparaat dan. :)

Geweldig zal het nooit klinken, maar het is makkelijker dan een aparte recorder meenemen plus mic/mics.

Jim Haagmans
4 maart 2008, 15:12
Hey bedankt voor de tips iedereen!
ben eigenlijk al meteen geholpen.

Heb de zoom H2 besteld, misschien is die omega ook een heel goede keus maar dat was toch weer over de 200 euro met een beetje microfoon erbij. Daarnaast wilde ik niet teveel uitgeven omdat ik een nieuwe mp3 speler nodig heb. en guess wat, dat kan met de zoom! haha en daarbij kwam ook nog eens dat er een demo model was voor 160 euri dus de beslissing was toen gauw gemaakt.

nogmaals bedankt iedereen!

Jim Haagmans
11 maart 2008, 21:53
Hey gangsters, stoners en misschien ook gitaristen.

Hij is binnen!!! vette shit!! eindelijk fatsoenlijke opnames!

nou voordat ik een heel lulverhaal ophang, kan iemand me zeggen hoe ik die shit upload? kan het beter gewoon laten horen denk ik.

mzzl

Jim Haagmans
12 maart 2008, 19:52
Hmm er heeft een probleempje de kop opgestoken;

Met de H2 aangesloten op mijn computer als usb microfoon:
als k in Audacity aan het opnemen ben en ik heb al 1 track en wil dus een 2e opnemen, dan speelt hij de 1e niet af. Ofwel je kan niet de 1e track horen terwijl je de 2e inspeelt en dat werkt natuurlijk niet. Iemand een idee hoe dit kan? in elk ander programma doet het geluid het wel gewoon en in Audacity staan ook alle volumes gewoon zoals ze normaal ook staan. Ik denk persoonlijk dat de H2 ervoor zorgt dat dat uitgeschakeld wordt maar weet dus niet hoe ik het tegenga.

TimmU
13 maart 2008, 00:34
moet je ff bij je opties kijken in Audacity . het ligt niet aan je microfoon. Ik heb sinds gisteren een nieuwe PC ,dus nog geen recording programma's erop , maar het zit bij opties, en dan moet je zoeken naar "eerdere sporen afspelen" of iets dergelijks. Succes!

Jim Haagmans
13 maart 2008, 15:35
Ik heb nog eens gekeken maar wat ik ook verander bij opties hij speelt gewoon niks meer af in audacity als mijn Zoom als USB mic werkt! verbreek ik de USB verbinding speelt ie wel alles gewoon weer af! en itunes of windows mediaplayer of noem maar op produceren wel gewoon geluid als hij is aangesloten.. ik kom er echt geen wijs uit :s

Jim Haagmans
14 maart 2008, 17:46
Niemand die een idee heeft? want dit is echt heel irritant :(

B.A.
14 maart 2008, 18:28
Als je bewerken --> voorkeuren klikt en dan zien dat 'Bij het opnemen van een spoort tegelijk de andere sporen afspelen' staat aangevinkt. Ook zien dat in datzelfde venster bij Afspelen - apparaat de goeie output is geselecteerd.

Jim Haagmans
15 maart 2008, 21:06
heb ik allebei maar toch werkt het niet..
mijn god wat heb ik een vreselijke hekel aan computers :S

nogmaals het rare is dus dat het niet alleen bij opnemen is, hij speelt het gewoon niet meer af. op geen enkele van de te selecteren outputs. en 'Bij het opnemen van een spoort tegelijk de andere sporen afspelen' staat gewoon aangevinkt overigens..

is er niemand die eerder geprobeerd heeft met deze zoom op te nemen in audacity? denk echt dat het aan dit apparaat ligt

bass blom
15 maart 2008, 21:45
is dat ding volgens de specs wel geschikt daar voor?

minoin
15 maart 2008, 23:40
Bass heeft een punt, ik heb ook nergens full-duplex zien staan. Misschien helpt het om even in de manual te gluiren? Staat het er niet in, dan zal het er waarschijnlijk ook niet opzitten. Succes!

Jim Haagmans
22 maart 2008, 19:06
Hier ben ik even de draad kwijtgeraakt. Hoe zou hij er niet geschikt voor kunnen zijn?

bass blom
22 maart 2008, 19:19
Hier ben ik even de draad kwijtgeraakt. Hoe zou hij er niet geschikt voor kunnen zijn?

het is een portable recorder.
met usb voor datatransport.
die gebruiken als geluidkaart/recording interface, als hij er niet specifiek voor gebouwd is, is niet de bedoeling.

Jim Haagmans
24 maart 2008, 17:37
nou als ik hem op usb aansluit dan kan ik in het menu van de zoom kiezen tussen data transport of hem gebruiken als usb microfoon. De usb functie is dus niet uitsluitend voor datatransport.

bass blom
24 maart 2008, 21:28
nou als ik hem op usb aansluit dan kan ik in het menu van de zoom kiezen tussen data transport of hem gebruiken als usb microfoon. De usb functie is dus niet uitsluitend voor datatransport.

ok, maar een usb microfoon is geen geluidinterface.

Jim Haagmans
24 maart 2008, 23:33
hmm hier volg ik het even niet.

Als ik gewoon voor in de line in een microfoon hang, kan ik gewoon opnemen zoals ik wil en in audacity alles afspelen. Waarom zou dat dan niet gaan met de zoom als usb microfoon? Niet om te bitchen ofzo maar ik snap er dus echt geen fuck van :chicken:

minoin
25 maart 2008, 11:12
hmm hier volg ik het even niet.

Als ik gewoon voor in de line in een microfoon hang, kan ik gewoon opnemen zoals ik wil en in audacity alles afspelen. Waarom zou dat dan niet gaan met de zoom als usb microfoon? Niet om te bitchen ofzo maar ik snap er dus echt geen fuck van :chicken:

Ik zou effe de site van Harrie Beton doorspitten: http://www.besidesdata.nl/opname/

Als die Zoom die Full-duplex is, kan het apparaat niet tegelijk data versturen en ontvangen zoals een goede geluidskaart dat kan. Dan blijft het bij OF geluid opnemen OF geluid afluisteren.

bass blom
25 maart 2008, 13:15
correxie?

Als die Zoom niet Full-duplex is, kan het apparaat niet tegelijk data versturen en ontvangen zoals een goede geluidskaart dat kan. Dan blijft het bij OF geluid opnemen OF geluid afluisteren.

Jim Haagmans
25 maart 2008, 18:40
ah ik vat het nu langzaam, wel klote. Ik kan dan wel een interface kopen en de zoom daar op aansluiten?

bass blom
25 maart 2008, 18:43
ah ik vat het nu langzaam, wel klote. Ik kan dan wel een interface kopen en de zoom daar op aansluiten?

met wat als doel?