PDA

View Full Version : JTM60 icm Rat deucetone



fenderben
4 maart 2008, 09:45
Dag muzikanten, ik heb de volgende vraag/probleem: Als ik de rat plaats tussen de sent/return serial effects van de JTM is het geluid zeer slecht/zacht. Ligt dit aan de JTM (defect) of aan de Rat, of is deze combi via effects loop geen goede keuze? Gr. Fenderben

Lexvandoef
4 maart 2008, 09:48
Ik zou een rat (overdrive/distortrion pedaal) niet in de loop zetten. Die zet je tussen je gitaarn en je amp in.

hubert
4 maart 2008, 09:49
de keuze om het via de effect loop te doen is geen goede keuze.

Overdrive/ distortion gewoon na je gitaar plaatsen.
dus: gitaar -> rat -> versterker.

galm, modulatie oid kunnen in de efectloop, maar hoeft niet.

duckman
4 maart 2008, 09:49
fuzz,overdrive en distortion zou ik voor de pre amp houden en niet in de loop.

morroow
4 maart 2008, 09:51
distortion pedalen nooit in de effectsloop stoppen.. of nouja mag wel maar grote kans dat je de boel kapot maakt.
en zoals je zelf al aangeeft is het niet echt effectief!
over het algemeen is de effectsloop voor delay/modulatie/effectsprocessors en eventueel equalizers.
distortion en overdrives kun je het best gewoon voor de versterker doen (dus gitaar -> kabel -> rat -> kabel -> versterker) want dat is de manier waarop het bedoelt is..

dat het zacht klinkt is wel vreemd.. maar misschien mag je alleen maar van geluk spreken dat er niks kapot is

Lexvandoef
4 maart 2008, 09:53
@Morroow, er kan volgens mij niks kapot als je een od in de loop zet hoor. Ik heb zelf vroeger een hele cleane overdrive als volumeboost in een effectsloop gebruikt, niks kapot gegaan. Het klinkt alleen anders.

fenderben
4 maart 2008, 12:42
Is gelukkig niet defect maar het geluid was wel heel beroerd. Dacht even dat de Rat kaduk was, maar dat was niet zo. Iemand nog ervaring met de JTM60?
Heb de amp zaterdag jl gekocht. Vond hem wel lekker klinken..

Lexvandoef
4 maart 2008, 12:51
Ik heb een jtm-30 gehad, het kleine broertje ervan.

Was wel een fijn dingetje op laag tot mid volume, maar als je hem een beetje opendraait vond ik hem heel erg schel worden.

Maar niettemin wel een leuk dingetje, gefeliciteerd.

drap
4 maart 2008, 15:29
Ik heb een JTM60, ben er ook heel tevreden over, maar de send/return is nou niet bepaald om over naar huis te schrijven op dat ding. Ik heb dan ook al m'n pedalen gewoon in de input en dat klinkt stukken beter. Waaronder een Rat trouwens.

tillens
4 maart 2008, 18:24
Ik heb de jtm 60 212 en een jtm 60 head. Beide top amps, en na reparatie geen problemen meer!

Peter

fenderben
5 maart 2008, 09:44
Heb gelezen dat er nog wel eens wat problemen zijn (geweest) met JTM6 modellen. Wilde nog wel eens te heet worden. Ik heb mijn jtm nu voorzien van een aantal ventilatoren direct boven met EL34 buizen. Er zitten hier E34L buizen van JJ in, maar volgens mij heeft de vorige eigenaar de biasstroom niet laten afregelen. Is het verstandig dit alsnog te laten doen?