PDA

View Full Version : Volgende Versterker?



JamoZ
3 maart 2008, 21:54
Ik ben op zoek naar een opvolger van mijn Ibanez starters versterkertje,aangezien ik t slechte geluid zat ben.

Helaas ben ik er nog nie zo in thuis dat ik precies weet wat ik hebben wil.
Ik speel voornamelijk Metal/rock en wil dan ook een stevig geluidje hebben..
Ik zie jammer genoeg door de bomen het bos bijna niet meer,en dacht dat jullie "professionals" :hippie: mij vast wel een duwtje in de goede richting konden geven..ik zat te denken aan een budget van 250/300 euro...valt daar iets leuks voor te kopen?

iig alvast bedankt voor de moeite!

guitartub
3 maart 2008, 22:06
Denk eens aan een Vox Valvetronix AD serie. Daar kun je vast wel uithalen wat je zoekt, of anders een Roland Cube serie. Zijn versterkertjes die binnen je budget vallen en een goed geluid afgeven. Kijk anders eens op marktplaats, daar komen deze dingen regelmatig voorbij.

Rormo
3 maart 2008, 22:18
Beetje doorsparen en een Peavey Valveking kopen/testen misschien? Dan heb je echt een flinke verbetering. Een Cube of zo'n Vox is wel een stuk beter, maar ik beschouw ze toch meer als starter versterkers.

josszee
3 maart 2008, 22:19
Voor 250/300 euro vindt je wel iets moois 2dehands maar ik zou ook nog even doorsparen...

JamoZ
3 maart 2008, 23:02
Doorsparen is nou niet echt mijn sterkste punt :(


ik vind die Roland Cube wel een aantal interresante opties hebben,ook aangezien de prijs en kwaliteit is het een mooie keuze...maar ik wil ook even wat concurenten bekijken..ik ben ook deze tegengekomen :

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51YhliEY5yL._AA280_.jpg

een Line 6 Spider III-75 watt

12 Custom Amp Models from Clean to Insane, 7 Smart Control FX (up to 3 simultaneous) including Tape Echo, Sweep Echo, Standard Delay (all with Tap Tempo) Chorus/Flanger, Phaser, Tremolo, and Reverb
250 artist-created presets
150 song-based presets
Built-in front panel tuner
12" Custom Celestion® Speaker

deze zit tegen de 300 euro aan,iemand ervaringen mee? dit lijkt mij cker een bruut apparaatje...

Rormo
3 maart 2008, 23:54
Zo veel doorsparen is het nou ook weer niet. Geloof dat een Valveking nieuw 450 is.

yalexw
4 maart 2008, 07:31
Die Spider is voor metal zeker wel geschikt maar ik heb een kleinere versie en vind hem niet echt mooi klinken. Dit omdat het een modeling versterker is dus geluid word in feite digitaal gemaakt. Ik zou nog even doorsparen en in een net iets hogere prijsklasse kijken.

pannekoek
4 maart 2008, 07:42
Doorsparen is nou niet echt mijn sterkste punt :(


ik vind die Roland Cube wel een aantal interresante opties hebben,ook aangezien de prijs en kwaliteit is het een mooie keuze...maar ik wil ook even wat concurenten bekijken..ik ben ook deze tegengekomen :

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51YhliEY5yL._AA280_.jpg

een Line 6 Spider III-75 watt

12 Custom Amp Models from Clean to Insane, 7 Smart Control FX (up to 3 simultaneous) including Tape Echo, Sweep Echo, Standard Delay (all with Tap Tempo) Chorus/Flanger, Phaser, Tremolo, and Reverb
250 artist-created presets
150 song-based presets
Built-in front panel tuner
12" Custom Celestion® Speaker

deze zit tegen de 300 euro aan,iemand ervaringen mee? dit lijkt mij cker een bruut apparaatje...

die line 6 spider III vind ik er wel mooi uit zien maar ik heb mijn cube getest naast de spider III en ik vond de cube beter voor rock en metal, de distortion klinkt veel vetter van de cube!

wiegersma
4 maart 2008, 08:23
op marktplaats staan soms oude peavey-buizenbakken voor 200-300 euro. Daar gooi je een distortionpedaal voor. Ik denk dat je hiermee ook erg goede geluiden kunt maken.

Lexvandoef
4 maart 2008, 09:57
Ik zou, nieuw, voor een Vox AD30 gaan, met jouw budget. Ik heb hem een tijdje geleden gehoor tov de spider en de cube omdat ik met iemand mee ging die dezelfde vragen had als jij. Hij klinkt veel natuurlijker en organischer dan de cube/spider.

JamoZ
4 maart 2008, 17:40
op marktplaats staan soms oude peavey-buizenbakken voor 200-300 euro. Daar gooi je een distortionpedaal voor. Ik denk dat je hiermee ook erg goede geluiden kunt maken.


wat is precies het verschil tussen een buizen versterker en een conventionele versterker?

yalexw
4 maart 2008, 18:16
Buizen geven een ander meestal warmer geluid dan transistor of modeling. Het hoeft niet perse beter te zijn ligt aan je smaak. En je versterker kan ook oversturing krijgen door de buizen allemaal smaak maar veel mensen vinden het mooi inclusief ikzelf. Gewoon proberen dan in een winkel in de buurt en dan krijg je wel een idee van de verschillen.

J-sus Rulez
4 maart 2008, 18:31
cube 60... gewoon heel zalig machientje...
maar het ligt aan je eigen smaak... maar valt aan te raden!
prijs ligt rond de 300€

JamoZ
5 maart 2008, 18:37
Ik denk dat ik idd maar de cube ga testen bij de gitarenboer,maar moet ik dan mn eigen gitaar meebrengen? of kan ik daar een ragplank gebruiken? kom er eigenlijk alleen om onderdeeltjes te halen..

J-sus Rulez
5 maart 2008, 18:39
je eigen gitaar zou ik aanraden.. dan ken je de echte klank die jouw gitaar door deze versterker gaat geven.. maar als je elke versterker met dezelfde (andere) gitaar test.. dan is er niet echt een probleem...