PDA

View Full Version : Over de Zoom G2.1U



Student
3 maart 2008, 20:12
Hallo,

Ik ben aan het rondkijken voor een simpele multi FX pedaal.
Ik speel nog niet zo lang dus weet eigenlijk niet zo goed wat ik belangrijk (ga) vinden.

De Zoom G2.1U ziet er wel aardig uit en ik heb er wel goede dingen over gelezen. Ook op youtube en op de zoom site zijn voorbeelden van het geluid te horen. Ook zit er een drum computer in.

Leuk ding dus, maar ik las ook dat een aantal mensen vinden dat de zoom het karakter van je gitaar totaal niet meeneemt.

Dus bijvoorbeeld een Telecaster klinkt dan net zo als een Artcore.
Da's natuurlijk een beetje jammer.

Kun je wel een clean 'echt' geluid van je gitaar krijgen en daar een beetje chorus en/of reverb overheen gooien ??

Of blijft het een Zoom geluid met chorus en niet van mijn Les Paul met die effecten ??

Meneer I.
3 maart 2008, 20:33
Ik heb de Zoom G2.1u gebruikt in combinatie met een Valvestate en dat ging op zich redelijk goed, zolang je de effecten maar subtiel en niet teveel tegelijk gebruikt. Bepaalde presets met (zware distortions) laten niets heel van je eigen gitaargeluid, dus je bent wel een tijdje aan het zoeken totdat je iets bruikbaars hebt.

Ik heb inmiddels een buizenamp, en als je de zoom in de fx loop gooit blijft er weinig eigen gitaar en buizen geluid over. Maar zoals gezegd over een Valvestate of PA klinkt het helemaal zo gek nog niet.
De Zoom fungeert bij mij nu alleen als oefenapparaat met koptelefoon erop, en soms repeteren we als ritmesectie van onze (grote) band electronisch, dus drumpads, basprocessor, Zoom gitaarprocessor en toetsen.

Bij-de-weg de Fender clean en Vox 30 klinken bijzonder lekker in de Zoom en laten toch wel goed je eigen gitaargeluid horen. Zoals gezegd de zware distortions (Metal) klinken nogal karakterloos.

fransoos
4 maart 2008, 08:43
+1 @student.

Gebruik hem zelf op de repetities en zelfs bij kleine optredens (past in het voorvak van mijn gitaartas)
en als je de moeite neemt om even te zoeken en tweaken krijg je er hele bruikbare geluiden mee.
Zowel clean als distorted.
Wel liefst op een neutrale versterker.
De preset zijn waardeloos IMO; maar dat zijn de meeste presets op moddelers.

Student
4 maart 2008, 11:13
thx for the replys guys :)

Een neutrale versterker, kan dat een roland micro cube op standje clean zijn ??

Student
4 maart 2008, 20:36
Hebben alle Multi FX pedalen last van het feit dat ze het karakter van je gitaar niet echt meenenem ??

Of zijn het alleen de 'goedkopere' varianten die dit doen ?

harrie-beton
4 maart 2008, 23:59
dit speelt bij de goedkopere varianten. Het hangt er ook vanaf hoeveel oversturing gebruikt. Te veel oversturing (=distortion) maken de toon on-doorzichtig. Je hoort vaak niet eens meer of je mineur of majeur speelt :-)

Student
5 maart 2008, 00:41
OK

De grap is eigenlijk dat ik goedkoop wil omdat ik dan kan bekijken en horen wat ik nou graag wil.

Heb ik wel veel geluiden nodig en gebruik ik een pedaal wel (volume, wah en effecten)