PDA

View Full Version : Kapotte versterkeraansluiting?



Orbis
3 maart 2008, 21:08
Beste gitaristen,

Ik heb sinds vorige week woensdag een Squier Affinity Strat HSS. Ik vermaak me er geweldig mee, maar vanavond liep ik tegen een probleem aan. De kabel van de versterker zat, waar hij de gitaar ingaat, behoorlijk los. Om te zien wat het probleem was trok ik de kabel uit de gitaar. Vervolgens vielen er twee ringetjes van de gitaar af en viel de aansluiting van de kabel 'in' de gitaar. Met veel pijn en moeite heb ik het weer een soort van hersteld, maar de kabel zit nu uiterst gammel in de gitaar, en ik ben eigenlijk bang om ermee te spelen in de angst het nog erger te maken. Heeft iemand een idee wat hieraan te doen is? Is er een simpele oplossing, of zal het toch uitdraaien op een reparatie?

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

Matthijs

J-sus Rulez
3 maart 2008, 21:14
kameraad van mij had dit ook...
dit is redelijk normaal met 'goedkopere' elektrische gitaren... hij is gewoon naar gitaarwinkel geweest en deze hebben dat er kunnen opzetten... nu weet ik niet in hoeverre het bij jou stuk is maarjah

Orbis
3 maart 2008, 21:17
Ik heb de gitaar bij de Feedback gehaald, maar dat is nu niet echt om de hoek vanaf waar ik woon :P. Is het gedoe bij die vriend daarna ook over geweest, of is het nog eens voorgekomen?

J-sus Rulez
3 maart 2008, 21:19
hij was zijn ringetje kwijt
mr het is in orde gekomen...
is er geen gitaarwinkel dichter in de buurt?

Orbis
3 maart 2008, 21:23
Er zit inderdaad wel een muziekwinkel (weet niet of ze ook gitaren doen though) in de buurt. Maar ik neem aan dat de reparatie dan geld kost, en bij Feedback het gewoon onder de garantie valt. Hoewel dan maar weer de vraag is of de reiskosten opwegen tegen de reparatiekosten :p.

G.G.
3 maart 2008, 21:28
Druppeltje lock-tide

Orbis
3 maart 2008, 21:39
Met mijn handigheid lijm ik de hele aansluiting dicht. Dat is een risico dat ik liever niet neem.

nevyn292
3 maart 2008, 22:34
als je een strat hebt, dan schroef je die jack-plate er toch zo af?

dat zilveren plaatje kan je er zo afschroeven, en aangezien je ringetje in je gitaar is gevallen kan je hem daarna zelf weer in elkaar zetten.

enige wat je misschien nodig hebt is wat kabel en een soldeerbout als je iets langere kabel(binnen in je gitaar, niet je kabel naar je versterker) nodig hebt, maar dit is in principe iets wat je binnen 2 seconden weer kan maken van wat ik lees :dontgeti:

Orbis
3 maart 2008, 23:02
Maar betekent het openschroeven van je gitaar niet ook het einde van de garantie? Maar goed, als ik hier in de buurt niets kan vinden, zal ik me er toch zelf maar aan gaan wagen :eek:

bass blom
3 maart 2008, 23:08
Maar betekent het openschroeven van je gitaar niet ook het einde van de garantie? Maar goed, als ik hier in de buurt niets kan vinden, zal ik me er toch zelf maar aan gaan wagen :eek:

dat is echt een heel simpel klusje

http://www.stratpete.com/media/onderdelen/1f_1.jpg

waar je die gaatjes ziet zitten schoeven, die losdraaien.
dan, je zegt de plug zit min of meer op zijn plek? ff vast draaien dus en die twee schroefjes weer erin en klaar.
over garantie niet druk maken.

Orbis
3 maart 2008, 23:18
Dat ziet er inderdaad verdomd simpel uit. Ik ga het gewoon proberen!

Luke-wannabe
3 maart 2008, 23:20
kameraad van mij had dit ook...
dit is redelijk normaal met 'goedkopere' elektrische gitaren... hij is gewoon naar gitaarwinkel geweest en deze hebben dat er kunnen opzetten... nu weet ik niet in hoeverre het bij jou stuk is maarjah
Kan met iedere gitaar gebeuren als het niet goed ik aangedraaid.

Orbis
3 maart 2008, 23:32
Zo, opengemaakt en weer dicht. Binnenin zat alles behoorlijk scheef, waardoor dat moertje zichzelf eigenlijk losduwde. Nu zit alles weer wat rechter en heb ik moertje maar met een tang aangedraaid. Stoere moer die nu nog losdraait. Nu maar zien of alles het houdt, maar sowieso bedankt voor de ideeën!
Ik was alleen vergeten dat ook aan de onderkant van de gitaar schroeven zitten, waarmee ik nu mijn bureaulegger geruïneerd heb :p.

bass blom
3 maart 2008, 23:38
Zo, opengemaakt en weer dicht. Binnenin zat alles behoorlijk scheef, waardoor dat moertje zichzelf eigenlijk losduwde. Nu zit alles weer wat rechter en heb ik moertje maar met een tang aangedraaid. Stoere moer die nu nog losdraait. Nu maar zien of alles het houdt, maar sowieso bedankt voor de ideeën!
Ik was alleen vergeten dat ook aan de onderkant van de gitaar schroeven zitten, waarmee ik nu mijn bureaulegger geruïneerd heb :p.

goedzo :cheerup:
en je hebt meteen een relic buro :D