PDA

View Full Version : Van LC Comet een Nashville maken?



Acousticaster
3 maart 2008, 16:59
In de zoektocht naar de perfecte gitaar (een telecaster/stratocaster combinatie) weer even een nieuw punt. Na de reacties op mijn vorige topic heb ik nu weer een nieuw idee: Ik heb laatst een paar Fender nashvilles geprobeerd (mexicaan) en, hoewel de klank me beviel, vond ik de 'feel' van de gitaar helemaal niks. Wat ik wel geweldige telecasters vind zijn de LC Comets, maar die vind ik weer niet veelzijdig genoeg.

Wat ik nu graag zou willen laten doen is de comet die ik volgende week ga kopen voorzien van een extra strat-pick upje in het midden. Daarbij wil ik dan de 3 standen schakelaar behouden, en de tone-knop van de tele als volumeknop van de midden pu te laten dienen. Mijn vraag: is dat mogelijk en waar moet ik qua kosten aan denken (m.u.v. de comet natuurlijk)?

Mr.Fingers
3 maart 2008, 17:03
10€ voor een 5way switch
50€ voor een goed stratelement

60€ als je het frezen & zagen zelf gaat doen

Acousticaster
3 maart 2008, 17:06
10€ voor een 5way switch
50€ voor een goed stratelement

60€ als je het frezen & zagen zelf gaat doen
En als ik ipv. die 5 way switch de strat pu aan de tone knop van de comet koppel (en hem zo als een volumeknop gebruik ipv. een tone die ik toch niet gebruik)?

EDIT: Heb je enig idee aan hoeveel ik moet denken als ik het laat doen?

Mr.Fingers
3 maart 2008, 17:25
Dus... je bedoelt dat je de Toneknob gaat omvormen tot een aparte volumeknop voor het middelste element, dat j'm er gewoon kan bijdraaien indien nodig... best interessant, kan...

Om het te laten doen... reken op prijzen tussen de 40€ & 100€ (werkkosten, gitaartechniekers zijn belachelijk duur, zo vroeg de technieker in een bestek om een Bigsby B5 kit te monteren (lees: dit zijn 4 gaatjes van de bigsby boren) 75€, dan doe ik het liever zelf)

Acousticaster
3 maart 2008, 17:29
Dus... je bedoelt dat je de Toneknob gaat omvormen tot een aparte volumeknop voor het middelste element, dat j'm er gewoon kan bijdraaien indien nodig... best interessant, kan...

Om het te laten doen... reken op prijzen tussen de 40€ & 100€ (werkkosten, gitaartechniekers zijn belachelijk duur, zo vroeg de technieker in een bestek om een Bigsby B5 kit te monteren (lees: dit zijn 4 gaatjes van de bigsby boren) 75€, dan doe ik het liever zelf)
Jup dat is precies wat ik bedoel. Op die manier kan je alle oude telestands behouden (dus ook de neck en bridge samen wat op een 'echte' nashville niet kan) en heel veel tonen krijgen doordat je de midden pu overal in alle standen in kan mixen (tenminste, dat is het idee uiteraard :P).

Maar goed, als ik je zo beluister kom je iig goedkoper uit dan de €700,- voor een echte Fender nashville...

gerritje tralalalala
3 maart 2008, 17:49
zoiets zou ik niet doen.
maar dat is omdat ik mijn middenelement bijna niet gebruik (yamaha pacifica 112v).

Acousticaster
3 maart 2008, 17:51
zoiets zou ik niet doen.
maar dat is omdat ik mijn middenelement bijna niet gebruik (yamaha pacifica 112v).Okee, maar heb je naast die persoonlijke smaak nog meer (technische) argumenten om het niet te doen?

Luke-wannabe
3 maart 2008, 17:52
zoiets zou ik niet doen.
maar dat is omdat ik mijn middenelement bijna niet gebruik (yamaha pacifica 112v).
Wat een achterlijke post. De TS vraagt toch niet of jij het zou doen..

Acousticaster
3 maart 2008, 17:54
Wat een achterlijke post. De TS vraagt toch niet of jij het zou doen..Weliswaar in iets minder politiek correcte termen, maar wel wat ik dacht zeg maar :P

Mr.Fingers
3 maart 2008, 17:55
Ik ken iemand die dit op z'n fender nashville had gedaan, en het is echt wel erg leuk om je middenelement erbij te kunnen draaien, je krijgt dan erg leuke geluiden (iets romiger dan gewoon hals of brug)

Luke-wannabe
3 maart 2008, 17:57
Weliswaar in iets minder politiek correcte termen, maar wel wat ik dacht zeg maar :P
Ach ja.. Ik ben nogal explosief.

Acousticaster
3 maart 2008, 17:57
Thanks Mr. Fingers. Schiet me nog net even te binnen: past op een LC Comet een nashville pickguard? (het moet haast wel maar goed, zo niet heeft het vrij weinig zin)

http://img100.imageshack.us/img100/2479/dlxtelenashvillemz50871zb9.jpg
^^
Dat moet zo'n beetje het eindresultaat worden :)

Mr.Fingers
3 maart 2008, 18:10
Precies passen zal het waarschijnlijk nooit doen (maarja, dat is zelfs tussen fenders onderling het geval soms), maar ik denk wel dat ze ongeveer uitwisselbaar zijn... En waarom vijl je je LC slagplaat niet uit? (je kan natuurlijk ook helemaal de lepe toer op gaan, en een superheet stratocasterelement ONDER de slagplaat monteren (dus het hout wel routen, maar de slagplaat niet)... Ik had eens gelezen van iemand die de veelzijdigheid van een telecaster wou, met het uiterlijk van een esquire, en die had z'n halselement onder de slagplaat gestoken.)

Acousticaster
3 maart 2008, 18:51
...En waarom vijl je je LC slagplaat niet uit?...
Omdat ik de combi butterscotch blonde met tortoise wel héél erg geil vind

Mr.Fingers
3 maart 2008, 19:11
Daar heb je inderdaad wel een punt :D

Nee, ik denk wel dat ze passen hoor, die gewone teleplaten. (en anders doe je het met zo'n verborgen pickup)

M'n neef heeft een op het eerste gezicht gewone telecaster (2 elementjes (singlecoilformaat humbuckers), een schijnbare 3way switch, volume & tonepot), maar die heeft dankzij een paar meter draad & !twee! hotrails ONDER z'n slagplaat meer als 100 schakelmogelijkheden)

Hendriks
3 maart 2008, 19:17
ipv een 5 way switch kun je ook een pot vervangen door een push-pull pot .
, kun je alle combies maken , dus ook alle 3 elementen samen.

Acousticaster
3 maart 2008, 19:21
ipv een 5 way switch kun je ook een pot vervangen door een push-pull pot .
, kun je alle combies maken , dus ook alle 3 elementen samen.
Heb ik ook aan gedacht, maar de mogelijkheid om de strat pu er helemaal onafhankelijk in te kunnen draaien lijkt me nog veel meer mogelijkheden geven