PDA

View Full Version : Boss SD-1 Japan of Taiwan beter?



llahsraM
3 maart 2008, 15:09
Ik ben van plan om een Boss sd-1 te kopen maar ik had een klein vraagje.. Is er nou echt verschil in sound met een sd-1 uit japan en een sd-1 uit taiwan? Ik las dat er in die oude een JRC 4558D chip zit(japanse versie) en in die nieuwere de JRC 4558DD chip zit(taiwan versie).. Ik heb zelf nu een Boss OD-3 maar die geeft veel te veel bassen. Ook al draai ik de tone open...

Ik wil de Sd-1 als booster gebruiken voor me marshall 2203

Dirk_Hendrik
3 maart 2008, 16:01
Als er al verschil in zit kan dat net zo goed komen door de tolerantie van de gebruikte onderdelen... en kan een taiwannees dus ook beter ziijn dan een jap..

pure hype. Als het klinkt klinkt het.

WillemdaGuide
3 maart 2008, 16:13
Sluit ik me helemaal bij aan!
En buiten dat, een eventueel verschil ga je mijn inziens op een podium nooit meer terughoren!

pol
3 maart 2008, 16:20
yup, maakt geen zak uit.

probeer ook de Ibanez ts7, maar de sd1 is ook een prima booster voor een 2203.

Kim Wilson
3 maart 2008, 16:26
De Bluesdriver klinkt ook ongeveer als de OD-3, maar dan met minder bas. Misschien is dat wat...

llahsraM
3 maart 2008, 16:46
Bedankt voor de info en tips! ik ga is wat proberen.. Eerst even zien mijn boss OD-3 te verkopen. ik heb trouwens ook een Boss DS-1 keeley maar ik vind het niet echt een geweldig pedaal!! Echt nog 2x zoveel bassen als in mijn OD-3 :confused: vind hem erg terughoudend klinken.... te nep en te gemaakt naar mij gevoel... K heb er spijt van dat ik die heb gekocht zeg :nervous:

WillemdaGuide
4 maart 2008, 16:39
ach gelukkig kom je daar vast nog wel goed vanaf, zie ze namelijk regelmatig op MP voorbij komen

-Heineken-
5 maart 2008, 02:05
Heb zelf nooit de SD-1's mogen vergelijken maar wel de DS-1's. Er is wel degelijk verschil, de oude japanners klinken stukken warmer en "echter" dan de Taiwanezen. Maar voor de 40 eurie die je bespaart als je een gebruikte Tai koopt t.o.v. een Jap kan je 'm voor een 20 Eurie waarschijnlijk wel laten modificeren zodat ie nog stukken beter klinkt dan zelfs die Japanner.