PDA

View Full Version : Tommy Emmanuel WAT EEN BEEST !!!!



DTmaster
3 maart 2008, 00:06
IK heb hem vandaag gezien in Utrecht en het was keigaaf, zijn er nog andere gegaan of gaan nog OF hebben al eerder gezien, ben beniewd naar jullie ervaringen met deze gitarist uit de DOWN UNDER regio :)

Thanx

DT

r0etie
3 maart 2008, 00:35
Yep,

Ben net terug en zit ff na te genieten met een biertje erbij. Verassend dat hij ook twee nummers gezongen heeft. Wat was dat eigenlijk met die ziekte van hem? Wat had hij precies onder de leden? En dan die misterieuze uitspraak over het in contact gekomen zijn met verslaafden....Hij is duidelijk weer een levensfase verder.

Die leerling van hem was wel veelbelovend. Hij moet nog een beetje rijpen, en dan is het denk ik wel interessant om hem weer eens te horen.

Ik vond het geluid een beetje hard en boomy. Maar wel met een mooi timbre, alsof het in de studio opgenomen was. Gebruikt hij iets van een fishman aura ofzo? Het laatste stukje vond ik het mooist. Al die Chet Atkins dingen, maar dan wel met zijn eigen interpretatie. Leuk om te zien dat een man met zoveel techniek in huis, lekker vanuit zijn hart speelt en er duidelijk plezier in heeft.

Super!

B_2_the_a
3 maart 2008, 00:56
niet geweest...
maar ik buig diep voor die man!

Al het touren (bijna 8 jaar lang elke dag een show zo ongeveer) werd een beetje teveel voor zijn lichaam (vooral z'n hart)....

maar nu is ie back (wel wat rustiger aan maar dat mag wel)

Otje
3 maart 2008, 09:49
Ik was er ook. Maar ik ben er zo'n beetje altijd als Tommy speelt :). Na afloop heb ik hem mogen ontmoeten. Een uitgebreide review heb ik op Tommy's forum gezet (met foto's van de Meet & Greet). Voor de geïnteresseerden: klik hier (http://www.tommyemmanuel.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3406).

Een paar jaar geleden werd ik door een collega naar een optreden van Tommy gesleept, toen nog in een kroeg in Zaandam. Ik had griep, koppijn en geen moer zin. Ik zat toen nog in de fase dat alleen rockgitaristen die moeite waard waren. Dat optreden van Tommy heeft mijn hele beleving van de gitaar op z'n kop gezet. Nu speel ik zelf voornamelijk akoustisch en probeer ik fingerstyle te leren. Gruwelijk moeilijk maar geeft ontzettend veel voldoening.