PDA

View Full Version : Seymour Duncan Blackouts in Epiphone Zakk Wylde Signature



[byakuya]
3 maart 2008, 00:56
Hallo Allemaal,

Ik vroeg mij af of je seymour duncan blackout humbuckers kunt plaatsen in een Epiphone Les Paul, is dit mogelijk of zijn de humbuckers te groot?

Bedankt alvast :rockon:

Squier4ever
3 maart 2008, 01:15
']Hallo Allemaal,

Ik vroeg mij af of je seymour duncan blackout humbuckers kunt plaatsen in een Epiphone Les Paul, is dit mogelijk of zijn de humbuckers te groot?

Bedankt alvast :rockon:

waarom niet? normale maat volgens mij. speel je in een band of kom je vaak bij sticks 'n strings? zo ja dan ken ik je maybe.

[byakuya]
3 maart 2008, 01:27
waarom niet? normale maat volgens mij. speel je in een band of kom je vaak bij sticks 'n strings? zo ja dan ken ik je maybe.

Naja, ik dacht dat de humbuckers die in een Les Paul zitten, kleiner waren dan normale humbuckers. Nee, ik zit niet in een band en ik kom (haast) nooit bij Stick 'n' Strings :satisfie:

*edit* Eigenlijk een zeer domme vraag, want hoe kun je anders EMG's in een Les Paul stoppen... Domme ik, reageren is overbodig, ik heb mijn antwoord al.

Squier4ever
3 maart 2008, 01:29
nee zijn hetzelfde formaat.

[byakuya]
3 maart 2008, 01:30
nee zijn hetzelfde formaat.
Ja daar kwam ik net ook achter, want hoe kun je anders EMG's in een les paul prutsen.. :soul:

Squier4ever
3 maart 2008, 01:35
een beetje van jezelf, een beetje van gitaarnet.

kom je wel eens in de splinter dan?

[byakuya]
3 maart 2008, 03:00
een beetje van jezelf, een beetje van gitaarnet.

kom je wel eens in de splinter dan?
Nee, eigenlijk nooit xD

Wiellem
3 maart 2008, 08:54
aktieve elementen zijn toch groter dan normale humbuckers? Ik las ooit dat je daarvoor moest frezen om ruimte te maken voor de batterij.

Arvoitus
3 maart 2008, 08:57
aktieve elementen zijn toch groter dan normale humbuckers? Ik las ooit dat je daarvoor moest frezen om ruimte te maken voor de batterij.
De elementen zelf zijn niet groter.
Alleen voordat actieve elementen kunnen werken hebben ze batterijen nodig en die moet je ergens instoppen. Normaal gesproken kunnen die wel in de cavity hole maar als dat niet zo is dan moet je een nieuw gat frezen.

Orpheo
3 maart 2008, 09:00
aktieve elementen zijn toch groter dan normale humbuckers? Ik las ooit dat je daarvoor moest frezen om ruimte te maken voor de batterij.

in de gibson zakk wylde sig les pauls zit toch ook niet een extra gat voor de batterij?

Wiellem
3 maart 2008, 09:03
Ik dacht dat de elementen dieper waren omdat onderin de batterij geplaatst zou moeten worden, niet dus :)

Orpheo
3 maart 2008, 09:06
Ik dacht dat de elementen dieper waren omdat onderin de batterij geplaatst zou moeten worden, niet dus :)

nop. het zijn 'gewone' pickups, maar dan met verschrikkelijk weinig output. dat gaat via wat electronisch gegoochel naar je output, en 'tussendoor' zit de batterij, om het maar effe stom uit te leggen. die zit dus in het circuit, en niet in de pickup zelf.

Wiellem
3 maart 2008, 16:38
nop. het zijn 'gewone' pickups, maar dan met verschrikkelijk weinig output. dat gaat via wat electronisch gegoochel naar je output, en 'tussendoor' zit de batterij, om het maar effe stom uit te leggen. die zit dus in het circuit, en niet in de pickup zelf.

Oke weer wat geleerd :)