PDA

View Full Version : Fender stratocaster of Squier strat?



BramSchouten
2 maart 2008, 19:50
Beste mensen,

Ik heb een vraag over de squier strat en de fender stratocaster;
Is de Fender Stratocaster beter dan de Squier Strat? (beter geluid?)
Ik heb namelijk een Squier strat sunburst en zit er over na te denken om een fender stratocaster te kopen maar dan wil ik eerst de verschillen weten.

Alvast bedankt!

Reb
2 maart 2008, 19:53
Heb je het over een USA strat of een Mex strat? Een Mex strat is IMO namelijk niet beter dan een Squier... :)

barno
2 maart 2008, 19:57
Heb je het over een USA strat of een Mex strat? Een Mex strat is IMO namelijk niet beter dan een Squier... :)

bollocks imo, in't algemeen zijn usa en jap en mex strats een stuk beter dan een squier, met hier en daar een zeldzame uitzondering.

belangrijk is dat je de gitaren es vergelijkt op een hele goeie amp.

nu, dit onderwerp is hier al ongeveer duizend keer aan bod gekomen, dacht ik

gerritje tralalalala
2 maart 2008, 20:02
Heb je het over een USA strat of een Mex strat? Een Mex strat is IMO namelijk niet beter dan een Squier... :)
toch hoor ik altijd goede verhalen over de classic series,
dus zou ik het niet zo over een kam scheren.

AutoStatic
2 maart 2008, 20:02
Hallo BramSchouten, Squier is het B-merk van Fender en verkooptechnisch lijkt het me niet slim om je B-merk gitaren een betere sound en kwaliteit mee te geven dan je hoofdmerk. Een uniek Squier model zou niet zo'n probleem zijn qua goeie kwaliteit en dito sound, die concurreert dan niet met een vergelijkbaar Fender model. Maar een Stratocaster model? Nee, ik denk dat een Fender dan per definitie beter is. Anders snijden ze zichzelf daar in de vingers en schieten ze hun doel voorbij.

Flipkoos
2 maart 2008, 21:18
toch hoor ik altijd goede verhalen over de classic series,
dus zou ik het niet zo over een kam scheren.

+1
Een Fender Mex uit de classics series ('50, '60, baja) is absoluut bang for the buck... Iéts duurder en veel beter dan alle Squiers (en dat zijn er heel wat) die ik ooit heb bespeeld.

Rormo
2 maart 2008, 22:26
Ja een Fender is beter. Daarentegen is het verschil tussen een goede Squier en een Mexicaanse Fender niet mega groot. Dus dan zou ik geen nieuwe kopen. Maar dan ga ik er van uit dat je een echt goede Squier hebt.

Een Amerikaanse Fender laat een Squier toch echt ver achter zich. Zeker de moeite van het kopen waard. Er zijn hier laatst een aantal topics geweest over de highway one strat. Dat is een vrij goedkope Amerikaan, maar schijnt wel heel goed te zijn. Misschien is dat iets voor je, maar ik weet je budget en smaak verder niet.

futura
3 maart 2008, 14:43
ik heb een mexicaanse fender en het ding is supergoed en cool :cooler:

beruk
3 maart 2008, 16:00
Zo'n squier is net even minder afgewerkt en qua hout b keuze dus minder goed dan de fender strats. Maar het kan best zo zijn dat ie geweldig klinkt en de klank je meet aanspreekt. Een beetje gitaarwinkel laat je je huidige gitaar vergelijken met een eventuele fender. plug ze maar in op zo'n mooie hotrod versterker van fender of iets anders wat klank vooral neutraal weergeeft. Verschil zit em vooral in sustain en helderheid vond ik zelf toen ik voor de keuze stond. Kwam uit op een fender mex strat, die amerikaan was én duur en beschadigd en bestellen is kopen als je linkshandig bent, kreeg ik te horen....

BramSchouten
3 maart 2008, 16:13
Mijn grootste invloeden zijn Jethro Tull en Patti Smith, wat voor gitaar raden jullie aan?