PDA

View Full Version : Digitech Black 13 Scott Ian pedaal.



Iceman
2 maart 2008, 18:12
http://members.home.nl/thomas.dijk/Same%20amp.mp3
(beetje compressie gebruikt)

http://members.home.nl/thomas.dijk/GuesTheAmpFuckers.mp3
(tophoog iets verwijderd)

Chain: LTD EC1000 met Dimarzio HB2>Tubescreamer>Black13>Emu 2496 geluidskaart>Adobe Audition


Klein review van het pedaal.

- Geen gainknop. Hoe is het mogelijk!! En natuurlijk standaard te veel gain.
- 7 geluiden, stand 5 heeft gelukkig de minste gain (nog te veel)
- verder volume, bass en treble.

Het pedaal valt me tegen omdat:
- compressie voor de gain.
- veel ruis
- noisegate die net te langzaam is

Ik heb de tubescreamer belachelijk afgesteld om toch een redelijk geluid te krijgen. Drive bijna dicht, tone dicht en level een fractie open.
Dan is het nog redelijk, al is het wel erg mechanisch ala vroege Rammstein.

Bl44t44p
2 maart 2008, 18:31
Vind vooral die tweede sample erg cool, maar inderdaad wel heel mechanisch wat je zegt. Schuurt behoorlijk.

Jammer dat je zoveel aan je Tubescreamer moest tweaken om er een fatsoenlijk geluid uit te krijgen. Zonder die TS klinkt ie ook echt kut of wat?

Luke-wannabe
2 maart 2008, 18:50
http://members.home.nl/thomas.dijk/Same%20amp.mp3
(beetje compressie gebruikt)

http://members.home.nl/thomas.dijk/GuesTheAmpFuckers.mp3
(tophoog iets verwijderd)

Chain: LTD EC1000 met Dimarzio HB2>Tubescreamer>Black13>Emu 2496 geluidskaart>Adobe Audition


Klein review van het pedaal.

- Geen gainknop. Hoe is het mogelijk!! En natuurlijk standaard te veel gain.
- 7 geluiden, stand 5 heeft gelukkig de minste gain (nog te veel)
- verder volume, bass en treble.

Het pedaal valt me tegen omdat:
- compressie voor de gain.
- veel ruis
- noisegate die net te langzaam is

Ik heb de tubescreamer belachelijk afgesteld om toch een redelijk geluid te krijgen. Drive bijna dicht, tone dicht en level een fractie open.
Dan is het nog redelijk, al is het wel erg mechanisch ala vroege Rammstein.
Mag ik vragen waarom je het pedaal dan gekocht hebt?

Iceman
2 maart 2008, 19:21
Mag ik vragen waarom je het pedaal dan gekocht hebt?

Dat mag.

Wil voor een rammstein projekt live zonder amp+speakers gaan spelen. Heb wel een POD, maar die klinkt me te ver weg.

Dat van de gain wist ik van te voren, maar dat kan ik oplossen door het outputvolume van de zender/ontvanger heel laag te zetten.
Op zich is de hoeveelheid gain echt belachelijk aangezien Heer Ian ook met JB's speelt, en die hebben ook een redelijk hoge output.
Ik heb nog geprobeerd om het element zo laag mogelijk te zetten, maar nog te veel gain.

Ik ga hier morgen nog mp3's neerzetten met de zender/ontvanger, kijken hoe dat klinkt.
Zoals het nu klinkt kan het live wel, we zijn met 2 gitaristen.

Zonder tubescreamer of een andere outputverlager is het alsof je over een 5150 speelt met de gain op 10.

Luke-wannabe
2 maart 2008, 20:07
Dat mag.

Wil voor een rammstein projekt live zonder amp+speakers gaan spelen. Heb wel een POD, maar die klinkt me te ver weg.

Dat van de gain wist ik van te voren, maar dat kan ik oplossen door het outputvolume van de zender/ontvanger heel laag te zetten.
Op zich is de hoeveelheid gain echt belachelijk aangezien Heer Ian ook met JB's speelt, en die hebben ook een redelijk hoge output.
Ik heb nog geprobeerd om het element zo laag mogelijk te zetten, maar nog te veel gain.

Ik ga hier morgen nog mp3's neerzetten met de zender/ontvanger, kijken hoe dat klinkt.
Zoals het nu klinkt kan het live wel, we zijn met 2 gitaristen.

Zonder tubescreamer of een andere outputverlager is het alsof je over een 5150 speelt met de gain op 10.
Okeej dan. Hij klinkt best wel 'lekker' totaal niet mijn ding, maar voor het doeleinde iedeaal denk ik zo.

Iceman
2 maart 2008, 23:51
Dank je.

Om ons projekt iets meer uit te leggen:

Drummer heeft naast zijn akoustische kit ook een Roland TD-10, een elektronische kit. Daarmee kunnen we de meest mechanische en lompe drumgeluiden produceren, met slechts 2 simpele XLR's naar de mengtafel.

Door die TD-10 hebben we geen herrie op het podium, dus ook geen overspraak op de zang.
Basgitaar kan sowieso via DI naar de mengtafel.

Nu wilde ik de gitaren ook via een XLR naar de mengtafel laten gaan.
Dat kan op 2 manieren:
- Buizenamp+speaker meenemen en dan een RedBoxPro er tussen.
- POD of iets dergelijk meenemen.

Graag laat ik het slepen met speakers achterwege. Als het Black13 pedaal blijft klinken in combinatie met zender/ontvanger, dan heb ik genoeg aan een 2 of 4 EH flightcase (tuner, ontvanger en pedaal).

Nu klinkt het pedaal nog gortdroog, maar samen met basgitaar en drums zal het in de zaal toch redelijk strak moeten gaan klinken.

Squier4ever
3 maart 2008, 00:58
een ToneLAB SE in de DI proberen? vind de modelling van de vox over het algemeen vele malen beter dan die van lijntje 6.

Iceman
3 maart 2008, 09:33
een ToneLAB SE in de DI proberen? vind de modelling van de vox over het algemeen vele malen beter dan die van lijntje 6.


Tonelab heb ik inderdaad nog nooit geprobeert, alhoewel ik vaak hoor dat die beter klinkt dan de POD.
Mijn klacht over POD is dat ie altijd zo achteraf klinkt, niet direkt genoeg hoeveel hoog je ook bijdraait.

Ik ga eens geluiden zoeken van de Tonelab op internet, bedankt voor het meedenken.

pol
3 maart 2008, 10:06
Ik denk dat je voor dat mechanische geluid ala Rammstein eerder moet uitkijken voor een tech 21 sansamp.