PDA

View Full Version : Gitaarprijzen in Euro's



telecastermaster
11 februari 2003, 18:37
Ik heb het idee dat mijn gear accuisition syndrom voor een deel gevoed wordt door de overgang naar euro's. Daardoor lijkt alles ineens een stuk goedkoper waardoor ik nog meer wil GASSen. Hebben jullie dat ook?

BLOK182
11 februari 2003, 18:40
Ja eigenlijk best wel. Wat ook zoiets is is dat als mensen zeggen "ja die en die gitaar kost 1000 euro" het net lijkt of die gitaar een schijntje kost. Nu lijken gitaren pas duur vanaf een eurootje of 2000.

Negative K3 fan
11 februari 2003, 19:43
Ja door de euro lijkt alles een stuk goedkoper, maar ik ben eigelijk pas gaan gassen en verdienen sinds de euro er is, dus ik ben me nooit erg bewustgeweest van guldenprijzen.

koen_V
11 februari 2003, 20:02
Ik zou dan als Belg heelfel aan gas moeten lijden :smile: Bij mij is alles door 40 gedeelt, maar jamer dat het geld niet met zo een grote getalen binnenkomt als vroeger :smile:

skabouter
11 februari 2003, 21:51
ik heb dat ook !!

tijdje geleden een boss GT-6 gekocht, omdat ie maar 595 euro was. dat leek wel weinig, dus maar gedaan.

maar 2 jaar geleden zou ik nooit voor zo`n 1300 gulden zo`n ding gespaard hebben. 1300 gld lijkt echt een onbereikbaar bedrag ! maar met de euro is het me wel gelukt.

raar he :grin: :grin:

sash
11 februari 2003, 21:56
Ja dat heb ik ook. Met de gulden lette ik veel meer op wat ik uitgaf. Nu geef ik zomaar ff 200 Euro uit aan een pedaaltje.

McCloud
11 februari 2003, 23:24
Ja, bij mij precies hetzelfde. Als je echt naar de prijzen gaat kijken zijn die dingen echt achtelijk duur.

Waar is de tijd gebleven dat je voor ƒ1500,- (ja, ik weet nog waar het gulden teken zit :grin:) een American Strat kocht. Of voor ƒ3000,- een echte Les Paul.

tr3sx
12 februari 2003, 14:32
tja ik weet niet wat jullie verdienen in de maand, maar als ik mijn GAS nite zou kunnen onderdrukken zou ik tegelijkertijd ook nog eens lijden aan BAS (betaling achterstand syndroom)

pimmetje
12 februari 2003, 14:46
Ik heb er met gitaren en bijbehorende troep niet zo'n last van. Bij hogere bedragen doe ik toch actiever het bedrag bewust keer 2,2 en zie dan meestal van de koop af.

't Is bij mij vooral bij boodschappen en uitgaan dat ik me pas bij betalen flink genaaid voel... je neemt toch makkelijk karrenvrachten van iets met 2,50 of minder op 't prijsstickertje mee naar de kassa.

Lakin's Juice
12 februari 2003, 14:59
de euro is gewoon onwijs irritant, ik doe het haast nooit keer 2...
alles lijkt nou eenmaal goedkoop, biertje leg je 1,50/1,80 voor neer, met uitgaan ben ik toch snel 40 euro kwijt, maar als ik bedenk dat dat een dikke 80 gulden is, val ik zowat om, in de gulde tijd was ik 60 piek kwijt.....

maar op de een of andere vage manier kom ik nooit geld tekort, wat ik voorheen wel had! :S

Static-M
12 februari 2003, 15:30
Wat jullie zeggen! Met uitgaan is het pas duur! Sjongejonge, ik heb de laatste keer bijna niks genomen en ik was 15 euro kwijt en dan denk je o valt mee, maar dan is het stiekem wel 33 gulden!!!

Shredhead
12 februari 2003, 15:46
15 euro? als ikga stappen ben ik minimaal 50 kwijt...(daarom ga ik ook niet zo vaak op stap, hehe).

Marre, ik heb vorig jaar 2 gitaren, een pre-amp een power-amp een midicontroller en een effectprocessor gekocht en dat heeft wel degelijk te maken met die pleuro's!!

Dirk_Hendrik
12 februari 2003, 15:49
Op 2003-02-11 20:02, schreef koen_V:
Ik zou dan als Belg heelfel aan gas moeten lijden :smile:


Niet helemaal daar het mij pasgeleden opviel dat in Belgie alles nog steeds (!!!) dubbelgeprijsd is. Zo kom je nooit van je heimwee af.

Shredhead
12 februari 2003, 15:56
Op 2003-02-12 15:49, schreef Dirk_Hendrik:


Op 2003-02-11 20:02, schreef koen_V:
Ik zou dan als Belg heelfel aan gas moeten lijden :smile:


Niet helemaal daar het mij pasgeleden opviel dat in Belgie alles nog steeds (!!!) dubbelgeprijsd is. Zo kom je nooit van je heimwee af.


scheelt dat dat in Venlo hier al heel lang zo was, maar dan met Marken en Guldens...

Ic3gl0vE
12 februari 2003, 17:38
Mwoah ik heb er allemaal geen last van... aangezien ik meer ging werken verdien ik nu meer euro's dan guldens toen... en daar komt nog bij dat ik nu tevreden ben met mijn gitaargear.

En ja ik had hetzelfde er voor uit gegeven als er geen euro was

skabouter
12 februari 2003, 21:48
juice man !! jij begrijpt me !!

raar he, dat je nu ook nooit meer geld tekort komt. dat heb ik ook. want ik koop tegenwoordig ook de ene gitaar/pedaal na de andere, en ik kan het wel gewoon betalen....

en vooral klein geld heb ik ALTIJD !! ff een reep chocola of een biertje of wat dan ook in de super heb je altijd wel ff een eurotje voor. met de gulden was dat weer heel anders. (bij mij dan)